Strona 1 z 1

Bar ozone nowy sterowki

: 24 mar 2018, 18:28
autor: alewik
2018-03-24_18.08.08-459x816male.jpg
2018-03-24_18.08.08-459x816male.jpg (174.44 KiB) Przejrzano 4434 razy

No właśnie na nowym nieużywanym barze na sterowkach są supelki jak na zdjęciu, ktoś wyjaśni po co ? Dodam że sprawdziłem długość linek są równe z tymi (supelkami) ...?

Re: Bar ozone nowy sterowki

: 25 mar 2018, 21:38
autor: zojsan
no to pewnie są po to żeby linki równe były... :D

Re: Bar ozone nowy sterowki

: 26 mar 2018, 10:31
autor: alewik
zojsan pisze:no to pewnie są po to żeby linki równe były... :D



Co tam poczytalem - to czasem nie jest tak, ze w jakis sposob zaczepiajac latawiec na okreslone supelki - wprowadzam inna charakterystyke latawca?/
andrzej

Re: Bar ozone nowy sterowki

: 26 mar 2018, 12:43
autor: Turbo_Sen
W Cabrihne są trzy supełki na linkach sterujących do zmiany położenia latawca w oknie wiatru co zmienia trochę moc
U Ciebie może być podobnie
phpBB [video]

Re: Bar ozone nowy sterowki

: 26 mar 2018, 18:36
autor: andkite
Z mojego doświadczenia skrócenie linek podczepiając latawiec na inne supełki niż ostatnie powoduje, że kite przechodzi do środka okna wiatrowego. Pływanie na takim ustawieniu jest b. upierdliwe niektórzy powiedzą, że niemożliwe. Dotyczy to Ozona Edga. Nie wiem jak jest z innymi modelami Ozonów. Regulowanie dł. linek silny/słaby wiatr sprawdza się w wypadku Cabrin. Cabriny i Northy tak regulowałem i to działało, w Edgu nie chciało.

Re: Bar ozone nowy sterowki

: 26 mar 2018, 19:59
autor: zojsan
Jakie by nie były ustawienia przy latawcu to i tak punktem wyjściowym są równe linki przy zaciągniętym barze....
I od tego ustawienia tylko się skraca sterówki...
Więc te supełki to nie tuning tylko wyzerowanie ustawień.... :thumbsup:
Ozone lubi krótsze sterówki
W starym edgu z 2008 były jeszcze taśmy na sterówkach przy barze
Odpuszczałem je tylko przy 20 węzłach.... :mrgreen:

Re: Bar ozone nowy sterowki

: 26 mar 2018, 20:28
autor: andkite
Podpiąłem latawiec na środkowe supełki i po starcie zaraz poszedł do powerzonu, pływanie na takim ustawieniu było ciekawym doświadczeniem :( . Po wydłużeniu na supełkach było ok.Jak było na wcześniejszych modelach nie wiem.

Re: Bar ozone nowy sterowki

: 27 mar 2018, 14:56
autor: andrzejwodejszo
łoiiijezus jakie tu się głupoty wypisuje :) te supełki służą po prostu do trymowania latawca, albo chcemy mieć większy kąt natarcia, albo mniejszy :) Zbyt duży kąt natarcia zaowocuje przeciągnięciem i cofaniem się latawca w powerzone, zbyt mały spowoduje wygenerowanie zbyt małej mocy i brak sterowności łącznie z przelatywaniem latawca za plecy :) - trzeba na czuja wszystko trymować - pierwszy lepszy kolega ogarniający kajta temat ogarnie w 5 minut.
Jak wcześniej kolega zojsan napisał punktem wyjściowym i najbezpieczniejszym dla ludzi lubiących jak "od razu w miarę dobrze lata" są wszystkie linki równe po odpuszczeniu taśmy depowera i maksymalnym zaciągnięciu baru. :thumbsup:

Re: Bar ozone nowy sterowki

: 27 mar 2018, 16:00
autor: Tadzik1977
andrzejwodejszo pisze:łoiiijezus jakie tu się głupoty wypisuje :) te supełki służą po prostu do trymowania latawca, albo chcemy mieć większy kąt natarcia, albo mniejszy :) Zbyt duży kąt natarcia zaowocuje przeciągnięciem i cofaniem się latawca w powerzone, zbyt mały spowoduje wygenerowanie zbyt małej mocy i brak sterowności łącznie z przelatywaniem latawca za plecy :) - trzeba na czuja wszystko trymować - pierwszy lepszy kolega ogarniający kajta temat ogarnie w 5 minut.
Jak wcześniej kolega zojsan napisał punktem wyjściowym i najbezpieczniejszym dla ludzi lubiących jak "od razu w miarę dobrze lata" są wszystkie linki równe po odpuszczeniu taśmy depowera i maksymalnym zaciągnięciu baru. :thumbsup:


I jeszcze świetny tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=PsmYq4_qtuU

PS: Może ktoś mi wyłączy to: "nowy na forum" :pray:

Re: Bar ozone nowy sterowki

: 05 kwie 2018, 11:01
autor: alewik
Dzieki za odpowiedzi - czyli jest tak ze zmieniamy charakterystyke latawca
Andrzej