Strona 1 z 2

Ustawienie nowego baru

: 13 sie 2008, 00:36
autor: Michall
Czy ktos mi powie jak ustawic dlugosci linek, w przypadku gdy oryginalny bar zamieniamy na inny. czy bar powinien sie znajdowac w polowie dlugosci linki depowera w porzypadku gdy konce wszystkich linek sa rownej dlugosci? dzieki

: 13 sie 2008, 08:48
autor: oskar48
Ustaw oryginalny bar na max moc i sprawdź jak się ma długość linek mocy do długości linek sterujących. Następnie ustaw nowy bar na max moc i sprawdź to samo. Jeżeli jest różnica między jednym a drugim barem, to musisz w nowym barze przedłużyć (ew. skrócić) któreś linki tak, aby stosunek długości linek mocy do sterujących był zachowany.

: 13 sie 2008, 09:24
autor: Michall
Witam
dzieki za wskazowki, ale problem w tym ze oryginalnego baru juz nie mam, wiec chyba pozostaje mi metoda prob i bledow.....

: 13 sie 2008, 13:44
autor: Ziomek.
Michall pisze:.. wiec chyba pozostaje mi metoda prob i bledow.....



czasami najlepsza to metoda
często jedyna

pozdro

: 13 sie 2008, 14:18
autor: Michall
Jeszcze jedno pytanie, czy do kazdego modelu latawca dlugosc linki depowera a zarazem ruch barem jest o takiej samej dlugosci???.

: 13 sie 2008, 14:52
autor: Ziomek.
Michall pisze:Jeszcze jedno pytanie, czy do kazdego modelu latawca dlugosc linki depowera a zarazem ruch barem jest o takiej samej dlugosci???.


głupio się przyznać :wink: - ale ..ja nie rozumiem pytania :roll: :?:

pozdrawiam

: 13 sie 2008, 15:12
autor: Michall
hehehe to moja wina bo nie jestem zbyt oswojony ze slownictwem , sprobuje bardziej opisowo, chodzi mi o dlugosc odcinka po ktorym porusza sie bar. przy moim nowym barze wydaje mi sie ona dosc krotka.

: 13 sie 2008, 15:14
autor: Jurgen
Chodzi o linkę depowera. Jej długość jest różna w różnych typach i modelach latawców.

: 13 sie 2008, 15:37
autor: Michall
wiec generalnie nie wiem czy moj nowy bar ma nawet odpowiedniej dlugosci linke depowera,czy mozna stwierdzic ze dany bar odpowiada typowi latawca, mam latawiec liquid force assault 2 12m, a bar slingshot, czy to da sie polaczyc??????

z gory dziekuje za porady i wyrozumialosc:))))

: 13 sie 2008, 17:47
autor: oskar48
Rozumiem, że pytasz o skok baru. Skok w nowym barze powinien być zbliżony do skoku w barze oryginalnym. Jeżeli będzie mniejszy, to źle Ci się będzie pływało - nie zdepowerujesz latawca barem skutecznie. Jeżeli masz bar od Fuela (C shape), to może być lipa, jeżeli od Rev'a lub T2 (hybryda, bow) - powinno być ok. Skoro piszesz, że skok wydaje Ci się krótki, to pewnie zachodzi ten pierwszy przypadek i lepiej zrobisz jak skombinujesz inny bar.

: 13 sie 2008, 19:07
autor: Jurgen
oskar48 pisze:...Jeżeli masz bar od Fuela (C shape), to może być lipa, jeżeli od Rev'a...


Generalnie Rev i Fuel maja ten sam bar :)

: 13 sie 2008, 20:56
autor: oskar48
oskar48 pisze:...Jeżeli masz bar od Fuela (C shape), to może być lipa, jeżeli od Rev'a...


Jurgen pisze:Generalnie Rev i Fuel maja ten sam bar :)


Ten co Ty masz jest jednak inny niż bar Reva: skok krótki, brak stopera, depower nad barem. Bar do Rev'a widziałem raz, przelotnie, ale miał jednak długi skok, stoper, depower pod barem. I podejrzewam, że kolega trafił właśnie na bar starszego Fuela, skoro pisze o krótkim skoku. I w takim wypadku może być problem.

: 13 sie 2008, 21:53
autor: bobek_h
oskar48 pisze:
oskar48 pisze:...Jeżeli masz bar od Fuela (C shape), to może być lipa, jeżeli od Rev'a...


Jurgen pisze:Generalnie Rev i Fuel maja ten sam bar :)


Ten co Ty masz jest jednak inny niż bar Reva: skok krótki, brak stopera, depower nad barem. Bar do Rev'a widziałem raz, przelotnie, ale miał jednak długi skok, stoper, depower pod barem. I podejrzewam, że kolega trafił właśnie na bar starszego Fuela, skoro pisze o krótkim skoku. I w takim wypadku może być problem.


Zobacz z jakiego roku Jurgen ma bar, a z jakiego roku jest Rev ;)

: 13 sie 2008, 22:46
autor: Jurgen
oskar48 pisze:Ten co Ty masz jest jednak inny niż bar Reva: skok krótki, brak stopera, depower nad barem.


Bo mam bar 2006 :) a w nim stoper :)

oskar48 pisze:Bar do Rev'a widziałem raz, przelotnie, ale miał jednak długi skok, stoper, depower pod barem.


Taki jak w Fuel 2007 i nowszych :)

bobek_h pisze:Zobacz z jakiego roku Jurgen ma bar.....


Z jedynego słusznego :)

: 14 sie 2008, 08:16
autor: grzechu
Jurgen pisze:
oskar48 pisze:Ten co Ty masz jest jednak inny niż bar Reva: skok krótki, brak stopera, depower nad barem.


Bo mam bar 2006 :) a w nim stoper :)

oskar48 pisze:Bar do Rev'a widziałem raz, przelotnie, ale miał jednak długi skok, stoper, depower pod barem.


Taki jak w Fuel 2007 i nowszych :)

bobek_h pisze:Zobacz z jakiego roku Jurgen ma bar.....


Z jedynego słusznego :)


Jurgen bar od Reva trochę jednak rożni się od Fuelowego baru (2007)
Rev jest na 4 linki i inaczej tam jest rozwiazany system bezpieczeństwa wieć są tez takie przelotki na linkach.
Niby podobny ale inny. Coprawda pływałem na Fuelu na barze od REVa ale trzeba mu dawac max mocy na tipach. Mimo równej długości linek w tych barach fuel jakos mało mocy generował (moze skok inny) i to dowodzi że nie są kompatbilne.

Tak czy inaczej bar fuela 07/08 to poracha na maksa (06 miszcz!), revovy jest ok bo ma jedną linkę mniej, co skutkuje rzadszym blokowaniem sie baru. Dlatego też pytałem Ciebie o linkę, bo chce zamienić dolną cześć piątej ktora jest gruba na zwykłą nośną. I tak pożniej się z taką łączy.
Wykluczy to możliwość depowerowania kajta piatą linką ale tego i tak nigdy nie używałem. Po tej zmianie bar powinien się mniej blokować na skrętach w tej ciasnej dziurze w barze. Depower dalej kijowo działą ;)