Strona 1 z 1

bar northa z latawcami innych marek

: 19 lut 2015, 18:45
autor: piekut00
wazny temat na szybko.
czy uzywal ktos baru northa 4 linkowego do marek jak np. ozone, naish, best??
w barze northa laczenie linek nosnych "Y" jest odsuniete od linki depowera o ok 6m w stosunku do "Y" innych marek.
tam laczenie jest tuz za linka depowera. pytanie czy to ma jakies znaczenie w praktyce?? ktos stosowal??
bede bardzo wdzieczny za pomoc. mowa oczywiscie o barach uniwersalnych, rowno strymowanych ;)

Re: bar northa z latawcami innych marek

: 19 lut 2015, 19:10
autor: Kubs0n
Wszystko zależy od pigtailsów.

Re: bar northa z latawcami innych marek

: 20 lut 2015, 10:14
autor: mazar
zwróć uwagę jak działa system bezpieczeństwa w latawkach do których chcesz podpiąć 4 linkowy bar northa
jeżeli w tych latawkach system opiera się na 2 linkach nośnych to bar Northa (starszy niż 2015, bo od tego roku system opiera się na 1 lince nośnej) będzie pasował, a kwestia dalszego rozwidlenia w 'Y' związana jest z długością mini 5 linki na której latawka zostaje po zliszowaniu, im jest ona dłuższa tym lepiej

Re: bar northa z latawcami innych marek

: 20 lut 2015, 18:25
autor: piekut00
mazar pisze:zwróć uwagę jak działa system bezpieczeństwa w latawkach do których chcesz podpiąć 4 linkowy bar northa
jeżeli w tych latawkach system opiera się na 2 linkach nośnych to bar Northa (starszy niż 2015, bo od tego roku system opiera się na 1 lince nośnej) będzie pasował, a kwestia dalszego rozwidlenia w 'Y' związana jest z długością mini 5 linki na której latawka zostaje po zliszowaniu, im jest ona dłuższa tym lepiej


dziekuje mazar za odpowiedz. sporo mi rozjasniles.
chodzi mi o bar z 2015 wiec o system bezpieczenstwa sie nie martwie bo raczej zaden latawiec na jednej lince ciagnal nie bedzie ;)
najbardziej zastanawia mnie Y.
zastanawiam sie czy to,ze jest przesuniety do gory czyli blizej latawca nie bedzie nadawal latawce bardziej ksztaltu C czli zaginal bardziej uszu do siebie..
nie wiem czy to dostatecznie obrazowo opisuje :)
to tak jakby w barze np ozona jakies 6m nad barem zwiazac se soba linki nosne...
nie bedzie to mialo wplywu na sterownosc latawca??

Re: bar northa z latawcami innych marek

: 20 lut 2015, 18:58
autor: minon1
Przerabiałem kiedys ten temat.
Moim zdaniem to w ktorym miejscu rozchodzi sie Y ma znaczenie.
Ułóż pod ścianą linke kilku metrową w kształcie V, końce linki przy ścianie w odległości od siebie np 1,5 m.
Zacznij ściągać (łączyć) dwie linki i zauważysz ze linka sie naciąga.
Nie wiem czy dobrze to wytłumaczyłem. :)

Re: bar northa z latawcami innych marek

: 20 lut 2015, 22:23
autor: piekut00
dobrze wytlumaczyles minon1.
ja widze co to dokladnie tak samo. stad moje obawy..
a sprzedawcy przekonuja o mozliwosci stosowania baru z latawcami innych marek..
Y wyzej sciaga linki nosne bardziej do srodka.
pytanie tylko kto tak probowal i co to daje?

Re: bar northa z latawcami innych marek

: 20 lut 2015, 23:01
autor: minon1
Nie chodzi o ściąganie do środka.
Chodzi o to ze prócz bezpieczeństwa na piątej lince jak to jest np w naish sigma to ta linka trzyma kształt i niejako usztywnia konstrukcje.
Zasada jest taka ze linki baru trymuje sie na równo, wiec inna konstrukcja latawca w stosunku do baru z innego modelu wymusi inne trymowanie.

Re: bar northa z latawcami innych marek

: 20 lut 2015, 23:44
autor: piekut00
hmm.. to moze ja sie zle wyrazilem.
cos w naprezeniach linek zmienia sie na pewno..
no i mowa o barze 4linkowym

Re: bar northa z latawcami innych marek

: 21 lut 2015, 00:59
autor: minon1
Zapędziłem sie :)....

Ale poprzednie posty Y podtrzymuje

Re: bar northa z latawcami innych marek

: 21 lut 2015, 11:16
autor: mazar
na jednej lince latawka teoretycznie nie powinna ciągnąc, jednak North nie stosował długo tego systemu, tłumacząc, że istnieje ryzyko splątania i wpadnięcia latawki w tzw. death loops/death spiral - nie pamiętam dokładnie nazwy, ale można o tym poczytać na kf.com - na ile jest to prawdziwe, to nie powiem bo nie miałem jeszcze takich doświadczeń

co do Y to nie wiem czy to rzeczywiście ma aż tak duże znaczenie (Rebel lata na bardzo małym Y) - pewnie jakiś inż.konstruktor musiałby to policzyć uwzględniając w każdym przypadku również różne podpięcie uprzęży przy latawcu - przy empirycznym :D podejściu podpinałem bar Flexi (ma większe Y) do Northa i bar Northa do RRD i nie zauważyłem istotnych różnic, poza niechętnym przewracaniu się latawki po liszowaniu, przy krótkiej mini piątej lince, chociaż podsumowując powyższe preferuję używać latawki z dedykowanymi im barami

najlepiej sam popróbuj przy nie hardkorowych warunkach wiatrowych i w miarę bezpiecznym miejscu - powodzenia :thumb:

Re: bar northa z latawcami innych marek

: 21 lut 2015, 14:16
autor: piekut00
gdybym mial mozliwosc potestowania ten temat by nie powstal..
tu chodzi o zakup w ciemno :D
do tej pory uzywalem jednego baru z roznymi latawcami i nie bylo najmniejszego problemu, ale wszystkie te latawce swoje bary mialy z niskim Y.
problem pojawil sie jak chcialem zmienic bar i dokupilem inny latawiec, a za tydzien wyjazd kite'owy..
dla pewnosci zabieram 3 kajty i 3 bary..
dzieki wam za udzial w dyskusji. :thumbsup: