Trymowanie baru North 5th element starszych modeli

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
Awatar użytkownika
cybkryst
Posty: 163
Rejestracja: 13 gru 2008, 22:57
Lokalizacja: Elbląg
Postawił piwka: 4 razy
Dostał piwko: 1 raz
 
Post09 lip 2018, 00:02

Drodzy użytkownicy sprzętu North.
Powiedzcie jak powinien wyglądać poprawnie strymowany bar 5cio liknowy.
Szukajka jakoś mi nie chce pokazć niczego konkretneo.
Proszę o instrukcję w języku dla prostego człeka, czyli depower odpuszczony albo zaciągnięty bar odpuszczony, zaciagnięty, i jak mają wyglądać link ina końcu.
Być może jest to już opisane ale ja nie moge nic konkretnego znaleźć.

Awatar użytkownika
Mikolpa
Posty: 3207
Rejestracja: 05 kwie 2013, 15:58
Deska: SU-2 Prorider 140, Trans 153
Latawiec: Rebel 10,12,14, Addiction 18
Lokalizacja: Wrocław
Postawił piwka: 126 razy
Dostał piwko: 142 razy
 
Post09 lip 2018, 07:13

Trymer odpuszczony, bar zaciągnięty, wszystkie linki równe. Do 2010 bo wcześniej to nie wiem.

Awatar użytkownika
cybkryst
Posty: 163
Rejestracja: 13 gru 2008, 22:57
Lokalizacja: Elbląg
Postawił piwka: 4 razy
Dostał piwko: 1 raz
 
Post09 lip 2018, 08:40

Dzięki wielkie Mikolpa.

tt.zawadzki
Posty: 38
Rejestracja: 30 cze 2015, 22:57
Dostał piwko: 1 raz
 
Post05 wrz 2018, 00:29

mam z 2015 Trust 5th element to nie wiem czy już zalicza się do starszych, w każdym razie wydluzyly mi się linki sterowe vs linki mocy. Jak skrocilem przekładając na pierwszy ( czarny węzeł) są za krotkie vs linki mocy. byłoby idealnie gdyby można było zrobić węzeł pomiędzy czerwonym a czarnym, ale wydaje się że nie ma opcji. drugim wyjściem jest pozostawienie sterowek na standardowym czerwonym wezle (kolejny po czarnym), ale wydłużenie pozostałych 3 w środku. Tu pytanie czy w ogóle da się to zrobić? instrukcja mowi tylko o regulacji długości sterowek poprzez przesuwanie na węzłach od czarnego przez czerwony, niebieski I chyba zielony. w ogóle jak trymuje bar to czy muszę jakoś strasznie mocno przyciągać do go siebie? przy pełnym zaciagnieciu sterowki na standardowym czerwonym węźle są ewidentnie dluzsze, dopiero jak pociągne mocniej (zawiesze się na barze) wszystkie zaczynają napinac się równo, ale chyba nie o to chodzi, prawda?

JanuszD
Posty: 676
Rejestracja: 15 paź 2013, 09:15
Deska: TS/Hadlow/Spike
Latawiec: Rebel/Dyno/XR4
Lokalizacja: MediolanPoznan
Postawił piwka: 31 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post05 wrz 2018, 15:05

tt.zawadzki pisze:mam z 2015 Trust 5th element to nie wiem czy już zalicza się do starszych, w każdym razie wydluzyly mi się linki sterowe vs linki mocy. Jak skrocilem przekładając na pierwszy ( czarny węzeł) są za krotkie vs linki mocy. byłoby idealnie gdyby można było zrobić węzeł pomiędzy czerwonym a czarnym, ale wydaje się że nie ma opcji. drugim wyjściem jest pozostawienie sterowek na standardowym czerwonym wezle (kolejny po czarnym), ale wydłużenie pozostałych 3 w środku. Tu pytanie czy w ogóle da się to zrobić? instrukcja mowi tylko o regulacji długości sterowek poprzez przesuwanie na węzłach od czarnego przez czerwony, niebieski I chyba zielony. w ogóle jak trymuje bar to czy muszę jakoś strasznie mocno przyciągać do go siebie? przy pełnym zaciagnieciu sterowki na standardowym czerwonym węźle są ewidentnie dluzsze, dopiero jak pociągne mocniej (zawiesze się na barze) wszystkie zaczynają napinac się równo, ale chyba nie o to chodzi, prawda?


Muszą być równe przy normalnym zaciągnięciu, nie wtedy jak podczepisz traktor w celu naprężenia :)
Ja w swoich barach zawsze miałem powyciągane sterówki względem pozostałych 3 linek i po przestawianiu na supełkach się wyrównywało. Natomiast w jednym barze w którym wymieniałem linkę mocy zaczęły sie jaja, bo się wszystko inaczej powyciągało i była rzeźba, robiłem dodatkowe supełki, innej opcji nie znalazłem. Metodą prób i błędów, ale udało mi się to wyrównać.

tt.zawadzki
Posty: 38
Rejestracja: 30 cze 2015, 22:57
Dostał piwko: 1 raz
 
Post05 wrz 2018, 15:46

Dzięki Janusz! Problem w tym, że standardowe ustawienie czyli czerwone wezły dają tylko opcję jednokrotnego skrócenia (przestawiając na czarne), jak po pewnym czasie sterówki znowu się wyciągną to pozostanie tylko wiązać samemu kolejne ponad czarnymi. Right?
Mimo to "domowe" wiązanie nad czarnymi i tak wydaje się łatwiejsze niż zawiązanie pośrednich węzłów pomiędzy czerwonymi a czarnymi (odcinek pomiedzy jest krótki i chyba trzeba by końcówki wyjąć z plastików), a aktualnie to urządzało by mnie najbardziej. Ewentualnie skróce sterówki przestawiając na czarne a to, że będą wtedy za krótkie vs pozostałe 3 poastaram się zniwelować delikatnie je wyciągając już po skróceniu.

JanuszD
Posty: 676
Rejestracja: 15 paź 2013, 09:15
Deska: TS/Hadlow/Spike
Latawiec: Rebel/Dyno/XR4
Lokalizacja: MediolanPoznan
Postawił piwka: 31 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post05 wrz 2018, 16:17

Ja do tego momentu jeszcze nie dotarłem, żeby mi się regulacja skończyła.
Będę trymował bar w weekend to sprawdzę z ciekawości co trzeba zrobić, żeby dołożyć węzełki jak się skończą standardowe.

tt.zawadzki
Posty: 38
Rejestracja: 30 cze 2015, 22:57
Dostał piwko: 1 raz
 
Post05 wrz 2018, 19:45

super! ja też spróbuję, zwróć proszę uwagę czy da się regulować linki mocy jakoś, bo moim zdaniem oprócz linki 5 na plastikowej kulce, pozostałych dwóch w środku nie ma opcji ruszyc. pozdro i do uslyszenia

Awatar użytkownika
Mikolpa
Posty: 3207
Rejestracja: 05 kwie 2013, 15:58
Deska: SU-2 Prorider 140, Trans 153
Latawiec: Rebel 10,12,14, Addiction 18
Lokalizacja: Wrocław
Postawił piwka: 126 razy
Dostał piwko: 142 razy
 
Post06 wrz 2018, 02:15

tt.zawadzki pisze:super! ja też spróbuję, zwróć proszę uwagę czy da się regulować linki mocy jakoś, bo moim zdaniem oprócz linki 5 na plastikowej kulce, pozostałych dwóch w środku nie ma opcji ruszyc. pozdro i do uslyszenia

Słuszne spostrzeżenia, nie da się zmienić długości nośnych, no oczywiście oprócz zaciągania trymera. 5 na plastikowej kulce ma regulację ale to zmieni długość tylko do Y a nie całości. Powinno Ty być lekko luźne na odpuszczony trymerze.

Jak trymujecie bar to spróbujcie obciążyć ciałem nośne i lekko pociągać, to lekko wydłuży nośne i powinny się zrównać ze stwrówkami, wpięcie w trapez pomaga je naciągnąć.

To nie wyciągają się sterówki a skracają nośne, wiem to dziwne ale tak się dzieje. W barze RRD też tak się dzieje.

Częste skakanie rozwiązuje problem skracania się nośnych w barach north :thumb:

tt.zawadzki
Posty: 38
Rejestracja: 30 cze 2015, 22:57
Dostał piwko: 1 raz
 
Post09 wrz 2018, 08:43

rzeczywiście rozciąganie pomoglo! Zatem zmieniłem na czerwone i próbowałem rozciągać tylko 3 w środku. różnica długości pomiedzy nimi a sterowkami była tak duza ze troche to trwalo (naciaganie z wyraznym oporem kilkadziesiat razy w seriach przerywanych kontrola dlugosci linek). oczywiscie juz wczesniej probowalem tej metody jeszcze zanim napisalem na forum, ale moim błędem wtedy bylo odpuszczanie roziagania po kilku, moze kilkunastu napieciach. dzięki za wskazówki i mam nadzieję że info komuś się jeszcze przyda.

Awatar użytkownika
Mikolpa
Posty: 3207
Rejestracja: 05 kwie 2013, 15:58
Deska: SU-2 Prorider 140, Trans 153
Latawiec: Rebel 10,12,14, Addiction 18
Lokalizacja: Wrocław
Postawił piwka: 126 razy
Dostał piwko: 142 razy
 
Post09 wrz 2018, 09:14

tt.zawadzki pisze:rzeczywiście rozciąganie pomoglo! Zatem zmieniłem na czerwone i próbowałem rozciągać tylko 3 w środku. różnica długości pomiedzy nimi a sterowkami była tak duza ze troche to trwalo (naciaganie z wyraznym oporem kilkadziesiat razy w seriach przerywanych kontrola dlugosci linek). oczywiscie juz wczesniej probowalem tej metody jeszcze zanim napisalem na forum, ale moim błędem wtedy bylo odpuszczanie roziagania po kilku, moze kilkunastu napieciach. dzięki za wskazówki i mam nadzieję że info komuś się jeszcze przyda.

:D :thumb:


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości