Strona 1 z 1

problem ze skrzydlem

: 07 mar 2005, 20:14
autor: TomFly
Witam
Mam skrzydło zrobione z częsci paralotni (zszyte razem tzw.stabile). Problem polega na tym ze casami przy dużym wietrze czasza latawca szybko idzie do pionu nawet troszkę więcej niż do pionu i zawija sie pod spód. Czy można to jakos wyeliminowac ?
Tutaj są zdjęcia tego skrzydła http://tomfly.thc.net.pl/latawce/cieply/photos/photo16.html

: 07 mar 2005, 20:19
autor: swistak
moim zdaniem trzeba w takim wypadku skrocic troszke tylne linki

: 07 mar 2005, 20:50
autor: onzo
A moim zdaniem dobrze by było zastanowić się nad nadaniem profilu skrzydła, bo wydaje sięjakby kite był całkowicie płaski. Jeżeli się mylę to jest jeszcze jeden pomysł, który mi przychodzi do głowy. Zauważyłem kiedyś, że jeżeli przesadnie skrócić przednie linki to kite również bardzo szybko leci do zenitu i często przepada właśnie przez zawijanie krawędzi natarcia. Może właśnie to jest przyczyną :?: Tak więc podgięcie krawędzi spływu, odpuszczenie nieco krawędzi natarcia, ale wg mnie przede wszystkim wyprofilowanie powierzchni. Zresztą zmiana dowolnego parametru z wymienionych może znacząco wpłynąć na zachowanie tak więc trzeba po prostu usiąść i się pobawić. Z doświadczenia wiem, żę to zajmuje spoooooro czasu.

Powodzenia :!:

: 07 mar 2005, 21:41
autor: swistak
mhh nie jestem specem od komorowcow ale z jakiegos tam doswiadczenia wiem iz najatwiej eksperymentowac z linkmi od krawedzi splywu( czesto lacza sie w jedna zaraz przy linkach glownych idacych od baru czy manetekdo latawc )ale faktycznie zabawa z pozostalymi linkami moze byc bardziej efektywna, jednak na samym poczatku sporbowalbym troszeczke skrocic (inaczej podwiazac) linki tylne

: 07 mar 2005, 22:48
autor: onzo
Hehe - ja też nie jestem ;) Ale żeby pomóc. Operowanie hamulcami jest rzeczywiście najłatwiejsze i na pewno może pomóc. Jednak często okazuje się, że to nie załatwia sprawy. Skracanie ostatniego rzędu linek prowadzi często do backstallu czyli opadania latawca przy słabszym wietrze. Po prostu większy opór. Tak więc już tutaj musi być jakiś kompromis. Poza tym TomFly nie napisał jak jest ze stabilnością jego konstrukcji przy nierównym wietrze. Jeżeli często przepada (frontstall) to może to oznaczać złe dobranie długości linek pierwszego rzędu. Poza tym to co pisałem wcześniej - profil skrzydła ma największy wpływ na właściwości lotne kite'a. Jeżeli jest płaskie (a takie mi się wydaje) to będzie miało duże skłonności do niestabilnego zachowania w powietrzu. Tak przynajmniej mi się wydaje. Może airman coś napisze na ten temat bo trochę się bawił z dobieraniem długości linek do różnych prototypowych konstrukcji :twisted: