andrzejwodejszo pisze:latawce z uprzężą i bloczkami o płaskiej konstrukcji ( ozone nie ma bloczków ) będą bezpieczniejsze niż C-shape w chwili ewentualnego leashowania ( odpinania się od latawca )
Z tym się nie zgodzę. Większość 4-linkowych latawców do 2009 roku ma bardzo słabo rozwiązany system mocowania leasha. 5-linkowy C-shape w tym momencie zadziała bardziej przewidywalnie, niż np. wspomniane Waroo do którego był dołączany leash zaczepiany na rękę i podczepiany do linki sterującej.
Jeśli mowa o tym, że płaski latawiec będzie bezpieczniejszy to ewentualnie z powodu większego depowera, z leashowaniem to jednak nie ma nic do rzeczy.
Przy zakupie latawca sprawdź uwagę przede wszystkim na linki, jak Ci tuba strzeli na śniegu to się mówi trudno. Jak strzeli Ci linka, to może się zrobić nieprzyjemnie. Sprawdź jeszcze czy zrywka nie jest zardzewiała i w miarę łatwo się wypina.