Strona 1 z 1

Latawce 2005

: 10 lis 2004, 22:44
autor: majer
aloha!

jestem ciekawy waszych opinii, dotyczących kajtów 05 :?:
Z tego, co czytam na forum prym wsród latawcow wiedzie Rhino 05
Wiem, że większość osob nie miała jeszcze może kontaktu z nowościami, ale chodzi mi o opinie (obiektywne) zarówno teoretyczne jak i praktyczne.

proszę nie zamieszczać w temacie spamu tylko obiektywne opinie indywidualne wszyskich kajtów dostepnych na naszym rynku!

pozdro

majer

Fuel 2005

: 12 lis 2004, 14:49
autor: Pablo
Aloha Majer,

Rhino 05 jest chyba jednym z pierwszych jeśli nie jedynym latawcem 2005 dostępnym już na naszym rynku. Myślę że w przyszłym roku raczej wielkich rewolucji technologicznych nie będzie i większość producentów skupi się na doskonaleniu obecnych konstrukcji (obym się mylił :)). Na pewno warta uwagi będzie piąta linka, która zniweluje przewagę pod tym względem latawców komorowych i sprawi że start i lądowanie (nawet samodzielne) nie będzie w ogóle problemem. Wydaje mi się że więcej zobaczymy też latawców o średnim AR stworzonych z myślą o new school jak np. Torch, Fuel, Vegas, itp.

Ostatnio miałem okazję wypróbować w końcu nowy model Slingshot'a Fuel 2005 17m2, więc poniżej parę subiektywnych spostrzeżeń ;-). Pomimo iż różnica nie jest tak duża jak to miało miejsce między np. rokiem 2001 a 2003 to jest ona na pewno od razu odczuwalna. Wprawdzie wiatr był dość słaby, jednak nawet przy takich warunkach można zauważyć że hangtime siedemnastki jest jeszcze większy. Pod warunkiem że nie porywasz się na F16 lub tym podobne downloopy, ląduje się bardzo łagodne i powoli. Przy 'rozsądnych' kiteloopach latawiec nie zabija swoją mocą i dość szybko jak na 17m2 okręca się wokół własnej osi. Tak więc przy słabym wietrze spokojnie można trenować kiteloopy bez większych konsekwencji na zdrowiu :lol:.

Poza tym prowadzenie latawca jest bardzo podobne do modeli zeszłorocznych. Latawiec skręca bardzo lekko bez większego wysiłku barem (choć wydawało mi się że modele 2004 skręcały jeszcze lżej - ale być może linka nie jest jeszcze 'rozruszana' - muszę spróbować na starym barze...). Startowanie z wody też nie jest problemem, choć nie miałem jeszcze 5 linki ani systemu ATL. Lift do góry jest raczej łagodny (w odróżnieniu np. od Rhino które 'szarpie' do góry), choć zupełnie nie znaczy to że na Fuelu nie można osiągnąć dość konretnych wysokości. Inne jest po prostu wrażenie. Reasumując, całkiem udany upgrade modelu 2004. Jak będę miał okazję więcej na nim popłyać to napiszę bardziej obszerną relację ;-).

Pozdrawiam, :wave:
Pablo

Obrazek

: 12 lis 2004, 19:50
autor: rolnik
To ten ss o kolorze kupowym? :wink: Fajna fota czy moze z jakiejs ostatniej sesyjki :?:

: 12 lis 2004, 21:50
autor: Pablo
rolnik pisze:To ten ss o kolorze kupowym? :wink: Fajna fota czy moze z jakiejs ostatniej sesyjki :?:


Wiedziałem że od razu poznasz ten piękny kolor :lol: Fotka sprzed paru dni, bo ostatnio słabo z wiatrem. Na szczęście jutro zapowiada się całkiem konkretnie. Chyba nawet nie będę wyjmował 17m2 z torby... ;-)

: 12 lis 2004, 23:13
autor: rolnik
Moze i ja jutro co nieco zapodam na zacnym baltyku jak mi linki nie przymarzna :? Pozdrawiam

: 12 lis 2004, 23:18
autor: majer
i może przy okazji wrzucisz parę zdań na temat z type :wink:

: 12 lis 2004, 23:22
autor: rolnik
Narazie to nie chce go zmoczyc :wink: zreszta na jutro raczej 12m kity

: 12 lis 2004, 23:26
autor: majer
12 m kity i 12 mm pianki :wink:

: 12 lis 2004, 23:31
autor: rolnik
Da rady :twisted: byle fla byla

: 12 lis 2004, 23:37
autor: majer
radę dasz na pewno, fala też będzie, a jak przy okazji polatasz na z-typie, to wrzuć małą re-la-cje :wink:

pozdro

ps. termos cieplej herbaty... :mrgreen: