Smarowanie woskiem linki depowera

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
mmaro29
Posty: 60
Rejestracja: 13 kwie 2010, 13:18
Deska: Nobile T5
Latawiec: Ozone Sport II
 
Post22 kwie 2012, 10:20

W zeszłym roku w jednym sklepie (nazwy nie wymieniam, bo ogólnie jestem zadowolony) doradzono mi, aby posmarować linkę depowera woskiem, bo zmniejsza to tarcia podczas pracy barem i przedłuża życie linki. Powiem tak, linka była wtedy w stanie idealnym( nic nie postrzępione ani przetarte, bar ozone z 2008), ale wiedziony poradą i profilaktyką posmarowałem. Dość szybko, myślę ze po około 1-1,5 miesiąca, zauważyłem po pływaniu, ze linka jakby się strzępi w jednym miejscu. Przejechałem po niej paznokciem i włókna dosłownie odchodziły na grubość warstwy smarowania. Ogólnie tragedia, na szczęście zgubiłem ten bar :) i nowego już nie smaruje.
Moje pytanie brzmi jakie są wasze doświadczenia w tej materii, bo czytałem o tym smarowaniu tez na forach angielsko-języcznych.
MIT czy nie z tym smarowaniem?
A może jak w moim przypadku może wręcz szkodliwe?

P.S. Tylko mi nie pisać, ze sam jestem sobie winien, bo było dobrze to ulepszałem. NIE to jest kwestia tego postu
:naughty: , bar zgubiłem urazy nie chowam ;)

mmaro29
Posty: 60
Rejestracja: 13 kwie 2010, 13:18
Deska: Nobile T5
Latawiec: Ozone Sport II
 
Post22 kwie 2012, 21:30

:arrow:

Awatar użytkownika
jedi1
Posty: 2272
Rejestracja: 28 maja 2006, 17:37
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 132 razy
Dostał piwko: 83 razy
Kontaktowanie:
 
Post22 kwie 2012, 21:34

Ja nie smaruję. Po roku intensywnego użytkowania w Slingshot linka depowera jest jedynie trochę brudna. Warto za to zawsze przepłukać bar z piachu zanim się zacznie pływać. W barze Naisha też mi się nic nie przecierało, chociaż słyszałem opinię, że po kilku miesiącach linka była do wymiany (co też nie jest jakimś astronomicznym kosztem).

Awatar użytkownika
surfbabe
Posty: 689
Rejestracja: 17 lip 2005, 16:25
Deska: su2 custom
Latawiec: FX, nemesis
Lokalizacja: wwa
Postawił piwka: 47 razy
Dostał piwko: 29 razy
 
Post31 maja 2012, 18:50

smarować czy nie?
chodzi mi zarówno o linkę depowera, która zaczyna mi się strzępić... ale i o sterówki i nośne, bo te coraz chętniej się plączą... :roll:
poradźcie panowie...

kw92
Posty: 610
Rejestracja: 16 sty 2011, 18:58
Latawiec: Ozone
Postawił piwka: 53 razy
Dostał piwko: 16 razy
Kontaktowanie:
 
Post31 maja 2012, 19:38

Ja stary bar smarowałem, i jakoś wielkiej różnicy nie było widać ale wydaje mi się że trochę to pomogło bo linka depowera wolniej się zużywała

metsa
Posty: 711
Rejestracja: 18 paź 2008, 09:46
Postawił piwka: 1 raz
Dostał piwko: 6 razy
Kontaktowanie:
 
Post01 cze 2012, 21:29

Kto smaruje ten jedzie :thumb: smarować

Awatar użytkownika
JarekJ
Posty: 167
Rejestracja: 18 paź 2005, 14:45
Deska: T5
Latawiec: Bularoo 9,Charger 12,speed3 19
Lokalizacja: WARTA , UK
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post01 cze 2012, 23:44

Ja smaruje każdy,dużo wolniej się zużywa.

Awatar użytkownika
Mikolpa
Posty: 3207
Rejestracja: 05 kwie 2013, 15:58
Deska: SU-2 Prorider 140, Trans 153
Latawiec: Rebel 10,12,14, Addiction 18
Lokalizacja: Wrocław
Postawił piwka: 126 razy
Dostał piwko: 142 razy
 
Post17 lip 2014, 21:11

Coś się zmieniło po latach?
Moje linki w barze northa kiepsko wyglądają po kilku no dobra kilkunastu pływaniach i tak się zastanawiałem czy może czymś by nie posmarować, ale myślę poczytam najpierw na KF.
Linki sterujące na końcach też trochę postrzępione. Oryginalne nowe linki dziwnie pachną (śmierdzą) dowiedziałem się że jest to smar teflonowy w którym są namaczane przy produkcji aby je zabezpieczyć.

Smarować czy nie smarować?

Ziomek.
Posty: 13223
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post17 lip 2014, 21:21

Mikolpa pisze:Coś się zmieniło po latach?


TAK, w barach BEST KITEBOARDING od 2013 zmienili linki depowera na takie, które się nie przecierają
w ogóle..

peace

Awatar użytkownika
apek
Posty: 859
Rejestracja: 03 cze 2012, 09:42
Deska: Naish
Latawiec: Naish
Postawił piwka: 48 razy
Dostał piwko: 64 razy
 
Post17 lip 2014, 22:14

Z mojego doświadczenia z barami Naisha, gdzie jedynym mankamentem była linka depowera, która się zacinała i przecierała w knadze pomogło smarowanie nie woskiem, ale parafiną zwykłą świecą. Wosk się do tego nie nadaje również według opinii, tych którzy mieli podobny problem z innymi konstrukcjami.

andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post21 lip 2014, 15:38

ja po wymianie dwóch linek depowera w Edku 2008 za trzecim razem założyłem na linkę wężyk paliwowy - i tak już śmigam dwa lata i zużycia zero :D POLECAM to rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Mikolpa
Posty: 3207
Rejestracja: 05 kwie 2013, 15:58
Deska: SU-2 Prorider 140, Trans 153
Latawiec: Rebel 10,12,14, Addiction 18
Lokalizacja: Wrocław
Postawił piwka: 126 razy
Dostał piwko: 142 razy
 
Post23 lip 2014, 21:28

Ziomek. pisze:
Mikolpa pisze:Coś się zmieniło po latach?

TAK, w barach BEST KITEBOARDING od 2013 zmienili linki depowera na takie, które się nie przecierają
w ogóle..
peace


Oby wszystkie firmy wybierały ten kierunek. Patrząc na bary northa na spotach z 2012 / 11 używane o wiele więcej niż mój 2013 uważam że north wybrał inny kierunek, ten gorszy dla nas. Chyba że to jakaś kiepska partia.

apek pisze:Z mojego doświadczenia z barami Naisha, gdzie jedynym mankamentem była linka depowera, która się zacinała i przecierała w knadze pomogło smarowanie nie woskiem, ale parafiną zwykłą świecą. Wosk się do tego nie nadaje również według opinii, tych którzy mieli podobny problem z innymi konstrukcjami.


Chciałem dzisiaj kupić parafinę tak jak kiedyś w aptece, ale się zdziwiłem bo powiedzieli że od dawna mają tylko w płynie :?
Muzę to szybko przesmarować bo wygląda tragicznie.

andrzejwodejszo pisze:ja po wymianie dwóch linek depowera w Edku 2008 za trzecim razem założyłem na linkę wężyk paliwowy - i tak już śmigam dwa lata i zużycia zero :D POLECAM to rozwiązanie.


Dzięki za podsunięcie pomysłu. Muszę poszukać czegoś nie za ciasnego i nie za luźnego, może to rozwiarze problem linek depowera.
Ale ja mam jeszcze problem z linkami nośnymi a najbardziej ze sterówkami. ok 20zm od końców zaczynają się mocno strzępić, nośne jeszcze malutko ale sterówki masakra. W moim RRD z 2012 linki idelane, nawet w starej cabrinha 2008, która sprzedałem linki wyglądały lepiej niż w north 2013.
W kwietniu założyłem komplet nowych linek a sterówki wyglądają bardzo źle. Czy je też czymś posmarować? coś to pomoże? Słyszałem opinie że nie ma się czym przejmować, że tak się często robi :wink:

andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post28 lip 2014, 10:13

te końcówki sterówek to prawdopodobnie przy transporcie - po zwinięciu baru.
Jakoś nie widzę opcji, żeby same z siebie końcówki się strzępiły 20cm od końca. Chyba, że masz jakąś dziwną uprząż i linki trą o siebie :)


Jeśli chodzi o wężyk paliwowy / akwarystyczny to zewnętrzna średnica to około 7mm a wewnętrzna 5-5,5mm :) Pasuje idealnie - przynajmniej do linki Ozona z 2008 roku.

Awatar użytkownika
Mikolpa
Posty: 3207
Rejestracja: 05 kwie 2013, 15:58
Deska: SU-2 Prorider 140, Trans 153
Latawiec: Rebel 10,12,14, Addiction 18
Lokalizacja: Wrocław
Postawił piwka: 126 razy
Dostał piwko: 142 razy
 
Post31 lip 2014, 13:46

andrzejwodejszo pisze:te końcówki sterówek to prawdopodobnie przy transporcie - po zwinięciu baru.
Jakoś nie widzę opcji, żeby same z siebie końcówki się strzępiły 20cm od końca. Chyba, że masz jakąś dziwną uprząż i linki trą o siebie :)

Jeśli chodzi o wężyk paliwowy / akwarystyczny to zewnętrzna średnica to około 7mm a wewnętrzna 5-5,5mm :) Pasuje idealnie - przynajmniej do linki Ozona z 2008 roku.


W 100 % strzępią się przy zwijaniu / rozwijaniu baru. Rozwiązanie problemu nie zwijać baru, pływać cały czas :D
Moim zdaniem winne są te plastikowe, termozgrzewalne osłonki na końcówkach. Chyba je powycinam. W RRD nie mam i w cabrinha też nie miałem. Smarowanie tu raczej nic nie pomoże.

Linki depowera potraktowałem świeczką za 1,5 z dużą zawartością parafiny. Czy to coś da napiszę za jakiś czas. Na pierwszy rzut oka wygląda lepiej bo posklejało strzępki.

śnieży
Posty: 334
Rejestracja: 21 sie 2010, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Postawił piwka: 8 razy
Dostał piwko: 10 razy
 
Post31 lip 2014, 14:40

Mikolpa pisze:Oby wszystkie firmy wybierały ten kierunek. Patrząc na bary northa na spotach z 2012 / 11 używane o wiele więcej niż mój 2013 uważam że north wybrał inny kierunek, ten gorszy dla nas. Chyba że to jakaś kiepska partia.


od 2015 North w owijce :thumbsup:


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

cron