Uszkodzona linka?

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
tt.zawadzki
Posty: 38
Rejestracja: 30 cze 2015, 22:57
Dostał piwko: 1 raz
 
Post15 paź 2017, 21:55

Hej, dzisiaj trymowalem swoj bar North Trust 5th Element 2015 i zauwazylem ze jedna ze sterowek ma uszkodzony czarny oplot. Linka wyglada bez zarzutu poza ww. przerwaniem oplotu w jednym miejscu (patrze zdjecie). Wobec tego mam nastepujace pytania:
1. Czy pilnie wymienic linke, czy jeszcze smialo latac na takiej? Moze przypalic te sterczace konce, zeby dalej sie nie uszkadzala?
2. O ile wymienic, to czy linki wymienia się parami?
3. Przy trymowaniu wyszlo ze wyciagniete byly o dziwo sterówki. Jako ze byly na czerwonym supelku w barze, aby skrocic musialem przelozyc na ostatni/pierwszy jak kto woli supelek (czarny). Jesli zatem sterowki znowu wyciagna się za jakis czas a dodatkowych (fabrycznych) supelkow do ich skracania juz nie ma, to zakladam ze mozna zrobic samodzeilnie i bedzie git. Czy moze wtedy czas na wymiane?
dzieki za pomoc
Załączniki
linka.JPG
linka.JPG (90.69 KiB) Przejrzano 3057 razy

Awatar użytkownika
bartolomeo_n
Posty: 521
Rejestracja: 06 gru 2010, 12:09
Deska: (Super+)Shinn(+ster)
Latawiec: RRD, Best TS, Bandit
Lokalizacja: Poznań
Postawił piwka: 14 razy
Dostał piwko: 35 razy
 
Post16 paź 2017, 16:17

tt.zawadzki pisze:(...)
1. Czy pilnie wymienic linke, czy jeszcze smialo latac na takiej? Moze przypalic te sterczace konce, zeby dalej sie nie uszkadzala?
(...)

Nie waż się nic przypalać, dyneema ma bardzo niską temperaturę topnienia - nawet nie będzie widać że coś jest nie tak a zmieni się struktura i trzaśnie w tym miejscu.
Posmaruj sobie świeczką, jak przeszkadzają Ci włoski.
Jak dla mnie to tam nie ma żadnego problemu jeszcze, marudzisz :)

zojsan
Posty: 1194
Rejestracja: 18 maja 2013, 07:32
Deska: SU-2, SPLEENE Door
Latawiec: Cabrinha FX 7.10.14
Lokalizacja: Lubelskie
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 33 razy
 
Post16 paź 2017, 17:34

przecież to jest jedna niteczka... :lol:
daj spokój... :doh:
nie panikuj... :naughty:

JanuszD
Posty: 676
Rejestracja: 15 paź 2013, 09:15
Deska: TS/Hadlow/Spike
Latawiec: Rebel/Dyno/XR4
Lokalizacja: MediolanPoznan
Postawił piwka: 31 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post16 paź 2017, 18:22

tt.zawadzki pisze:3. Przy trymowaniu wyszlo ze wyciagniete byly o dziwo sterówki. Jako ze byly na czerwonym supelku w barze, aby skrocic musialem przelozyc na ostatni/pierwszy jak kto woli supelek (czarny). Jesli zatem sterowki znowu wyciagna się za jakis czas a dodatkowych (fabrycznych) supelkow do ich skracania juz nie ma, to zakladam ze mozna zrobic samodzeilnie i bedzie git. Czy moze wtedy czas na wymiane?
dzieki za pomoc


Raczej zupełnie nie dziwne, że sterówki się wyciągają. Ja zawsze w nortach skracałem właśnie sterówki. Tam tych supełków jest sporo (więc dziwne że już Ci się skończyły), zawsze możesz dołożyć kolejny. Dopóki linki wyglądają spoko, to nie ma co ich wymieniać.

Natomiast jeśli już wymieniasz to bym wymieniał parami, przynajmniej ja tak robię. W przeciwnym wypadku będą Ci się nierówno rozciągały i będziesz musiał częściej trymować bar. Aczkolwiek i tak tego nie unikniesz bo nowe będą się inaczej wyciągały niż stare.

tt.zawadzki
Posty: 38
Rejestracja: 30 cze 2015, 22:57
Dostał piwko: 1 raz
 
Post16 paź 2017, 19:06

Nie no, nie ma żadnej paniki. Jedna nitka, ale na pierwszy rzut oka wyglądało że biegnie od początku do końca a że jest twarda myślałem że może stanowić podpore calej struktury. Jesli jest ok absolutnie nie palę się z wymianą. Zdaje sobie sprawę, że pytanie dla niektórych moglo wydawac się absurdalne, ale fakty są niestety takie, że jak pływasz tylko kilka razy w roku podczas prywatnych wyjazdow, bo na rozsądny spot z prawdziwego zdarzenia masz kilkaset km to w zasadzie jedynym zrodlem wiedzy o sprzęcie wydaje sie byc to forum.

tt.zawadzki
Posty: 38
Rejestracja: 30 cze 2015, 22:57
Dostał piwko: 1 raz
 
Post16 paź 2017, 20:21

JanuszD pisze:
tt.zawadzki pisze:3. Przy trymowaniu wyszlo ze wyciagniete byly o dziwo sterówki. Jako ze byly na czerwonym supelku w barze, aby skrocic musialem przelozyc na ostatni/pierwszy jak kto woli supelek (czarny). Jesli zatem sterowki znowu wyciagna się za jakis czas a dodatkowych (fabrycznych) supelkow do ich skracania juz nie ma, to zakladam ze mozna zrobic samodzeilnie i bedzie git. Czy moze wtedy czas na wymiane?
dzieki za pomoc


Raczej zupełnie nie dziwne, że sterówki się wyciągają. Ja zawsze w nortach skracałem właśnie sterówki. Tam tych supełków jest sporo (więc dziwne że już Ci się skończyły), zawsze możesz dołożyć kolejny. Dopóki linki wyglądają spoko, to nie ma co ich wymieniać.

Natomiast jeśli już wymieniasz to bym wymieniał parami, przynajmniej ja tak robię. W przeciwnym wypadku będą Ci się nierówno rozciągały i będziesz musiał częściej trymować bar. Aczkolwiek i tak tego nie unikniesz bo nowe będą się inaczej wyciągały niż stare.


Dzieki. Jesli kiedys zmienię to na pewno parami. Zgadza się. Supelkow jest dużo. Nie mam baru przed sobą, ale o ile pamiętam licząc od strony latawca jest czarny, czerwony, potem nie wiem w jakiej kolejnosci ale na pewno jest jeszcze zielony i niebieski i moze nawet zolty. Nieistotne. Natomiast u mnie problem byl taki ze defaultowe ustawienie jakie mialem to czerwony (bar kupiłem znikomo, ale używany) wiec chcac skrocic mam tylko jeden fabryczny supelek ( czarny) natomiast pozostałe kolory działają jedynie gdybym chciał wydłużyć. Chcąc pozostawić margines na skracanie trzeba było zaczynać pływania od supelkow za czerwonym i ew. dostosowac wtedy minimalnie nosne, teraz byloby z czego skracać. Będąc zaraz po kursie 3 lata temu, nie mając świadomości jak to do konca dziala, może nawet sam przy tym majstrowalem po zakupie baru;)


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości

cron