Strona 1 z 4

2013 RPM vs. 2014 RPM

: 17 gru 2013, 19:10
autor: FRUGO
tak jak w temacie prosil bym o jakies opinie, roznice pomiedzy tymi latawcami :D
i czy w ogole sa ........bo cena to wiadomo :evil:

Re: 2013 RPM vs. 2014 RPM

: 17 gru 2013, 19:24
autor: jedi1
Spokojnie, RPM 2014 nie jest jeszcze dostępny...Ma być wzmocniony lepiej

Re: 2013 RPM vs. 2014 RPM

: 17 gru 2013, 19:42
autor: przemjas
Filmik promo
phpBB [video]

dostępne w sprzedaży od stycznia.

Re: 2013 RPM vs. 2014 RPM

: 17 gru 2013, 20:33
autor: kite24.pl
w sprzedaży już od 1 stycznia 2014 .

Re: 2013 RPM vs. 2014 RPM

: 17 gru 2013, 21:24
autor: FRUGO
dziekuje bardzo za info :thumbsup:

sadzilem ze moze juz ktos w secret X laboratorium testowal :twisted:

Re: 2013 RPM vs. 2014 RPM

: 17 gru 2013, 21:56
autor: Ziomek.
wenzel pisze:w sprzedaży już od 1 stycznia 2014 .


..no jak - jak: "lauching 1.06.2014" :wink:

??

peace

Re: 2013 RPM vs. 2014 RPM

: 17 gru 2013, 23:13
autor: Pablo
Co roku każdy nowy RPM był ewolucją poprzedniego, natomiast w przypadku modelu 2014 zmiany są dość duże. Kilka osób miało już okazję się przepłynąć i może podzielą się swoją opinią :). Latawce są już w Polsce i tak samo jak Turbine 17m2 2014 - czekamy tylko na ogólnoświatową premierę w styczniu :).

Podstawowa zmiana to kompletnie zmieniona krawędź spływu. W modelu 2014 krawędź spływu została przeszyta dacronem - tym samym jaki jest wykorzystany do tuby głównej czyli najdroższej jego odmianie produkowanej w Niemczech a nie chińskich fabrykach jak w przypadku konkurencji.

Dacron jest naszyty w formie zygzaków co powoduje rozkładanie się sił, a tym samym wzmacnia krawędź i zapobiega jej niszczeniu się. Krawędź jest przez to sztywniejsza, nie trzepocze tak oraz jeszcze bardziej usztywnia konstrukcję latawca.

RPM 2014 nie ma już w ogóle bloczków przy bridlu. Zamiast nich zostały użyte przelotki z anodowanego aluminium, które nie powodują tarć i ślizgają się po linkach jak po maśle - co wyeliminowało zużycie zarówno bridle'a jak i bloczków. Jak znajdę fotkę to wrzucę.

Zmodyfikowany profil latawca, zmodyfikowane punkty podpięcia przy bridle'u, lekko przesunięte tuby poprzeczne, mniejszy profil końców (tipów) latawca - szybsze skręty i mniej oporów, plus wszystkie latawce mogą latać bez problemu na 20" calowym barze (od 9m2 jest 17" bar)

Powiększony zakres latawców - teraz RPM 9m2 ma zakres od 14 do 29 węzłów.

Ponadto dodano rozmiar 11m2 tak więc teraz jest: 4.5/6/7/8/9/10/11/12/14

Re: 2013 RPM vs. 2014 RPM

: 18 gru 2013, 01:36
autor: TMS
Skoro tak Pablo zachęcasz to się już zarejestruję i te parę słów porównania po kilku dniach pływania skrobnę... ;-)
Dla mnie największa różnica w stosunku do modelu 2013 to przede wszystkim jego szybkość - 12m 2014 reaguje tak jak 10 z poprzedniego sezonu (przy 10m różnica jest trochę mniejsza ale też wyczuwalna)! Dół też ma lepszy - przy 12kts spokojnie można było ostrzyc na desce 134 ( ważę ok. 70kg) praktycznie bez pompowania latawcem (był moment, że na spocie były już same 14 i 17 konkurencji, i ta jedna 12 SS) . Wstawki z dacronu faktycznie zdecydowanie usztywniają krawędź spływu, przez to cały latawiec wygląda teraz na mega pancerna konstrukcję. Bardzo przyjemnie znosi szkwały.

Z mniej istotnych:
- wstaje z wody trochę łatwiej - bliżej mu do Rally niż do poprzedniej generacji RPMa - start na wstecznym jest absolutnie bezproblemowy
- w 2014 poprawili bar - zdecydowanie lżej się zaciąga depowera
- krętlik się już tak nie zapiaszcza jak kiedyś
- sam bar ma troche mniejsza średnice i zdecydowanie mniej ryza dłonie
- jest trochę dłuższy donkey dick (jakieś 1,5cm) i jest teraz mocowany na imbusie - można sobie wyregulować z jakim oporem ma się poruszać na boki
- przelotki zamiast bloczków na bridlu (jak będę miał chwilę to wrzucę zdjęcie jak to wygląda) - pewnie będą bardziej żywotne, chodzą super płynnie.

Co tu dużo pisać, zajebista maszynka! :)

Re: 2013 RPM vs. 2014 RPM

: 18 gru 2013, 12:19
autor: kite24.pl

Re: 2013 RPM vs. 2014 RPM

: 18 gru 2013, 16:27
autor: unhooked
Pablo, mozna to wrzucic do watku o RPM? :thumb:

Re: 2013 RPM vs. 2014 RPM

: 18 gru 2013, 16:34
autor: FRUGO
no Pablo i TMS niesle opinie :thumbsup:

wlasnie chcialem sie spytac jak ta maszynka wstaje z wody TMS? mowisz ze lepiej niz ostatni model z 2013?

Re: 2013 RPM vs. 2014 RPM

: 18 gru 2013, 17:03
autor: Pablo
Ziomek. pisze:
wenzel pisze:w sprzedaży już od 1 stycznia 2014 .


..no jak - jak: "lauching 1.06.2014" :wink:

??

peace


6 Stycznia 2014 po Hamerykańsku ;-)

Re: 2013 RPM vs. 2014 RPM

: 18 gru 2013, 18:48
autor: TMS
FRUGO pisze:no Pablo i TMS niesle opinie :thumbsup:

wlasnie chcialem sie spytac jak ta maszynka wstaje z wody TMS? mowisz ze lepiej niz ostatni model z 2013?


Na 2013 nie narzekałem - czasem przy naprawdę słabym wietrze (na granicy zakresu), trzeba się było z nim trochę posiłować , ale i tak dosyć szybko był w górze. Teraz po prostu ciągniesz za linkę czekasz te parę sekund i jest już w powietrzu - jeśli pływałeś na Rallym - to RPM 2014 zachowuje się prawie identycznie. Start na wstęcznym też bardzo łatwo wychodzi. Po paru razach na wodzie nawet średnio rozgarnięty szympans go bez problemów postawi ;-)

Re: 2013 RPM vs. 2014 RPM

: 19 gru 2013, 13:12
autor: Ziomek.
Pablo pisze:
Ziomek. pisze:
wenzel pisze:w sprzedaży już od 1 stycznia 2014 .


..no jak - jak: "lauching 1.06.2014" :wink:

??

peace


6 Stycznia 2014 po Hamerykańsku ;-)


ee, to i tak jesteśmy lepsi :thumb: :jump:

wenzel pisze:w sprzedaży już od 1 stycznia 2014 .


peace

Re: 2013 RPM vs. 2014 RPM

: 19 gru 2013, 14:01
autor: onzo
no właśnie - też mi się wydawało, że przekłamanie, albo amerykanske pisanie.

To co napisaliście to można na filmiku zobaczyć. Dacron - super sprawa - przyda się. Przelotki -też wyglądają fajnie - bloczki i tak się czasem zapiaszczają i zacinają, do tego linka czasem lubi się uszkodzić między rolką a bokami bloczka - przelotki to wyeliminują. Fajnie, że zmienili bar, chociaż cieńszy to nie wiem po co.
A co do wstawania z wody to nie wiem o czym wy piszecie - ja nie znam łatwiej wstającego z wody latawca niż RPM (no chyba że szukacie tych co same wstają, szczególnie przy przepałowaniu i szczególnie będąc nadal na suicide).