Podziękowania dla przyjaciół zaangażowanych w akc. ratunkową

Hydepark, oraz posty usunięte z innych działów przez admina.
soko
Posty: 37
Rejestracja: 13 mar 2012, 07:21
 
Post03 kwie 2012, 20:16

@BraCuru@ z kanałem 16-tym jest przeróżnie. Ja pływałem pod 3 kapitanami i sam prowadziłem jeden rejs.
Są tacy, którzy chorobliwie oszczędzają prąd, choć i tak kazdego wieczora od nowa pompują jacht wodą i energią. jest też grupa skiperów, która chce "mieć spokój", często nie znają języka, lub b. słabo, a UKF włączają tylko na wejściach do marin, a i to nie zawsze, bo jak chce się wejść "na głupa", czy "na krzywy ryj" do pełnej mariny, to nie należy się o nic pytać, tylko wjechać i rozłożyć ręce. Sa też załogi, a one mają duzo do powiedzenia, bo jak gdyby "one płacą", które mają zestawy płyt i nie ma czasu na "jakieś szumy". No tu są różne klimaty.
Pamiętaj, że wielu kapitanów nie ma SRC ( Świadectwa Operatora Łączności Krótkiego Zasięgu - Short Range Certificate) i specjalnie niekoniecznie to wszystko nadąża opanować. Od tego jest facet zabrany na pokład z tym SRC, ale on jest od pokazania kwitu i potem ma siedzieć cicho. No chyba, że będą kłopoty. Zwracam po cichutku uwagę na fakt, że w wielu krajach pytaja tylko o SRC ( i ew. patent sternika) i wydaja jacht, reszta ich mało obchodzi poza kasą.
Są oczywiście załogi o bardzo sportowych i morskich ambicjach i potrafią pływać z pełnym systemem wacht, pracą z mapą, nasłuchem na 16-tce i te klimaty, ale jaki to procent - nie wiem.
Jak się słucha różnych relacji przy ognisku i na przystani - to jest pełen wachlarz możliwości, od skrajnosci do skrajnosci.
Sąteż akweny, gdzie są tylko pasjonaci i profesjonaliści. Ostatnio miałem okazję obejrzeć DVD z relacją z pływania wokół Hornu i w kanale Beagle - połowa załogi to byli księża, co się okazało przy sekwencji z Mszy św. w mesie. Sądząc z całego materiału, to był bardzo profesjonalny team.
Są po prostu różne załogi, różni kapitanowie, różne układy w załodze, różny cel pływania... itd.
Ale jak się pogoda sypnie, to raczej wszyscy zaczynają się pilnować. kilka lat temu wywołaliśmy jacht z prośbą o ew. asystę, natychmiast odpowiedział, podszedł i póki mógł trzymał się blisko. Miał polską załogę.
==========
Rozbitków z Heweliusza podejmowały helikoptery w nocy z tratw ratunkowych i z wody. Prom się bowiem szybko wywrócił do góry dnem ( nie peirwszy zresztą raz w swej karierze). Jak ich znajdowały nie wiem. Niemcy to cholernie skuteczny naród.
==========
Poczytaj, jak rozkręcono w nocy akcję ratowania "Estonii" - minuta za minutą ( polecam - warto):
Kilkanaście lat temu. Mam nadzieję, że teraz są jeszcze lepsi.

Thereby following abbreviations are used:

DVS = Disaster Victims Investigation
MRCC = Maritime Rescue Co-ordination Centre
MRSC = Maritime Rescue Sub Centre
STT = Finnish News Agency
TT = Swedish News Agency
TYKS = The University Hospital in Turku

In detail:

01.22 Received weak Mayday, probably from ESTONIA.
01.24 The Mayday message from ESTONIA is picked up at least by the following stations:
MRCC Turku, MRSC Turku, MRSC Mariehamn, Coast Guard Kökar, Utö Fortress, the ferries: ANETTE, FINNJET, FINN MERCHANT, MARIELLA, SILJA EUROPA, SILJA SYMPHONY.
01.25 MRCC Turku calls Nauvo to instruct MRSC Turku to alert the coast guard vessel TURSAS.
01.24/25 ESTONIA informs SILJA EUROPA about her problems, the last communication with ESTONIA ends at 01.29m39sec.
01.29 MARIELLA tries to reach Helsinki Radio on VHF-Channel 16 and 2182 kHz , in vain. MRSC Turku (Nauvo) informs TURSAS about the casualty. MRSC Mariehamn alerts the commander of the rescue area, Pekka Kiviniemi, who arrives at the MRSC at 01.45.
01.31 MRSC confirms that MRCC Turku has been informed.
01.33 MRCC Turku alerts Mikko Montonen, who is on watch. He arrives at the MRCC at 01.40.
01.35 The bridge of ESTONIA is submerged. MARIELLA observes that the lights of ESTONIA black out. MRCC Turku transfers the alarm to the SAR-helicopter crew on standby. The alarm is confirmed by the crew.
01.42 SILJA EUROPA relays the distress call of ESTONIA by mobile phone to MRCC Helsinki (after they had tried to reach them in vain on channel 16 and 2182 kHz). MARIELLA informs Helsinki Radio simultaneously.
01.45 MRCC Helsinki informs MRCC Turku that they are aware of the distress case.
01.47 SILJA EUROPA in communication with Helsinki Radio on channel 16, they are going to transmit a PAN PAN message.
01.48 ESTONIA disappears from the screen of the Utö radar station. This is also observed by MRCC Turku and MRSC Mariehamn. MRCC admonishes Helsinki Radio to transmit a "Mayday relay" message on channel 16 instead of PAN PAN.
01.50 Helsinki Radio begins transmitting the PAN PAN message on channel 16.
01.52 MRSC Mariehamn informs MRCC Stockholm about the casualty (this was recorded in Stockholm at 01.55).
01.57 MRCC Stockholm calls MRCC Helsinki and offers help. They are informed that MRCC Turku is co-ordinating the rescue operation.
01.58 MRCC Stockholm calls MRCC Turku, they are brought up-to-date and are requested to send helicopters. MRCC Stockholm alerts ARCC Arlanda and requests the activation of all available helicopters.
02.00 M. Montonen (MRCC Turku) calls for the first time at Commodore Raimo Tillikainen's home at Espoo and informs him about the Mayday call. The second call follows about 5 minutes later when the sinking of the ferry is already reported. Tillikainen advises that he shall proceed to Turku.
02.03 Heikki Himanen, on standby service, arrives at MRCC Turku.
02.05 MRCC Turku appoints Esa Mäkelä, Master of the SILJA EUROPA, as Commander-on-scene of the rescue operation.
02.06 MRCC Turku informs MRSC Hangö about the casualty.
02.07 The Swedish helicopter Q98 is alerted in Visby.
02.10 Helicopter Q91 is alerted in Ronneby.
02.12 MARIELLA is sighting lights, lifevests, lifeboats, liferafts.
02.15 MRCC Turku informs the District Emergency Centre Turku.

about

02.15 The serviceman of TT-Stockholm calls the serviceman of STT-Helsinki and requests information about the casualty. STT knows nothing. Some minutes later TT-calls again. The serviceman of STT phones MRCC Turku and receives the respective information, informs the manager of STT and puts into motion the alerting of the media, draws up a flash message which is transmitted at 02.43.
02.18 MRCC Turku requests MRCC Helsinki to call the standby helicopter crew on standby.
02.20 MRCC Turku appoints Utö as evacuation centre. Vice Commander Simo Pitkänen arrives at MRCC Turku.
02.21 MRCC puts on alert the standby helicopter. (at 03.36 hours the helicopter departs from Helsinki).
02.30 MARIELLA, at the casualty position, confirms that the ferry sank and that passengers are in the water, drops liferafts into the water, observes one person in a lifeboat, at 02.34 MARIELLA reports that several persons are in the water. Super Puma helicopter departs from Turku airport. MRCC defines casualty as "large casualty" and puts into motion the respective alarm, a/o the leading group of the rescue area is called to the MRCC.
02.36 MRCC Turku requests the SAR Centre to send one helicopter, subsequently - at 02.52 - to send more. According to the SAR Centre the first contact was at 02.50.At 02.58 the SAR Centre is requesting the Airforce to send as many helicopters as possible, as soon as possible.
02.43 STT-Flash: "ESTONIA capsized and sank. Lifeboats and people in the sea."
02.44 SILJA EUROPA arrives at the casualty position.
ca. 02.45 A propeller plane flies over the liferafts.
02.50 MRCC Stockholm contacts the Estline representative, Mats Björnudd, and asks for the passenger list.
02.55 MRCC Helsinki is asking MRCC Tallinn for information about the passengers and is informed that ESTONIA sailed from Tallinn on the previous evening with 679 passengers and 188 crew members. Helsinki does not inform Tallinn in detail about the casualty, only that something has happened and that people are in distress.
03.00 MRCC Stockholm offers 2 helicopters from Denmark.
03.05 The first helicopter, a Super Puma OH-HVG from Turku, arrives at the casualty site, is at first searching for people in the water, in vain, is then searching the liferafts. By 04.15 four persons have been winched up, landed on SILJA EUROPA, whereafter the helicopter returns to Turku for refuelling and to pick up another surface rescuer.
03.08 MARIELLA rescues 6-7 persons by means of her own raft.
03.15 The transport air fleet of Uti is alerted.
03.30 MRCC Helsinki reports the casualty to the watch officer of the border police. He contacts MRCC Turku at 03.40 and receives the latest news. He alerts the commander of the border control and the Government.
03.35 *MRCC Turku informs SAR Tallinn that no further search vessels are required.
03.39 2nd flash message from STT: The sea watch Turku was alarmed at about 02.00. By 03.00 some persons were found in the sea. On the ferry there were 679 passengers and 188 crew members.
03.49 STT: at 05.00 press conference at the police headquarters Turku.
03.50 The first special news by Radio Finland, thereafter up-date reports every half hour.
04.05 *MRCC Helsinki informs SAR Tallinn that no further search vessels are required.
04.15 Commodore Raimo Tillikainen arrives at the MRCC Turku. The helicopter crew of Rovaniemi's watch fleet is alerted.
04.28 STT: Up until 04.00. 7 persons rescued.
04.30 Text TV is from now on continuously reporting about the casualty.
04.38 The first helicopter of the military forces (HS-14X-92) departs from Uti.
04.40 The watch officer of the border guard staff is reporting the casualty to the safety adviser of the Government, who re-checks the facts with MRCC Turku and who calls the Speaker of the Government at
04.50. He in turn informs the Prime Minister at 04.55. The members of the Government are informed up until 05.40.
05.00 Press conference at police headquarters Turku. News from Radio Finland: A more detailed telegram and a telephone interview with Per-Erik Cederqvist, information manager of MARIELLA, who reports that a Swedish passenger, interviewed by him, has said * According to the book by Andi Meister "The Unfinished Logbook". that the casualty occurred very quickly. Shifting of cargo might have caused the casualty. The question whether all people could have been rescued is answered with: hopeless.
05.35 STT: According to doctors, the situation of the people in the water is almost hopeless due to hypothermia.
05.40 STT: It is feared that about 850 people have died, because up until 05.00 only 10-20 were picked up.
05.50 The Estonian coast guard reports to MRCC Helsinki that a plane from Estonia is flying to the casualty position. MRCC replies that the plane is not needed, it would only disturb the helicopters.

Trzy małe kraje (SE, FI, DK) rozkręciły w kilka godzin pełną akcję ratowniczą. Bałtyk a Morze Czerwone to dwa rózne akweny.

Pozdrawiam Krzysztof

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post03 kwie 2012, 20:51

@soko - dzięki za szczegółowe wyjaśnienia. Tego mi brakowało. Idzie kolejne lato więc dobrze znac wszelkie opcje panujące w kokpicie.
Rozumiem, że nie spotkałeś się z faktem, by ktoś wyłączał VHF z powodu "bo nie jest to obowiązkowe"?
Czy koszt SRC w wysokości około 300PLN dla kapitana jachtu to dużo? Teraz nawet nie trzeba tego odnawiać co 5 lat.
My kajciarze tego do niczego nie potrzebujemy. Matomiast dla żeglarzy morskich to chyba dobra praktyka morska.
Co do Estonii to sprawa jest mi nawet znana z ust Finów, którzy brali udział w akcji ratunkowej. Pływałem z Finami ostatnie 3 lata. Teraz mam nawet dwóch estońskich oficerów. Dla nich sprawa Estoni to jak dla nas Powstanie Warszawskie. Wciąż dużo emocji mimo mijających lat.
Mimo tak dobrze dogranej organizacji SAR na Bałtyku nie można zakładać, że w 2 godziny musi być wszystko posprzątane.

@ Master Kiteboarding Fuu1
Oj nie ładnie wysyłać mi pogróżki na skrzynkę prywatną kiteforum.pl.
Nie stać cię na obiecaną w tym wątku odpowiedź - można się z tym pogodzić. To przecież nie sąd tylko forum ludzi, którzy chcieliby czegoś się dowiedzieć, zweryfikować, wyprostować.
Nabrałeś wody w usta na tym forum - też można się z tym pogodzić. Raczej niewielu będzie płakało po tobie.
Natomiast nie masz skrupułów straszyć mnie swoją "wizytą" w moim domu, którą "niebawem pewnie wykonasz" - za to można trafić do pierdla panie Janie.

Czy ktoś z forumowiczów dostał już pogróżki od Jana Lisewskiego? Korjar? Eska? Księciu? Mleczny?

pawel*struck
Posty: 35
Rejestracja: 03 lut 2012, 16:25
Deska: Nobile
Latawiec: north rebel 2012
 
Post03 kwie 2012, 21:20

AdamR pisze:Jak zakończyła się sprawa wypłaty nagrody ?
„..Wyznaczono nagrodę w wysokości 10 000 $ dla załogi która uratuje Janka, czyli znajdzie Janka żywego!!!......”,
( poszło w świat, a pacta sunt servanda )
Z mej strony zero agresji, działania Janka w pełni popieram i uważam, że tylko ten nigdy się nie pomyli co nic nie robi.
Bardzo mi się spodobał jego ostatni wpis, a z obecnym doświadczeniem i dotychczasowy samozaparciem ma szansę dużo jeszcze osiągnąć
Ps
Gdyby był zbiórka kasy na nagrodę to chętnie się dorzucę, a Janek niech swoją forsę inwestuje w kolejne wyprawy.
pozdrawiam
:D

jestem za :thumbsup:

Awatar użytkownika
march_in
Posty: 2135
Rejestracja: 01 cze 2007, 20:31
Lokalizacja: vava to rege tałn
Postawił piwka: 15 razy
Dostał piwko: 17 razy
Kontaktowanie:
 
Post03 kwie 2012, 21:56

BraCuru pisze:
@ Master Kiteboarding Fuu1
Oj nie ładnie wysyłać mi pogróżki na skrzynkę prywatną kiteforum.pl.
Nie stać cię na obiecaną w tym wątku odpowiedź - można się z tym pogodzić. To przecież nie sąd tylko forum ludzi, którzy chcieliby czegoś się dowiedzieć, zweryfikować, wyprostować.
Nabrałeś wody w usta na tym forum - też można się z tym pogodzić. Raczej niewielu będzie płakało po tobie.
Natomiast nie masz skrupułów straszyć mnie swoją "wizytą" w moim domu, którą "niebawem pewnie wykonasz" - za to można trafić do pierdla panie Janie.

Czy ktoś z forumowiczów dostał już pogróżki od Jana Lisewskiego? Korjar? Eska? Księciu? Mleczny?


zartujesz? :shock:
moze pan jan mysli, ze ktos lyknal bajke o tym, ze w jego wyprawe bylo zaangazowane wojsko obcego panstwa i inne tego typu fantazje.

MASTER KITEBOARDING fuu1
Posty: 1885
Rejestracja: 11 sie 2003, 12:53
Deska: Nobile Infinity 5'7
Latawiec: Nobile T 5
Lokalizacja: Gdańsk
Dostał piwko: 23 razy
Kontaktowanie:
 
Post03 kwie 2012, 22:08

pawel*struck pisze:
AdamR pisze:Jak zakończyła się sprawa wypłaty nagrody ?
„..Wyznaczono nagrodę w wysokości 10 000 $ dla załogi która uratuje Janka, czyli znajdzie Janka żywego!!!......”,
( poszło w świat, a pacta sunt servanda )
Z mej strony zero agresji, działania Janka w pełni popieram i uważam, że tylko ten nigdy się nie pomyli co nic nie robi.
Bardzo mi się spodobał jego ostatni wpis, a z obecnym doświadczeniem i dotychczasowy samozaparciem ma szansę dużo jeszcze osiągnąć
Ps
Gdyby był zbiórka kasy na nagrodę to chętnie się dorzucę, a Janek niech swoją forsę inwestuje w kolejne wyprawy.
pozdrawiam
:D

jestem za :thumbsup:
hej. sprawa nagrody nie aktualna ponieważ jako wojsko nie mogą jej przyjąć. Na Red Sea Cross po moim apelu o wsparcie na Kiteforum.pl odpowiedzialy 3 osoby które wplacily łącznie 350pln. Serdecznie im dziękuje. Do Bracuru : Masz paranoje?Martwię się o Twoje zdrowie Marku , poważnie . Myślę że za dużo się tym wszystkim przejmujesz . Ja niedawno przestalem i dobrze mi z Tym. Pozdro . Janek PS. Do zobaczenia ... na wodzie :) ?

soko
Posty: 37
Rejestracja: 13 mar 2012, 07:21
 
Post03 kwie 2012, 22:13

BraCuru pisze:@soko - dzięki za szczegółowe wyjaśnienia. Tego mi brakowało. Idzie kolejne lato więc dobrze znac wszelkie opcje panujące w kokpicie. Rozumiem, że nie spotkałeś się z faktem, by ktoś wyłączał VHF z powodu "bo nie jest to obowiązkowe"?

Często się z tym spotykałem, a dodatkowo nierzadko jak najbardziej aprobowałem. czy słusznie, można dyskutować. Jeśli jesteś na wybrzezu adriatyckim wśród wysepek, w zasięgu wielu stacji, to działa mentalność "kanał DSC 70 czuwa, a my dajmy sobie spokój"." Niech czuwa kapetania z ulicy IvanaPavlaII w Dubrowniku".Uwagi osób malo żeglarsko nastawionych o chałasie w messie nie są miłe. Prawda jest tez i taka, że do bliskiej łączności (typu, że ktoś ciebie informuje, że zgubiłeś ponton itp. klimaty) mozna mieć w kamizelce swoją ręczną VHFkę.
80%-90% współczesnych załóg jest kompletnie surowych, tak na moje oko. Tak zresztą było chyba zawsze. Choć są zgrane teamy pływające 1 - 2 x w roku stale z tym samym kapitanem, i to wtedy widać z daleka. Nie tylko, gdy wchodzą do mariny.

BraCuru pisze: Czy koszt SRC w wysokości około 300PLN dla kapitana jachtu to dużo? Teraz nawet nie trzeba tego odnawiać co 5 lat.
To nie jest problem kosztu. Dla wielu starszych jest to problem natury psychicznej. dawali sobie świetnie radę bez DSC, dadzą sobie i dziś. zresztą jak najbardziej tak jest. Od SRC maja załoganta, "który ma papiery". Powoli zresztą wszyscy to robią, dla samej ciekawosci. To w koncu jest wiedza na kilka - kilkanaście godzin nauki, zależnie ile kto wie wyjściowo. no i na ile jest bystry. Gdzieś czytałem, że chyba w Stanach kursy te głównie służą selekcji po linii podstawowej minimalnej inteligencji. I ci co nie dają rady pokapować, mają już nie dotykać guzików, a szczególnie tego czerwonego. :D

BraCuru pisze: My kajciarze tego do niczego nie potrzebujemy.

Tego nie byłbym pewien, jeśli będziesz wychodził poza jakiś - powiedzmy - 3 milowy pas od brzegu. W końcu coś takiego zostanie zdefiniowane, i trzeba będzie mieć jakiś zestawik pierwszej pomocy. Choćby się łaziło po wodzie na piechotę. To po pierwsze. No i przecież tyle tu się rozpisałem, by ci, których może wywiać (choćby przez przypadek) gdzieś dalej, pomysleli o rakietce, flarze, radiostacji z DSC i GPS, moze SART (jeśli uwielbiają pływać w sztormach). I wtedy będzie trzeba mieć certyfikat SRC. Na pewno. Jak ktoś chce być szukany po linii zwykłej VHF-ki, powinien się zastanowić.
====================
No. Estonia to w ogóle b. dziwna sprawa. i dookoła jeszcze więcej dziwnych spraw...
====================

BraCuru pisze: Mimo tak dobrze dogranej organizacji SAR na Bałtyku nie można zakładać, że w 2 godziny musi być wszystko posprzątane.
O, o o! I o to mi cały czas chodziło !
Powolutku sobie poprzez szklaną kulę usiłujemy wyobrazić różne aspekty tej historii, co mogłem - powyjasniałem wg mojej wyobraźni i wiedzy.
Powtórzę raz jeszcze. Cała ta historia jest niesamowita, będzie przecież roztrząsana przez wiele sezonów na jeziorach, plażach, przy ogniskach, w tawernach. Będą dyskusje, kłótnie i to jakie! Ja się włączyłem, bo chciałem coś pomóc w odpowiedzi na pytanie Jana. By i innym się przydało.
Pamiętam takie same dyskusje po wyprawie Urbańczyka tratwą przez Bałtyk. Wariat, czy co? Heyerdahla udaje? A teraz jest to autor jak dla mnie bestsellera " Dookoła świata bez sztormów". Książki o tym, jak zaplanować rejs , by nic się nie wydarzyło nieprzewidzianego. Bo wiadomo, że i tak się przydarzy. Choćby nie wiem jak się planowało!

BraCuru pisze: Czy ktoś z forumowiczów dostał już pogróżki od Jana Lisewskiego? Korjar? Eska? Księciu? Mleczny?

Dostałem miłego posta na priva, że wątek czyta, że pewne rzeczy wyglądały trochę inaczej, i jak się pozbiera to odpisze. Choć nie wiem, czy raczej nie na priva...

pozdrawiam Krzysztof

frezer
Posty: 130
Rejestracja: 23 lip 2005, 17:17
Lokalizacja: GDYNIA
Postawił piwka: 2 razy
Dostał piwko: 2 razy
Kontaktowanie:
 
Post03 kwie 2012, 23:22

MASTER KITEBOARDING fuu1
Przed wyprawą tak pięknie odpowiadałeś na wszystkie pytania a po wyprawie wspomniałeś że umieścisz w czwartek większa publikacja na ten temat ... wraz z danymi , testami , filmami , zdjęciami sprzetu , prelekcją live rozumiem że nie masz wolnej chwili aby zrealizować obiecanki bo wysyłasz do Marka pogrózki ;) tylko tak dalej

unhooked
Posty: 380
Rejestracja: 04 kwie 2011, 14:40
Postawił piwka: 6 razy
Dostał piwko: 23 razy
 
Post04 kwie 2012, 08:50

BraCuru pisze:...
@ Master Kiteboarding Fuu1
Oj nie ładnie wysyłać mi pogróżki na skrzynkę prywatną kiteforum.pl.
Nie stać cię na obiecaną w tym wątku odpowiedź - można się z tym pogodzić. To przecież nie sąd tylko forum ludzi, którzy chcieliby czegoś się dowiedzieć, zweryfikować, wyprostować.
Nabrałeś wody w usta na tym forum - też można się z tym pogodzić. Raczej niewielu będzie płakało po tobie.
Natomiast nie masz skrupułów straszyć mnie swoją "wizytą" w moim domu, którą "niebawem pewnie wykonasz" - za to można trafić do pierdla panie Janie.

Czy ktoś z forumowiczów dostał już pogróżki od Jana Lisewskiego? Korjar? Eska? Księciu? Mleczny?


:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Niech biale bedzie biale, a czarne - czarne. Bra, moglbys tu wkleic wiadomosc, ktora otrzymales? Bo, w tym momencie sytuacja robi sie bardzo nieciekawa... oj, bardzo :roll:

Awatar użytkownika
przemjas
Posty: 2566
Rejestracja: 21 lis 2006, 13:54
Deska: SU-2 Prorider
Latawiec: SS RPM 10m
Lokalizacja: Elbląg
Postawił piwka: 22 razy
Dostał piwko: 18 razy
Kontaktowanie:
 
Post04 kwie 2012, 08:58

:shock: :shock: :shock: :shock:
ten wątek to już tylko do Offtopica albo nawet do Śmietnika się nadaje.
Nie znudziło Wam się jeszcze?

zbrochaty
Posty: 77
Rejestracja: 24 wrz 2010, 11:42
Deska: Fanatic TrippleX
Latawiec: North Sails: Duke SuperStar
Dostał piwko: 16 razy
 
Post04 kwie 2012, 10:03

przemjas pisze::shock: :shock: :shock: :shock:
ten wątek to już tylko do Offtopica albo nawet do Śmietnika się nadaje.
Nie znudziło Wam się jeszcze?

Jeszcze nie, czytam z zainteresowaniem. Moim zdaniem ten wątek, i kilka innych zablokowanych, jest kopalnią wiedzy nt błedów w przygotowaniach do ewentualnego crossingu, jesli jeszcze ktos bedzie probował. Cenne sa zwlaszcza uwagi kolegów żeglarzy nt praktycznego działania systemów ratunkowych i nt locji...
Kasowanie i cenzurowanie takich watkow/postów to proszenie sie o kontynuację przysłowia ze: "Polak przed szkodą i po szkodzie głupi"
Może to nie wszystkim jest w smak, a zwłaszcza głównemu bohaterowi, który pokazał kim jest naprawdę i ośmieszył z lekka polskich kajciarzy.

Mam syna w wieku szkolnym, zagadnął mnie kiedyś o nauce kajta, zatem z uwagą sledzę kilka osób z etykietką "biznes" w profilu, którzy popierają ten "wyczyn" lub raczej mało sie od tego dystansują. Daje to dużo do myślenia jak funkcjonuje system bezpieczeństwa przy szkoleniu młodzieży, ktorą im sie powierza pod opiekę, widac kogo raczej omijać szerokim łukiem. Zresztą nie wiem, czy będzie to aktualne, gdyż może okazać sie że jego koledzy w szkole powiedzą, ze to nie cool i obciach plywac na kajcie i bedzie po temacie...
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2012, 13:12 przez zbrochaty, łącznie zmieniany 1 raz.

MASTER KITEBOARDING fuu1
Posty: 1885
Rejestracja: 11 sie 2003, 12:53
Deska: Nobile Infinity 5'7
Latawiec: Nobile T 5
Lokalizacja: Gdańsk
Dostał piwko: 23 razy
Kontaktowanie:
 
Post04 kwie 2012, 10:35

unhooked pisze:
BraCuru pisze:...
@ Master Kiteboarding Fuu1
Oj nie ładnie wysyłać mi pogróżki na skrzynkę prywatną kiteforum.pl.
Nie stać cię na obiecaną w tym wątku odpowiedź - można się z tym pogodzić. To przecież nie sąd tylko forum ludzi, którzy chcieliby czegoś się dowiedzieć, zweryfikować, wyprostować.
Nabrałeś wody w usta na tym forum - też można się z tym pogodzić. Raczej niewielu będzie płakało po tobie.
Natomiast nie masz skrupułów straszyć mnie swoją "wizytą" w moim domu, którą "niebawem pewnie wykonasz" - za to można trafić do pierdla panie Janie.

Czy ktoś z forumowiczów dostał już pogróżki od Jana Lisewskiego? Korjar? Eska? Księciu? Mleczny?


:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Niech biale bedzie biale, a czarne - czarne. Bra, moglbys tu wkleic wiadomosc, ktora otrzymales? Bo, w tym momencie sytuacja robi sie bardzo nieciekawa... oj, bardzo :roll:




To może ja wkleję i sami ocenicie ..

ria wiadomości:

Re: posty

Wysłano: Śr kwi 04, 2012 9:30
przez MASTER KITEBOARDING fuu1
No nie ,właśnie chciałem podjechać do Grzybowa na wave i przy okazji pogadać z tobą .. .pozdro

Re: posty

Wysłano: Wt kwi 03, 2012 18:01
przez BraCuru
Do zo na 1/2 :argue: Może zapiszesz się do zawodów to porywalizujemy również na wodzie? :wink:

Re: posty

Wysłano: Wt kwi 03, 2012 16:29
przez MASTER KITEBOARDING fuu1
w REWIE LUB NA 1/2 POGADAMY.... czekam na to niecierpliwie w sumie to nawet chętnie bym podjechał do ciebie.. :) i pewnie sie niebawem zdecyduje , Pozdro

Re: posty

Wysłano: Wt kwi 03, 2012 13:54
przez BraCuru
Janek,

Czy obrażam? Może w Twoim mniemaniu. W swoim, stwierdzam fakty. Twoja dotychczasowa postawa jest karygodna.
Trudno uwierzyć jak sam się pogrążasz i kompromitujesz w sytuacji z której można wyjśc z twarzą i nie robić spustoszenia dla polskiego kitesurfingu. Czy wiesz jakie mają zawodnicy teraz problemy? Albo organizatorzy zawodów?
Co gorsze skomplikowałeś życie wszystkim osobom które z Tobą współpracowały. Nie chciałbym być na miejscu Księcia, czy Eski, czy Dyrektorki UM ds Promocji, czy Korjara. To właśnie cały Ty - masz w dupie przez co ludzie przechodzą z Twojej głupoty, ignorancji, niewiedzy. Sam to doświadczyłem po Twoim Bałtyku kiedy rozpętałeś wojnę przeciwko mnie i pskit na forum. Nie wierzę abyś zrozumiał jaki gnój robisz osobom, które przez przypadek lub celowo spotkały Janka Lisewskiego na swojej drodze.

Pogadać - ale o czym? Przecież jesteś pro a ja amator - sam tak napisałeś. Ja staram się być coraz lepszym amatorem. Jak zmienisz swoje podejście i pokażesz trochę ludzkiej pokory daj znać.

Marek

posty

Wysłano: Wt kwi 03, 2012 10:11
przez MASTER KITEBOARDING fuu1
Umiesz tylko obrażać czy stać cie na więcej ? Chętnie spotkam sie z tobą na płw lub rewie i sobie pogadamy .. pozdro

Awatar użytkownika
max_rm
Posty: 362
Rejestracja: 13 cze 2008, 23:16
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 6 razy
Dostał piwko: 5 razy
 
Post04 kwie 2012, 10:55

Pogrozek tu sie nie doszukalem... :lol:

Janek, jak juz wrociles z nart, to wez sie w garsc, i napisz, to co obiecales na poczatku... Nie wypowiadajac sie w swojej sprawie, nie zyskasz przychylnosci ani tym bardziej akceptacji podczas nastepnej wyprawy :thumb:

MASTER KITEBOARDING fuu1
Posty: 1885
Rejestracja: 11 sie 2003, 12:53
Deska: Nobile Infinity 5'7
Latawiec: Nobile T 5
Lokalizacja: Gdańsk
Dostał piwko: 23 razy
Kontaktowanie:
 
Post04 kwie 2012, 10:59

:thumbsup:
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2012, 17:08 przez MASTER KITEBOARDING fuu1, łącznie zmieniany 1 raz.

robi
Posty: 121
Rejestracja: 16 sie 2006, 23:19
Lokalizacja: wwa
Postawił piwka: 5 razy
Dostał piwko: 3 razy
 
Post04 kwie 2012, 11:32

pytanie do Janka:
czy jesteś stonogą która nie odczuwa bólu?
pytam bo wciąż strzelasz sobie albo w stopę albo w kolano
i funkcjonujesz dalej jak gdyby nic się nie stało
co gorsza nie wywołuje to u ciebie nawet cienia refleksji
nie ważne jest też że rykoszetami obrywają inni

Awatar użytkownika
FilipN
Posty: 801
Rejestracja: 05 sie 2008, 11:08
Lokalizacja: Warszawa/Jastrzębia Góra
Postawił piwka: 68 razy
Dostał piwko: 77 razy
 
Post04 kwie 2012, 12:04

MASTER KITEBOARDING fuu1 pisze:Wizy i kontaktów z ambasadami
Wiza Egipska 15 usd .O Saudyjskiej nikt nie wspominał ponieważ nie byłem pracownikiem ani tez pielgrzymem do Mekki rozmawialiśmy o innej bardziej złożonej formie supportu ze stony Saudyjczyków Kontakty osobiste od 12 .01.2012 ponadto kilkanascie emaili do 01.03.2012


Janek, proszę Cię... tak się składa, ze mój znajomy pracuje w Ambasadzie Arabii Saudyjskiej, inny znajomy jest pierwszym konsulem w Kairze...

"Obywatele RP mają obowiązek posiadania wizy uprawniającej do wjazdu i pobytu. Paszport powinien być ważny minimum 6 miesięcy od planowanej daty przekroczenia granicy. Ambasada AS w Warszawie udziela wiz na podstawie decyzji otrzymanej od swoich władz lub zaproszenia saudyjskiej instytucji czy firmy, która sponsoruje przyjazd. Każdy cudzoziemiec musi mieć miejscowego tzw. sponsora, który ponosi za niego pełną odpowiedzialność, przy czym w roli tej nie mogą występować placówki dyplomatyczne i konsularne. Uzyskanie wizy na granicy nie jest możliwe. Nie wydaje się wiz lotniskowych ani na wyjście z portu morskiego. Wydawane są wizy: biznesowe, odwiedzinowe (dla najbliższych krewnych), tranzytowe oraz religijne (pielgrzymki - hadż i umra), w przypadku których przyjazd łączy się z przestrzeganiem odrębnie określonej procedury. Wizy turystyczne wydawane są jedynie członkom zorganizowanych i wcześniej zaakceptowanych grup, realizujących ściśle ustalony program"
to w kwestii AS

w kwestii Egiptu - na prawdę uważasz, że kupno wizy za 15$ upoważnia do przekroczenia granicy w dowolnym miejscu, bez konieczności posiadania na to zezwolenia służb danego kraju??


Wróć do „Śmietnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości