Strona 1 z 1

Problem z geometrią latawki?

: 01 sie 2011, 21:05
autor: obojetny1
Witam jestem początkującym pilotem tz. mam iko lev. 2 zrobione 2 lata temu, ale w miedzyczasie nie bylem na wodzie ani razu.... Ostatnio kupilem c- shape airush lift 10m praktycznie nowy (przynajmniej tak wyglada) za smieszna cene. Moj problem polega na tym ze latawiec postawiony do zenitu przelatuje mi nad glowa i spada. Probowalem roznych ustawien depowera, na zaciagnietym i odpuszconym barze. Uczylem sie na bow - ach besta i nic takiego sie nie dzialo. kite postawiony do zenitu latal sobie prawie nade mna, ale jednak z przodu.... A ten C - shape leci do gory nade mnie, za mnie i perfidnie spada. Jakie moga byc tego przyczyny? Co powinienem sprawdzic? Linki moze cos innego czy poprostu nie potrafie takiego sprzetu oblugiwac i na nowo robic kurs?? Pomozcie....

Re: Problem z geometrią latawki?

: 01 sie 2011, 22:33
autor: damian85
obojetny1 pisze:Witam jestem początkującym pilotem tz. mam iko lev. 2 zrobione 2 lata temu, ale w miedzyczasie nie bylem na wodzie ani razu.... Ostatnio kupilem c- shape airush lift 10m praktycznie nowy (przynajmniej tak wyglada) za smieszna cene. Moj problem polega na tym ze latawiec postawiony do zenitu przelatuje mi nad glowa i spada. Probowalem roznych ustawien depowera, na zaciagnietym i odpuszconym barze. Uczylem sie na bow - ach besta i nic takiego sie nie dzialo. kite postawiony do zenitu latal sobie prawie nade mna, ale jednak z przodu.... A ten C - shape leci do gory nade mnie, za mnie i perfidnie spada. Jakie moga byc tego przyczyny? Co powinienem sprawdzic? Linki moze cos innego czy poprostu nie potrafie takiego sprzetu oblugiwac i na nowo robic kurs?? Pomozcie....


a może ten kajtek tak ma? staraj sie nim operować niżej, niektóe latawce mają tak że trzeba je pilnować- pracować nimi. Nie latałem na c Airush-a, ale latałem na hybrydzie "Dna" z tego co pamietam (jak sobie rpzypomnę to porpawię) i latawiec zachowaywał sie ok. Poza tym jak kupiłeś go tanio to może po prostu ktoś pozbył sie kiepskiego latawca?

Re: Problem z geometrią latawki?

: 02 sie 2011, 02:45
autor: obojetny1
Latanie nizej to faktycznie jest jakies rozwiazanie, ale na dluzsza mete strasznie meczace.... Co do uczciwosci sprzedajacego jestem w pelni przekonany kite jest naprawde prawie nowy. KIedys mialem podobne objawy w moim starym best waroo 12m. Dzialo sie dokladnie to samo tz. po naprawie u celarka po kraksie na dzikich rozach (wczesniej bylo ok) z tym ze ten latawiec niema najmniejszych sladow uzytkowania a tym bardziej uszkodzen czy napraw. W dedykowanem barze byla 5 linka, ktora odpialem. Czy jej brak moze byc przyczyna takich objawow? Kolejnym zaobserwowanym przeze mnie faktem jest delikatne (odksztalcenie sie) glownej tuby od calego ksztaltu latawca tz.kiedy kite lezy na piasku na tubie to srodek jako jedyny nie dolega do podloza reszta balona ok.... Od razu spiesze dodac ze cala tube wyciagalem i wkladalem juz ze 3 razy i za kadym razem bez zmian. Brak mi juz pomyslow, ale nie sadze ze producent jakkolwiek malo znany wypuscilby taki latawiec do uzytku.

Re: Problem z geometrią latawki?

: 02 sie 2011, 11:29
autor: Ziomek.
JEST TO ZUPEŁNIE NORMALNE ZACHOWANIE C-SHAPE'a :idea:

klasyczne C - (bez uzdy, okrągłych uszu etc) to latawce, które lubią siedzieć głęboko w powerzone
nie wolno ich ani na sekundę (poważnie) zostawiać samopas w zenicie :idea:
przepadnięcie gwarantowane :idea:

nie dalej jak tydzień temu
pływałem min z Kiczem, On na Airrushu 9 - sporo miał - pięknie dawał :shock:
ja na 11 te Yarga - stanowczo za dużo miałem
wiatr CENTRALNY On shore na plażę - południe

spłynąłem do brzegu zmienić Yargę na 9m2
dałem podpięty do siebie latawiec przytrzymać w zenicie doświadczonemu (mi za granicą) instruktorowi przytrzymać moją Yargę
zajęło to około 2? sekund jak poczułem luz na linkach - CL spadł z haka
NA SZCZĘŚCIE od lat nei uzywam Donkey Dicka

szybki rzut oka w górę
czy da się próbować ratować sytuację podbiegając do tyłu..
błyskawiczna decyzja i od razu zrywka z lisza
- podpięty jak zawsze na twardo - by nie składać się byt długo ze sprzętem po każdym nie przechwyceniu baru
akurat jak się zerwałem - kite strzelił w kemping - bar zawisł na bazie, od której stałem ..5? metrów, przy kompresorze..

gdyby nie momentalna decyzja i zrywka, którą robiłem kilka..dziesiąt? już razy w sytuacjach rzeczywistych
myślę, że nie byłoby dobrze..
gdybym się zawahał ze 2 sekundy, że "szkoda sprzętu" - po mnie..
NIGDY NIE SZKODA SPRZĘTU :idea: :idea: :idea: kręgosłupa nie kupisz, czaszki też, ani życia..
gdybym też miał leasha zalepionego taśmą, jak wielu "pro"
również nie byłoby czego zbierać
więc wolę, by kite mi uciekł choćby i raz na tydzień?, z powodu nie zaklejonego leasha
niż raz ..na życie? nie móc się zerwać..

wracając do tematu:
okazało się , że ów instruktor, mimo IKO ITC i wielu lat doświadczenia
nie miał w rękach C kajta
zaczynał już w erze "supported leading edge"

więc: TAKI urok Twego kajta.. :idea:

pzdr

Re: Problem z geometrią latawki?

: 02 sie 2011, 11:40
autor: obojetny1
Serdecznie dziekuje za pomoc. Mimo ze mialem kiedys F-one mach III 16m i tak sie nie zachowywal wierze na slowo.... To kolejny dowod na to ze nie dla początkującego jest ksztalt C.

Re: Problem z geometrią latawki?

: 02 sie 2011, 19:35
autor: Ziomek.
obojetny1 pisze:Serdecznie dziekuje za pomoc. Mimo ze mialem kiedys F-one mach III 16m ...


..no też miałem
i dwojkę.
i jedynkę ..nawet wczoraj odpaliliśmy, dla beki
ale sajz nieco większy: 18 koma 1 :D

Obrazek

Obrazek


okazuje się , że ma jednak nieco słabszy dół niźli 20m2 Rhino 2003 :hand:

Obrazek

Obrazek

ale jednakowoż wciąż lepszy aniżeli Ozone Zephyr 2011 :think: :shifty:
..i naprawdę chciałbym by to był żart.. :doh:

..siła - siłą , a i kierunki ostatnio zmuszają nas do "move our ass" spod bazy
toteż poszerzamy nasz park drift maszyn :hand: i uderzamy w kierunku Rzucew..

Obrazek

:wink:

pzdr

Re: Problem z geometrią latawki?

: 03 sie 2011, 21:23
autor: obojetny1
Jeszcze 1 pytanie (spokoju mi to nie daje) a wiatru na razie niema zeby spr. to praktycznie.... Jaki (teoretycznie) bedzie efekt podpiecia, bo teraz niema takowej, 5 - ej linki w przypadku gdy bedzie za krotka i za dluga? Czy moze miec to wplyw na polepszenie lub pogorszenie opisanego powyzej "problemu"?

Re: Problem z geometrią latawki?

: 04 sie 2011, 12:21
autor: Ziomek.
obojetny1 pisze:Jeszcze 1 pytanie (spokoju mi to nie daje) a wiatru na razie niema zeby spr. to praktycznie.... Jaki (teoretycznie) bedzie efekt podpiecia, bo teraz niema takowej, 5 - ej linki w przypadku gdy bedzie za krotka i za dluga? Czy moze miec to wplyw na polepszenie lub pogorszenie opisanego powyzej "problemu"?



jak będzie za długa - wpływ na latanie ŻADEN, poza większym oporem linek (dodatkowa 5ta..)
za krótka- kite może jeszcze chętniej za głowę przelatywać i dostawać wiatru "z góry"

pzdr

Re: Problem z geometrią latawki?

: 04 sie 2011, 18:57
autor: obojetny1
No więc powiało wreszcie. Teoria przekuta została wreszcie w praktyke :D Okazało się ze linki nośne były za krótkie po ich regulacji na supełkach baru okazalo sie ze moja szmatka to jednak latawiec i potrafi latac i o dziwo stac prosto w zenicie bez przepadania. Thx wszystkim za pomoc no i do zobaczenia na wodzie....