Strona 1 z 2

Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 12 lip 2014, 10:16
autor: gregory1972
Kupując bar North trust quad nie zdawałem sobie sprawy ze system bezpieczeństwa jest 2 linowy(latawiec zostaje na 2 linkach). Nie bardzo mi się to podobało ze względu na warunki jakie są na spotach których bywam.
Szukając odpowiedzi jak to zrobić , okazało się ze nie tylko ja mam podobne wątpliwości.
Mój wybór padł na bracket OZONE + ball stopper.
Co jest potrzebne:
1) Bracket OZONE + ball stopper (cena 65pln +15pln)
2) wiertło do rozwiercenia ball stopper (powiększyć średnice otworu o jakieś 0.5mm)
3) imbus (nie wiem jaki bo metryczny nie pasował i użyłem Torx)
4) mydło w płynie potrzebne do przepychania linki przy składaniu.

Przed przeróbką:
Obrazek


Sądziłem że będzie to prostsze, ale okazało się że aby przełożyć żółtą linkę przez bloczek (A) należy wyjąć szarą linkę (B) rozbierając połączenie (C)
Obrazek

Po złożeniu :

Obrazek

Testowany na sucho działa bez problemu. Wkrótce wypróbuje go z latawcem.

Tagi:
Remake 2 lines safety system to 1 line.

Re: Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 15 lip 2014, 09:22
autor: gregory1972
Testy przebiegły pomyślnie.
Ze względu na to ze w stopper ball powiększyłem otwór na wcisk (linki North i Ozone sa troche inne) to bar zatrzymuje mi się na stopper ball czyli jakieś 4.5metra od leasha (Y jest wysoko). Nie wiem czy nie powiększyć otworu tak żeby bar odlatywał dalej, ale wydaje mi się ze to jest pewna zaleta gdyż linki się nie plączą i bar jest dość blisko. Co o tym sadzicie?

Re: Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 16 lip 2014, 15:01
autor: taad
Tez sie zastanawiam nad takim przerobieniem.
Gdzie kupiłeś części od ozone?

Re: Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 17 lip 2014, 08:54
autor: gregory1972
taad pisze:Tez sie zastanawiam nad takim przerobieniem.
Gdzie kupiłeś części od ozone?

kiteguru.pl

można by się jeszcze zastanowić nad krętlikiem (swivel), choć bar Northa można 'odkręcić' ręcznie.

Re: Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 17 lip 2014, 15:17
autor: Grzegorz KiteLife
Spoko to wyglada. Miales juz gotowa linke nosna z kulka stopujaca bo wiadomo, ze bary z bezpieczenstwem na dwie linki nie posiadaja jej? Zastanawiam sie jak zamontowac kulke na nosnej. Mam to do zrobienia w barze Besta ale nie widze sposobu na zaczepienie dolnej nosnej do bloczku...

Re: Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 17 lip 2014, 20:38
autor: harnaś
Grzegorz KiteLife pisze:Spoko to wyglada. Miales juz gotowa linke nosna z kulka stopujaca bo wiadomo, ze bary z bezpieczenstwem na dwie linki nie posiadaja jej? Zastanawiam sie jak zamontowac kulke na nosnej. Mam to do zrobienia w barze Besta ale nie widze sposobu na zaczepienie dolnej nosnej do bloczku...

opisałem jak to zrobić w innym wątku , cytat z tego wątku :
nie podpinaj mini 5 linki do dwóch nośnych , podepnij do jednej , jeśli masz nośne zakończone pierścieniem to jedną z nich odepnij ,następnie tą odpiętą przełóż przez pierścień i załóż dodatkowy pierścień do tej odpiętej linki nośnej żeby zadziałał jak stoper bal ,teraz do tego pierścienia podepnij mini 5 linkę ,wtedy zadziała system na jedną nośną tak jak powinno być w oryginale . Zadziała tak jak na tym filmie podpięcie nr 1
http://youtu.be/XKMw3CQynq0

Re: Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 17 lip 2014, 21:30
autor: Grzegorz KiteLife
Faktycznie trik z pierscieniami rozwiazuje problem podlaczenia mini nosnej do ozonowego bracketa. Gdzie na szybko mozna kupic O-Ring do linek o srednicy max 2cm?
Pozostaje tez pytanie jak zaczepic kulke na nosnej zatrzymujaca bar po wypieciu na rozpietosc latawca?

Re: Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 17 lip 2014, 22:31
autor: harnaś
Grzegorz KiteLife pisze:Faktycznie trik z pierscieniami rozwiazuje problem podlaczenia mini nosnej do ozonowego bracketa. Gdzie na szybko mozna kupic O-Ring do linek o srednicy max 2cm?
Pozostaje tez pytanie jak zaczepic kulke na nosnej zatrzymujaca bar po wypieciu na rozpietosc latawca?

Tak na spokojnie ale nie łapię o co kaman , napisałem że odłączamy jedną nośną od v latawca i przeciągamy przez pierścień , poniżej pierścienia podłączamy dodatkowy pierścień , następnie do tego podłączamy mini 5 lin.kę przeciągniętą przez otwór w barze , mini 5 linka powinna mieć długość odpuszczonej linki depowera na wysokości chicken loopa

Re: Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 17 lip 2014, 22:36
autor: jedi1
harnaś pisze:
Grzegorz KiteLife pisze:Faktycznie trik z pierscieniami rozwiazuje problem podlaczenia mini nosnej do ozonowego bracketa. Gdzie na szybko mozna kupic O-Ring do linek o srednicy max 2cm?
Pozostaje tez pytanie jak zaczepic kulke na nosnej zatrzymujaca bar po wypieciu na rozpietosc latawca?

Tak na spokojnie ale nie łapię o co kaman , napisałem że odłączamy jedną nośną od v latawca i przeciągamy przez pierścień , poniżej pierścienia podłączamy dodatkowy pierścień , następnie do tego podłączamy mini 5 lin.kę przeciągniętą przez otwór w barze , mini 5 linka powinna mieć długość odpuszczonej linki depowera na wysokości chicken loopa


To nie zadziała dobrze. Bo ten dodatkowy pierścień zablokuje się w barze podczas leashowania i bar odjedzie tylko na długość mini 5tej, co bardzo łatwo może spowodować kiteloopy. Do leashowania na jedną linkę kulka, bo zostanie zbita albo odpowiednie mocowanie np. krętlik Slingshota.

Re: Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 17 lip 2014, 22:47
autor: harnaś
Ale u mnie to działa idealnie w kitach Nobile oraz adolfie Rrd stoper dochodzi do baru, i latawka idealnie wykłada się na 1 nośnej , po leashowaniu ,nie ma problemu z restartem ,

Re: Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 17 lip 2014, 22:48
autor: Grzegorz KiteLife
Faktycznie bar nie odjedzie bo zatrzyma sie na pierscieniu i bede mial dokladnie to samo co teraz... :doh:

Re: Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 17 lip 2014, 23:02
autor: harnaś
to nie jest tak że bar powinien odjeżdżać kilka metrów zazwyczaj dwa trzy metry wystarczą , warunek mini 5 linka ma działać na 1 nośna i tyle , teoretycznie to działamy na 1 nośną ale w praktyce to działamy na obie , na tą podłączoną do leasha w 100% a na drugą nośną w 50% , latawiec wykłada się na plecy z delikatnie uniesionym jednym tipem .

Re: Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 17 lip 2014, 23:03
autor: jedi1
harnaś pisze:Ale u mnie to działa idealnie w kitach Nobile oraz adolfie Rrd stoper dochodzi do baru, i latawka idealnie wykłada się na 1 nośnej , po leashowaniu ,nie ma problemu z restartem ,


Tylko to jest bardziej zbieg okoliczności niż zasada i pytanie w jakim wietrze. Ja tak podłączałem bar RRD jak kiedyś miałem, bo ABC w swojej przetłumaczonej (przerobionej) instrukcji tak polecało. Po zleashowaniu się zdziwiłem, bo latawiec nie obrócił się ładnie wzdłuż wiatru i dalej ciągnął, a różnica była taka, że leżał przekrzywiony (co mogło powodować kiteloopy, jeśli latawiec nie wpadłby do wody). Potem przeczytałem oryginalną instrukcję RRD i tam było napisane, że jak się podłącza do tego pierścienia to mini 5ta nie ma przechodzić przez bar, tylko wisieć i wtedy latawiec już się ładnie leashował.

to nie jest tak że bar powinien odjeżdżać kilka metrów zazwyczaj dwa trzy metry wystarczą , warunek mini 5 linka ma działać na 1 nośna i tyle , teoretycznie to działamy na 1 nośną ale w praktyce to działamy na obie , na tą podłączoną do leasha w 100% a na drugą nośną w 50% , latawiec wykłada się na plecy z delikatnie uniesionym jednym tipem .


Żaden producent kite nie ma systemu bezpieczeństwa działającego w ten sposób :!: Jak leashujesz się na jedną linkę to bar musi odjechać daleko, aby wszystkie inne nie miały naprężenia zupełnie. Jakiekolwiek naprężenie na innych linkach może powodować kiteloopy.

phpBB [video]

Re: Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 17 lip 2014, 23:17
autor: harnaś
Wszystko zależy jak wysoko jet umiejscowione V latawca , jeśli bardzo blisko to mini 5 linka poza barem a jeśli wysoko to może przechodzić przez bar , jak się samodzielnie lądujesz na plaży to ciągniesz równomiernie za środkowe linki następnie za górną sterówkę , leashowanie powinno wyglądać tak samo ,w każdym bądź razie tak mi się wydaje :wink:

Re: Przeróbka baru na 1 linkowy system bezpieczenstwa

: 17 lip 2014, 23:25
autor: Grzegorz KiteLife
5 mini poza barem spowoduje ze bar faktycznie odleci ale to rozwiazanie jest juz nie na obecne czasy...