Strona 1 z 1

waroo 06

: 16 cze 2009, 19:42
autor: ZAK
Hej,
Wiem że gdzieś, kiedyś było na forum o łamaniu się tego modelu przy dużych szkwałach. Było coś też o upgrade uzdy żeby lepiej chodziły w takich warunkach. Może ktoś ma doświadczenia czy taka przeróbka pomaga. Rozmiar który mam to 7m2 kupiony w 2006 roku(chyba pierwszy model waroo)
Pozdrawiam

: 16 cze 2009, 22:18
autor: nickwwa
http://www.sieplywa.pl/siewie.php?id=699&na=2


stosowałem taki upgrade do waroo'06 12m. pomogło, ogólnie zachowywał sie lepiej przy mocnym jak na 12-tke wietrze. jak na moje oko zyskał wówczas jakies 2 knt.
aha i miałem też waroo'06 9m po takim upgrade i tu też było widać różnice na + po takiej modyfikacji.

pozdrawiam karol

: 17 cze 2009, 09:45
autor: Red
nickwwa pisze:http://www.sieplywa.pl/siewie.php?id=699&na=2


stosowałem taki upgrade do waroo'06 12m. pomogło, ogólnie zachowywał sie lepiej przy mocnym jak na 12-tke wietrze. jak na moje oko zyskał wówczas jakies 2 knt.
aha i miałem też waroo'06 9m po takim upgrade i tu też było widać różnice na + po takiej modyfikacji.

pozdrawiam karol


Mój waroo właśnie przy silnym i nierównym wietrze potrafi mocno meduzować


Czyli jeżeli mam waroo 9m powinienem przesunąć supełek o 7cm w stronę tipa? Dobrze kumam?

: 17 cze 2009, 09:48
autor: evolutionVIII
Red pisze:
nickwwa pisze:http://www.sieplywa.pl/siewie.php?id=699&na=2


stosowałem taki upgrade do waroo'06 12m. pomogło, ogólnie zachowywał sie lepiej przy mocnym jak na 12-tke wietrze. jak na moje oko zyskał wówczas jakies 2 knt.
aha i miałem też waroo'06 9m po takim upgrade i tu też było widać różnice na + po takiej modyfikacji.

pozdrawiam karol


Mój waroo właśnie przy silnym i nierównym wietrze potrafi mocno meduzować


Czyli jeżeli mam waroo 9m powinienem przesunąć supełek o 7cm w stronę tipa? Dobrze kumam?

Red, ty masz chyba 07 ?

: 17 cze 2009, 12:39
autor: Red
evolutionVIII pisze:Red, ty masz chyba 07 ?




:D Chciałbym :D
Zdecydowanie 06.

: 17 cze 2009, 17:32
autor: nickwwa
Red pisze:
nickwwa pisze:http://www.sieplywa.pl/siewie.php?id=699&na=2


stosowałem taki upgrade do waroo'06 12m. pomogło, ogólnie zachowywał sie lepiej przy mocnym jak na 12-tke wietrze. jak na moje oko zyskał wówczas jakies 2 knt.
aha i miałem też waroo'06 9m po takim upgrade i tu też było widać różnice na + po takiej modyfikacji.

pozdrawiam karol


Mój waroo właśnie przy silnym i nierównym wietrze potrafi mocno meduzować


Czyli jeżeli mam waroo 9m powinienem przesunąć supełek o 7cm w stronę tipa? Dobrze kumam?



dokładnie t
ak.ta moja 9-tka nigdy sie nie łamała ani nie wahlowała sie po tej modyfikacji.
12-tka owszem przy nierównym wietrze wahlowala ale taka modyfikacja dała mały ale momentami ważny "margines"
po takiej modyfikacji jesli nie rozwiążesz pierwotnych (fabrycznych) supełków i dodatkowo zawiążesz nowe to zawsze bedziesz mógł wrócić do starej opcji. :idea: :idea: :idea:

: 18 cze 2009, 11:19
autor: zielwandam
nickwwa pisze:
Red pisze:
nickwwa pisze:http://www.sieplywa.pl/siewie.php?id=699&na=2


stosowałem taki upgrade do waroo'06 12m. pomogło, ogólnie zachowywał sie lepiej przy mocnym jak na 12-tke wietrze. jak na moje oko zyskał wówczas jakies 2 knt.
aha i miałem też waroo'06 9m po takim upgrade i tu też było widać różnice na + po takiej modyfikacji.

pozdrawiam karol


Mój waroo właśnie przy silnym i nierównym wietrze potrafi mocno meduzować


Czyli jeżeli mam waroo 9m powinienem przesunąć supełek o 7cm w stronę tipa? Dobrze kumam?



dokładnie t
ak.ta moja 9-tka nigdy sie nie łamała ani nie wahlowała sie po tej modyfikacji.
12-tka owszem przy nierównym wietrze wahlowala ale taka modyfikacja dała mały ale momentami ważny "margines"
po takiej modyfikacji jesli nie rozwiążesz pierwotnych (fabrycznych) supełków i dodatkowo zawiążesz nowe to zawsze bedziesz mógł wrócić do starej opcji. :idea: :idea: :idea:


Male pytanko...
zmienialiscie dlugosc linki Fc czy zostawala tej samej dlugosci?

: 18 cze 2009, 12:25
autor: Red
Dzisiaj dopiero będę zmieniał ustawienie, ale wydaje mi się że właśnie o to chodzi żeby długość linki pozostała bez zmian, przez co przesunięcie supełka jakby bardziej wypłaszczy profil.
Przedłużenie linki i przesunięcie supełka wydaje mi się ze nic by nie dało, ale może się mylę.
Na rysunku wygląda to tak jakby znacznie się zmienił kąt, ale w rzeczywistości te 7cm w moim przypadku to tylko ok 1cm na długości linki F-c by było

: 18 cze 2009, 16:36
autor: nickwwa
witam.
ja nie zmienialem długości linki Fc tylko zawiązalem nozy supełej i ja do niego podpiełem.
po takiej modyfikacji krawędź natarcia kajta ulega delikatnemu sciągnięciu w dół.

: 18 cze 2009, 18:11
autor: Red
No jestem już po zabiegu.
Nie latałem jeszcze bo nie wiało na 9m, ale myślę że będzie dobrze.
Najlepsze jest to że cały zabieg trwał max 3 minuty.
Jeżeli w czasie latania okaże się że zachowanie kajta nie jest najlepsze to można w minutę wrócić do poprzednich ustawień.