Re: Kite i trapez w bagażu podręcznym ?
: 15 mar 2016, 07:48
Nic nie mówili na temat linek ? za długie itp.
Największe polskie forum na temat Kitesurfingu
http://www.kiteforum.pl/forum/
jedi1 pisze:A co ma bagaż podręczny do linii lotniczych? Przecież to z czym wpuszczą zależy od kontroli na lotnisku, gdzie pracowników linii nie ma. Nie nadanie baru jest bardzo ryzykowne, bo w przypadku negatywnej kontroli zostaje zostawić bar na lotnisku. Linie lotnicze obchodzi tylko rozmiar i czasem waga.
Brutus pisze:jedi1 pisze:A co ma bagaż podręczny do linii lotniczych? Przecież to z czym wpuszczą zależy od kontroli na lotnisku, gdzie pracowników linii nie ma. Nie nadanie baru jest bardzo ryzykowne, bo w przypadku negatywnej kontroli zostaje zostawić bar na lotnisku. Linie lotnicze obchodzi tylko rozmiar i czasem waga.
kontrola na lotnisku (port lotniczy) działają na zlecenie i wytyczne m.in. linii lotniczych , jak linie będą niezadowolone i się wyniosą to lotnisko można zamknąć.... także linie lotnicze mają bardzo wiele do tego co może zawierać jakikolwiek bagaż
jedi1 pisze:Zasada jest taka, że jak masz podejrzenie, że mogą nie wpuścić to nie bierz tego ze sobą.
Brutus pisze:Oczywiście potwierdzam że udaje się przewozić latawiec, pianki, trapez w podręcznym jednak trzeba się liczyć z zatrzymaniem gdyż przepisy 95% linii lotniczych mówią jasno , że sprzęt sportowy gdzie w regulaminie jest wyszczególniony komplet do kitesurfingu/kiteboardingu można przewozić tylko i wyłącznie jako dodatkowy osobno płatny , wcześniej zgłoszony bagaż sportowy (poza bagażem głównym i poza bagażem podręcznym)
Sprzęt sportowy i instrumenty muzyczne są objęte tymi samymi ograniczeniami, jakie dotyczą innych typów bagażu podręcznego. Niemniej jednak możliwy jest transport takich przedmiotów na oddzielnym, opłaconym miejscu na pokładzie.
kwiatekptl pisze:Brutus pisze:Oczywiście potwierdzam że udaje się przewozić latawiec, pianki, trapez w podręcznym jednak trzeba się liczyć z zatrzymaniem gdyż przepisy 95% linii lotniczych mówią jasno , że sprzęt sportowy gdzie w regulaminie jest wyszczególniony komplet do kitesurfingu/kiteboardingu można przewozić tylko i wyłącznie jako dodatkowy osobno płatny , wcześniej zgłoszony bagaż sportowy (poza bagażem głównym i poza bagażem podręcznym)
Moglbys podac jakies linki do tych regulaminow, bo kiedys sprawdzalem wizz/ryanair i nic takiego nie znalazlem. Na stronie emiratow jest nawet napisane:Sprzęt sportowy i instrumenty muzyczne są objęte tymi samymi ograniczeniami, jakie dotyczą innych typów bagażu podręcznego. Niemniej jednak możliwy jest transport takich przedmiotów na oddzielnym, opłaconym miejscu na pokładzie.
http://www.emirates.com/pl/polish/plan_ ... rules.aspx
JanuszD pisze:kwiatekptl pisze:Brutus pisze:Oczywiście potwierdzam że udaje się przewozić latawiec, pianki, trapez w podręcznym jednak trzeba się liczyć z zatrzymaniem gdyż przepisy 95% linii lotniczych mówią jasno , że sprzęt sportowy gdzie w regulaminie jest wyszczególniony komplet do kitesurfingu/kiteboardingu można przewozić tylko i wyłącznie jako dodatkowy osobno płatny , wcześniej zgłoszony bagaż sportowy (poza bagażem głównym i poza bagażem podręcznym)
Moglbys podac jakies linki do tych regulaminow, bo kiedys sprawdzalem wizz/ryanair i nic takiego nie znalazlem. Na stronie emiratow jest nawet napisane:Sprzęt sportowy i instrumenty muzyczne są objęte tymi samymi ograniczeniami, jakie dotyczą innych typów bagażu podręcznego. Niemniej jednak możliwy jest transport takich przedmiotów na oddzielnym, opłaconym miejscu na pokładzie.
http://www.emirates.com/pl/polish/plan_ ... rules.aspx
Moim zdaniem mylisz pojęcia. To co jest na stronie Emiratow służy głównie temu, że możesz zapłacić kasę i zabrać ze sobą na pokład wiolonczelę np albo inny puzon. Gwarantuję Ci, że nie chcesz zapłacić za dechę kitową w pokrowcu 500 EUR.
Po drugie, jak to już było wcześniej napisane, regulaminy linii lotniczych to jedno, a regulaminy lotniska to drugie. To co przejdzie w Wawie, może nie przejść w Berlinie czy Casablance. Możesz się oczywiście kłócić, ale jesteś na przegranej pozycji bo jak Ci gość na kontroli bezpieczeństwa powie, że linki od baru mogą służyć do związania pilota to nie będziesz miał nic do gadania.
Na kontroli bezpieczeństwa nie chodzi o to czy masz latawiec czy wrotki tylko o to co możesz zawartością bagażu podręcznego zrobić. A to co jest niebezpieczne (srebrna taśma np) zależy od lotniska, a pewnie również od osoby siedzącej przed monitorem. Możesz się kłócić, reklamować, co z tego jak z reguły możesz to zrobić po powrocie.