Strona 1 z 1

Relunch JumpStart

: 21 paź 2004, 11:34
autor: IgorS
Hej,
Czy ktoś z Was próbował kiedyś restartować latawiec ciągnąć równocześnie za dwie linki sterujące, jak nie to spróbujcie może zadziała z Waszym latawcem: http://www.windwing.com/JumpStart

Recon'owiec Igor

: 21 paź 2004, 17:35
autor: O'błędnik
Ja próbowałem ale wychodzi to tylko na lądzie bo w wodzie nie da rady. No i trzeba mieć konkretne rękawiczki bo trzeba chwycić daleko za linki a to może być śmierternie niebezpieczne dla palców.

: 22 paź 2004, 23:11
autor: Dr Eutanator
nie wiem O' czy system o ktorym piszesz to dokladnie WindWing, bo z tego co widze to kolesie jada dosyc profesjonalnie.

kilka dni temu oglosili premiere swojego nowego systemu do depowerowania i relauchy latawca "S.A.F.E." - obecnie na www.kiteforum.com toczy sie bardzo ozywiona dyskusja na ten temat - szczegoly znajdziecie tutaj:
http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopi ... sc&start=0

Obrazek

wczoraj dostalem tez od WindWinga bardziej szczegolowe informacje na temat konstrukcji systemu

In some of the close-up shots of the
attachment points you can see the load transfer lines in action. This
is a key to the system since the forward lines are able to pull further
up on the LE when the back lines are de-powered. We will be putting out
more information.
Boarding Bob


o tym nowym rozwiazaniu mowi sie w jeden sposob - rewolucyjne - wyglada rzeczywiscie niezle!!

Poza tym, WW wypuscil tez 2 ciekawe bary

Obrazek

Obrazek

peace

: 24 paź 2004, 22:55
autor: Dr Eutanator
a to jest gif z ich strony obrazujacy dzialanie systemu JumpStart

Obrazek

: 24 paź 2004, 23:32
autor: majer
no tak, tylko na tym gifie widać, że nieźle kuje, a wiadomo, że jak kuje to latawca postawimy bez większego problemu :lol:
a tak na marginesie to ciekawy jestem, czy system jest rzeczywiście taki super jak go niektórzy widzą na kf.com - .... oby

pozdrawiam

majer

: 25 paź 2004, 19:13
autor: QBIX
przeciez to jest zerzniete z Recona tylko w udziwaczniony sposob. niech np ss doda jeszcze kilka linek i okrzyknie to rewolucja za rok.
pozdr!

: 25 paź 2004, 19:30
autor: Pablo
No cóż faktycznie SS ma na swoim koncie parę rewolucyjnych rozwiązań ;-), ale nie będziesz musiał czekać roku bo podobny system (filmik) jest już od paru miesięcy na wyposażeniu Diesel'a Slingshota.

Pozdrawiam,
Pablo

PS: A propos zżynania to jak pamiętam x lat temu wipika miała już własny system wstecznego startu ;-)
PS2: Ciekawe kto w przyszłym roku będzie miał system One Pump i Splitstrut ;)

: 25 paź 2004, 20:01
autor: QBIX
hehe!!
ss to tylko pierwsza firma, ktora wpadla mi do glowy. dziwna jest jednak sytuacja jak firma wymysla juz cos wymyslonego, najczęsciej udziwnia to jeszcze troche i ma w swoim mniemaniu rewolucje na koncie.
zachwycanie sie np jednym wetlem do nadmuchiwania, drugim do spuszczania, a w nastepnym sezonie rewolucyjnym tylko jednym wetylem jest slodkie :D . potem wielkie glowy wymyslaja zeby przez jeden otwor nadymac wszystko i mamy kolejna rewolucje! i tak ciagle! ten startuje przodem, tamten tylem, najlepszy jednak bokiem. jedna firma ma 1 wentyl inna 8 a ta najgorsza niestety 9! i co tu wybrac???
peace!!

: 25 paź 2004, 20:03
autor: Dr Eutanator
QBIX pisze:przeciez to jest zerzniete z Recona tylko w udziwaczniony sposob. niech np ss doda jeszcze kilka linek i okrzyknie to rewolucja za rok.
pozdr!


osobiscie jako uzytkownik wiem jedno - nie interesuje mnie kto z kogo co zrzyna i czy tak jest faktycznie - interesuje mnie zas bardzo mocno to, zebym mogl plywac bezpiecznie i mial z tego duzo radosci.
to tytulem wstepu
a czy JumpStart jest jakas modyfikacja Recona (ktorego a propos uwazam za najlepszy system do restartu jaki widzialem) to juz nie mam pojecia. Ze zdjec zamieszczonych na stronie WW za duzo nie widac, wiec nie moge porownac tych obu systemow. Jednak tak na oko, to jakos sposob w jaki odbywa sie start w tym systemie kompletnie nie przypomina mi tego jak to wyglada w Reconie, co moze jeszcze lepiej pokazuje ten gif:

Obrazek

(przy okazji - jak majer slusznie zauwazyl, na tej poprzedniej sekwencji niezle wiatr zaiwania - tutaj juz raczej nie wieje za mocno)

... kontynuujac temat rzniecia (coz za soczyste slowo) - system ten pojawil sie w dosyc podobnym czasie co Recon - jeszcze w 2003r, co dodatkowo wskazywaloby, ze nie mamy tutaj do czynienia z jakims kopiowaniem.

ale tak jak pisalem na poczatku - kogo to obchodzi? sprzedajesz Cabrinhy ze sie tak przejmujesz? cieszmy sie, ze takie rzeczy sie rozprzestrzeniaja!

a przy okazji - rozumiem, ze widziales oba systemy, skoro tak potrafiles je zdiagnozowac? napisz wiec prosze wiecej, bo bardzo jestem ciekaw. To co wydaje mi sie w tym rozwiazaniu dosyc dziwne, to wrazenie, ze latawiec startuje z samego srodka okna wiatru ... czy tak jest rzeczywiscie?

: 25 paź 2004, 20:45
autor: QBIX
chyba kazdy kite startuje, a przynajmniej inicjuje start ze srodka okna wiatru. tam on przeciez sie znajduje po upadku i nie ma chyba innej mozliwosci.
osobiscie to uwazam ze problem jest rozwiazany jak kite przewroci sie na plecy i do tego zwyczajnie kuje wiatr.
a jesli chodzi o sprzet ogolnie to oczywiscie nie liczy sie iloma otworami sie go dyma przed plywaniem i czy startuje tylem, bokiem, lub z polobrotu tylko to zeby dobrze hulal, byl trwaly a przede wszystkim bezpieczny.

: 25 paź 2004, 21:30
autor: swistak
mhh nie wiem moze sie nie znam ale co do startu to raczej odbywa sie na krawedzi okna wiatrowego i nawet recon obraca kita na bok aby ten mogl swobodnie powedrowac na krawedz ww, ale reconu sam nigdy nie uzywalem tylko widzialem jak to wyglada u innych uzytkownikow!!?

: 25 paź 2004, 21:43
autor: Max/Łódź
Na drugiej sekwencji latawiec zachowuje sie podobnie jak np. FS zaciagniety na samym leashu - podnosi sie podwiniety do gory, obraca i relaunch dobra strona..

A teraz pytanie... bo tu juz sie pojawiaja rozne systemy tu Windwing, tu jakis ogolny 5th line, tam cos innego. Co z tych wynalazkow moge na dzien dzisiejszy (tudziez w ciagu miesiaca) dokupic samego i zainstalowac w swoim Boxerku na zime? Bo wszedzie slychac jakie to patenty wchodza juz od ponad roku, ale nigdzie nie widze, zeby mozna cos takiego dokupic. :?

: 25 paź 2004, 21:54
autor: swistak
5 element wymaga doszycia do tuby glownej mocowan na linke a co do innych to nie iwme jak wyglada samodizelne zalozenie

: 25 paź 2004, 21:58
autor: Dr Eutanator
M@X pisze:Na drugiej sekwencji latawiec zachowuje sie podobnie jak np. FS zaciagniety na samym leashu - podnosi sie podwiniety do gory, obraca i relaunch dobra strona..

A teraz pytanie... bo tu juz sie pojawiaja rozne systemy tu Windwing, tu jakis ogolny 5th line, tam cos innego. Co z tych wynalazkow moge na dzien dzisiejszy (tudziez w ciagu miesiaca) dokupic samego i zainstalowac w swoim Boxerku na zime? Bo wszedzie slychac jakie to patenty wchodza juz od ponad roku, ale nigdzie nie widze, zeby mozna cos takiego dokupic. :?


ha, bardzo sluszna uwaga a propos FS!! rzeczywiscie, to chyba tutaj nalezy sie doszukiwac zrodla pomyslu.....

a 5ty element mozna sobie zrobic samemu - pisalem o tym w kwietniu:
http://www.kiteforum.pl/forum/viewtopic ... ht=element

: 26 paź 2004, 00:22
autor: Max/Łódź
swistak pisze:5 element wymaga doszycia do tuby glownej mocowan na linke a co do innych to nie iwme jak wyglada samodizelne zalozenie


Boxer2 ma takie mocowania juz w serii :wink: brak tylko 5th do dokupienia :?

Dr.E pisze:a 5ty element mozna sobie zrobic samemu - pisalem o tym w kwietniu


wiem wiem, myslalem, ze jednak, ze jest cos do dostania firmowego... bo poki co duzo pisza, chwala sie, przescigaja w opisach, a na poziomie zwyklego kitera jest to jakas daleka bajka nie do dostania...
a pewnie jak tak dalej bedzie szlo tym producentom wprowadzanie mozliwosci dokupienia 5th, to skorzystam z twojego opisu i sam zrobie...
ew. Ciebie bede meczyl o to :D :D :D