Regis pisze:Nie wiem jak duże opory są np. na foilu albo na wave`ówce,
Na foilu w lewitacji opory są marginalne - rzekłbym 5% tego co na TT.
Na foilu wypornościowo opory są ogromne - rzekłbym 120% tego co na TT
Na waveówce opory są duże - rzekłbym 70% tego co na TT
znam przypadek gdzie przy 2 knt gość jeździł na buggy po plaży z 19 m.kw HQ Zeekai i w cale nie snuł się lewo prawo.
Potężny trik jest ukryty w Velocity Made Good. Tego
praktycznie nie zrozumie ktoś kto pływa tylko na TT.
VMG na wiatr na lądzie, śniegu, lodzie, foilu jest wystarczająco duże, aby jeździć przy 2kts.
A propos na filmiku gdzie bawię się latawcem i jeżdżę na snołkajcie na 100% nie wieje więcej niż 2kts. w szkwałach 1kts przy powierzchni. Pomyślcie - rekordem w żeglarstwie jest bodajże VMG 22kts.
Jak myślicie na czym to ustalono? A co oznacza VMG 22kts? Ano nic innego, że gościu jechał z prędkością 44kts pod kątem 45 stopni do wiatru lub 22kts czysto na wiatr. Drugi przypadek jest tylko teoretyczny (jeszcze ale czemu nie ma być wykonalny?!)
Skoro potrafimy utrzymać latawiec w powietrzu przy 5kts to już wiecie do czego zmierzam...
...wystarczy moment inicjacji a potem
PS. Po polsku chyba nie ma definicji VMG
ja się przynajmniej nie spotkałem.
Sam też miałem okazję polatać na lądzie i wiem, że power to to generuje kosmiczny. Na wodę bym jednak nie zszedł bo jak wpadnie to pozamiatane.
Wchodzę, eksperymentuję, zamiatam, jestem zamiatany, uczę się pokory i nowych technik dryfowania
Mimo tego a może nawet właśnie dlatego mam tyle frajdy i nowych doświadczeń.
Regis - czemu nie spróbujesz polatać na trawce jak nie wieje? Tobie byłoby najłatwiej udowadniać
Latawiec komórka 10m na krótkich linkach, super łożyska w desce i powierzchnia idealnie gładka (beton?) aby opory toczenia były minimalne.