Strona 1 z 1

Cabrinha Velocity

: 03 lut 2013, 12:04
autor: Famay
Na oficjalnej stronie Cabrinha niedawno ukazała się informacja o ich najnowszym latawcu o nazwie Velocity i nowym barze w którym został zaprojektowany specjalnie an potrzeby race de-power

phpBB [video]



http://www.cabrinhakites.com/race-kite/velocity-vmg.html

Re: Cabrinha Velocity

: 03 lut 2013, 12:59
autor: kw92
coś mi się wydaje że ten bar jest wyjątkowo podobny do baru race Ozona, czyż nie??

Re: Cabrinha Velocity

: 04 lut 2013, 16:25
autor: Famay

Re: Cabrinha Velocity

: 05 lut 2013, 02:18
autor: Crazy Horse
Wszystkie bary race jakby podobne przez knagę i brak taśm, w zasadzie, to tylko drążek, cziken (!) i kolory linek się różnią, bo i knaga często ta sama ;)

Obrazek

Re: Cabrinha Velocity

: 18 lut 2013, 18:36
autor: BraCuru
Mam już popływane na 18 i 13m. A raczej posnołkajtowane. Krynica Morska - zlot weekend na lodzie. Tam odbyła się polska premiera Velocity VMG 2013.
Szczegóły o latawcu w tym tygodniu. Pierwsze wrażenia z premiery: :D :D :D :D :D

Re: Cabrinha Velocity

: 21 lut 2013, 11:18
autor: BraCuru
W końcu pojawiło się słońce i mogłem rozłożyć 13 Velocity i Crossbow 13 2012 do porównania. Za chwilę fotoanaliza. Najpierw fotki reklamowe :wink:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Koniec reklam.

VMG leży na CB i widać zupełnie inny outline krawędzi spływu:
Obrazek

Największa szerokość latawców różni się o 7cm:
Obrazek

Tuba główna jest bardzo delikatnie odchudzona. Wg moim pomiarów wychodzi tylko 8mm:
Obrazek

Natomiast tuby poprzeczne przeszły przez ekstremalną dietę:
Obrazek
Srodkowa - średnica o 2cm mniejsza,
Pośrednia - o 3cm
Krańcowa - o 3,4cm

One-pump taki sam jak w innych modelach 2013:
Obrazek
Ileż lat potrzebowano, aby dojśc do najprostszego rozwiązania. Żadnych końcówek do węża pompki, żadnych adapterów. Pompuje się jak z dystrybutora - bezpośrednio z rury :clap: Sama rura jest nowej konstrukcji gwarantującej dużo dłuższe życie niż wieloletnich standardów obowiązujących do dziś. Poza tym pompka jest total lansiarska - przezroczysta 8)

Uprząż jest spleciona z cieńszych linek dynema:
Obrazek
Ważna zmiana w konstrukcji to usunięcie 2 bloczków i jednej przelotki na przedniej części uprzęży. Tył jest identyczny czyli jeden bloczek. Same długości poszczególnych odcinków uprzęży bez zmian. Podejrzewam, że w takim razie da się usunąć bloczki z CB 2012 i 2013 i będzie wyrabiało.

Plecak zniknął. Mamy teraz worek.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
OK, bo wszystko pakuje się do obszernego i lekkiego wora i tyle. Żadnego upychania, przycinania zamkiem latawki.
Może będzie brakowało podłużnego worka do pakowania na mokro. Zostawię sobie stare. Mi będzie brakowało pasków do mocowania deski race i targaniu całego zestawu na wielbłąda.
Plecak na jedno "ramiączko" to kolejne dobre rozwiązanie. W środku mała kieszonka na zestaw naprawczy.

Najważniejsza rzecz - bar:
Obrazek
To co widzicie Cabrinha miała już gotowe 2 lata temu. Niestety przepychanki z Rio spowodowały wycofanie programu racing.
Teraz, jak kurz opadł, pojawiło się zielone światło. W efekcie mamy wydajny, porządny system kontroli latawca.
Nie ma żadnego bloczku, za to dwie przelotki. Podoba mi się to bo te przelotki testowałem bez żadnych problemów. Z bloczkami bywało różnie. Knaga racing jak u wielu innych producentów race.
Obrazek
Obrazek

Moje wątpliwości wzbudzała biała "piąta" linka. Do czasu pierwszej jazdy. Nie plącze się i szybko się o niej zapomina.
Zakres pracy depowera wygląda poprawnie ale na pewno nie będzie pozwalał, aby na 18m pływać komfortowo przy 20kts tak jak miałem w swoich home-made barach 2012. Potestuję to będę raportował jaki jest rzeczywisty górny zakres z nowym barem. Jednakże żeby nie było niejasności - góra musi być lepsza o 3-5kts niż z regularnym barem.

Jak działa system bezpieczeństwa? Otóż bar odjeżdża bardzo daleko i latawiec zostaje na jednej środkowej lince. Spada w łopocie. Nie przeprowadzałem testów w każdych warunkach. O tym później.

Linki są duże cieńsze niż w standardach - przypuszczam że mają 0,8mm średnicy :shock: Są również sztywniejsze i jak na razie dziecinnie łatwo je się rozwija. Do kompletu dają patent do układania linek na barze podczas zwijania.
Nawet końcówki linek są odchudzone:
Obrazek

Chieckeloop ten sam:
Obrazek
Składanie po zliszowaniu - banalnie proste.

Przypomnę, że latawiec ten nie wymaga leasha mimo tego, że jest w komplecie.
Wątpię aby ktoś bawił się w jazdę unhooked na tej maszynce do łojenia konkurencji.

Wrażenia z pierwszego ujżeżdżania na 18 i 13m:
Nie pływałem na żadnym latawcu, który byłby tak stabilny i wymagał lekkiegi pierdnięcia, aby nie tylko utrzymać się w powietrzu ale dostarczać siłę 440V.
W Krynicy podczas zlotu w pewnym dłuższym momencie pospadały wszystkie latawce (włącznie z materacami 21m) a moja 18 dawała do kotła.
Latawiec wydaje się lekki na barze. Lekki w powietrzu.
Już nie moge doczekać sie pierwszych zawodów.
Tam dopiero okaże się jak sprawny jast Velocity. Wróżę dobrze :D

Oficjalne info:
http://www.cabrinhakites.com/race-kite/ ... y-vmg.html

phpBB [video]

Re: Cabrinha Velocity

: 21 lut 2013, 11:33
autor: jedi1
BraCuru pisze:Jak działa system bezpieczeństwa? Otóż bar odjeżdża bardzo daleko i latawiec zostaje na jednej środkowej lince. Spada w łopocie. Nie przeprowadzałem testów w każdych warunkach. O tym później.


O Cabrinha zrezygnowała z IDS. Powinno działać w każdych warunkach, jak u innych producentów, którzy mają to rozwiązanie od kilku lat.

Re: Cabrinha Velocity

: 21 lut 2013, 11:36
autor: rolnik
Tam dopiero okaże się jak sprawny jast Velocity. Wróżę dobrze :D
co zrobisz jak wszyscy wyskocza na velocity :wink:

Re: Cabrinha Velocity

: 21 lut 2013, 11:49
autor: BraCuru
rolnik pisze: co zrobisz jak wszyscy wyskocza na velocity :wink:

Wówczas wróże źle :oops:

Re: Cabrinha Velocity

: 27 lut 2013, 20:55
autor: BraCuru
jedi1 pisze:O Cabrinha zrezygnowała z IDS. Powinno działać w każdych warunkach, jak u innych producentów, którzy mają to rozwiązanie od kilku lat.

Tylko ten rejsingowy bar nie posiada sztandarowego IDS.
Wydaje mi się, że IDS w barze rejsingowym jest jakoby "wydłużony" i musi to działać podobnie.
Dam znać jak zejdę z nim na wodę ale to dopiero będzie po 25 marca.

Re: Cabrinha Velocity

: 18 cze 2013, 10:07
autor: BraCuru
BraCuru pisze:Wydaje mi się, że IDS w barze rejsingowym jest jakoby "wydłużony" i musi to działać podobnie.
Dam znać jak zejdę z nim na wodę ale to dopiero będzie po 25 marca.

Z małym poslizgiem ale za to z bagażem doświadczeńmoge napisać coś więcej.

Przede wszystkim po zerwaniu zrywki uaktywnia się IDS czyli latawka odwraca się do góry nogami i powoli opada ale bar może odlecieć gdzieś pod horyzont. To jest jedyna różnica z normalnym IDS. W sumie to nie jest jakiś problem bo i tak latawiec sobie sam ląduje i nie ma znaczenia czy mamy bar w zasiągu rąk czy nie.
Ważne, że działa poprawnie. Nie używałem w potrzebie. Jak do tej pory musiałem użyć IDSu (już 6 lat!) kilkakrotnie - może 2, może z 4.
Od momentu jak naumiałem się kłaść samemu bezpiecznie i łagodnie latawiec w każdych warunkach widzę tylko jedną szansę na użycie IDS - utrata kontroli nad latawcem poprzez zerwanie linki, uprzęzy, splątanie się.

Co do właściwości lotnych tych rejsingowych latawców - jestem zakochany po uszy w VMG. Nie miałem w rękach tak stabilnych i niezawodnych szmat.
Potrafię pływać po 3h w warunkach 5-8kts i ani razu 18tka nie przepadnie.
Umiejętność utrzymywania się w powietrzu przy marginalnym wietrze jest Nr.1. Naprawdę trzeba się namęczyć, aby latawiec przeleciał za plecy w zenicie.

Bar jest banalnie prosty i przyjemny w dotyku w przeciwieństwie to np topornego baru Ozona.
Linki wydawały mi się ekstremalnie cienkie dopóki nie zobaczyłem jakie ma Edge :shock:
Jeśli tak szybko się to będzie rozwijało to za 5 lat będziemy mieli linki grubości włosa :wink:

Obciążenie na barze jest małe ale wciąż większe niż na Ozonie Edge'u. Za to w marginalnym wietrze lepiej czuję szkwały na VMG niż na Edge'u, który jest zbyt gumowy.

Jak do tej pory nic nie wymieniłem włącznie z 5 linka co luzem przechodzi przez oko baru. Wszystko hula poprawnie.

Torby są duże i łatwo zapakować latawce z pompką, pianką, trapezem pod warunkiem jak się korzysta z właściwej torby. Znajomi napocili się i naklnęli nieźle jak pakowali 18m w torbę od 13m :lol: Jednak wolałbym mieć plecak, który był praktyczniejszy donoszenia na dłuższe dystance i można było przypiąć do niego nawet deskę race.

Re: Cabrinha Velocity

: 18 cze 2013, 15:14
autor: Pinio
Od 2004 tak sobie z boku patrzę na cabrinhe
czasem miała upadki i wzloty ale tych drugich
jest zdecydowanie więcej :thumb:
Chłopaki dają radę :D