Strona 1 z 6

RRD Vision to jest pyszne ;-)

: 13 mar 2011, 12:38
autor: Pinio
To dodałem dziś 20.09.2013 :arrow:
ten latawiec nie jest "Kryzysowy" na 101%
to jeden z najprzyjemniejszych latawców które zrobił Roberto

:clap:

Obrazek

Ostatnio podczas snowkajta wiele osób pytało mnie o nowy latawiec RRD Vision :?: :?: :?:

Obrazek

Co to jest, jak lata, jak jest wykonane, bo niby to Latawiec „oszczędnościowo-kryzysowy” :wink: Jakiś miesiąc temu robiąc zakupy w abcsurf zagadałem z Szulikiem i o okazało się, że mają dwie sztuki 12m i 9m do testów to, co pożyczycie :?: odpowiedź znacie, bo piszę ten tekst :D
Najbardziej zainteresowany byłem :arrow: jakością wykonania, wzmocnieniami w newralgicznych punktach, no i ten worek zamiast tradycyjnego plecaka :wink: Po pierwszym kontakcie ze sprzętem okazało się, że nie jest tak źle :) Cała koncepcja tego kajta ma polegać na stworzeniu latawca dla ludzi, którzy kajtsurfing traktują, jako jeden z wielu sportów, potrzebują niedrogiego latawca, który w zupełności spełni ich oczekiwania. A jak to wygląda real sami zobaczcie :arrow:

Latawiec z przodu
Obrazek
Niczym się specjalnie nie wyróżnia wielkie logo RRD kolor kryzysowy niczym zielona wyspa :lol:

Latawiec z tyłu
Obrazek

Worek tzw. SandBag 8)
Obrazek
Obrazek
Nie jest tak źle worek da się założyć jak normalny plecak wyjmowanie i wkładanie sprzętu odbywa się szybko i sprawnie do tego zrobiony jest tak, że powinien wytrzymać niejedne zakupy w biedronce koło MM 8)

Tabliczka karta informacyjna jednocześnie miejsce na nasze dane jak mamy taką potrzebę
Obrazek

Przy okazji na tabliczce kartce dołączonej do latawca RRD zawsze podaje nr seryjny, który powinien się pokrywać z nr seryjnym w tym miejscu /nad wentylem spustowym/ może to być czasem przydatne w przypadku reklamacji i innych niefajnych wydarzeń losowych
Obrazek

Z nowości do latawca dołączają książeczkę instrukcję po angielsku, niemiecku i włosku.
Obrazek
Instrukcja polska jest do ściągnięcia ze strony abcsurf
Tu http://get.abcsurf.pl/RRD%202011/Kitebo ... al_ENG.pdf

Dalej wzmocnienia w punktach najbardziej narażonych na uszkodzenia i zużycie
Elementy są identyczne jak w innych latawcach RRD
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Czyli jak najbardziej pozytywnie

Obrazek
Ciemniejszy materiał to grubszy dakron, czyli też wszystko jak trzeba

Dalej
Obrazek

Obrazek
Tu też tak samo jak w reszcie kajtów

Zmiany zaczynają się tu
Obrazek
Ciemniejsze miejsce grubszy dakron nie jest pociągnięty przez całość krawędzi spływu latawca jak w innych latawcach z 2011 roku, tylko podobnie jak w zeszłorocznych latawcach RRD do pierwszej tuby. Dalej wszyta jest taśma wzmacniająca krawędź spływu dokładnie takie samo rozwiązanie jak w latawcach z 2009 i 2010 roku.

Miejsce przejścia
Obrazek

Obrazek

I sama taśma
Obrazek
W 2010 roku taśma miała chyba dodatkowo srebrny napis z logo firmy.

I tak to mniej więcej wygląda pod względem konstrukcyjnym dla mnie jest ok

A jak lata :?: Testuję 12 i 9m rozmiary Vision są podobnie jak w Obsession 12, 10,5, 9, 7 i 5m. Latawiec dosyć szybki przez to, że ma tylko trzy tuby całość konstrukcji jest lżejsza, co na pewno przekłada się na dużą manewrowość. Noszenie latawca jest porównywalne z Obsession, ale mniejsze od Passion, czyli średnie. Siły na barze też średnie latawiec szybko reaguje na pracę góra dół. Stabilność latawca jest bardzo dobra. Latawic ani razu mi nie przepadł, puszczam bar i latawiec ustawia się do zenitu i tak zostaje. Jeśli to ma być sprzęt dla ludzi, którzy traktują kitesurfing, jako letnie hobby i nie chcą wydawać wielkich pieniędzy na drogi nie raz przewyższający ich możliwości i oczekiwania sprzęt. Vision to kajt jak najbardziej godny polecania. Sumując fajny latawiec do tego by szybko zrobić postępy i cieszyć się z każdej chwili na wodzie. Firma RRD stara się robić latawce pod każde potrzeby zmieniając i poprawiając istniejące konstrukcję. Wszystko zmierza w dobrym kierunku a zmiany istniejących konstrukcji są widoczne gołym okiem. Sam pływam na Obsession, 2011 ale czasem żałuję, że nie kupiłem Passion, 2011 bo to całkiem inny latawiec niż ten z 2010 roku. To tyle mam nadzieję, że moja mała opinia nakieruje was na to jak traktować latawiec Vision, bo okazuje się, że trzy tuby nie są do końca sprawą cięcia kosztów :idea: :idea:

Aloha :wink:

Ps o barze nic nie piszę do latawca jest oczywiście global bar III generacji całkiem inny od poprzedników 2009 i 2010 ale temat już jest znany

Re: RRD Vision "kryzysowy" 3 tubowiec czy coś więcej ;-)

: 13 mar 2011, 13:26
autor: luzszymon
:thumbsup:
Czekam na taką recenzje odnośnie nowego Passion ;)

Re: RRD Vision "kryzysowy" 3 tubowiec czy coś więcej ;-)

: 13 mar 2011, 16:54
autor: Pinio
luzszymon pisze::thumbsup:
Czekam na taką recenzje odnośnie nowego Passion ;)

No przydało by się :lol:
Powiem tak podczas testów latawców 2011 pod koniec października 2010 na MM
na ok 30 testujących najbardziej do gustu przypadł ludziom latawiec Passion :idea:
z nowa przeprojektowaną uzdą potem Obsession, Religion to inna bajka a o Vision jeszcze nikt wtedy nie słyszał.
A co, jak i dlaczego może jak znajdę czas napiszę pozdrówka :wink:

Re: RRD Vision "kryzysowy" 3 tubowiec czy coś więcej ;-)

: 13 mar 2011, 17:24
autor: Qba-EPP11
Jak się nic nie zmieni to chyba sobie sprawie 13.5 na słaby wiatr i do Race i tym zamknę sobie cały set sprzętowy czyli 7oraz 10.5

Re: RRD Vision "kryzysowy" 3 tubowiec czy coś więcej ;-)

: 13 mar 2011, 17:38
autor: Pinio
Qba-EPP11 pisze:Jak się nic nie zmieni to chyba sobie sprawie 13.5 na słaby wiatr i do Race i tym zamknę sobie cały set sprzętowy czyli 7oraz 10.5

Miałem taki set w 2010 roku tylko wogowo na pewno się różnimy :wink:
Dziś Obsession 13,5 i 9 m a na słaby wiatr tajną broń 8)

Re: RRD Vision "kryzysowy" 3 tubowiec czy coś więcej ;-)

: 13 mar 2011, 17:46
autor: Qba-EPP11
Pewnie tak bo zszedłem do 70 kg. Dietka i basenik.


Addiction? :D

Re: RRD Vision "kryzysowy" 3 tubowiec czy coś więcej ;-)

: 14 mar 2011, 13:53
autor: Pinio
Qba-EPP11 pisze: Addiction? :D

To jest alternatywa ale myslę o czy innym na razie linki do 40m
a potem jeszcze coś innego poeksperymentujemy i zobaczymy :wink:

Re: RRD Vision "kryzysowy" 3 tubowiec czy coś więcej ;-)

: 14 mar 2011, 14:47
autor: Wrogu
Plazy moze na rozwiniecie baru nie starczyc :wink:

Re: RRD Vision "kryzysowy" 3 tubowiec czy coś więcej ;-)

: 15 mar 2011, 06:15
autor: Pinio
Wrogu pisze:Plazy moze na rozwiniecie baru nie starczyc :wink:

Na MM zawsze wystarczy miejsca na 40m linki :D
Aloha :wink:

Re: RRD Vision "kryzysowy" 3 tubowiec czy coś więcej ;-)

: 17 mar 2011, 07:12
autor: Kargul
Przez kilka dni miałem okazję testować nową zabawkę RRD na lodzie. Na początku trochę sceptycznie podchodziłem do faktu, że zamiast na obsesji będę jeździł na vision. Z założenia ma to być latawiec dla ludzi, którzy dopiero odkrywają uroki tego sportu. Pierwszą miłość i zakochanie mam już za sobą :wink: Teraz jestem po prostu uzależniony :thumb:
Na pierwszy rzut oka widać, że jest to tańsza konstrukcja. Zamiast plecaka jest tylko zwykły worek. Latawiec mam mniej tub i nie jest tak solidnie wykonany jak obsesja ale wszystkie te wady ma nam zrekompensować dużo niższa cena. Jest bardzo ważne przy ocenie wykonania tego kita :!:
Miałem okazję polatać na 9 i 12m przy słabym i średnim wietrze. Nie będę się rozpisywał o zakresie, wstawaniu z wody itp. bo nie miałem okazji tego sprawdzić.
Mimo, że latawiec ma być dla początkujących rewelacyjnie się na nim bawiłem. Chłopakom udało się uszyć kawal fajnego latawca. Jest on szybki i zwinny. Skoki w haku są wysokie i przewidywalne. Wszystko dzieje się intuicyjnie tzn. tak jak bym sobie tego życzył. Uh nie ma problemu. S-bend czy hp lepiej robić na obsesji ale na vision tez jest "dziecinnie łatwe" :wink:
Bardzo lekka konstrukcja świetnie spisywała się przy granicznym wietrze.
Ja jestem na TAK :!:
Gdy zrobi się cieplej i poczuję moc w ręku to sprawdzimy jak to się je z wodą :roll:
ps. zdjęcia znajdziecie na fejsiku kiteclubu

aloha

Re: RRD Vision "kryzysowy" 3 tubowiec czy coś więcej ;-)

: 17 mar 2011, 09:59
autor: ted
Nie do końca zrozumiałem,
Ciemniejsze miejsce grubszy dakron nie jest pociągnięty przez całość krawędzi spływu latawca jak w innych latawcach z 2011 roku, tylko podobnie jak w zeszłorocznych latawcach RRD do pierwszej tuby. Dalej wszyta jest taśma wzmacniająca krawędź spływu dokładnie takie samo rozwiązanie jak w latawcach z 2009 i 2010 roku.

czy to oznacza, że Vision 2011 jest wzmocniony dokładnie tak samo jak, np. Obsesja 2010?

Cena znana?

Re: RRD Vision "kryzysowy" 3 tubowiec czy coś więcej ;-)

: 17 mar 2011, 10:03
autor: jedi1
Ted masz na stronie ABC, ale ja jakoś nie widzę tej "kryzysowej" ceny. Może tak waluta skoczyła, ale jeśli się nie mylę to Obsesja 2010 chociażby była tańsza. Porównuję 12m2, bo mniejsze rozmiary są sporo tańsze i tutaj może być konkurencja. A Passion w rozmiarze 9m2 jest droższy o 160 zł (cena porządnego plecaka?) Może się czepiam, ale ja jakoś nie widzę tej taniej alternatywy

Re: RRD Vision "kryzysowy" 3 tubowiec czy coś więcej ;-)

: 17 mar 2011, 10:13
autor: luzszymon
jedi1 pisze:Ted masz na stronie ABC, ale ja jakoś nie widzę tej "kryzysowej" ceny. Może tak waluta skoczyła, ale jeśli się nie mylę to Obsesja 2010 chociażby była tańsza. Porównuję 12m2, bo mniejsze rozmiary są sporo tańsze i tutaj może być konkurencja. A Passion w rozmiarze 9m2 jest droższy o 160 zł (cena porządnego plecaka?) Może się czepiam, ale ja jakoś nie widzę tej taniej alternatywy

Też właśnie porównałem i niestety różnica niewielka

Re: RRD Vision "kryzysowy" 3 tubowiec czy coś więcej ;-)

: 17 mar 2011, 12:14
autor: Pinio
ted pisze:czy to oznacza, że Vision 2011 jest wzmocniony dokładnie tak samo jak, np. Obsesja 2010?

NO :idea:
Wyglada podobnie jak 2009 i 2010 :wink:

Re: RRD Vision "kryzysowy" 3 tubowiec czy coś więcej ;-)

: 18 mar 2011, 00:40
autor: bocian
Witam wszystkich!
Wczytuję się w post i myślę, że kargul bardzo trafnie skupił się na porównaniu latawca Vision do Obsession - jest to dokładnie to co chciał osiągnąć producent, gdyż OBS to największy sukces RRD i brakowało maszyny bez etykiety FREESTYLE a w rzeczywistości równie uniwesalnego jak OBS.
Vision to nie tania wersja Passion ani żaden oszczędny, kiepsko wykończony dziwoląg!
Roberto wreszcie zauważył, że nie można robić latawców wyłącznie skrajnych - FS, FR czy ostatnio Wave. Tak licząca się marka musi mieć cos uniwesalnego co moża kupić "w ciemno" i być spokojnym, że kite nie zaskoczy nas niesamowitą manewrowością (religion) czy ogromną mocą (Passion)....

Co do ceny latawców 2010 czy 2009 to dyskusja nieco bez sensu - warto porównywać ceny z bieżącego rocznika, a jak wiemy składowych cen latawców jak i każdego innego produktu na rynku jest ogromnie wiele... Paliwo, podatki, waluta.... (cukier):)
Fabryka światowa czyli Chiny to też kraj w, którym sporo się zmienia (związki zawodowe, w niektórych fabrykach pracownicy dostali do 100% podwyżki!!) więc odbija się to na stale rosnących cenach latawców i to nie tylko RRD ale również każdego innego producenta w branży ( niektórzy mają tak kolosalne marże, że "kompensują" różnice ale to nie potrwa długo i dojdzie do korekty. Odsyłam jednak (na pocieszenie) do braci niemców gdzie np. zestaw bar + passion mk3 11 (zgodnie z oficjalnym cennikiem retail rrd) kosztuje 1399EUR !!!

Myślę, że wiele wątpliwości rozwieje możliwość testów (jak tylko ktoś odważy się wejsc do wody!!)
Pozdrawiam