Strona 1 z 1

Globerider 2005

: 29 wrz 2004, 20:40
autor: Dr Eutanator
jak już się tak posypał temat sprzętu na 2005, to i ja dołożę swoje 12 groszy...

jak przystało na najbardziej innowacyjną markę wśród dmuchanych latawców - Globerider Kites ma i na rok 2005 przygotowanych kilka ciekawostek:

Obrazek

ostatnia poprzeczna komora ma wyjątkowy profil, który w połączeniu z oryginalnym systemem KPO (który w tym roku zamontowany jest przy krawędzi spływu) dodaje temu latawcowi szybkości i pozwala utrzymywać lepszy profil w skrętach, co widać nieźle na tej fotce:

Obrazek

pomimo tego, że i dotychczasowe latawce GK robione były i są z doskonałych materiałów, to nowy model zaopatrzony jest w jeszcze lepsze zabezpieczenia chroniące latawiec przed uszkodzeniami

Obrazek

poza tymi elementami, które faktycznie mogą wpływać na osiągi i wydajność latawca, GK zmienił też to wszystko co zmieniły inne marki mówiąc że dzięki temu latawiec jest szybszy, ma lepszy hang time i wyżej skacze - czyli ........ design

Obrazek

choć mi ciągle bardzo podoba sie, w miarę alternatywny wygląd tegorocznego modelu

Obrazek

ponadto planowane jest wypuszczenie nowego baru, ale na razie mam tylko foty prototypu, więc nie wstawiam

zapowiada się ciekawie....

Obrazek


P.S. - tym którzy nie wiedzą dodam, że Mat Pendle - właściciel i główny projektant GK tworzył na samym początku Wipiki (slynny Airblast to jego dziecko - pierwszy latawiec z systemem restartu) a potem dla Takoona. Teraz całą swoją wiedzę i kreatywność przekłada na swoje własne Globusy

Re: Globerider 2005

: 29 wrz 2004, 23:10
autor: maski
to prawda ze globeridery sa super tylko moze jakies inne przyklady innowacyjnosci ("jak przystało na najbardziej innowacyjną markę wśród dmuchanych latawców") bo to o czym napisales juz wczesniej bylo w innych latawcach
i jeszcze jedno kpo jest na linkach krawedzi natarcia anie splywu

Re: Globerider 2005

: 29 wrz 2004, 23:12
autor: Dr Eutanator
Dr Eutanator ver.47,5h pisze:ostatnia poprzeczna komora ma wyjątkowy profil, który w połączeniu z oryginalnym systemem KPO (który w tym roku zamontowany jest przy krawędzi spływu) dodaje temu latawcowi szybkości i pozwala utrzymywać lepszy profil w skrętach,


wczytałem sie trochę bardzie w informacje na ten temat i teraz więcej szczegółów
nie tylko ostatnie żeberko ma taki profil - wszystkie komory poprzeczne są w ten sposób wyprofilowane co ma dawać następujący efekt
- kiedy depowerujemy kajtka (odpuszcamy bar) w normalnym latawcu, krawędź spływu traci napięcie i lekko łopocze na wietrze. Przy takim profilu jest ciagle odpowiednio naprężona - wzrost stabilności
- dodatkowo skraca to profil latawca, co sprawia że maleje efektywna powierzchnia latawca - czyli to troszkę tak jakbyśmy mieli mniejszego latawca z wyższym AR, a wiec jeszcze większy zakres wiatrowy !!
- dzięki temu latawiec zachowuje się także stabilniej na krawędzi okna wiatru, ponieważ lepiej i efektywniej trzyma profil (często kiedy latawiec jest na samym skraju okna wiatru i go depowerujemy lub uderza szkwał, to może się zdarzyć, że kajt cofnie się do wewnątrz okna wiatru - tak się np. dzieje w jednym latawcu który mam) - lepsza stabilność

z kolei revers KPO - system dynamicznego podpiecia tylnych linek latawca - sprawia, że latawiec przy skręcie ulega wykręceniu, dzięki czemu mamy ostrzejszy i szybszy skręt, co jest bardzo pożyteczne dla kiteloopów i do pływania na fali

peace

Re: Globerider 2005

: 29 wrz 2004, 23:15
autor: Dr Eutanator
maski pisze:to prawda ze globeridery sa super tylko moze jakies inne przyklady innowacyjnosci ("jak przystało na najbardziej innowacyjną markę wśród dmuchanych latawców") bo to o czym napisales juz wczesniej bylo w innych latawcach
i jeszcze jedno kpo jest na linkach krawedzi natarcia anie splywu


a to nie słyszałem - respect ... w jakich kajtach też mają tak powyginane komory?

KPO natomiast jest z przodu w tegorocznych modelach - w 2005 dali je na tył

BTW - miałeś okazje popływać na Globkach?

Re: Globerider 2005

: 29 wrz 2004, 23:50
autor: maski
Dr Eutanator ver.47,5h pisze:a to nie słyszałem - respect ... w jakich kajtach też mają tak powyginane komory?

KPO natomiast jest z przodu w tegorocznych modelach - w 2005 dali je na tył


najbardziej te wygiecia widac na tegorocznych matrixach wipiki, wipy i ampy tez to maja, przyjrzyj sie jaki profil ma r04 na ostatnim pompowanym zeberku(nie taki mocny jak w wipikach ale jest), listwa tez ma wklesly profil.

tylne kpo to taki bajerek, chyba lepiej miec maxymalna czulosc na ruch baru, poza tym modulacja jest pewnie niezauwazalna