Bar ozone nowy sterowki

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
alewik
Posty: 67
Rejestracja: 22 mar 2016, 08:36
Deska: RLBoards,Firewire Hydroshort
Latawiec: Eleveight Ws/ OZONE
Lokalizacja: 3city
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 3 razy
 
Post24 mar 2018, 18:28

2018-03-24_18.08.08-459x816male.jpg
2018-03-24_18.08.08-459x816male.jpg (174.44 KiB) Przejrzano 4333 razy

No właśnie na nowym nieużywanym barze na sterowkach są supelki jak na zdjęciu, ktoś wyjaśni po co ? Dodam że sprawdziłem długość linek są równe z tymi (supelkami) ...?

zojsan
Posty: 1194
Rejestracja: 18 maja 2013, 07:32
Deska: SU-2, SPLEENE Door
Latawiec: Cabrinha FX 7.10.14
Lokalizacja: Lubelskie
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 33 razy
 
Post25 mar 2018, 21:38

no to pewnie są po to żeby linki równe były... :D

alewik
Posty: 67
Rejestracja: 22 mar 2016, 08:36
Deska: RLBoards,Firewire Hydroshort
Latawiec: Eleveight Ws/ OZONE
Lokalizacja: 3city
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 3 razy
 
Post26 mar 2018, 10:31

zojsan pisze:no to pewnie są po to żeby linki równe były... :D



Co tam poczytalem - to czasem nie jest tak, ze w jakis sposob zaczepiajac latawiec na okreslone supelki - wprowadzam inna charakterystyke latawca?/
andrzej

Awatar użytkownika
Turbo_Sen
Posty: 555
Rejestracja: 06 wrz 2017, 18:11
Deska: Jest
Latawiec: Też są
Lokalizacja: Gdansk
Postawił piwka: 15 razy
Dostał piwko: 15 razy
 
Post26 mar 2018, 12:43

W Cabrihne są trzy supełki na linkach sterujących do zmiany położenia latawca w oknie wiatru co zmienia trochę moc
U Ciebie może być podobnie
phpBB [video]

andkite
Posty: 185
Rejestracja: 22 mar 2013, 14:07
Deska: Choice
Latawiec: XR6
Postawił piwka: 15 razy
Dostał piwko: 5 razy
 
Post26 mar 2018, 18:36

Z mojego doświadczenia skrócenie linek podczepiając latawiec na inne supełki niż ostatnie powoduje, że kite przechodzi do środka okna wiatrowego. Pływanie na takim ustawieniu jest b. upierdliwe niektórzy powiedzą, że niemożliwe. Dotyczy to Ozona Edga. Nie wiem jak jest z innymi modelami Ozonów. Regulowanie dł. linek silny/słaby wiatr sprawdza się w wypadku Cabrin. Cabriny i Northy tak regulowałem i to działało, w Edgu nie chciało.

zojsan
Posty: 1194
Rejestracja: 18 maja 2013, 07:32
Deska: SU-2, SPLEENE Door
Latawiec: Cabrinha FX 7.10.14
Lokalizacja: Lubelskie
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 33 razy
 
Post26 mar 2018, 19:59

Jakie by nie były ustawienia przy latawcu to i tak punktem wyjściowym są równe linki przy zaciągniętym barze....
I od tego ustawienia tylko się skraca sterówki...
Więc te supełki to nie tuning tylko wyzerowanie ustawień.... :thumbsup:
Ozone lubi krótsze sterówki
W starym edgu z 2008 były jeszcze taśmy na sterówkach przy barze
Odpuszczałem je tylko przy 20 węzłach.... :mrgreen:

andkite
Posty: 185
Rejestracja: 22 mar 2013, 14:07
Deska: Choice
Latawiec: XR6
Postawił piwka: 15 razy
Dostał piwko: 5 razy
 
Post26 mar 2018, 20:28

Podpiąłem latawiec na środkowe supełki i po starcie zaraz poszedł do powerzonu, pływanie na takim ustawieniu było ciekawym doświadczeniem :( . Po wydłużeniu na supełkach było ok.Jak było na wcześniejszych modelach nie wiem.

andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 mar 2018, 14:56

łoiiijezus jakie tu się głupoty wypisuje :) te supełki służą po prostu do trymowania latawca, albo chcemy mieć większy kąt natarcia, albo mniejszy :) Zbyt duży kąt natarcia zaowocuje przeciągnięciem i cofaniem się latawca w powerzone, zbyt mały spowoduje wygenerowanie zbyt małej mocy i brak sterowności łącznie z przelatywaniem latawca za plecy :) - trzeba na czuja wszystko trymować - pierwszy lepszy kolega ogarniający kajta temat ogarnie w 5 minut.
Jak wcześniej kolega zojsan napisał punktem wyjściowym i najbezpieczniejszym dla ludzi lubiących jak "od razu w miarę dobrze lata" są wszystkie linki równe po odpuszczeniu taśmy depowera i maksymalnym zaciągnięciu baru. :thumbsup:

Awatar użytkownika
Tadzik1977
Posty: 13
Rejestracja: 14 lut 2017, 11:13
Deska: NOBILE 50/50
Latawiec: TOXIC 12, VECTOR 9
Lokalizacja: Śląsk
 
Post27 mar 2018, 16:00

andrzejwodejszo pisze:łoiiijezus jakie tu się głupoty wypisuje :) te supełki służą po prostu do trymowania latawca, albo chcemy mieć większy kąt natarcia, albo mniejszy :) Zbyt duży kąt natarcia zaowocuje przeciągnięciem i cofaniem się latawca w powerzone, zbyt mały spowoduje wygenerowanie zbyt małej mocy i brak sterowności łącznie z przelatywaniem latawca za plecy :) - trzeba na czuja wszystko trymować - pierwszy lepszy kolega ogarniający kajta temat ogarnie w 5 minut.
Jak wcześniej kolega zojsan napisał punktem wyjściowym i najbezpieczniejszym dla ludzi lubiących jak "od razu w miarę dobrze lata" są wszystkie linki równe po odpuszczeniu taśmy depowera i maksymalnym zaciągnięciu baru. :thumbsup:


I jeszcze świetny tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=PsmYq4_qtuU

PS: Może ktoś mi wyłączy to: "nowy na forum" :pray:
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2018, 08:01 przez Tadzik1977, łącznie zmieniany 1 raz.

alewik
Posty: 67
Rejestracja: 22 mar 2016, 08:36
Deska: RLBoards,Firewire Hydroshort
Latawiec: Eleveight Ws/ OZONE
Lokalizacja: 3city
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 3 razy
 
Post05 kwie 2018, 11:01

Dzieki za odpowiedzi - czyli jest tak ze zmieniamy charakterystyke latawca
Andrzej


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

cron