WAROO 2007,krótka rozprawa między panem ,wójtem a plebanem

Recenzje, oceny, opisy, porady sprzętowe.
Awatar użytkownika
raf
Posty: 241
Rejestracja: 02 lut 2005, 17:28
Lokalizacja: Ożarów Maz.
 
Post25 sty 2007, 17:35

wielkie dzieki za odpowiedzi, sprawa sie klaruje :D

ostatnie pytanie: do ilu wezlow mozna (ostro 8) ) plywac na 11m wazac te 68 kg?

jeszcze raz dzieki! szacun

GURU 10.5
Posty: 3172
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post29 sty 2007, 14:09

raf pisze:
ostatnie pytanie: do ilu wezlow mozna (ostro 8) ) plywac na 11m wazac te 68 kg?


sporo zależy od techniki , ale można przyjąć ,że [dla Ciebie ], do ok 26/27kt. :think:

Awatar użytkownika
Kosek
Posty: 1527
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:12
Deska: 666
Latawiec: North Rebel
Lokalizacja: Łeba
Postawił piwka: 1 raz
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post12 lut 2007, 17:24

Ktos kto pływal moze mi porownac tego kajta do XBOW 2007?

GURU 10.5
Posty: 3172
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post07 maja 2007, 14:14

zastanawiałem sie czy zakladać nowy post :roll: ,ale zdecydowałem dopisać to jednak tu:

... zaintrygowaly mnie modyfikacje WAROO 2007 jakie opisywane są na kiteforum.com i bestkiteboarding.com , postanowiłem je wszstkie "opływać" i wyrobić sobie zdanie na ten temat;

możliwe że komuś z użytkownikow WAROO 07 coś z tego będzie przydatne

Modyfikacja nr 1 tzw "łejwowe" ustawienie ; polega na odwróceniu tylnej uprzęży o 180 stopni [w stosunku do setu oryginalnego ]


to ustawienie fabryczne

Obrazek


a tak to wyglada po modyfikacji


Obrazek


cała operacja jest banalnie prosta i zajmuje kilka minut

po modyfikacji chłopcy z kiteforum com obiecywali takie zmiany:

- Turns a lot faster - tu faktycznie spora różnica , kite rzeczywiście skręca
szybciej

- Works in lower wind ranges - tu jakiejś drastyczej różnicy nie zauważyłem , choć efektywność mojej 13stki jest naprawdę imponująca [ dawniej żeby popływać przy 10-11kt musiałem używać 17/18 C shape :doh: teraz wystarczy Waroo 13m :lol:
- No back stall on light winds- tego też nie zauważyłem nawet przy standardowym ustawieniu [jeśli kite przepada z powodu dziury wiatrowej wystarczy odpuścić bar i "dać mu złapać oddech" a nie "dusić go trzymajac kurczowo bar!


- It doesn´t fall backwards during wave riding - tego parametru nie bylo mi dane sprawdzić [wave riding na Dziećkowicach słaby jest :roll: :wink: ] ; ale może uda się w czerwcu na Prassonisi


- Better bar feeling ; similar to a C kite - czucie baru w obu ustawieniach b.dobre , ale po tuningu rzeczywiście bliżej w odczuciach do C-shape niż do Bow


Modyfikacja nr 2 : tzw ustawienie bezpośrednie

polega na wykonaniu węzła " ósemki" zaraz za dolnym bloczkiem [SQ stoper]

Obrazek


co ma sprawić że kiedy wykonujemy skręt lub kiteloop i ciagniemy mocno bar dolny bloczek zostaje zablokowany [ przez węzeł] ,siła przekazywana jest na tylna krawędź i mamy b.szybką i bezpośrednią reakcje kita na ruch barem , ale jeśli odpuścimy bar bloczek przesuwa sie swobodnie do przodu
i mamy :efektywniejszy depower przy mniejszym ruchu barem.


równiez ta modyfikacja jest prosta jak drut i zajmuje 5 minut :lol:

/... w moim rozumieniu te modyfikacje można przemyśleć szczególnie w odniesieniu do większych rozmiarów latawca np 11, 13 , 15 gdzie najcześcej oczekujemy zwiększenia szybkości kita , bardziej bezposredniej reakcji na ruch barem[ odwieczny problem konstruktorów latawców : przyspieszyć duże rozmiary a zwolnić małe .....

:think:


..także użytkownicy WAROO 2006 mogą przemyśleć nastepujące modyfikacje:

modyfikacja na przednim bridlu [ juz jako standard w 2007] wg chłopców z kiteforum.com ma zapobiegać inwertowaniu się kita [nie wiem nie sprawdzałem mam WAROO 2007]

Obrazek




przy małych rozmiarach w WAROO 2006r 7 , 9 m[ przez niektórych oceniane jako trochę za szybkie] można zastanowic się nad zastosowaniem tylnego bridla [już jako standard WAROO 2007] w wersji modyfikacja nr 1 lub 2 lub standardowe ustawienie z Waroo 2007 w zaleznosci od tego co chcemy osiagnąć.

..ta zmiana[w WAROO 2006] zajmuje już trochę więcej czasu [ok 1-1,5h] i wymaga dodatkowych zakupów[*ronstany i porządna linka np Spektra],więc przeznaczona jest raczej dla "nagrzańców" :wink:

modyfikacje WAROO 2007 są banalnie proste , nie wymagają dodatkowych kosztów , nic nie ucinamy,nie skracamy , więc zawsze można wrócić do ustawienia standardowego .

mamy opływaną 9tke 2006 po modyfikacji [ standard 2007] i różnice są naprawdę duże.:!:

zmiany są łatwe do wykonania i przypominają nieco [co do zasady ] tunning samochodowy ; jest tu pewna analogia : jesli nie jesteś pewien ,że zrobisz to DOBRZE ! nie rób tego WCALE .

:hand:

MArcinBe
Posty: 1070
Rejestracja: 13 kwie 2005, 11:29
Lokalizacja: Bielsko/Wieden
Dostał piwko: 1 raz
 
Post30 maja 2007, 18:42

bylo kiedys pisane, ze przy slabym wietrze potrzeba bardziej precyzyjnej techniki zeby waroo wstalo, mam co prawda waroo '06, ale to chyba podobna sprawa, moze ktos mi zdradzic na czym ma polegac ta technika??
Plywalem ostatnio przy dosyc slabym wietrze, dalo sie wysokosc trzymac, ale skoki takie w miare male. Woda plytka latawiec dam rade postawic, woda gleboka, niestety nie chce sie latawiec podniesc.
Przy bardzo slabym wietrze na plytkiej wodzie 'okrylem' metode startowania latawca na starego 4ro linkowca, czyli biegne za latawcem przewraca sie na plecy i potem do krawedzi okna wiatrowego, ale na glebokiej wodzie ani tak, ani siak nie dzialalo.

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post30 maja 2007, 20:22

MArcinBe pisze:bylo kiedys pisane, ze przy slabym wietrze potrzeba bardziej precyzyjnej techniki zeby waroo wstalo, mam co prawda waroo '06, ale to chyba podobna sprawa, moze ktos mi zdradzic na czym ma polegac ta technika??
Plywalem ostatnio przy dosyc slabym wietrze, dalo sie wysokosc trzymac, ale skoki takie w miare male. Woda plytka latawiec dam rade postawic, woda gleboka, niestety nie chce sie latawiec podniesc.
Przy bardzo slabym wietrze na plytkiej wodzie 'okrylem' metode startowania latawca na starego 4ro linkowca, czyli biegne za latawcem przewraca sie na plecy i potem do krawedzi okna wiatrowego, ale na glebokiej wodzie ani tak, ani siak nie dzialalo.


a nie da się połozyć latawca równolegle do linii wiatru ciągnąc za lewą linkę mocy i lewą linkę sterową?potem tylko pociągnąć za prawą hamulcową i latawiec juz sobie startuje z powerzone? A ze słaby wiatr to nie przetarga przez 100m :think:

Tak sobie tylko gdybam, ale myśle, że to tez jest jakiś sposób na start jak w żaden sposób nie chce wstać to tak bedzie musiał :)

MArcinBe
Posty: 1070
Rejestracja: 13 kwie 2005, 11:29
Lokalizacja: Bielsko/Wieden
Dostał piwko: 1 raz
 
Post01 cze 2007, 08:39

skoro nikt nie odpowiada, to oznacza, ze wszyscy maja ten problem nierozwiazany? czy po prostu nigdy nie moczycie latawca przy slabym wietrze na glebokiej wodzie :roll:
Mnie to mocno wkurza, bo widze obok ludzi ktorzy na latawcach z 5ta linka stawiaja latawiec w pare sekund :twisted:

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post01 cze 2007, 09:50

MArcinBe pisze:skoro nikt nie odpowiada, to oznacza, ze wszyscy maja ten problem nierozwiazany? czy po prostu nigdy nie moczycie latawca przy slabym wietrze na glebokiej wodzie :roll:
Mnie to mocno wkurza, bo widze obok ludzi ktorzy na latawcach z 5ta linka stawiaja latawiec w pare sekund :twisted:


Słabo czytasz, mało uważasz, i nie kombinujesz.

Jak wieje na tyle ze da się płynąc to i na pewno da się szmate odwrócić.
Pociągnij to tu to tam i jak CI raz wyjdzie to potrenuj.

Ja zwykłe C umiem postawic na 3 sposoby a nie jestem jakiś tam pływający i wolę ..... komórki (póki co, może już niedługo), a jak masz problemy z bowem to cienko z umiejetnościami nie z latawcem :naughty:

i nie żebym Ci chciał dokuczyć, tylko pisże co uważam.

Sebastian Kite.pl
Posty: 1130
Rejestracja: 09 mar 2006, 11:40
Deska: Różnie
Latawiec: Różnie
Lokalizacja: WWW.KITE.PL Chałupy 6/Poznań/Słupsk
Postawił piwka: 8 razy
Dostał piwko: 13 razy
Kontaktowanie:
 
Post01 cze 2007, 10:01

zgred pisze:[i nie żebym Ci chciał dokuczyć, tylko pisże co uważam.


To źle uważasz, może zacznij się wypowiadać i doradzać jak już zejdziesz na wodę :idea: Ostatnio Maski pięknie to ujął 8) ............... Marcin Be pisze o konkretnej sytuacji z konkretnym latawcem, więc rady typu pociągnij tu i tam chyba raczej do rozwijających nie należą :?: Tymbardziej, że początkującym nie jest :idea:

MArcinBe
Posty: 1070
Rejestracja: 13 kwie 2005, 11:29
Lokalizacja: Bielsko/Wieden
Dostał piwko: 1 raz
 
Post01 cze 2007, 10:05

Zgred przeciez napisales, ze tak sobie gdybasz, czyli nie robiles tego z waroo, dlatego mialem nadzieje na odpowiedz od kogos kto dokladnie z tym latawcem wie jak to robic.
Zdaje sobie sprawe, ze chodzi o technike ktorej nie mam, bo przy mocnym wietrze to dziecinnie latwe, ale probowalem, kombinowalem i na glebokiej wodzie przy slabym wietrze nie wychodzi, dlatego pytam.

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post01 cze 2007, 10:11

masz rację nie próbowałem - ale na chłopski rozum jak złapiesz tak jak powiedziałem i wystarczająco przyciągniesz linki to latawiec ułozy sie w linii wiatru tipem do Ciebie a stąd juz baaaardzo prosty ruch do startu.

Nawet nie musisz ciągnąć za obie linki tak jak pisałem tylko za jedną hamulcową (powinno podziałać) nie dumałem tylko nad tym czy się cos nie poplącze, ale nie powinno

Powinno tez zadziałac wichrowanie skrzydła czyli ciągniesz za jedna np lewa mocy (przednią) i tylną prawą hamulcową. jak da rade tak postawić C to bow powinien wstać o wiele szybciej.

Nie zawadzi spróbować :)

I wiem, że restart w warunkach słabego wiatru może być utrudniony (dla tego wolę komórki) te restartują się same :)

Ziomek.
Posty: 13223
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post02 cze 2007, 00:07

MArcinBe pisze:Mnie to mocno wkurza, bo widze obok ludzi ktorzy na latawcach z 5ta linka stawiaja latawiec w pare sekund :twisted:


z Waroo tez zajmuje to kilka sekund
ZWŁASZCZA '06 :idea:

pozdro

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post02 cze 2007, 09:28

Von Belka pisze:
zgred pisze:[i nie żebym Ci chciał dokuczyć, tylko pisże co uważam.


To źle uważasz, może zacznij się wypowiadać i doradzać jak już zejdziesz na wodę :idea: Ostatnio Maski pięknie to ujął 8) ............... Marcin Be pisze o konkretnej sytuacji z konkretnym latawcem, więc rady typu pociągnij tu i tam chyba raczej do rozwijających nie należą :?: Tymbardziej, że początkującym nie jest :idea:


NO to skoro źle uważam to powiedz mi na co źle uważam?? Masz waroo 06? umiesz go postawić przy 8-9 supłach? na głębokiej wodzie? To napisz koledze jak to zrobić! Oprócz tego, ześ się pomądrzył, że nie uzywałem waroo, to nie napisałeś nic.

CO z tego, ze nie miałem tego kite'a w łapkach? Jakiś to cud działa inaczej niż wszystkie? Yargi też nigdy wcześniej przed romo nie miałem w łapach i jakoś dawałem rade ją postawić na 3 sposoby nie koniecznie przy silnym wietrze. Także nie pisz mi tu że pociąganie za sznureczki jest BLEEEE bo pływając po szyję w wodzie 1km od brzegu na pełnym morzu nikt nie bedzie czekał aż zawieje tylko bedzie próbował postawić latawiec żeby dopłynąć na ląd i jak posłucha mnie to może wystartuje szmatę a jak posłucha Ciebie NIE WOLNO CIĄGAĆ ZA SZNURECZKI to się w tej wodzie rozpuści.

:hand:

ps. czekam naradę jak postawić waroo - od Ciebie oczywiście

Sebastian Kite.pl
Posty: 1130
Rejestracja: 09 mar 2006, 11:40
Deska: Różnie
Latawiec: Różnie
Lokalizacja: WWW.KITE.PL Chałupy 6/Poznań/Słupsk
Postawił piwka: 8 razy
Dostał piwko: 13 razy
Kontaktowanie:
 
Post02 cze 2007, 10:44

zgred pisze:a jak masz problemy z bowem to cienko z umiejetnościami nie z latawcem :naughty:


Tu uważam, że źle uważasz :wink: Weźmy np. Ozone Instinct, którego naprawdę ciężko postawić na głębokiej przy słabym wietrze, nawet moooocno wtajemniczonym, którym wierz mi, umiejętności nie brakuje :!:

Nie, nie mam Waroo 06, wolę Instincta 8) Nie wiem jak to będzie w 07, może Waroo mnie zaskoczy in plus, jeszcze nie pływałem :cry:
..... ale uczyłem na Waroo 06 w RSZ i na głębokiej, przy słabym wietrze działała metoda na siszejpa, jednak Marcin pisze, że w ten sposób próbuje i mu nie wychodzi :idea: , więc liczył pewnie na inne wskazówki....

Jeśli ktoś będzie 1 km od brzegu na pełnym morzu, to może lepiej, żeby już wiedział jak postawić kita :?: I właśnie jak będzie ciągał za "sznureczki" to się rozpuści, bo chyba lepiej znać sposób, postawić kita i cieszyć się pływaniem :lol:

Podsumowując, jeden z użytkowników forum www.saabklub.pl ma zawsze fajny opis pod swoimi wypowiedziami "CHCIAŁEM TYLKO NABIĆ POSTA" :wink:

GURU 10.5
Posty: 3172
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post02 cze 2007, 11:09

Von Belka pisze: w ten sposób próbuje i mu nie wychodzi :idea: , więc liczył pewnie na inne wskazówki....



......*użyj [linki] MOCY ,jak piątej linki :!: :wink: -to jeden ze sposobów[serio,serio]

wracam z wyjazdu za 2tyg. to rozwinę temat :argue:

a póki co, kombinuj , próbuj :wink:
Ostatnio zmieniony 02 cze 2007, 13:34 przez GURU 10.5, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Recenzje & Opinie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości