Strona 1 z 3

Bar Airush latawiec North

: 03 lip 2018, 22:24
autor: Pauka Zapałka
//przeniesiono...
//pozdrawiam, mod

Kupiliśmy nowy zestaw kite Northa. Ale póki co mamy jeden bar. Zastanawiam sie czy zadziała latawiec north z barem od airusha. Pływał ktoś na takim zestawie? Zadziała to? :D

Re: Bar Airush latawiec North

: 03 lip 2018, 22:40
autor: NEMO
Jakie modele North? Jak miałem Dice był wrażliwy, najlepiej latał na oryginalnym od Northa, na każdym innym to nie było to.
Większość barów 4 linkowych ma niski Y, ten Northowy 4 linkowy ma wyżej Y

Re: Bar Airush latawiec North

: 03 lip 2018, 23:52
autor: AlMastar
co to znaczy wrażliwy ? I jaka to różnica czy jest wysokie czy niskie Y - czy wtedy inaczej układa się latawiec i stąd różnica ?

nie pytam, żeby się czepiać - linki przecież i tak są długie że niskie czy wysokie Y to kilka stopni różnicy w ułożeniu linek ...

Re: Bar Airush latawiec North

: 04 lip 2018, 10:06
autor: Wrogu
A jednak jest różnica. Kilka cm we względnej długości linek sterowych i nośnych,pół, metr, dwa odległości pomiędzy linkami pod czaszą a latawiec przepada.

Wszystko też zależy od konstrukcji latawca. Vegas np. poleci na barze airusha, masz przez producenta odpowiednio oznaczone supełki i instrukcję jak podpinać pod bar z niskim Y. A latawiec lata zupełnie inaczej.

Re: Bar Airush latawiec North

: 04 lip 2018, 15:25
autor: sebro
Wrogu pisze:Vegas np. poleci na barze airusha, masz przez producenta odpowiednio oznaczone supełki i instrukcję jak podpinać pod bar z niskim Y. A latawiec lata zupełnie inaczej.


Rozwiń proszę temat.
Chodzi tylko o punkt podpięcia 5 linki przy kajcie, czy coś jeszcze?
Jakie są różnice w lataniu na barze Airush podpiętym w ten sposób?

Re: Bar Airush latawiec North

: 04 lip 2018, 19:13
autor: Turbo_Sen
Z mechaniki bar z V i bar z wysokim Y będzie miał inny kierunek siły/obciążenia na linkach briadalowych, czy będzie miało to jakiś wpływ na latawiec nie mam pojęcia.

Re: Bar Airush latawiec North

: 04 lip 2018, 21:17
autor: Mikolpa
Turbo_Sen pisze:Z mechaniki bar z V i bar z wysokim Y będzie miał inny kierunek siły/obciążenia na linkach briadalowych, czy będzie miało to jakiś wpływ na latawiec nie mam pojęcia.

Co to są linki briadalowe?
To ma znaczący wpływ. Np. North z wysokim V czy jak piszesz Y na barze z niskim V ma widoczny inny profil co przekłada się na inne zachowanie.

Długość o której pisze Wrogu długością a kierunek siły, o której Ty wspominasz mocno przekłada się w niektórych latawcach jak np. Rebel czy Dice na ich profil.

sebro pisze:
Wrogu pisze:Vegas np. poleci na barze airusha, masz przez producenta odpowiednio oznaczone supełki i instrukcję jak podpinać pod bar z niskim Y. A latawiec lata zupełnie inaczej.


Rozwiń proszę temat.
Chodzi tylko o punkt podpięcia 5 linki przy kajcie, czy coś jeszcze?
Jakie są różnice w lataniu na barze Airush podpiętym w ten sposób?

Nie chodzi tylko o punkt podpięcia 5 linki a o dwie nośne.
np. Dice (openC) na barze north z wysokim V jest ( i tu nie do końca pamiętam) bardzie domknięty na profilu lub otwarty w porównaniu do baru z niskim V co mega wpływa na zachowanie. Na nie oryginalnym niskim V dice bardziej szarpie, jest bardziej narowisty, gorszy na szkwałach według mnie traci wszystko co ma fajne, według mnie traci już sporo po przejściu z 5 na 4 linki ale to inny temat.

Rebel jest tak wrażliwy na niskie i wysokie V że jak ktoś przedłuża linki w 24m barze o np. 4-6m to powinien zmieniać miejsce "V" żeby rebel był nadal rebelem.

Sebro sorki że wtrąciłem 5 groszy bo w sumie to z vegasem nie wiem jak będzie :thumb:

Re: Bar Airush latawiec North

: 04 lip 2018, 21:39
autor: sebro
Na wysokim Y kajt jest bardziej domknięty, to wiadomo. Efekt domknięcia można też uzyskać w barach z niskim Y lub V wydłużając 5 linkę i zazwyczaj dodatkowo wydłużając sterówki.
Wrogu czekam na info o Vegasie :thumbsup:

Re: Bar Airush latawiec North

: 04 lip 2018, 22:19
autor: Mikolpa
sebro pisze:Na wysokim Y kajt jest bardziej domknięty, to wiadomo. Efekt domknięcia można też uzyskać w barach z niskim Y lub V wydłużając 5 linkę i zazwyczaj dodatkowo wydłużając sterówki.
Wrogu czekam na info o Vegasie :thumbsup:

W sumie logiczne :wink:
Przez 5 groszy dowiedziałem się przynajmniej czegoś nowego, dzięki :thumb:

Re: Bar Airush latawiec North

: 05 lip 2018, 04:56
autor: przemass
Mamy w szkole bary i latawce airusha oraz Northa i niestety nie mogę polecić pływania na barze airusha z latawcami NKB i innymi Y shape.

O ile na pierwsze sterowanie na krótkich, 15-20m linkach jest OK o tyle dalsze pływanie będzie bardzo utrudnione.

Aloha

Re: Bar Airush latawiec North

: 05 lip 2018, 07:42
autor: Wrogu
sebro pisze:
Wrogu pisze:Vegas np. poleci na barze airusha, masz przez producenta odpowiednio oznaczone supełki i instrukcję jak podpinać pod bar z niskim Y. A latawiec lata zupełnie inaczej.


Rozwiń proszę temat.
Chodzi tylko o punkt podpięcia 5 linki przy kajcie, czy coś jeszcze?
Jakie są różnice w lataniu na barze Airush podpiętym w ten sposób?


Podpinasz zgonie z instrukcją baru wake, który sam ma Y 2m od baru. Co więcej Bar airusha (a przynajmniej) w 2013 dało się banalnie przerobić na Y - 3m. Baru pastora nie widziałem, ale powinno się również banalnie go przerabiać na 2m Y.

Re: Bar Airush latawiec North

: 05 lip 2018, 09:10
autor: Pauka Zapałka
NEMO pisze:Jakie modele North? Jak miałem Dice był wrażliwy, najlepiej latał na oryginalnym od Northa, na każdym innym to nie było to.
Większość barów 4 linkowych ma niski Y, ten Northowy 4 linkowy ma wyżej Y



14 Evo, 9 Rebel i 7 mono także kazdy inny.
Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi - wiele nam wyjasniliście!

Re: Bar Airush latawiec North

: 05 lip 2018, 10:31
autor: Wrogu
Pauka Zapałka pisze:
NEMO pisze:Jakie modele North? Jak miałem Dice był wrażliwy, najlepiej latał na oryginalnym od Northa, na każdym innym to nie było to.
Większość barów 4 linkowych ma niski Y, ten Northowy 4 linkowy ma wyżej Y



14 Evo, 9 Rebel i 7 mono także kazdy inny.
Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi - wiele nam wyjasniliście!


Tylko zwróćcie uwagę na to, że to są latawce z bardzo wysokim Y. ok 10? (tu strzelam) metrów od baru. Przejście na niski Y (V) jest jest dosyć znaczącą zmiana względem np. Y Vegasa.
Vegas na barze wake lata na Y, nie na V, ale miejsce rozejścia się linek jest bardzo nisko. Zmiana w rekomendowanej długości 5 linki vegasa to na oko 10cm.

No i jest click bar, który umożliwia podpięcie Y według własnego widzimisie.

Re: Bar Airush latawiec North

: 06 lip 2018, 09:35
autor: Wiktorek
Czy ktoś może mnie oświecić, łopatologicznie, bo nie rozumiem różnicy.
Jak wezmę latawiec z barem z niskim Y (dajmy na to V) i zepnę (abstrahując od metody) linki nośne razem na przykład 3 metry wyżej pierwotnych "widełek" to zmieni się zachowanie latawca?

Re: Bar Airush latawiec North

: 06 lip 2018, 09:40
autor: kuicets
Wiktorek pisze:Czy ktoś może mnie oświecić, łopatologicznie, bo nie rozumiem różnicy.
Jak wezmę latawiec z barem z niskim Y (dajmy na to V) i zepnę (abstrahując od metody) linki nośne razem na przykład 3 metry wyżej pierwotnych "widełek" to zmieni się zachowanie latawca?


No tak, bo zmienia się kąt pod jakim działają linki nośne na latawiec. Im wyżej Y tym bardziej "zamyka" się latawiec. Można sobie to wyobrazić analizując np. przypadek skrajny, gdzie Y jest np. metr od latawca. Wtedy linki nośne od Y rozchodzą się prawie poziomo, ściągając uszy latawca do środka. W efekcie także, tak na logikę rośnie naprężenie piątej linki (która w tym układzie robi się konieczna w celu zachowania kształtu latawca), dlatego wydaje się, że co drugi latawiec NKB ma 5 linkę właśnie dlatego, że jest to pośrednio powiązane z wysokim Y. (bez piątej linki prawie całe naprężenie szło by na dwie linki wysokiego Y i latawiec tylko ciśnieniem tuby walczyłby ze złamaniem się wpół).

Prawdopodobnie jestem w błędzie, ale czuję, że North robi wysokie Y tylko po to, żeby trzeba było używać ich bar do ich latawców. Taki Apple wśród kajtów, że trzeba mieć właściwy kabel do ładowania :) Umówmy się, ponad 2 koła za bar to jakiś żart...