Naish Dash 9m (1st edition) + bar 2018/2019. Nie lata.

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
czezz
Posty: 180
Rejestracja: 29 maja 2008, 17:01
Postawił piwka: 20 razy
Dostał piwko: 3 razy
 
Post04 cze 2019, 02:01

//przeniosłem do właściwego działu
//mod


Cześć,
Testuje nowy zakup:
- Naish Dash 9m 2017/2018 (1st edition)
- Bar ATB 2018/2019

Początkowo mało wiało więc testowałem nowy bar z moin starym Naish Park 2014. Działa super.

Popołudniu podniosło się więc napompowałem nowego kite i... rozczarowanie.
Zero oporu na barze. Dopiero jak go zaciągnę do samego końca to pojawia się trochr oporu/mocy.
Spróbowałem skrócić linki sterowe na barze - przepiąłem na ostatni węzeł (fabrycznie były na przedostatnim i przypomnę, że start Park latał idealnie na tym ustawieniu).
To ustawienie niewiele zmieniło. Dalej nie ma oporu na barze.

Pytanie: co z tym dalej robić? Jakieś porady pomysły?
Dorobić jeszcze jeden węzeł, żeby jeszcze bardziej ztrymować sterówki?

Czy Naish Dash, pierwsza edycja ma jakiś defekt w projekcie? Co jest grane? :(

Awatar użytkownika
apek
Posty: 859
Rejestracja: 03 cze 2012, 09:42
Deska: Naish
Latawiec: Naish
Postawił piwka: 48 razy
Dostał piwko: 64 razy
 
Post04 cze 2019, 07:41

Na zaciągniętym barze i zero depowera linki mają być równe i od tego zaczynaj.

Bartmop
Posty: 91
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:14
Deska: North Team Series
Latawiec: Airush Razor
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 1 raz
 
Post04 cze 2019, 10:33

Czemu defekt? To parki na jednym ustawieniu były tak ciężkie na barze że po 15 minutach miało się dość. Moze na nim latales i po prostu się przyzwyczaiłeś? Sprawdź długość linek ale obstawiam że dash po prostu jest lżejszy na barze od parka. Próbowałeś płynąć? Bo to że na barze nie czujesz nie oznacza że nie popłyniesz :) poza tym dash raczej lepiej lata w mocnym wietrze, możliwe że wiało po prostu za słabo i dlatego nie czułeś dużych sił na barze. Na początku sprawdź linki jak Apek wcześniej napisał

czezz
Posty: 180
Rejestracja: 29 maja 2008, 17:01
Postawił piwka: 20 razy
Dostał piwko: 3 razy
 
Post04 cze 2019, 14:42

Tak, linki sprawdzone zaraz po zakupie. Równe na zaciągniętym barze i odpuszczonym dpowerze.
Też mam taką cichą nadzieje, że za słabo wiało... dało się pływać i przy szkwałach było prawie OK.
Ale jak tylko robiło się mniej wiatru to bar schodził cały bez oporu do końca. Przy zwrotach dupsko wpadało do wody :(
Dzisiaj poszukam przedłużek do power linek i popróbuje. Na razie obstawiam, że linki na kite od sterówek są ciut przydługie.
Dzięki za wasze odpowiedzi i dam znać co dalej :)

Awatar użytkownika
apek
Posty: 859
Rejestracja: 03 cze 2012, 09:42
Deska: Naish
Latawiec: Naish
Postawił piwka: 48 razy
Dostał piwko: 64 razy
 
Post04 cze 2019, 15:16

czezz pisze:Dzisiaj poszukam przedłużek do power linek i popróbuje. Na razie obstawiam, że linki na kite od sterówek są ciut przydługie.

Źle kombinujesz, zamiast szukać przedłużek to już lepiej skróć te sterówki, nawet wiążąc dodatkowe supełki.

Ale jak będziesz miał za krótkie sterówki, to latawiec na słabym wietrze będzie przebrany i będzie przepadał, a jak przywieje, a Ty zaciągniesz depower żeby zmniejszyć moc, latawiec wtedy będzie generował więcej mocy.

Latawce Naish w zależności od modelu generują różne siły na barze, dodatkowo w każdym modelu możesz sobie zmienić miejsce podpięcia sterówek, a to zmienia siłę na barze i szybkość reakcji latawca w na manewry barem.

Bartmop
Posty: 91
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:14
Deska: North Team Series
Latawiec: Airush Razor
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 1 raz
 
Post04 cze 2019, 15:31

plus dash raczej potrzebuje dużo wiatru żeby fajnie latać, więc jak było mało to nic dziwnego że po parku byłeś zaskoczony :) odpal w mocniejszym wietrze jeśli linki są git i przetestuj jeszcze raz.

czezz
Posty: 180
Rejestracja: 29 maja 2008, 17:01
Postawił piwka: 20 razy
Dostał piwko: 3 razy
 
Post04 cze 2019, 15:53

Dziś ma mocniej wiać, więc będzie okazja potestować.

@Apek - rozumiem twój punkt widzenia, ale wolę mieć i zostawić przedłużki na Dash'u. Wtedy będę miał jedno ustawienie na barze do wszystkich kitów. (nie będę musiał przepinać węzełków na barze).
Tylko kwestia dobrania odpowiedniej długości, żeby nie było tego o czym piszesz.

Awatar użytkownika
apek
Posty: 859
Rejestracja: 03 cze 2012, 09:42
Deska: Naish
Latawiec: Naish
Postawił piwka: 48 razy
Dostał piwko: 64 razy
 
Post04 cze 2019, 16:03

jestem pewien, że tymi przedłużkami nic nie wskórasz, a jeśli to jest nowy bar to musisz się liczyć z tym, że po kilku pływaniach linki nośne wydłużą się. W moich nowych barach było to co najmniej 10 cm, co musiałem korygować rozciągając sterówki, a i tak po roku pływania musiały być zaczepione na ostatnim supełku.
Nie miałem Dasha, ale 12m Pivot dawał na dole więcej mocy niż 14m Park. To samo było z siłą na barze, Pivot więcej niż Park.

Bartmop
Posty: 91
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:14
Deska: North Team Series
Latawiec: Airush Razor
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 1 raz
 
Post04 cze 2019, 17:14

Jeśli linki na barze są ok to po co przedłużki? linki przy latawcu też raczej nie są problemem, po prostu taka specyfikacja latawca według mnie. Daj znać czezz jak w mocniejszym wietrze bo sam szczerze mówiąc dasha rozważam :thumbsup:

czezz
Posty: 180
Rejestracja: 29 maja 2008, 17:01
Postawił piwka: 20 razy
Dostał piwko: 3 razy
 
Post05 cze 2019, 13:52

Wczoraj wiało 25 knotsów. W szkwałach przy kompletnie odpuszczonym dpowerze było ok. Bez szkwałów - źle.
I jeszcze jedno - do tej pory przy 25 knotsach wchodziłem na 7m... a tu 9 z odpuszczonym dpowerem.
Coś tu jest nie tak :(
Będę kombinował jeszcze z węzełkami na barze, ale to oznacza, że muszę dorobić nowe bo te które przewiduje producent już się skończyły :/

Atris
Posty: 139
Rejestracja: 20 wrz 2014, 23:05
Postawił piwka: 4 razy
Dostał piwko: 10 razy
 
Post05 cze 2019, 18:08

czezz pisze:przy kompletnie odpuszczonym dpowerze było ok. Bez szkwałów - źle.



Czy mozesz jasniej opisac co bylo ok przy odpuszczonym barze czyli jak sie zachowywal latawiec a co bylo zle bez szkwalow? *kajt przepada, nie skreca czy nie lata wogole)Jakich szkwalow bo piszesz ze bylo 25 kts ale ile bylo tak naprawde. Sprawdz ten kajt przy rownym mocnym wietrze.

Nie kombinuj z przedluzkami do linek na barze skoro bar jest nowy i ma rowne linki bo to raczej nie jest problem a jak chcesz to zwryfikowac to uzyj inny bar i porwnaj.
Sprawdz ustawienie sily na barze, ktore sa na wing tipach kajta. Naish standardowo ustawia na srodkowy wezelek ale moze ty masz stalowe ramie i potrzebujesz usawic na najwieksza sile czyli Roby Naish arm :D

Porownanie Dash do Parka z 2014 i to w roznych rozmiarach nie ma zadnego sensu bo to komletnie dwa rozne typy kajta o nieco roznej charaktrystyce i silach na barze.

czezz
Posty: 180
Rejestracja: 29 maja 2008, 17:01
Postawił piwka: 20 razy
Dostał piwko: 3 razy
 
Post06 cze 2019, 15:07

Dodałem jeszcze jeden węzełek na sterówkach (pod barem). Teraz jest dobrze/lepiej.
Nie mam teraz jak zrobić przedłużek (które docelowo zostaną na kite do power linek), ale to będzie docelowe rozwiązanie.

@Artis: przy fabrycznych ustawieniach sterówki były luźne, nawet przy mocnym wietrze. (dopiero przy szkwałach powyżej 25 knotsów na barze była moc).
Nowy bar, o którym pisze był w użyciu od ponad tygodnia z Park 12m (bo słabo wiało). I dale dobrze z nim działa (przy fabrycznych ustawieniach) więc bar raczej jest ok.
Problem musi być w linkach na nowiutkim Dash. Wygląda na to, że linki do sterówek są zadługie. Ztrymowanie sterówek ponad norme, którą przewiduje producent pomogło.
Jest moc na barze.

Niedowiary, że nowy latawiec prosto z fabryki ma źle wymierzone linki.

Atris
Posty: 139
Rejestracja: 20 wrz 2014, 23:05
Postawił piwka: 4 razy
Dostał piwko: 10 razy
 
Post06 cze 2019, 16:05

Napisz do Naish Warranty Service jesli uwazasz ze cos jest nie tak z kajtem

warranty@naishsails.com

Zwykle szybko odpisuja i pomagaja.

Awatar użytkownika
apek
Posty: 859
Rejestracja: 03 cze 2012, 09:42
Deska: Naish
Latawiec: Naish
Postawił piwka: 48 razy
Dostał piwko: 64 razy
 
Post06 cze 2019, 22:57

czezz pisze:
Niedowiary, że nowy latawiec prosto z fabryki ma źle wymierzone linki.


Jeśli jest tak jak opisujesz to znaczy, że uzda jest nie od tego latawca. Też bym zrobił zdjęcia, pomierzył i reklamował, niezależenie gdzie go kupiłeś, ma numer.
Zamiast zakładać przedłużki na nośnych, może na bridlach od sterówek zawiązać supełek lub supełki, a na sterówce wykorzystać pętelki zamiast supełków ( używasz supła na sterówce, a pętelki na bridlu)

a tu info, że w nowym 2019 zrobili coś z geometrią bridli, co ma poprawić sprawność na dole, a więc chyba była to jakaś przywara wcześniejszy konstrukcji
https://www.naishkites.com/product/dash/

czezz
Posty: 180
Rejestracja: 29 maja 2008, 17:01
Postawił piwka: 20 razy
Dostał piwko: 3 razy
 
Post14 cze 2019, 17:11

Ciekawa historia, dzień po rozpoczęciu tego wątku wysłałem maila do dealera (przypomniałem sie na początku tego tygodnia) i... cisza.

@Apek - dobry pomysł z tymi węzełkami na bridlach.


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości