Bar Airush latawiec North

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
Awatar użytkownika
Mikolpa
Posty: 3207
Rejestracja: 05 kwie 2013, 15:58
Deska: SU-2 Prorider 140, Trans 153
Latawiec: Rebel 10,12,14, Addiction 18
Lokalizacja: Wrocław
Postawił piwka: 126 razy
Dostał piwko: 142 razy
 
Post13 sty 2019, 10:05

Wrzucam tu bo tu jest sporo w temacie niskiego V i wysokiego Y

Mam taki dylemat
Stwierdziłem że już czas zmienić 5 linkowy bar northa. Nowych barów northa już nie ma jest duotone a to niby to samo.... no właśnie niby
Przymierzyłem i okazało się że bar northa z 2015 ma o 4m wyżej Y niż nowy duotone.
No i od razu pojawiło się pytanie w mojej głowie co te 4m zmienią w latawcu? Co straci?

Nie chcę żeby moje rebele coś straciły, nawet ułamek z tego jakie są dlatego proszę Was o opinię.

Kubs0n
Posty: 637
Rejestracja: 23 paź 2011, 10:46
Deska: Xenon Laluz
Latawiec: North Vegas
Lokalizacja: Jastarnia
Postawił piwka: 22 razy
Dostał piwko: 40 razy
Kontaktowanie:
 
Post15 sty 2019, 18:42

Mikolpa pisze:Wrzucam tu bo tu jest sporo w temacie niskiego V i wysokiego Y

Mam taki dylemat
Stwierdziłem że już czas zmienić 5 linkowy bar northa. Nowych barów northa już nie ma jest duotone a to niby to samo.... no właśnie niby
Przymierzyłem i okazało się że bar northa z 2015 ma o 4m wyżej Y niż nowy duotone.
No i od razu pojawiło się pytanie w mojej głowie co te 4m zmienią w latawcu? Co straci?

Nie chcę żeby moje rebele coś straciły, nawet ułamek z tego jakie są dlatego proszę Was o opinię.


Typowe latawce 5cio linkowe (bez bridla) są bardziej wrażliwe na zmiany wysokości Y niz 4linkowce, jedne na tym tracą inne zyskują.
Dla przykładu konstrukcje o wysokim Aspect Ratio np. C-shape zyskują radykalne cechy kiedy obniżymy Y. Taki zabieg zastosowano w Vegasie, do 2014 był wysoki Y, w 2015 powstał Hadlow Vegas z dedykowanym barem Wakestyle o obniżonym Y co przekładało się na pop i slack latawca, jednak dalej Y znajdował sie w odstępie kilku metrów od drążka dlatego porównując vegasa z razorem o najniższym możliwym Y ten drugi był bardziej radykalny. Obecnie nie ma już wakestyle baru a team riderzy pływający na Vegasach niez bez powodu używają click baru z niskim Y i wąskim drążkiem.

W przypadku 5cio linkowego Rebela który ma niskie AR, obniżenie Y może mieć nie korzystne skutki, dlatego że bez bridla latawiec jest stabilizowany przez 5ta linke i pozostałe dwie linki front, obniżając ich rozgałęzienie konstrukcja nie jest tak spójna i ma tendencje do "meduzowania". Jeśli obniżymy Y o metr lub dwa różnica może być wyczuwalna ale "do przeżycia" w przypadku 4m może być niebo a ziemia.

Moje zdanie jest takie, nie bez powodu North robił przez te wszytskie lata bary z wysokim Y, latawce w tymi barami chodziły świetnie i dlatego sprzedawały się na całym świecie w dużych ilościach. Odradzam kombinowanie z dołączaniem 5tej linki do baru duotone. Takie rozwiązanie oczywiście pozwoli na pływanie ale myśle ,że możesz liczyć na to iż twój rebel straci nie jeden ułamek. Sam miałem Rebele do szkoleń i podpinałem je na różnych barach i różnice były dość spore.
Sugerowałbym zakup zapasu nowych barów 5ciolinkowych, produkowanych do 2017 włącznie. Jak poszukasz to znajdziesz, jak nie to odezwij się do mnie mam gdzieś w szafie dwie nówki sztuki 24m 2017 :thumb:

Awatar użytkownika
Mikolpa
Posty: 3207
Rejestracja: 05 kwie 2013, 15:58
Deska: SU-2 Prorider 140, Trans 153
Latawiec: Rebel 10,12,14, Addiction 18
Lokalizacja: Wrocław
Postawił piwka: 126 razy
Dostał piwko: 142 razy
 
Post19 sty 2019, 22:10

Kubs0n pisze:
Mikolpa pisze:Wrzucam tu bo tu jest sporo w temacie niskiego V i wysokiego Y

Mam taki dylemat
Stwierdziłem że już czas zmienić 5 linkowy bar northa. Nowych barów northa już nie ma jest duotone a to niby to samo.... no właśnie niby
Przymierzyłem i okazało się że bar northa z 2015 ma o 4m wyżej Y niż nowy duotone.
No i od razu pojawiło się pytanie w mojej głowie co te 4m zmienią w latawcu? Co straci?

Nie chcę żeby moje rebele coś straciły, nawet ułamek z tego jakie są dlatego proszę Was o opinię.


Typowe latawce 5cio linkowe (bez bridla) są bardziej wrażliwe na zmiany wysokości Y niz 4linkowce, jedne na tym tracą inne zyskują.
Dla przykładu konstrukcje o wysokim Aspect Ratio np. C-shape zyskują radykalne cechy kiedy obniżymy Y. Taki zabieg zastosowano w Vegasie, do 2014 był wysoki Y, w 2015 powstał Hadlow Vegas z dedykowanym barem Wakestyle o obniżonym Y co przekładało się na pop i slack latawca, jednak dalej Y znajdował sie w odstępie kilku metrów od drążka dlatego porównując vegasa z razorem o najniższym możliwym Y ten drugi był bardziej radykalny. Obecnie nie ma już wakestyle baru a team riderzy pływający na Vegasach niez bez powodu używają click baru z niskim Y i wąskim drążkiem.

W przypadku 5cio linkowego Rebela który ma niskie AR, obniżenie Y może mieć nie korzystne skutki, dlatego że bez bridla latawiec jest stabilizowany przez 5ta linke i pozostałe dwie linki front, obniżając ich rozgałęzienie konstrukcja nie jest tak spójna i ma tendencje do "meduzowania". Jeśli obniżymy Y o metr lub dwa różnica może być wyczuwalna ale "do przeżycia" w przypadku 4m może być niebo a ziemia.

Moje zdanie jest takie, nie bez powodu North robił przez te wszytskie lata bary z wysokim Y, latawce w tymi barami chodziły świetnie i dlatego sprzedawały się na całym świecie w dużych ilościach. Odradzam kombinowanie z dołączaniem 5tej linki do baru duotone. Takie rozwiązanie oczywiście pozwoli na pływanie ale myśle ,że możesz liczyć na to iż twój rebel straci nie jeden ułamek. Sam miałem Rebele do szkoleń i podpinałem je na różnych barach i różnice były dość spore.
Sugerowałbym zakup zapasu nowych barów 5ciolinkowych, produkowanych do 2017 włącznie. Jak poszukasz to znajdziesz, jak nie to odezwij się do mnie mam gdzieś w szafie dwie nówki sztuki 24m 2017 :thumb:



Bardzo Ci dziękuję za opinię.
Mam w takim razie problem bo w ciemno kupiłem bar duotone bo przecież niby to samo co north, a tu jednak duże zmiany.

Nic muszę sprzedać bar bo jest nie używany albo się z kimś zamienić bo nie zamierzam sprawdzać o ile gorsze na nim są moje rebele.

Jeszcze raz dzięki i jakbyś znalazł w szafie 2017 z wysokim Y to daj znać ile sobie za niego cenisz?

Awatar użytkownika
kuicets
Posty: 1320
Rejestracja: 26 wrz 2016, 17:49
Deska: Laluz
Latawiec: Rebel 9
Lokalizacja: BIESZCZADY
Postawił piwka: 42 razy
Dostał piwko: 108 razy
 
Post19 sty 2019, 23:03

To widzę niezle jaja. Z całym szacunkiem do North, to ze robią wysokie Y tylko po to żeby innych barów nie można było używać to jestem w stanie od bidy zrozumieć, ale zmiana wysokości Y to już slaaaaaby chwyt.

95% innych marek ma 4 równe linki i nie ma tematu. Można? Można!

Awatar użytkownika
Mikolpa
Posty: 3207
Rejestracja: 05 kwie 2013, 15:58
Deska: SU-2 Prorider 140, Trans 153
Latawiec: Rebel 10,12,14, Addiction 18
Lokalizacja: Wrocław
Postawił piwka: 126 razy
Dostał piwko: 142 razy
 
Post20 sty 2019, 08:59

kuicets pisze:To widzę niezle jaja. Z całym szacunkiem do North,


Ale do którego North?
Do tego co był do 2017? Wtedy nie było takich jaj i wszystko grało.
Do Duotone? To jak się okazuje nie jest North
Czy do tego Northa co będzie w tym roku?

Ja chciałem podczepić do Northa z 2016,14 i 13 bar Duotone z 2019 i tu pojawił się problem z różnicą wysokości Y.
Bar inny, profile latawców sporo zmienione, np. rebel, nazwy jedynie zostały takie same. Wniosek jeden, Duotone to nie North

Ja kupując bar wtopiłem :(

Z chęcią zamienię nowiutki bar Duotone 2019 na nowego Northa 2015-2017 :wink: ktoś zainteresowany?

Kubs0n
Posty: 637
Rejestracja: 23 paź 2011, 10:46
Deska: Xenon Laluz
Latawiec: North Vegas
Lokalizacja: Jastarnia
Postawił piwka: 22 razy
Dostał piwko: 40 razy
Kontaktowanie:
 
Post21 sty 2019, 14:17

kuicets pisze:To widzę niezle jaja. Z całym szacunkiem do North, to ze robią wysokie Y tylko po to żeby innych barów nie można było używać to jestem w stanie od bidy zrozumieć, ale zmiana wysokości Y to już slaaaaaby chwyt.

95% innych marek ma 4 równe linki i nie ma tematu. Można? Można!


Tyle że latawce Northa właśnie są zaprojektowane do trymowania barów na 4 równych linkach, baa nawet 5 równych. Tu chodzi o wysokość punktu w którym linki nośne rozchodzą się w Y lub V zwał jak zwał chodzi o to samo. I North nie jest jedyną marką która ma Y wyżej niż nad samym depowerem, popatrzcie chociażby na bar F-one, do nie dawna mieli tylko High V, teraz dostajesz bar z takim ustawieniem jako fabryczne ale masz opcje przepięcia na Low V.

Przypomniało mi się że jest filmik Northa dotyczący clickbaru i punktu V. Sky Solbach mówi o zmianie charakterystyki latawca ale niestety bez szczegółów
phpBB [video]

Awatar użytkownika
jedi1
Posty: 2272
Rejestracja: 28 maja 2006, 17:37
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 132 razy
Dostał piwko: 83 razy
Kontaktowanie:
 
Post21 sty 2019, 16:31

Mikolpa pisze:
kuicets pisze:To widzę niezle jaja. Z całym szacunkiem do North,


Ale do którego North?
Do tego co był do 2017? Wtedy nie było takich jaj i wszystko grało.
Do Duotone? To jak się okazuje nie jest North
Czy do tego Northa co będzie w tym roku?

Ja chciałem podczepić do Northa z 2016,14 i 13 bar Duotone z 2019 i tu pojawił się problem z różnicą wysokości Y.
Bar inny, profile latawców sporo zmienione, np. rebel, nazwy jedynie zostały takie same. Wniosek jeden, Duotone to nie North

Ja kupując bar wtopiłem :(

Z chęcią zamienię nowiutki bar Duotone 2019 na nowego Northa 2015-2017 :wink: ktoś zainteresowany?


Clickbar 2018 ma rozwidlenie jakiego potrzebujesz

Awatar użytkownika
Mikolpa
Posty: 3207
Rejestracja: 05 kwie 2013, 15:58
Deska: SU-2 Prorider 140, Trans 153
Latawiec: Rebel 10,12,14, Addiction 18
Lokalizacja: Wrocław
Postawił piwka: 126 razy
Dostał piwko: 142 razy
 
Post21 sty 2019, 18:56

jedi1 pisze:

Clickbar 2018 ma rozwidlenie jakiego potrzebujesz

Tak wiem, pasuje do wielu latawców ale to clickbar, wolę coś bardziej tradycyjnego.


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości