Strona 1 z 1

Front-Line Flying Kite ?

: 22 wrz 2004, 13:39
autor: Adamski_Ustka
Front-Line Flying Kite - Latawiec przednio-linkowy. Charakteryzuje się z reguły dobrym górnym zakresem wiatrowym. Konstrukcja latawca sprawia że większa siła spoczywa na przednich linkach, przez co latawiec podczas lotu znajduje się bliżej krawędzi okna wiatrowego.

Mam pytanie bo za bardzo nie jestem pewien czy to dotyczy kajtów 4 linkowych ? Wnioskuję z opisu że tak. Więc jaką nazwę noszą latawce zwykłe.
I jeszcze jedno jaka jest różnica w zachowaniu powyższych ? Może ktoś poda przykład.

: 23 wrz 2004, 18:23
autor: ccat
Adam tak chodzi o 4ke. a jest okresle frontowcem bo ma kroj ktory kladzie load na przednie linki co ma zwiekszac agilnosc i lepsze sterowanie katem natarcia kajta.
wydaje sie ze to sie sprawdzilo w praktyce.
pozdro
ac

: 23 wrz 2004, 18:54
autor: Dr Eutanator
typowymi przedstawicielami tej rodziny kajtów są Globeridery czy Takoony - zdaje się, że też latawce Wipiki do takich należały - mam na myśli Airblasta.
Latawce tego typu "wiszą" bardziej na przednich linkach co z jednej strony daje lepszy depower latawca, ale z drugiej strony - w zasadzie to tylko czysto teoretycznie - może ograniczać nieco jego sterowność

: 24 wrz 2004, 11:24
autor: Adamski_Ustka
Fajnie że odpowiedzieliście bo już myślałem że niczego się nie dowiem.
Zainteresowało mnie to określenie Front-Line Flying Kite ponieważ ostatnio przesiadłem się z Takoonów na latawce RRD type Z a między tymi dwoma są „kolosalne” różnice.
Tzn. różnice są tak spore, że pierwsze dwa pływania po prostu zmarnowałem. Pierwsze podejście do latawca RRD okazało się wpadką ponieważ źle ustawiłem linki i latawiec przy wietrze nie nadającym się do skoków ciągnął jak ciężarówka, a o odpuszczaniu nie było mowy. Po wydłużeniu linek kierunkowych latawiec więcej odpuszczał wiatru stał się zwrotniejszy ale kop mu pozostał !

Myślę że latawce Takoona nie można zaliczyć do frontowców ponieważ sporo siły przenoszą na linki sterujące, a co za tym idzie, na bar. ( pomysł z odciążeniem baru za pomocą bloczków też do końca nie był udany, tylko spowolnił reakcją latawca na polecenia z baru. Czyli jak to ktoś określił, nie ma dobrego kontaktu z bazą ). Takoon bez wątpienia potrafi rozpieścić rajdera swoją doskonałą odpornością na szkwały – chyba osiągnięto to w dużej mierze dzięki długiej lince depowera. Jednak mimo wielu zalet Takoonów sporo siły i tak jest przenoszona na bar.

RRD 13m ( pechowa liczba ) – pierwsze wrażenia i spostrzeżenia. Większość siły latawca przenoszona jest na środkowe linki co bardzo mocno odciąża linki kierunkowe. Efekt – latawiec prowadzi się bardzo precyzyjnie, reaguje na każdy ruch barem błyskawicznie. Latawiec można zawrócić w miejscu. Jednak przy down loopach zatacza spory okrąg ( można sobie z tym poradzić pchając bar od siebie drugą ręką. Podobno type six radzi sobie z tym znacznie lepiej, czego nie kumam ponieważ to type Z miał być topowcem RRD ) Odciążenie rąk nie powoduje bólu w stawach co bardzo powinno wiele osób ucieszyć.

Myślę że tego typu latawiec jest dobrym przykładem na latawiec przednio linkowy. Różnice miedzy tymi latawcami są tak spore i wyczuwalne, że postanowiłem w wolnej chwili opisać latawce RRD ich walory i wady, oczywiście po otrzymaniu czeku z ABCwindsurfing. :lol:
Żartowałem !

Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji

: 24 wrz 2004, 21:04
autor: chinol
chętnie poczytał bym, o tych różnicach mój takoon po dwuch sezonach totalnego masakrowania pruje się w szwach i pęka przy każdej okazji jak tylko sptyka się z drzewem ostrą trawą itp ;-)
zastanawiam sie nad kupnem nowego latawca wykonanego z bardziej wytrzymałych materiałów na takoonie bływa mi sie wyśmienicie i jestem z niego bardzo zadowolony ( najprawdapodobniej znowu kupie takoona ) nie chcę zrobić wtopy a konkretnie rrd kumpel może mi śiągnąć ze stanów więc pisz pisz ........ 8)