Strona 1 z 2

dyno vs edge

: 29 sie 2016, 21:02
autor: jan53
gryzie mnie ten temat więc zapytam.Czy można postawić znak równosci między ozone edge z north dyno ?Sprawdziłem w danych producenta i stwierdziłem,ze jeden i drugi ma prawie takie same zalety i wady,czyli wysokie notowania w "low end","up wind","handgtime"-generalnie w freerade/race i gorsze lub w innych parametrach.Mają podobne AR,a w praktyce to wszyscy uważają edge za latawiec najlepszy do wszystkiego/nie widzieć czemu?/a dyno tylko kojarzone jest jako słabowiatrowe -15-17m.

Re: dyno vs edge

: 29 sie 2016, 23:03
autor: KrisIs
jan53 pisze:gryzie mnie ten temat więc zapytam.Czy można postawić znak równosci między ozone edge z north dyno ?Sprawdziłem w danych producenta i stwierdziłem,ze jeden i drugi ma prawie takie same zalety i wady,czyli wysokie notowania w "low end","up wind","handgtime"-generalnie w freerade/race i gorsze lub w innych parametrach.Mają podobne AR,a w praktyce to wszyscy uważają edge za latawiec najlepszy do wszystkiego/nie widzieć czemu?/a dyno tylko kojarzone jest jako słabowiatrowe -15-17m.

zauważ że Edge ma to wszystko na 4 linkach i kajt rozwijany od lat.

Re: dyno vs edge

: 30 sie 2016, 12:41
autor: fomicz
Dyno jest latawcem rejsowo/słabowiatrowym, w tym roku chyba model identyczny jak w poprzednim i chodzą plotki o zakończeniu produkcji i sprzedaży, (rozmiary 15 i 18). Słabowiatrowo/freeridowym jest North Juice.
BTW: tylko Rebel wymaga 5 linek pozostałe mogą jeździć na 5 lub 4.

Re: dyno vs edge

: 30 sie 2016, 17:43
autor: JanuszD
fomicz pisze:Dyno jest latawcem rejsowo/słabowiatrowym, w tym roku chyba model identyczny jak w poprzednim i chodzą plotki o zakończeniu produkcji i sprzedaży, (rozmiary 15 i 18). Słabowiatrowo/freeridowym jest North Juice.
BTW: tylko Rebel wymaga 5 linek pozostałe mogą jeździć na 5 lub 4.


Nie jestem pewien tych 4 linek przy Dyno. Nie mam niestety swojej 15stki pod reka wiec nie moge potwierdzic, ale cos mi sie wydaje, ze ma napis 'Do not use with 4 lines'.
2016 ma loaded 5th line wiec jesli podepniesz 4 linki to slabszy depower i gorsza kontrola.

Re: dyno vs edge

: 30 sie 2016, 21:30
autor: jan53
ok.ale mówicie trochę bardziej o praktyce/-mi chodzi o teorię.Weżmy na tapetę model edge i dyno,przykładowo średni rozmiar 11-13m i rocznik np.2014 , to czym się różnią w zastosowaniu?Oczywiście są drobne różnice w konstrukcji,jeden ma bar 4 linki,drugi 4-5, jeden ma łan pump drugi nie,itd, .Może edż jest generalnie lepszą konstrukcją od dyno,ale będę się upierał ,że jeden i drugi podobne zastosowanie.Jeśli byśmy porównali obie firmy generalnie to czy błędem jest sparowanie modeli dyno-edge,rebel-catalist,vegas-c4?

Re: dyno vs edge

: 31 sie 2016, 14:07
autor: fomicz
JanuszD pisze:Nie jestem pewien tych 4 linek przy Dyno. .

Rzeczywiście chyba Dyno wymaga baru 5th. Sorki

Re: dyno vs edge

: 31 sie 2016, 15:28
autor: jan53
niekoniecznie -piąta linka w dyno jest luźna i nie wpływa na kształt latawca/w przeciwieństwie do rebla,gdzie piąta linka trzyma profil/,pozatym pigtaile do linek mocy mają dwa węzełki -jeden z chorągiewką 4th,drugi 5th

Re: dyno vs edge

: 31 sie 2016, 16:38
autor: andrzejwodejszo
jan53 pisze:Jeśli byśmy porównali obie firmy generalnie to czy błędem jest sparowanie modeli dyno-edge,rebel-catalist,vegas-c4?


raczej nie - bo wtedy oznaczałoby, że:

Superb = S klasa, fabia = CLA, Octavia RS = C Coupe AMG
:D

no może ze Skodą przesadziłem, niech to będzie Passat, Golf i Scirocco R32 :D

Re: dyno vs edge

: 31 sie 2016, 16:45
autor: JanuszD
jan53 pisze:niekoniecznie -piąta linka w dyno jest luźna i nie wpływa na kształt latawca/w przeciwieństwie do rebla,gdzie piąta linka trzyma profil/,pozatym pigtaile do linek mocy mają dwa węzełki -jeden z chorągiewką 4th,drugi 5th


Moge sie mylic, ale moim zdaniem nie jest tak jak piszesz, przynajmniej w 2016 (a chyba w 2015 rowniez). Powtarzajac za strona Northa, 5th loaded line ma 'constant tension'- czyli jest odwrotnie niz piszesz, nie jest luzna.

andrzejwodejszo pisze:
raczej nie - bo wtedy oznaczałoby, że:

Superb = S klasa, fabia = CLA, Octavia RS = C Coupe AMG
:D


Kazda sroka swoj ogonek chwali :naughty: Tylko, zeby nie okazalo sie, ze Ozone to Skoda...

Re: dyno vs edge

: 31 sie 2016, 20:26
autor: jan53
miałem dyno 17m 2012rok i 5linka była luźna,może 2015/16 się zmieniło?

Re: dyno vs edge

: 31 sie 2016, 20:44
autor: Jacek olsztyn
Nie sądzę żebyś znalazł nie zadowolonego właściciela Edga no może z 2009r ale mi osobiście ten rocznik też pasował.
Będziesz miał okazje się przepłynąć to zobaczysz czemu jest tak chwalony

Re: dyno vs edge

: 31 sie 2016, 21:24
autor: jan53
chyba trafiłem na klub miłośnikow edge'a

ps.co do 4-5linek w dyno,pisze jak byk 4/5 line bar:http://www.powerkiteshop.com/north_dyno.htm

Re: dyno vs edge

: 01 wrz 2016, 09:21
autor: fomicz
jan53 pisze:chyba trafiłem na klub miłośnikow edge'a

Rozważ Juice - jest chyba bardziej uniwersalny, one pump, na pewno dowolność baru (4 lub 5 linek).

Re: dyno vs edge

: 01 wrz 2016, 10:51
autor: JanuszD
jan53 pisze:chyba trafiłem na klub miłośnikow edge'a

ps.co do 4-5linek w dyno,pisze jak byk 4/5 line bar:http://www.powerkiteshop.com/north_dyno.htm


Jeszcze raz sie powtorze, ze 2015 i 2016 ma loaded 5th line, a na stronie, ktora cytujesz:
Loaded 5th Line:
The loaded 5th line is a “nose line” with constant tension. This is responsible for reactive steering, powered as well as depowered and a crisp and direct bar feel. Only the 5th line system can guarantee 100% depower in less than one second when releasing the IRON HEART Quick Release.

Da sie na 4-ro linkowym tylko musisz miec na uwadze jakim to jest kosztem. Byl filmik gdzies jakie sa roznice w depowerze miedzy 4 i 5 linek. Jak wroce z urlopu i bede mial swoje Dyno (2015)pod reka to sprawdze, zeby sie upewnic, ale na 99% jest na nim napisane, zeby nie uzywac 4 linek.

Re: dyno vs edge

: 01 wrz 2016, 21:39
autor: jan53
ok.sprawdź.Aczkolwiek przyznaję ,że przeczytałem gdzieś na stronach producenta,że można używać baru 4 lub 5 linek ,ale to żeby mieć 100% "safety" to lepiej uzywać baru 5th.Ale chyba ma to wpływ na potencjalne liszowanie/na piątej lince jest zawsze bezpiezniesze zliszowanie/, ale nie depower,który tylko ustawia zakres kąta latawca względem wiatru,i myślę,że czy to bar 4 czy 5 linek zakres będzie taki sam.