Desant kajciarzy w porcie Kołobrzeg 20 sierpnia 2015

Kitesurfing i wszystko z nim związane.
Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5304
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Foilboards, Moses
Latawiec: The Best of Cabrinha
Lokalizacja: West Coast
Postawił piwka: 121 razy
Dostał piwko: 279 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 sie 2015, 08:26

Wyszło to spontanicznie.
Mianowicie odwiedził mnie Maks z Błaszkiem. Jednego dnia sesyjka na moim homespocie z "kultowym" dojściem:
Obrazek

Zdałem sobie sprawę, że kolejnego dnia będzie wiało z dobrego kierunku na akcję desantową w porcie.
Pomysł ten dawno chodził mi po głowie. Rozmawiałem o nim z Kapitanem Portu. Mając Mistrzów Polski na miejscu uderzyłem do kapitanatu o zgodę.
Oczywiście były uzgodnienia z Brzegową Stacją Ratowniczą SAR i WOPR Kołobrzeg. Ekipy te są bardzo przychylne kajciarzom i służą pomocą na zawołanie :)
Ideą akcji było pokazanie:
- władzom miasta, że miasto powinno żyć morzem - wielu, w tym ja, uważa że za mało u nas dzieje się nad wodą :?
- kajciarze potrafią pływać powodując zainteresowanie plażowiczów i turystów a nie siać w nich strach ;)
- gotowości służb SAR i WOPR do ratowania kajciarzy (za tydzień przeprowadzam szkolenie instruktorów WOPR z bezpiecznego podejmowania kajciarza z jego sprzętem z wody),
- promocję Kołobrzegu,
- no i trochę lansu z naszej strony 8)

W między czasie parę telefonów i okazało się, że będziemy mieli pro drona i pro fotografa.
Czwartek rano spędziliśmy na czekaniu na termikę - wiało ale był lekki offshore.
Akcja była zaplanowana na 1500. Pół godziny wcześniej termika już zaczęła wchodzić na brzeg.
Ruszuliśmy z Grzybowa. Błaszko na dmuchanej 15, Maks komórce 12 a ja dmuchńcu 14.
Dopływając do Kołobrzegu Błaszko zantował skuchę - schodziło mu powietrze z tuby głównej. Wylądował na plaży zachodniej gdzie moja córka dowiozła mu 11m. Okazało się, że to był za mały rozmiar bo przy samych główkach Kołobrzegu wiało momentami mniej niż 6kts. A w tym samym czasie w Grzybowie 15kts!
Błaszko odpadł. Mając gotowe ekipy na lądzie porzuciliśmy w biedzie naszego frenda - sorry Błażej :pray:

W międzyczasie Maks wymienił latawiec na 15m. Dostaliśmy zgodę. Port został zamknięty na 15 minut. Wszyscy rozmieszczeni na bojowych miejscach:
- rib WOPR obok nas,
- łódź SAR zacumowana przy latarni,
- dron HiStudio.pl odpalony spod latarni,
- fotografowie na latarni oraz falochronie,
- kamery na falochronie.

Pierwszy wjazd do portu poruszył dzikie stada mew siedzących na żółtej kierownicy (długa odbojnica). Było ich setki. Moje linki zaliczyły czołówkę z mewą. Mewa i linki przeżyły. Ciekawe, że tuż za falochronem zachodnim wiało max 7kts a wewnątrz falochronów mieliśmy dobry power - lekko z 12kts.
Pierwsze jazdy były nieśmiałe a na końcu skakaliśmy i mieliśmy ubaw po pachy.
Ludziom zgromadzonym na falochronie i w porcie najwyraźniej też się podobało. Były nawet :clap: :clap: :clap: :lol:

Foty Radka Nykla z latarni:

Obrazek

Obrazek

Dron w akcji:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Polatawszy nad lampami 8)
Obrazek

Mały korek wna wejściu do portu :wink:
Obrazek



Filmy z drona ekipy Histudio.pl z Kołobrzegu:

phpBB [video]

darkowic
Posty: 382
Rejestracja: 08 wrz 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 4 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 sie 2015, 12:11

:clap: :clap: :thumb:

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5304
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Foilboards, Moses
Latawiec: The Best of Cabrinha
Lokalizacja: West Coast
Postawił piwka: 121 razy
Dostał piwko: 279 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 sie 2015, 12:30

Więcej fotek - tym razem z falochronu.

Zacznę od zagadki - gdzie jestem na poniższej fotce?
Obrazek

Pamiętacie Ptaki Hitchocka z 1963?
Z Maksem czuliśmy się jak na planie tamtego horroru :lol:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
TrueKejner
Posty: 804
Rejestracja: 30 paź 2010, 13:44
Deska: Shinn
Latawiec: Cabrinha
Postawił piwka: 115 razy
Dostał piwko: 118 razy
 
Post27 sie 2015, 15:27

spoko akcja!!! :clap: :clap: :thumb:

ale na tym zdjęciu zagadce to Cię nie widzę

Awatar użytkownika
TrueKejner
Posty: 804
Rejestracja: 30 paź 2010, 13:44
Deska: Shinn
Latawiec: Cabrinha
Postawił piwka: 115 razy
Dostał piwko: 118 razy
 
Post27 sie 2015, 15:34

BraCuru pisze:Wyszło to spontanicznie.

Błaszko odpadł. Mając gotowe ekipy na lądzie porzuciliśmy w biedzie naszego frenda - sorry Błażej :pray:



no tak. postanowiliście mu pomóc, więc pojechaliście do portu- akcja rodem z top geara, haha!

:lol:

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5304
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Foilboards, Moses
Latawiec: The Best of Cabrinha
Lokalizacja: West Coast
Postawił piwka: 121 razy
Dostał piwko: 279 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 sie 2015, 16:35

TrueKejner pisze:ale na tym zdjęciu zagadce to Cię nie widzę

Też mi było trudno się odnaleźć.
Podpowiedź - na falochronie widać Przemka ze skierowanym aparatem we właściwym kierunku.

TrueKejner pisze:no tak. postanowiliście mu pomóc, więc pojechaliście do portu

Nie było inaczej! :wink:

kamszot
Posty: 448
Rejestracja: 22 maja 2009, 21:16
Postawił piwka: 13 razy
Dostał piwko: 4 razy
 
Post27 sie 2015, 18:39

"siedzisz" na "szkieletowej kuli" :)

Awatar użytkownika
pawbuh
Posty: 384
Rejestracja: 28 lip 2011, 19:58
Latawiec: BEST
Postawił piwka: 1 raz
Dostał piwko: 8 razy
 
Post27 sie 2015, 19:13

:)
Załączniki
the-beatles-crossing-road.jpg
the-beatles-crossing-road.jpg (113.77 KiB) Przejrzano 846 razy

Awatar użytkownika
Mikolpa
Posty: 2034
Rejestracja: 05 kwie 2013, 15:58
Deska: SU-2 Prorider 135, Trans 153
Latawiec: Rebel 9,12,14, Addiction 18
Lokalizacja: Wrocław
Postawił piwka: 42 razy
Dostał piwko: 50 razy
 
Post27 sie 2015, 19:53

Pięknie :clap: :clap: :clap:

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5304
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Foilboards, Moses
Latawiec: The Best of Cabrinha
Lokalizacja: West Coast
Postawił piwka: 121 razy
Dostał piwko: 279 razy
Kontaktowanie:
 
Post29 sie 2015, 00:07

kamszot pisze:"siedzisz" na "szkieletowej kuli" :)

Długo szukałeś?

Znaleźliśmy się nawet na siepływa 8)
http://www.sieplywa.pl/siewie/8435/Foilboard_w_Porcie

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5304
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Foilboards, Moses
Latawiec: The Best of Cabrinha
Lokalizacja: West Coast
Postawił piwka: 121 razy
Dostał piwko: 279 razy
Kontaktowanie:
 
Post03 wrz 2015, 08:09

Teraz nasze spojrzenie na akcję:
phpBB [video]


Wróć do „Forum Główne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości