Było na forum wiele razy. Różnice w barach mające wpływ na zachowanie latawca to:
- długość linek - teoretycznie każdy latawiec na każdej długości długości linek poleci (w granicach rozsądku), ale będzie się inaczej zachowywał
- różnice w długości sterówek i nośnych - latawiec może być przebrany albo zdepowerowany
- miejsce rozwidlenia linek nośnych - ma to wpływ na zachowanie latawca podczas skrętu
- długość linki depowera wraz z możliwością regulacji taśmą - za długa linka depowera - latawiec będzie spadał przy odpuszczeniu baru, za krótka - mniejszy depower, latawiec będzie ciężej utrzymać w powietrzu przy słabym wietrze
- sposób działania systemu bezpieczeństwa - na dwie linki - tylko latawce z odpowiednio przystosowaną uzdą mają szansę tak zadziałać (choć też nie w 100% przypadków, powiedziałbym że raczej rzadziej niż częściej), na jedną linkę - zasadniczo każdy latawiec powinien stracić moc przy takim systemie, ale niektóre mogą zacząć kręcić niebezpieczne loopy
- sposób podłączenia końcówek - czasem są ze sobą nie kompatybilne, ale to zwykle w prosty sposób można rozwiązać
Odpowiadając na Twoje pytanie to raczej przypadek, że niektóre do siebie pasują, a w przypadku 5cio linkowców cud.