FAQ dla TT rejsiarzy

Kitesurfing i wszystko z nim związane.
Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:35

16. Jak wygląda dzień zawodów?
Polecam być około godziny wcześniej przed skippersem już na miejscu – szczególnie jak wieje.
W ciągu tej godziny będziecie mieli czas na rejestrację (10-15 minut), znalezienie miejsca na rozłożenie latawców, nadmuchanie co najmniej 2 rozmiarów, podłączenie linek i ich zwinięcie, swobodne pogaduchy z funflami i nie spóźnienie się na skippers.

Zwykle pierwsze zawody idą 30 minut po końcu skippersa! To jest bardzo mało czasu dla niedoświadczonych. Pamiętajcie, że dyrektor nie będzie miał litości widząc, że prognozy podają siadający wiatr po 1400.

Plan dnia uzależniony jest od prognoz i panujących warunków wietrznych. Dyrektor widząc, że będzie wiać przez cały dzień puści pierwszy wyścig np. 45 minut po skippersie.
Zrobi dwa wyścigi i przerwa. Potem następne dwa. Przerwa około godzinna na obiad, piciu i sisiu. Około 15 powtórka z rozrywki. Koniec dnia wyścigów około 1800.

W przypadku mniej pewnej prognozy wygląda to tak: 30 minut po skippersie 4 wyścigi non stop, przerwa 1h na obiad i kolejne 4 wyścigi jeśli się uda. Maksymalna liczba wyścigów to 8 na dzień zawodów. Nie może odbyć się więcej niż 4 wyścigi jeden po drugim.
Zwróćcie uwagę, że wyścig kończy się 7 minut po pierwszym rajderze na mecie. Od tego momentu rusza odliczanie do ruszenia następnej procedury. Sprawdźcie z sędziami jaki to jest dokładnie czas. Zwykle to około 5 minut i rusza procedura!

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:36

17. Jak wygląda procedura startowa?
Używamy żeglarskiej procedury 5 minutowej. Nazywana jest też procedurą ISAF a opisywana jest 5-4-1-0. Cyfry oznaczają minuty. Wygląda to mniej więcej tak:
5 minut do startu – flaga czerwona na łodzi sędziowskiej w górę i sygnał dźwiękowy,
4 minuty do startu – czerwona w dół, żółta w górę i sygnał dźwiękowy. To jest potrzebne do synchronizacji zegarków startowych,
1 minuta – żółta w dół, sygnał dźwiękowy. Na maszcie nie ma żadnej flagi.
START – zielona w górę, sygnał dźwiękowy. Trasa otwarta – do boju! Jeśli się pospieszycie o 1cm, 1 sekundę – dostajecie falstart czyli DSQ w wynikach. To jest porażka. Nie róbcie falstartów! To bez sensu na każdym poziomie wtajemniczenia.

Możecie startować z lewego i prawego halsu. Prawy hals ma pierwszeństwo dlatego start z lewego tylko dla orłów choć nie wątpię, że i tacy się znajdą wśród amatorów. Trzeba posiadać bardzo dobre czucie wiatru, aby wykonać ten start i przejść przed tymi startującymi z prawego halsu. Jeśli widzicie, że się nie uda przejść macie tylko dwie opcje: a) szybki zwrot i zmiana halsu na prawy, b) mocne odpadniecie i przejazd za całym prawym peletonem. Każda inna opcja skończy się katastrofą.

Przykładowe starty na naszych zawodach:
phpBB [video]


Dobry start z lewego 0m40s i 2m53s:
phpBB [video]


Starty Rewa (sporo z lewego na milimetry, falstarty!!!, „Rowiński start życia”2m06s, ciekawe blokowanie lewego 2m45s, zmiana kierunku wiatru o 180 stopni):
phpBB [video]

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:40

18. Jakie błędy popełniają początkujący?

Zanim przeczytacie je proszę pamiętajcie, że nie taki diabeł straszny jak go malują! Poziom adrenaliny i zabawy jest nieprawdopodobny, jeśli zawodnik zachowuje się normalnie i nie robi poniższych błędów:

Na plaży:
– przygotowanie tylko jednego latawca. Zawodowcy mają gotowy prawie cały quiver jeśli wieje nawet 10kts. Przygotowanie latawca to nadmuchanie i podłączenie baru oraz zwinięcie linek na bar. Mój patent na latawiec „rezerwowy”. Dmucham do bólu, zamykam one-pump, spuszczam trochę ciśnienie z tuby głównej (do stanu prawie gotowy), podłączam pompkę do zaworu, podłączam linki, sprawdzam je na 100000%, zwijam, zabezpieczam latawiec. W momencie jak mam go użyć, podlatuję – 10 ruchów pompką i jest gotowy. W ten sposób latawiec może leżeć cały dzień nawet na upalnym słońcu. Nie strzeli.
- niezabezpieczenie latawca – jeden szkwał i narażamy siebie i innych na uszkodzenie sprzętu,
- nieczytanie informacji z ONB,
- niedbanie o komfort termiczny ciała. Przerwa więcej niż 30 minut – wyskakuj z piany.
- niezwijanie linek [/b]– nawet na 5 minut pobytu na plaży. Po tym poznaje się od razu profesjonalistę. Każdy z nich zwija linki. Jeśli nie będziecie tego robić to liczcie się z niechęcią innych zawodników i ostrzeżeniami ze strony organizatorów. Zwykle mamy mało miejsca na same latawce zajmujące parę metrów. Nie ma mowy o niechlujstwie. Osobiście kazałbym beach marshalowi chodzić po plaży z kosą i ciąć niezwinięte linki.
- rozkładanie swoich latawców w różnych miejscach. Wszystko trzymamy obok siebie. Każdy zawodnik zajmuje swój rewir. Jest to bardzo praktyczne dla organizatorów i wygodne dla zawodników. Nieużywany latawiec jest świetnym miejscem do ukrycia akcesoriów na plaży. Jeśli nadmuchamy dwa lub więcej latawców wrzucamy ja na kanapkę – jeden na drugi. Zajmują wówczas tyle samo miejsca co jeden! Wszystko mamy w jednym miejscu.
- nieobserwowanie łodzi sędziowskiej. Procedura rusza z łodzi a nie na lądzie! Musicie kątem oka obserwować flagi na łodzi jak wiecie, że nie przerwano zawodów. Sygnałem na lądzie o przerwaniu wyścigów jest flaga AP – taka biało-czerwona skarpeta.

Na wodzie:
- nieużywanie zegarków startowych lub innych timerów. Wynika z tego wiele problemów. Warto mieć ze sobą jakiś wodoodporny czasomierz.
- przeszkadzanie innym przed startem. Spodziewajcie się przepisu wymagającego konieczności płynięcia ostatnich 60 sekund w stronę startu. To dla waszego bezpieczeństwa. Dlatego mamy w procedurze sygnał 1 minuty. Od tego momentu nie wolno robić zwrotów, zatrzymywać się. Wszyscy płyną w kierunku startu z odpowiednią prędkością. W przeciwnym wypadku łatwo doprowadzić do splątań.
- start na lewym przez niedoświadczonych – to jest ryzykowna taktyka.
- nieumiejętność przepisowego protestowania. Najpierw musicie wiedzieć co można protestować a c o nie. Jeśli już wiecie to pamiętajcie, że na wodzie musicie krzyknąć PROTEST do osoby jaką chcecie protestować, potem na brzegu zgłosić to w regulaminowym czasie do komisji sędziowskiej.
- protestowanie wszystkiego co się rusza. Nawet we flocie prosów znajdzie się zawsze charakter co od minuty przed startem do końca wyścigu drze twarz: Protest! Proooootest! Proooooooooooooooooooooooooootest! Czasami nawet jak płynie sam ;)
Patrzymy na takich zawodników z politowaniem i współczujemy bycia bitym w dzieciństwie ;)
- używanie wulgarnego języka – za to możecie dostać DSQ! Także jak macie klnąć, bo jest to silniejsze niż wasze kontrolery, lepiej ugryźć się w język. Pamiętajcie, że obserwują was inni młodzi zawodnicy i publiczność. My jesteśmy wzorem kultury i wychowania ;)
- nieznajomość trasy. Całkiem częsty błąd! Musicie ominąć bojki z właściwej strony i wjechać na metę po zrobieniu wymaganych ilości okrążeń.
- nieznajomość przepisów. Tego się boimy na początku. Liczymy, że każdy z was wie że prawy ma pierwszeństwo ale również wiecie że zawietrzny ma pierwszeństwo przed nawietrznym. Przy znakach obowiązują specjalne przepisy. Na skipersie poruszcie ten temat z sędziami. Miejcie pewność co robić w sytuacjach bliskich spotkań. Zasadą kardynalna jest taka: pływamy fair, pływamy bezpiecznie, pływamy zgodnie z przepisami.
- nieznajomość flag regatowych. Flagi procedury startowej to nie wszystkie flagi! Zajrzyjcie do Przepisów Regatowych: http://pskite.pl/images/pliki/Eksperyme ... 9-2012.pdf

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:48

Teraz czekam na wasze pytania.

Przy okazji chciałbym podziękować pięknie wszystkim organizatorom z jakimi prowadzimy rozmowy.
Jesteśmy wam dozgonnie wdzięczni za chęć wydania kupę kasy na zawody amatorskie :clap: :clap: :clap:
Oczywiście wielkie dzięki członkom komisji sportu pzkite za wasz czas poświęcony na niekończące się do tej pory dyskusje :thumb:

Awatar użytkownika
Mikolpa
Posty: 3207
Rejestracja: 05 kwie 2013, 15:58
Deska: SU-2 Prorider 140, Trans 153
Latawiec: Rebel 10,12,14, Addiction 18
Lokalizacja: Wrocław
Postawił piwka: 126 razy
Dostał piwko: 142 razy
 
Post01 maja 2015, 07:50

:clap: :clap: :clap:
Pozostaje tylko zacząć trenować :D

zbrochaty
Posty: 77
Rejestracja: 24 wrz 2010, 11:42
Deska: Fanatic TrippleX
Latawiec: North Sails: Duke SuperStar
Dostał piwko: 16 razy
 
Post01 maja 2015, 16:53

BraCuru pisze:Rejestracja odbywa się w biurze zawodów – brzmi to dumnie ale nie zdziwcie się jak organizator wyznaczy to miejsce pod parasolką lub w małym namiocie.
Podczas rejestracji zapisujecie się do zawodów, wypełniacie obowiązkowe dokumenty.
Proszę o bardzo dokładne wpisywanie dużymi literami. Wasze błędy na arkuszach utrudnią komisji sędziowskiej życie i mi aktualizację rankingu.


Mysle, ze moglbys uproscic sobie zycie i zawodnikom tez.
Jesli bylaby mozliwosc zarejestrowania sie ze smartfona na stronie PSKite lub innej (w miare dobrze zabezpieczonej) to organizator moze miec juz wydrukowana liste uczestnikow i tylko sprawdzic z dowodem zgodność, potem podpis i gotowe. Zajmie to 30 sek a nie 10-15 min jak sugerujesz w innym miejscu. Od razu dane sa w formie ele do aktualizacji rankingu.
Ci co sie nie zarejestruja na stronie, to moga sobie wypelniac kwity na plecach kolegi pod parasolka, czy w malym namiocie (biurze zawodow ma sie rozumiec :))
Wklepywania danych bedzie duzo mniej...

podr, Zbrochaty

mazar
Posty: 356
Rejestracja: 13 lis 2007, 13:24
Lokalizacja: Poznań
Postawił piwka: 9 razy
Dostał piwko: 7 razy
 
Post02 maja 2015, 23:42

fajna inicjatywa :clap: i świetnie przygotowana instrukcja :thumb:

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post04 maja 2015, 11:21

zbrochaty pisze:Mysle, ze moglbys uproscic sobie zycie i zawodnikom tez.

Bardzo dobry pomysł :thumb:
Nie mamy na etacie informatyka, który by to ogarnął.
Nie znam się na tym. Dużo pracy byłoby z tym związanej. Ile czasu i PLN kosztowałaby taka aplikacja?
Byłbym wdzięczny forumowym informatykom, aby się przyjrzeli na pskite.pl i dali mi znać na pw czy dałoby to się zrobić na stronie.

ss7pro@gmail.com
Posty: 459
Rejestracja: 21 sie 2012, 16:03
Dostał piwko: 8 razy
 
Post04 maja 2015, 22:17

BraCuru pisze:
zbrochaty pisze:Mysle, ze moglbys uproscic sobie zycie i zawodnikom tez.

Bardzo dobry pomysł :thumb:
Nie mamy na etacie informatyka, który by to ogarnął.
Nie znam się na tym. Dużo pracy byłoby z tym związanej. Ile czasu i PLN kosztowałaby taka aplikacja?
Byłbym wdzięczny forumowym informatykom, aby się przyjrzeli na pskite.pl i dali mi znać na pw czy dałoby to się zrobić na stronie.


proponuje formularze google :) to jest 20m roboty.

pzdr.

zbrochaty
Posty: 77
Rejestracja: 24 wrz 2010, 11:42
Deska: Fanatic TrippleX
Latawiec: North Sails: Duke SuperStar
Dostał piwko: 16 razy
 
Post05 maja 2015, 00:15

BraCuru pisze:Polecamy wam specjalistyczne ubezpieczenia. Poczekajcie parę dni kiedy to pojawi się nowa oferta pzkite z kartą kiteboardera.
Myślę, że warunki mile was zaskoczą :D


Myśle, ze Google Forms bedą najprostsze do ogarnięcia.
Jak bedziesz opracowywał albo zlecał opracowanie formularza to sądzę, ze warto przygotować pole na numer polisy i firmę ubezpieczeniowa.
Masz wtedy większą pewność, ze nie wystartuje ktoś kto jest bez OC. Do weryfikacji pod parasolką wystaczy pokazac dowod i ekran smartfona z potwierdzeniem polisy OC.
A jesli formularz umożliwi podpiecie skanu OC to już jest bingo, masz wiecej czasu aby dopilnować nakręcenie z drona filmu z zawodow :)

Awatar użytkownika
mary.dk
Posty: 1918
Rejestracja: 17 cze 2009, 21:13
Deska: Aero, Airush - Compact, Slayer
Latawiec: Airush Wave
Lokalizacja: Bydgoszcz
Postawił piwka: 58 razy
Dostał piwko: 88 razy
 
Post05 maja 2015, 08:39

ss7pro@gmail.com pisze:
proponuje formularze google :)


Tomek ty znow z tymi goglami ? :)

Pozdro...

ss7pro@gmail.com
Posty: 459
Rejestracja: 21 sie 2012, 16:03
Dostał piwko: 8 razy
 
Post05 maja 2015, 19:56

swiat w gogolach :roll: :roll:

Awatar użytkownika
Ramadam
Posty: 19
Rejestracja: 04 gru 2011, 17:41
Deska: Nobile
Latawiec: Cabrinha
Postawił piwka: 1 raz
 
Post10 lip 2015, 11:46

Witam,

Mam pytanie odnosnie regulaminu wyscigow TT. Wyczytalem, ze nie moga startowac zawodnicy startujacy w formule kite?
Ja wystapilem w jednych zawodach w formule, ale jestem totalnym amatorem I chetnie bym sie poscigal na TT. Czy przez to, ze wystartowalem raz w wyscigach formuly to nie moge startowac na TT?

kw92
Posty: 610
Rejestracja: 16 sty 2011, 18:58
Latawiec: Ozone
Postawił piwka: 53 razy
Dostał piwko: 16 razy
Kontaktowanie:
 
Post10 lip 2015, 11:56

Ramadam pisze:Witam,

Mam pytanie odnosnie regulaminu wyscigow TT. Wyczytalem, ze nie moga startowac zawodnicy startujacy w formule kite?
Ja wystapilem w jednych zawodach w formule, ale jestem totalnym amatorem I chetnie bym sie poscigal na TT. Czy przez to, ze wystartowalem raz w wyscigach formuly to nie moge startowac na TT?


Była gdzieś lista zawodników którzy są liczeni jako pro, są to nazwiska które startują cały czas od zeszłego sezonu :)

Więc raczej Ciebie nie ma :)

Awatar użytkownika
Ramadam
Posty: 19
Rejestracja: 04 gru 2011, 17:41
Deska: Nobile
Latawiec: Cabrinha
Postawił piwka: 1 raz
 
Post10 lip 2015, 12:17

kw92 pisze:
Ramadam pisze:Witam,

Mam pytanie odnosnie regulaminu wyscigow TT. Wyczytalem, ze nie moga startowac zawodnicy startujacy w formule kite?
Ja wystapilem w jednych zawodach w formule, ale jestem totalnym amatorem I chetnie bym sie poscigal na TT. Czy przez to, ze wystartowalem raz w wyscigach formuly to nie moge startowac na TT?


Była gdzieś lista zawodników którzy są liczeni jako pro, są to nazwiska które startują cały czas od zeszłego sezonu :)

Więc raczej Ciebie nie ma :)



Dzieki za info. Dobrze, ze jest jakies rozgraniczenie miedzy pros I amatorami, ktorzy startuja z ciekawosci


Wróć do „Forum Główne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości