Strona 1 z 2

GlobeKites SONIC 2007

: 22 maja 2007, 15:40
autor: X SPORT
Obrazek


Obrazek

MODEL SONIC 2007 został wyposażony w system SLE Supported Leading Edge należy do grupy freeride'owych latawców ze 100% redukcją mocy w sytuacjach niebezpiecznych.
Sonic powstał dla riderów poszukujących szybkiego latawca o dużym ciągu i szerokim zakresie wiatrowym.
Zaprojektowany pod kątem szybkości, dużych możliwości pływania "pod wiatr" oraz bezpieczeństwa.
Sonic generując bardzo duży ciąg i uzyskując duże prędkości stale podnosi poprzeczkę w kategorii freeride.
Kombinacja dużego zakresu wiatrowego, płaskiego profilu i cienkiej krawędzi natarcia skrzydła skutkuje rewelacyjnymi właściwościami aerodynamicznymi.
Średniozaawansowani riderzy z pewnością docenią prędkość, ciąg i możliwości pływania w różnych warunkach wiatrowych jaka daje Sonic.
BAR bar i linki wymagaja minimalnej opieki w czasie użytkowania, wystarczy wypłukać w słodkiej wodzie i unikać kontaktu z ostrymi przedmiotami.
Bar w modelach z 2007roku jest wyregulowany fabrycznie.

A - KPO System KPO stosowany jest w latawcach GlobeKites od 4 lat. Przez ten okres doczekał się niezliczonej ilości kopii w latawcach innych firm.
GlobeKites poprzez stałe udoskonalanie tego systemy pozostaje liderem inowacyjnych zmian które maja na celu zwiększenie zakresu możliwości regulacji. Po raz pierwszy w historii rider ma całkowity wpływ na charakterystykę pracy latawca.
Mat Pendle przeprojektował kształt skrzydła aby przystosować nowy rewolucyjny system regulacji do wymagań riderów.
Rider ma możliwość wyboru miejsca zamocowania linek przy latawcu ( system A KPO ).
Przesuwając mocowanie do przodu zwiększa siły działające na bar i powoduje dokładniejsze przekazywanie sił przez tylne linki, powoduje to że latawiec jest bardzo czuły i błyskawicznie reaguje na ruchy barem.
Jest to idelane wytrymowanie dla osób które pływają wypięte z haka, jak równiez dla riderów wave którzy potrzebują maksymalnego czucia latawca.
Riderzy którzy lubią minimalne siły działajace na bar i większe czucie latawca przekazywane przez środkowe linki powinni przesunąć punkt zamocowania linek w systemie A - KPO do tyłu.
Spowoduje to łatwiejsze uzyskiwanie prędkości i dużego ciągu w niesprzyjających wrunkach wiatrowych.
System A - KPO zamocowany na skrajnych mocowaniach będzie idealny dla riderów szukających komfortu jak równiez dużego ciągu.
W tej sytuacji mamy dwa bazowe ustawienia:
- linki podpiete za przednie mocowanie A -KPO daje szka reakcję latawca na ruch barem ale też zdecydowanie większe siły działające na bar,
- linki podpięte z tylne mocowanie A - KPO doskonałe ustawienie przy słabych warunkach wiatrowych, stabilny latawiec i minimalne siły działajace na bar.

INNOWACYJNOŚĆ dzięki inowacyjnemu podejściu do budowy latawców Mat Pendle stał się jedna z ikon tej dziedziny sportu. W 2007 roku przedstawił całkowicie nowy system regulacji w latawcach SLE.
Od tej chwili istnieje możliwość całkowitego dopasowania kitea do własnych preferencji od zwrotnego, szybko reagujacego na ruchy baru latawca po bardzo stabilny, łatwy w prowadzeniu przy najbardziej niesprzyjajacych warunkach wiatrowych.

-Free Flow System modele 2007 wyposazone zostały w możliwość napompowania latawca przy wykorzystaniu jednego zaworu do pompowania. Skraca to znacznie czas potrzebny do przygotowania latawca do startu. Jednak pozostaje możliwośc tradycyjnego pompowania latawca.

-LE nowe szwy - w celu zwiększenia wytrzymałości wprowadzono potrójnie wzmocnione szycie na głównych komorach, oraz wstawki z materiałów zapobiegających przetarciom na głównej komorze

-Listwy na końcówkach skrzydła zwiększajace sztywność latawca dzięki czemu istnieje szeroki zakres regulacji systemu
A-KPO

- zabezpieczenie powodujące że linki nie zaczepiaja o komory powietrzne

-latawce wykonane z dacronu cechuje duża odporność na uszkodzenia mechaniczne, większa sztywność latawca przy zachowaniu minimalnej jego grubości i wagi.

-bar z dużym otworem centralnym w kształcie owalu dzięki czemu łatwiej manewruje sie latawcem.
W 2007 roku bary maja mniejszą średnicę w celu poprawienia komfortu oraz stała średnicę na całej długości dla przyjemniejszego pływania na wypiętym haku.


MatPendle jest to główny designerem dla GlobeKites. Był naczelnym konstruktorem latawców dla Wipika oraz Takoon jednak praca dla wielkich marek nie dawała mu należytej satysfakcji z powodu ograniczeń tam związanych.
Od 2003 roku zdecydował się na stworzenie marki Globeriderkites która miała na celu stworzenia latawcy bardzo innowacyjnych, trwałych oraz bezpiecznych.
GlobeKites nie jest bardzo znaną marką ponieważ koncentruje się na tworzeniu lepszych projektów które nikogo nie zawiodą niż na promocji w super magazynach kitesurfingowych co wiąże się z dużym nakładem kapitałowym
co spowodowałoby podwyższenie ceny zakupu latawca.
Siedziba firmy jest wyspa Mauritius która daje możliwości całorocznego testowania latawcy w różnych warunkach wiatrowych i na zafalowanym akwenie jak równiez na płaskiej wodzie co ma wpływ na nowe pomysły które Mat Pendle wykorzystuje w nowych modelach

: 22 maja 2007, 19:42
autor: BART
Aloha

Fajowy opis. :shock:
No i nowa stronaka www.x-sport.pl
Nareszcie :wink:

Pozdro

Bart

: 22 maja 2007, 22:05
autor: kukems
Czy ktoś może powiedzieć jak te latawce latają ?

: 22 maja 2007, 23:10
autor: Ziomek.
kukems pisze:Czy ktoś może powiedzieć jak te latawce latają ?


tak :idea: , myśmy w zeszłym roku próbowali latać na Soniku...

: 23 maja 2007, 11:57
autor: X SPORT
Ziomek. pisze:
kukems pisze:Czy ktoś może powiedzieć jak te latawce latają ?


tak :idea: , myśmy w zeszłym roku próbowali latać na Soniku...


I pewnie miałeś jakieś problemy jak ze wszystkim czym nie handlujesz :wink:
Barry

: 23 maja 2007, 12:52
autor: maciekt1000
dobre hahahahahhaahhhaa :lol:

: 23 maja 2007, 14:34
autor: Maslak
Kite dobrze sie zapowiada:) Czekamy zeby go zobaczyc na Dzieckach o ile wiaterek pozwoli!!

: 23 maja 2007, 22:42
autor: Ziomek.
X SPORT pisze:

I pewnie miałeś jakieś problemy jak ze wszystkim czym nie handlujesz :wink:
Barry


prawie żadnych :idea:

po niecałych 40 minutach walki i trymowania
robionej przez 4 znających się nieco ludzi
udało się nam wzbić go w powietrze :wink:

: 24 maja 2007, 09:08
autor: eko
Ziomek. pisze:
X SPORT pisze:

I pewnie miałeś jakieś problemy jak ze wszystkim czym nie handlujesz :wink:
Barry


prawie żadnych :idea:

po niecałych 40 minutach walki i trymowania
robionej przez 4 znających się nieco ludzi
udało się nam wzbić go w powietrze :wink:


o zesz,to GK robi kajty, do ktorych obslugi trzeba conajmniej 4 osob?
:lol: :twisted: :lol:

: 24 maja 2007, 10:35
autor: Ziomek.
X SPORT pisze:
I pewnie miałeś jakieś problemy jak ze wszystkim czym nie handlujesz :wink:


gdybyś używał kiteforum nie tylko WYŁĄCZNIE do wrzucania swoich ofert
znalazłbyś wiele moich dobrych opinii o kajtach którymi nie "handluję"
jak również negatywnych ocen modeli firm które mamy w ofercie :wink:

: 24 maja 2007, 11:15
autor: zgred
Ziomek. pisze:...
jak również negatywnych ocen modeli firm które mamy w ofercie :wink:


przykład tutaj

: 24 maja 2007, 12:07
autor: X SPORT
Ziomek. pisze:
X SPORT pisze:
I pewnie miałeś jakieś problemy jak ze wszystkim czym nie handlujesz :wink:


gdybyś używał kiteforum nie tylko WYŁĄCZNIE do wrzucania swoich ofert
znalazłbyś wiele moich dobrych opinii o kajtach którymi nie "handluję"
jak również negatywnych ocen modeli firm które mamy w ofercie :wink:


Wybieram pływanie na kite niż dyskusje a po za tym zajmuję sie sprzedażą sprzętu wszystkich marek :D
Barry

: 24 maja 2007, 16:12
autor: Ziomek.
X SPORT pisze:
Wybieram pływanie na kite niż dyskusje a po za tym zajmuję sie sprzedażą sprzętu wszystkich marek :D
Barry


a ja wybieram dyskusję PO pływaniu, by następne było jeszcze lepsze :wink:
..nigdy PRZED pływaniem

: 25 lip 2007, 17:34
autor: kubisztal
okej - odswieze temat - rozumiem ze Ziomek uwaza ze trymowanie to duze przedsiewziecie - jednak jesli mamy to juz za soba - to jak jest? jakie sily na barze, jak z bezpieczenstwem (nie chodzi mi o odpychanie baru ;)

jak wstaje z wody? co z nim 'nie tak' jesli juz pojawiaja sie zarzuty?

: 26 lip 2007, 00:11
autor: bigfoot gt
mam model 14m z 06 od niedawna i wymiataczem nie jestem

siły na barze- hmmm w sonicu ich nie odczuwam przy wietrze 17/24 knoty naprawde sił prawie żadnych (na waroo 06juz sie czuło) czy plus czy minus - zależy co kto lubi

bezpieczeństwo - w zenicie stoi idealnie nic nie łopcze (waroo 06 miał tendencje to lekkiego łopotania przy mocno zaciagnietym depowerze Ziomek o tym kiedys pisal )
bardzo stabilny

super sprawa lisza mozna podpiac pod jedna z przednich linek wtedy po wypieciu sie z trapezu i puszczeniu baru latawiec sam obpada powolutku tubą główną (idealne by samemu np wyladowac kite nawet na lądzie)

wadą jest budowa samego lisza troche cienki i taki jakiś zbyt prosty ;)

depower - mega prosty ale wymaga przyzwyczajenie (nadal sie przyzwyczajam:)

bar- mogłby być z milszy w dotyku

restart z wody jak bowy moze minimalnie gorszy od waroo, a moze poprostu trzeba sie przyzwyczaic (jak ze wszystkim)

co do trymowania niewiele moge powiedziec - bo zakupilem juz gotowego do latania

sam latawiec ładnie wykonany na kiteforum.com mozna duuzo o nich poczytac - całkiem pozytywnie głownie o rozmiarze
11m ( wypowiedzi tak samo pozytywne jak o ozonie)


w modelu 07 poprawiono bar juz jest klasyczny jak w wiekszosci latawcow i zmieniono troszke budowe (jak we wszystkich latawkach chłyt matatingowy ;)