Strona 1 z 1
Edge i piąta linka - jak nie popsuć latawca?
: 27 maja 2009, 19:06
autor: rez
Witam,
Od początku maja mam edge'a 13, tak się składa, że na razie nie miałem warunków na jego użycie

. Jest to mój pierwszy 5-linkowiec. W związku z tym, że
bardzo nie chcę go zepsuć, mam pytanie co robić gdyby wiatr zgasł i latawiec przewinąłby się. Czy należy wtedy leashować się, czy też absolutnie nie? Chodzi mi o słynne przecięcie latawca.
PS: Próbowałem użyć opcji
szukaj ale nie potrafiłem dobrze dobrać słów kluczowych.
: 27 maja 2009, 20:35
autor: el_volumen
Widzialem wiele "przewinietych" Ozonow i raczej nie ciely sie, ale wiadomo ze jakies mikro uszkodzenia na pewno sie zrobia.
Co do zrywki - chyba nie ma innej opcji (chyba ze ktos Ci pomoze go odwinac) na wodzie.
: 27 maja 2009, 23:51
autor: Leeloo
a ja widzialam moją własną 11stke przewiniętą i pięknie ciachniętą na pół właśnie z powodu niezliszowania w porę przez kolegę, ktoremu uzyczylam szmatki... więc zalecałabym liszowac. Generalnie jak latawiec jest mocno nadmuchany to nie powinien sie przewinąc.
: 28 maja 2009, 08:28
autor: ted
: 28 maja 2009, 14:07
autor: rez
Czy ma sens przepięcie leasha w takiej sytuacji, tak aby był podpięty do bliższego tipu? W ten sposób może uda się zmniejszyć zamieszanie przy latawcu podczas leashowania
: 28 maja 2009, 15:02
autor: ted
generalnie przy liszowaniu nie ma zamieszania jeżeli wiesz co do czego służy i umiesz pozbierać się ze zrywką, i pamiętasz żeby nie wdepnąc w 5 linkę, która szwęda się w okolicach twoich stóp.
nie znam systemu ozonowego, ale w klasycznych 5 linkowcach podpinasz się właśnie do 5 żeby było raz bezpiecznie, a dwa sprawnie i bez mieszania.
latawiec spada, bar odlatuje. ja grzecznie czekam, wybieram latawkę na 5, przyciągając do siebie bar, sprawdzam czy 5, która jest teraz mega luźna się nie poplątała przy stopach, zakładam zrywkę i odchodzę, odpływam od latawca.
a potem góra!
: 28 maja 2009, 15:23
autor: rez
ted pisze:
nie znam systemu ozonowego, ale w klasycznych 5 linkowcach podpinasz się właśnie do 5 żeby było raz bezpiecznie, a dwa sprawnie i bez mieszania.
Tutaj jest o ile dobrze kombinuję, przypięcie do linek przednich
: 31 maja 2009, 14:18
autor: wirus12
co do odpiecia 5 linki do juz gdzies pisane bylo na forum , ona trzyma profil latawca , a nie jest 5 linka jak w np. naish, north slyszalem takie opowiesci ze na tarifie goscie plywajacy na 07,08 ozonach przeszywaja je zeby miec 4 linki i zeby byly jeszcze szybsze ale narazie nie znalazlem tego patentu nigdzie
co do odwiniecia latawca 5linkowego to jest sposob , ostatnio wyprobowalem to na KADynach i zadzalalo(12knot) nie wiem jak by to bylllo przy 20knota.