Kosa1337 pisze:Stoperball to oszustwo,można skrócić linkę depowera i co za tym idzie wydłużyć linkę knagi ale nadal to nam nie zwiększa zakresu depowera na tej samej długości linki;)
Kosa1337 pisze:To już kwestia szybkości latawca przy tak małym rozmiarze. 6 neo na barze 22. Tylko minusem nkb jest długi depower. Moja dziewczyna ma z tymproblem
JanuszD pisze:Mam bary Northa i niestety zabawy ze zmianą ustawień fabrycznych nie polecam. Na odpuszczonym barze latawiec ciągle ma moc, a jest to Rebel więc nie za bardzo wiem co Przemas miałeś na myśli.
Bardziej sugerowałbym trapez siodełkowy niż zabawę z ustawieniami depowera.
apek pisze:to wcale nie jest takie trudne.
Regulacja siły ciągu latawca polega na zmianie proporcji długości linek sterujących + stałe olinowanie baru w stosunku do nośnych + linki sytemu depowera.
W większości systemy tak są zaprojektowane, że optymalny maksymalny ciąg uzyskuje się przy sumarycznie równych długościach tych elementów.
Ale to nie znaczy, ze nie można wytrymować systemu inaczej, za pomocą supełków na linkach. Można na przykład wydłużyć linki sterujące, albo skrócić nośne i wtedy będziemy mieli system trwale częściowo zdepowerowany, a może to się przydać w warunkach dużego przeżaglowania.
Stoper na lince depowera rozgranicza zakres regulacji , który osiągamy za pomocą zaciągnięcia linki depowera, w stosunku do tego co możemy osiągnąć poprzez odpuszczenie baru. Jeśli jednego mamy więcej, drugiego mamy mniej.
Jeśli chodzi o osoby niskiego wzrostu to ich możliwości regulacji siły ciagu latawca jest ograniczony do zasięgu ramion i należy się tym kierować ustawiając stoper na lince depowera. Skok baru będzie mniejszy, ale zawsze wstępnie możemy zaciągnąć częściowo depower. Ponieważ początkujący najczęściej starają się użyć depowera z latawcem skierowanym ku zenitowi, bardzo ważne jest aby w tym momencie, a i w ogóle, trapez nie wędrował ku górze pod ramiona, bo wtedy zasięg ramion znacznie się zmniejsza i na nic się zdadzą wstępne regulacje.
Stoperball nie jest obowiązkowy, ale jak już jest to na pewno nie pozwoli więcej odpuścić baru więcej niż do miejsca gdzie jest zamocowany, ale nie przeszkodzi bardziej zaciągnąć linkę depowera nawet po osiągnięciu krętlika. Sytem pracuje wtedy na części linki zablokowanej w knadze i pozwala przetrwać przeżaglowanie
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości