kajty Bow - fotki do porównania
: 25 sie 2005, 09:42
Jak widać rewolucyjne rozwiązanie opracowane przez braci Legegnaux (czy jak im tam) staje się coraz bardziej popularne i pewnie niedługo będzie standardem w ofercie wszystkich producentów.
Poniżej zamieszczam fotki 5 takich kajtów, które można już dotknąć w realu a nie tylko w CADzie.
pierwszy był Crossbow Cabrinhy
bardzo podobnie wygląda projekt Ocean Rodeo
produkowana przez Takoona Nova już ma troszkę inne wierzchołki. O ile w poprzednich modelach krawędź natarcia jest płynnie zakrzywiona aż do krawędzi spływu, to tutaj pojawia się delikatny "czubek". Skutkuje to innym podpięciem linek sterowniczych (tylnych).
Kolejny krok to Globerider Sonic, który ma już bardzo wyraźny czubek i linki sterownicze są podłączone bezpośrednio do tylnego wierzchołka latawca. Jest to konstrukcja bardziej zbliżona do standardowych latawców.
Dziś się pojawiły zdjęcia WindWing Rapture, gdzie podobnie jak w Sonicu podłączenie tylnych linek jest bezpośrednie a wierzchołki najbardziej przypominają swoja konstrukją te z "normalnych" kajtów.
Widać więc, że każda kolejna konstrukcja idzie coraz bardziej w stronę połączenia bowa z kajtem typu C - ach jakby się chciało ich wszystkich popróbować!
Poniżej zamieszczam fotki 5 takich kajtów, które można już dotknąć w realu a nie tylko w CADzie.
pierwszy był Crossbow Cabrinhy

bardzo podobnie wygląda projekt Ocean Rodeo

produkowana przez Takoona Nova już ma troszkę inne wierzchołki. O ile w poprzednich modelach krawędź natarcia jest płynnie zakrzywiona aż do krawędzi spływu, to tutaj pojawia się delikatny "czubek". Skutkuje to innym podpięciem linek sterowniczych (tylnych).

Kolejny krok to Globerider Sonic, który ma już bardzo wyraźny czubek i linki sterownicze są podłączone bezpośrednio do tylnego wierzchołka latawca. Jest to konstrukcja bardziej zbliżona do standardowych latawców.

Dziś się pojawiły zdjęcia WindWing Rapture, gdzie podobnie jak w Sonicu podłączenie tylnych linek jest bezpośrednie a wierzchołki najbardziej przypominają swoja konstrukją te z "normalnych" kajtów.

Widać więc, że każda kolejna konstrukcja idzie coraz bardziej w stronę połączenia bowa z kajtem typu C - ach jakby się chciało ich wszystkich popróbować!