Naprawa balonów/latawca/deski

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
Awatar użytkownika
march_in
Posty: 2135
Rejestracja: 01 cze 2007, 20:31
Lokalizacja: vava to rege tałn
Postawił piwka: 15 razy
Dostał piwko: 17 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 wrz 2010, 08:55

Lukasz pisze:
march_in pisze:troszke przegiales z cisnieniem

Niestety tylko przy takim cisnieniu wychodziły mikro dziury. Przy słabym napompowaniu balon był ok.


a masz moze zdjecia takich mikro dziur? sam nie wiem gdzie mi schodzi powietrze. Ostatnio wyjmowalem tube glowna i nawet zakleilem jedno podejrzane miejsce(mam nadzieje ze to bylo to) ale jakby nei pomoglo to bym takich dziurek szukal chyba. ino ja tak mocno nie pompowalem balona jak ty.

Awatar użytkownika
Lukasz
Posty: 126
Rejestracja: 02 cze 2007, 08:53
Lokalizacja: Bielsko-biała
Kontaktowanie:
 
Post24 wrz 2010, 09:33

a masz moze zdjecia takich mikro dziur? sam nie wiem gdzie mi schodzi powietrze. Ostatnio wyjmowalem tube glowna i nawet zakleilem jedno podejrzane miejsce(mam nadzieje ze to bylo to) ale jakby nei pomoglo to bym takich dziurek szukal chyba. ino ja tak mocno nie pompowalem balona jak ty.


Zdjęć nie mam , mam je już zresztą zaklejone. Ale ich i tak nie znajdziesz gołym okiem. jedynie mocno napompować i do czystej wody. Nie dawaj do jeziora bo nie zobaczysz. ja robiłem w baseniku dla dzieci :) . U mnie znalazłem 4 :shock: plus dziurka przy DEFLATE.

ino ja tak mocno nie pompowalem balona jak ty.

Wydaje mi się że jeżeli nie miałes naprawianego balona to nie powinnno ci się tak stać jak u mnie.

Awatar użytkownika
ronino
Posty: 434
Rejestracja: 31 lip 2006, 14:50
Lokalizacja: W-wa
Postawił piwka: 19 razy
Dostał piwko: 6 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 wrz 2010, 11:53

march_in pisze:
Lukasz pisze:
march_in pisze:troszke przegiales z cisnieniem

Niestety tylko przy takim cisnieniu wychodziły mikro dziury. Przy słabym napompowaniu balon był ok.


a masz moze zdjecia takich mikro dziur? sam nie wiem gdzie mi schodzi powietrze. Ostatnio wyjmowalem tube glowna i nawet zakleilem jedno podejrzane miejsce(mam nadzieje ze to bylo to) ale jakby nei pomoglo to bym takich dziurek szukal chyba. ino ja tak mocno nie pompowalem balona jak ty.


ja juz kiedys probowalem znalez mikrodziurki - trzeba miec szczescie jak do totka

Jedrask
Posty: 1
Rejestracja: 28 wrz 2010, 09:10
 
Post28 wrz 2010, 09:33

Cześć :)

Zacząłem dopiero próbować latać i już poszedł mi balon z poprzecznej komory, spuchł i zrobiła się dziura. Czy jest ktoś może w pobliżu Koszalina, kto się zna na tym i mógłby ewentualnie mi pomóc w załataniu tego?

Pozdrawiam :))

patisson
Posty: 6
Rejestracja: 02 cze 2008, 17:08
 
Post06 lis 2010, 17:55

Witam,

Mam Flexfoil Fusion '06, wymieniano mi w nim chicken loopa i od tego czasu są problemy ze sterownością latawca. Latem na helu sprawdzali mi go w szkółce i niestety nie udało im się dojść w czym jest problem. Podejrzewali, że może być jeszcze problem z linkami sterowania. Czy ktoś mógłby rzucić na to okiem i ew. strymować linki?
Najlepiej okolice Warszawy lub Poznania.

TIKKO_aloha
Posty: 1627
Rejestracja: 11 lip 2006, 09:16
Deska: custom 140
Latawiec: Switchblade/nomad
Lokalizacja: Katowice
Postawił piwka: 3 razy
Kontaktowanie:
 
Post08 lis 2010, 11:07

sprawdz najzwyczajniej stosunek linek
przy zaciagnietym barze na "power" wszystkie powinny byc identycznej dlugosci

czy wymieniajac chickenloop zmieniono tez linke depowera?

patisson
Posty: 6
Rejestracja: 02 cze 2008, 17:08
 
Post08 lis 2010, 13:50

Dlugosc linek juz sprawdzalem i jak dla mnie wyglada ok, dlatego chcialbym zeby ktos bardziej oblatany rzucil na to okiem.

Linka depowera byla wymieniana

Pozdr

TIKKO_aloha
Posty: 1627
Rejestracja: 11 lip 2006, 09:16
Deska: custom 140
Latawiec: Switchblade/nomad
Lokalizacja: Katowice
Postawił piwka: 3 razy
Kontaktowanie:
 
Post09 lis 2010, 09:14

to jeszcze powiedz co rozumiesz przez to ze latawka inaczej lata?

Jurgen
Posty: 2943
Rejestracja: 19 wrz 2006, 00:39
Lokalizacja: 3miasto
Postawił piwka: 13 razy
Dostał piwko: 13 razy
Kontaktowanie:
 
Post09 lis 2010, 13:59

patisson pisze:Dlugosc linek juz sprawdzalem i jak dla mnie wyglada ok, dlatego chcialbym zeby ktos bardziej oblatany rzucil na to okiem.


Wpadnij na jakieś pływanie to nawet oblatamy :thumb:

TIKKO_aloha
Posty: 1627
Rejestracja: 11 lip 2006, 09:16
Deska: custom 140
Latawiec: Switchblade/nomad
Lokalizacja: Katowice
Postawił piwka: 3 razy
Kontaktowanie:
 
Post18 lis 2010, 20:29

hej
Jakby można myło dopisać:

Naprawa latawców
naprawa, klejenie, zgrzewanie balonów
Katowice,
tel. +48793611467
szycie latawców, kitesurfing naprawa, serwis kitesurfing, serwis latawców katowice

patisson
Posty: 6
Rejestracja: 02 cze 2008, 17:08
 
Post18 lis 2010, 22:03

TIKKO_aloha pisze:to jeszcze powiedz co rozumiesz przez to ze latawka inaczej lata?


Jest strasznie tepy w sterowaniu, jakby zupelnie nie mial mocy.

Papo
Posty: 152
Rejestracja: 23 cze 2010, 08:06
Postawił piwka: 1 raz
 
Post24 lis 2010, 20:38

a ja mam takie pytanie, jak zazwyczaj wyglada zalatane profesionalnie rozdarcie poszycia ?

TIKKO_aloha
Posty: 1627
Rejestracja: 11 lip 2006, 09:16
Deska: custom 140
Latawiec: Switchblade/nomad
Lokalizacja: Katowice
Postawił piwka: 3 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 lis 2010, 21:00

Papo pisze:a ja mam takie pytanie, jak zazwyczaj wyglada zalatane profesionalnie rozdarcie poszycia ?

zależy też jakie rozdarcie.
podstawowo to zaklejone z 2 stron rozdarcie materiałem ripstop spinaker i obszyte odpowiednio dobranym ściegiem


a co, ktoś źle poszył ;>?

TIKKO_aloha
Posty: 1627
Rejestracja: 11 lip 2006, 09:16
Deska: custom 140
Latawiec: Switchblade/nomad
Lokalizacja: Katowice
Postawił piwka: 3 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 lis 2010, 21:06

patisson pisze:
TIKKO_aloha pisze:to jeszcze powiedz co rozumiesz przez to ze latawka inaczej lata?


Jest strasznie tepy w sterowaniu, jakby zupelnie nie mial mocy.


1. podepnij bar na węzełekach bliżej latawca

jeśli nie zadziała to...

2. jeśli na odpuszczonym barze ma mocy mniej niż kiedyś to znaczy że jest wstawiona linka depowera dłuższa niż była (odcinek po którym jeździ bar) - a bar jest poprawnie wytrymowany (wszystkie linki równe w pozycji "power" - bar przyciagniety do siebie.

lub...

3. jeśli zaś w pozycji power masz mniej mocy i latawiec jest bardziej mułowaty to znaczy że MUSISZ mieć źle wytrymowany bar - linki mocy krótsze od linek sterujących (w pozycji power - bar do siebie)
to znaczy że może linka depowera która wymieniałeś może być nieco krótsza od poprzedniej

innej opcji wg mnie nie powinno być

sprawdź jeszcze raz bar

przywiąż najlepiej końcówki wszystkich linek do jakiegoś sztywnego prętu/haka z samochodu/słupka (najlepiej jak linki na nim bedą ładnie porozdzielane a nie zbite w kupie

podejdź do baru i napnij linki zaciągając bar na power (tasma depowera odpuszczona na pełną moc)

od razu zobaczysz które linki są luźne - wiszą bezwładnie, a które napięte.

pozdro

pozdro

patisson
Posty: 6
Rejestracja: 02 cze 2008, 17:08
 
Post24 lis 2010, 23:26

Dzieki, sprawdze to.


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości