roker table

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
Awatar użytkownika
ZAK
Posty: 961
Rejestracja: 05 sie 2003, 23:30
Lokalizacja: Gdańsk,Warszawa, Koniec Świata
Kontaktowanie:
 
Post22 gru 2003, 19:58

Obrazek
Obrazek
[img]
Whttp://www.cabareteairforce.com/pictur ... r10_c6.gif[img]
Ktoś z Was ma coś takiego?
Ja chcę sobie zrobić właśnie taki stół i może ktoś ma jakieś doświadczenia z laminowania na czymś takim.
Mam zamiar użyć jeszcze worka próżniowego
Obrazek
właśnie w taki sposób.
Jakies wskazówki?

PS. Igor ten Twój stół jest spoko, ale ja chce iść po najniższych kosztach. Chcę zrobic narazie dwie deski i nie chcę wywalać kasy na pożądny stół. Nie wiem jak mi to będzie wychodziło. Czy zakładki będą ok, czy nie trzeba będzie za dużo szpachli nakładać i czy za ciężka nie wyjdzie. Bo jak będzie kicha to dam sobie spokój z produkcją swoich dream bord-ów i kupie coś seryjnego.
Za to stateczniki będa fuul wypas.

Pozdrawiam[/img]

maski
Posty: 1394
Rejestracja: 06 sie 2003, 22:34
Latawiec: sligshot FUEL, RPM
Lokalizacja: kite24.pl olsztyn
Kontaktowanie:
 
Post22 gru 2003, 21:00

:wave2:
Obrazek

Awatar użytkownika
ZAK
Posty: 961
Rejestracja: 05 sie 2003, 23:30
Lokalizacja: Gdańsk,Warszawa, Koniec Świata
Kontaktowanie:
 
Post22 gru 2003, 21:35

No o to chodzi. :idea:
Na miom rysunku jest napisane żeby nie używać sklejki?
Ja mam zamiar użyć płyty wiórowej pokrytą melaminą o gładkiej białej powierzchni, pokryc ją woskiem antyadhezyjnym reszta dokładnie tak jak na zdjęciu. I pytanie takie czy uda mi się ładnie położyć tkaninke, zrobic zakładeczkę, położyć na stół i i odessać powietrze co spowoduje ładne dociśnięcie dna deseczki do płyty. Teoretycznie. Ktoś z Was tak próbował i sie udało?????
Gdyby sie udało to po wyschnięciu żywicy powinno być dno jak szkło :D .
Ale to pewnie jak sam nie spróbuję to nie bedę wiedział.

Awatar użytkownika
apache_board
Posty: 495
Rejestracja: 07 sie 2003, 11:45
Lokalizacja: wawa-ochota
Kontaktowanie:
 
Post22 gru 2003, 21:52

zak pisze:No o to chodzi. :idea:
Na miom rysunku jest napisane żeby nie używać sklejki?
Ja mam zamiar użyć płyty wiórowej pokrytą melaminą o gładkiej białej powierzchni, pokryc ją woskiem antyadhezyjnym reszta dokładnie tak jak na zdjęciu. I pytanie takie czy uda mi się ładnie położyć tkaninke, zrobic zakładeczkę, położyć na stół i i odessać powietrze co spowoduje ładne dociśnięcie dna deseczki do płyty. Teoretycznie. Ktoś z Was tak próbował i sie udało?????
Gdyby sie udało to po wyschnięciu żywicy powinno być dno jak szkło :D .
Ale to pewnie jak sam nie spróbuję to nie bedę wiedział.


Hej!

Da rade ...

ps zakladaj to stale !
Apache

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post22 gru 2003, 23:10

Powinno dać. Popatrz na wszelkie storny modelarskie, najczęściej lotnicze. Jest to jedna z popularniejszych metod robienia skrzydeł. Wychodzi b ładnie. Sam mam zamiar również sprawdzić, ale nie mam pompy próżniowej:( Można niby kombinować ze sprężarkąod lodówki, ale primo: nie mam zepsutej lodówki;) secundo: nie wiem jak to wszystko samemu zrobić - sprężarka, zbiornik wyrównawczy i co... wsio?
Tak czy inaczej jak jużwystrugasz co trzeba to daj jakiś opis albo zdjątko..


Pozdr.
Kibi

Awatar użytkownika
IgorS
Posty: 407
Rejestracja: 25 wrz 2003, 09:26
Deska: North/Nobile/Cab
Latawiec: Cabrinha, AirRush
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 1 raz
 
Post23 gru 2003, 15:00

Mój stół - patrz zdjęcie postu od Maski, jest węższy bo ma tylko 50cm (na razie nie planuję strugać szerszych desek) posiada dodatkowo poprzeczki z rurek aluminiowych fi20mm o grubości 2mm, przez co osiągam większe ściśnięcie materiału. Co prawda mogę jeszcze regulować położenie śrub na całej długości deski, lecz przy ich rozstawie co 10cm to już nie ma większego sensu.
Pomiędzy dwie sklejki grubości 6mm, które stanowią powierzchnię ściskającą a laminowaną deskę wkładam zwykłą folię taka np od worka na śmieci, która stanowi idealny materiał antylepny do żywicy. Folia po laminowaniu odchodzi bez najmniejszego problemu.
Przy laminowaniu spodu i środka deski (przy sandwitchu) proponuję wykonać pierwsze ściśniecię deski na płaskim stole. Następnie po pierwszym utwardzeniu laminatu ok 1 dzień wygiąć stół do pożądanego kształtu i odczekać ze 3 dni do ostatecznego utwardzenia (przy używaniu pieca, czasu należy odpowiednio skrócić).
Ma to na celu lepsze naciągnięcie tkaniny, przez co uzyskamy większą sztywność deski.
Górny laminat kładę już na wygiętym stole i dociskam również na 3 dni.
Dodam, że zalaminowuję również rurę aluminową 8x12x1mm, ciążar 80gr/mb, dzięki czemu nie muszę używać zbyt grubego laminatu jak i węgla, co obniża i ciężar deski jak i cenę.

Metoda ściskania na stole eliminuje konieczność używanie odkurzacza.

Moje deski bazują na sklejce (4mm) i herex'ie (8mm), gdzie górna płyta herex jest mniejsza na całym obwodzie, więc krawędzie stanowi sklejka, którą tylko kilkakrotnie pokrywam cieniutką warstwą żywicy (ale to już na samym końcu cyklu produkcyjnego, po wszelkiego rodzaju frezowaniach i szlifowaniach)

Przy używaniu płyty herex 8mm niestety musimy nafrezować rowek o głebokości 1mm w sklejce, gdyż prawdziwa grubość tej płyty to 7.6mm.
Można to wykonać bardzo prosto używając ręcznej frezarki wraz z prowadnicą.
Ewentualnie można użyć dwóch płyt herex o grubości 5mm przłożonych tkaniną szklaną, co prawda taka deska jest z założenia sztywniejsza, ale i grubsza o 2mm i co gorsza cięższa o dodatkowy laminat.

W zaprzyszłym roku zamierzam wykorzystać sklejkę tylko na same krawędzie (co niektórzy używają ABS'u), co znowóż pozwoli mi zaoszczędzić kilka gram na desce.

Awatar użytkownika
ZAK
Posty: 961
Rejestracja: 05 sie 2003, 23:30
Lokalizacja: Gdańsk,Warszawa, Koniec Świata
Kontaktowanie:
 
Post23 gru 2003, 16:53

Może Igor masz rację z tą deską bez zakładek. Zakładki to cały problem, ale też ta sklejka nie za bardzo mi pasuje. Kiedyś ulepiłem deskę właśnie z trzech warstw sklejki, przy czym środkowa to był taki szkielet i wyszła b.ciężka :( . Dlatego nie mogę się przekonać do sklejki jako dna.
Gdybym chciał jednak spróbować z zakładkami to twój sposób z tą praską nie sprawdziłby się.

Ja ty gadam i teoretyzuje a przecież to trzeba próbować.

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post23 gru 2003, 17:12

zak pisze:Ja ty gadam i teoretyzuje a przecież to trzeba próbować.


Teoretyzowanie czasami wychodzi na dobre. Przy mojej pierwszej desce w ogóle nie teoretyzowałem i wyszła taka kaszana, że nawet nie próbowałem na niej pływać:(

Pozdr.
Kibi

maski
Posty: 1394
Rejestracja: 06 sie 2003, 22:34
Latawiec: sligshot FUEL, RPM
Lokalizacja: kite24.pl olsztyn
Kontaktowanie:
 
Post23 gru 2003, 23:54

zak pisze:No o to chodzi. :idea:
..Ja mam zamiar użyć płyty wiórowej pokrytą melaminą o gładkiej białej powierzchni, pokryc ją woskiem antyadhezyjnym reszta dokładnie tak jak na zdjęciu. I pytanie takie czy uda mi się ładnie położyć tkaninke, zrobic zakładeczkę, położyć na stół i i odessać powietrze co spowoduje ładne dociśnięcie dna deseczki do płyty. Teoretycznie. Ktoś z Was tak próbował i sie udało?????
Gdyby sie udało to po wyschnięciu żywicy powinno być dno jak szkło :D .
Ale to pewnie jak sam nie spróbuję to nie bedę wiedział.


podstawowa krzywizne w moim stole robi wlasnie plyta wiorowa laminowana na niej jest jeszcze mdf a to po to by wypchnac concave, na to idze folia zeby stolu nie upaprac. z dociskiem to testowalem rozne warianty ale vacum sprawdza sie najlepiej, trzeba tylko pilnowac parametru na odpowiednim pozimie dobrze miec zasobnik podcisnienia- nie meczymy permamentnie pompy.

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 gru 2003, 00:28

maski pisze:z dociskiem to testowalem rozne warianty ale vacum sprawdza sie najlepiej, trzeba tylko pilnowac parametru na odpowiednim pozimie dobrze miec zasobnik podcisnienia- nie meczymy permamentnie pompy.


Czy możesz napisać z jakiej "konstrukcji" pompy korzystasz? Własna produkcja czy gdzieś kupowałeś? A jeżeli własna to może jakiś opisik?;)

Pozdr.
Kibi

Awatar użytkownika
ZAK
Posty: 961
Rejestracja: 05 sie 2003, 23:30
Lokalizacja: Gdańsk,Warszawa, Koniec Świata
Kontaktowanie:
 
Post24 gru 2003, 13:08

:idea: A ODKURZACZ 1400W SIĘ SPRAWDZI. JA ROBIŁEM PRÓBĘ I CIĄGNIE JAK CHOLERA. ZROBIŁEM TEŻ TAKI SPECJALNY ZAWÓR I TEŻ DZIAŁA SUPER.
MAM JESZCZE PYTANKO, CZY NIE WIECIE GDZIE MOŻNA ZOBACZYĆ SOBIE ZDJĘCIA DESKI AIRUSH SWICH 155 I MUTANTA 150?
NIBY WYMIARY SĄ PODANE ALE NIE WIEM JAKA JEST KRAWĘDŹ I JAK SIE UKŁADA ROKER?

PS. "concave" TO TAKI HOPEK NA KOŃCU DESKI? MOCNE PODGIĘCIE NA SAMYM KOŃCU DEWSKI?

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post25 gru 2003, 15:23

zak pisze::idea:
NIBY WYMIARY SĄ PODANE ALE NIE WIEM JAKA JEST KRAWĘDŹ I JAK SIE UKŁADA ROKER?


Przerób zdjątko na wektorową, a potem pomierz w corelu. :idea: Co do rockera to bedzie problem, praktycznie zadna firma nie pokazuje zdjeć desi z boku :( Niekiedy nie podają nawet wartości....

zak pisze:PS. "concave" TO TAKI HOPEK NA KOŃCU DESKI? MOCNE PODGIĘCIE NA SAMYM KOŃCU DEWSKI?


Concave to imho wklęsły spód desi, czy się mylę :?: Tak to pasuje ze wszelkich opisów no i z samego tłumaczenia słowa....

Awatar użytkownika
ZAK
Posty: 961
Rejestracja: 05 sie 2003, 23:30
Lokalizacja: Gdańsk,Warszawa, Koniec Świata
Kontaktowanie:
 
Post25 gru 2003, 16:24

Z tłumaczenia tak właśnie winika ale nie wiem czy jakaś firma robi deski z wklęsłym dnem? Może ktoś miał coś innego na myśli :?:

maski
Posty: 1394
Rejestracja: 06 sie 2003, 22:34
Latawiec: sligshot FUEL, RPM
Lokalizacja: kite24.pl olsztyn
Kontaktowanie:
 
Post25 gru 2003, 18:17

concave to wkleslosc dechy w przekroju poprzecznym

maski
Posty: 1394
Rejestracja: 06 sie 2003, 22:34
Latawiec: sligshot FUEL, RPM
Lokalizacja: kite24.pl olsztyn
Kontaktowanie:
 
Post25 gru 2003, 18:42

zak pisze::idea: A ODKURZACZ 1400W SIĘ SPRAWDZI. JA ROBIŁEM PRÓBĘ I CIĄGNIE JAK CHOLERA. ZROBIŁEM TEŻ TAKI SPECJALNY ZAWÓR I TEŻ DZIAŁA SUPER...


podcisnienie wytwarzane przez odkurzacz jest wystarczajace tylko jak pisalem wczesniej nalezy zadbac zeby parametr byl utrzymywany na odpowiednim i niezmiennym poziomie.
i jeszcze jezeli odkurzcz bedzie pracowal do momentu wystarczajacego utwardzenia zywicy to nie wiem czy jego silnik nie pojdzie w diably (ale ten czas zalezy oczywiscie o szybkosci utwardzacza)
zobacz na stronie (cytowanej przez ciebie) :D http://www.kiteboardbuilder.com/laminate/laminate.htm i http://www.kitesurfingkiel.de/tam jest troche o metodzie podcisnieniowej


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości