Strona 1 z 2

Linki przy tipach

: 20 sty 2009, 15:22
autor: Wiktorek
Mam w latawcu SLE na tipach dwie "pętelki" do mocowanie linek sterujących (a w zasadzie przedłużek do ich mocowania):
a. bliżej
b. dalej
od krawędzi spływu.
Niestety w instrukcji zero na ten temat.

Czy jest jakaś generalna zasada zmiany zachowania latawca przy dwóch miejscach mocowania linek sterujących czy jest to charakterystyczne dla określonej marki latawca :?:

: 20 sty 2009, 15:45
autor: razor
generalnie w uproszczeniu, im bliżej linki sterujące krawędzi spływu, tym mniejsze siły na barze i minimalnie mniejszy zakres depoweru.
niektórzy mówią że wtedy latawiec chodzi 'szybciej' (Ci sami mówią że latawiec z ustawieniem linek 2:1 chodzi wolno)
firmy na ogół piszą o takim ustawieniu 'softer' (w porównaniu do linek przyczepionych nie na samym końcu - 'normal')

: 20 sty 2009, 15:55
autor: Gumi$
Na tym ustawieniu dalej od krawędzi spływu na logike też powinien być odrobine szybszy :idea:

: 20 sty 2009, 17:52
autor: razor
ale z jakiegoś powodu wiele osób mówi, że latawiec przy ustawieniu linek przy barze 2:1 chodzi 'wolno', a w ustawieniu 1:1 chodzi 'szybko'
nie mi oceniać co to znaczy ;)

: 20 sty 2009, 20:15
autor: Gumi$
Wystarczy pomyślec przy jakim ustawieniu "zbiera" więcej linki. Tyle że dzięki bloczkom troche wolniej reaguje poniekąd :wink:

: 21 sty 2009, 04:37
autor: Pinio
A o jaki latawiec chodzi :?:

: 21 sty 2009, 08:17
autor: razor
Gumi$ pisze:Wystarczy pomyślec przy jakim ustawieniu "zbiera" więcej linki. Tyle że dzięki bloczkom troche wolniej reaguje poniekąd :wink:


no właśnie niby czemu przez bloczki 'wolniej' reaguje ? przecież 'zbiera' jeszcze więcej linki.

: 21 sty 2009, 10:37
autor: Wiktorek
Dzięki za odpowiedzi. Ogólnie wydaje mi się logiczne, że odsunięcie punktu zaczepienia dalej od linek mocy (mocowanie tuz przy krawędzi spływu) zmniejszy szybkość reakcji, zmniejszy siły na barze i spowoduje lekkie wirtualne "zaciągnięcie" baru (zmniejszenie zakresu depoweru).

To logika, praktyka na pewno jest zbieżna?


Pinio pisze:A o jaki latawiec chodzi :?:

Konkretnie o RRD Type9, ale pytanie jest ogólne.

: 21 sty 2009, 10:51
autor: Pinio
Wiktorek pisze:
Pinio pisze:A o jaki latawiec chodzi :?:

Konkretnie o RRD Type9, ale pytanie jest ogólne.


Co do RRD to w roku 2008 nie było żadnych węzełków zresztą w 2009 też nie ma. Jest jedna węzełko-petelka i tak ma być.
W Typie 9 zamiast pętelek - węzełków masz rozpora :D Oczywiście wszystko można zmienić ale po co.
Tu masz co i jak podłączyć i nie kombinuj bo naprawde nie trzeba :wink: http://pl.youtube.com/watch?v=wBM7fW-SQkI
No chyba że lubisz się bawić jak ja :lol:
pozdrówka :wink:

: 21 sty 2009, 11:38
autor: rolnik
W c shape im dalej sterujace od nosnych tym szybszy latawiec chyba analogicznie w hybrydzie.Nawet celowo w malych rozmiarach 7-5m ustawialo sie linki w polozeniu slow blizko krawedzi natarcia zeby nie wariowal - kiedys jak mniej na topie bylo uh

: 21 sty 2009, 11:43
autor: razor
Wiktorek pisze:Dzięki za odpowiedzi. Ogólnie wydaje mi się logiczne, że odsunięcie punktu zaczepienia dalej od linek mocy (mocowanie tuz przy krawędzi spływu) zmniejszy szybkość reakcji, zmniejszy siły na barze i spowoduje lekkie wirtualne "zaciągnięcie" baru (zmniejszenie zakresu depoweru).

To logika, praktyka na pewno jest zbieżna?

na logikę tak samo linki w ustawieniu 2:1 powinny zwiększyć szybkość reakcji ? :) ale z jakiegoś powodu mówią że wtedy latawiec lata 'mulaście' ;)

trzeba by sprawdzić samemu i opisać wrażenia. mając linki sterujące bardziej z tyłu, zmniejszają się siły na barze ale też zwiększa się precyzja sterowania, a nuż może się okazać że ktoś to nazwie 'lepszą reakcją/szybszą reakcją' ?

: 21 sty 2009, 11:45
autor: Wiktorek
Pinio pisze:
Co do RRD to w roku 2008 nie było żadnych węzełków zresztą w 2009 też nie ma. Jest jedna węzełko-petelka i tak ma być.
W Typie 9 zamiast pętelek - węzełków masz rozpora :D Oczywiście wszystko można zmienić ale po co.
Tu masz co i jak podłączyć i nie kombinuj bo naprawde nie trzeba :wink: http://pl.youtube.com/watch?v=wBM7fW-SQkI
No chyba że lubisz się bawić jak ja :lol:
pozdrówka :wink:


Na filmie widać, że linka (przedłużka) sterująca jest podłączona do jednego z dwóch "oczek". U mnie podłączona jest do drugiego. O tego:

Obrazek
źródełko: http://pl.youtube.com/watch?v=wBM7fW-SQkI

Stąd pytanie.

Obiecuję więcej nie kombinować :oops:

: 21 sty 2009, 12:50
autor: Biały
pewnie w 2.1 chodzi o to żeby kite był szybszy bo jak słusznie zauważono zbiera 2 razy więcej linki niż 1.1( ruch baru od siebie analogicznie powoduje lepsze tracenie mocy). Ale to jest ratowanie się jak się stworzy za wolny latawiec ...

: 21 sty 2009, 13:21
autor: Pinio
A o to Ci chodzi to się w RRD nazywa ładnie :arrow: "Unbeatable turning speed"

Obrazek

1 szybciej 2 wolniej /zdjęcie latawiec RRD Obsessia bo tylko takie miałem/

w Takoonie mają to opisane znowu tak
:arrow:
"1 and 2
If you move forward the rear bridle (location #1):
More bar pressure/ More efficiency of depower rate,
perfect for unhooked tricks and speed crossing.
If you move backward the rear bridle (location #2):
Better relaunching/smaller turning radius. Perfect for
waves."

a w Bestach nawet na latawcu napisali co i jak

Obrazek

Pozdrówka a Wiesz że Twoim latawcu mozna jeszcze zmieniać
ustawienia baru :wink:

: 21 sty 2009, 13:37
autor: Wiktorek
Dzięki wszystkim, zwłaszcza Tobie, Pinio!

Pinio pisze:Pozdrówka a Wiesz że Twoim latawcu mozna jeszcze zmieniać ustawienia baru :wink:


Wiem, ale nie wiem jak (jeszcze). Z tego co wyczytałem, można nawet regulować długość baru (no nie całkiem). Manual do latawców 2008 chyba wcale nie wyszedł :roll:

Będę wdzięczny za info.