Strona 1 z 2

Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 13 mar 2018, 11:08
autor: kite24.pl
Dotarły do nas najnowsze konstrukcje firm Mystic i Ride Engine - w tym przypadku mowa o trapezach. Od wielu lat przyzwyczajeni byliśmy korzystać z miękkich trapezów, które obejmowały nas w pasie i zamykane były poduszką z hakiem. W tym przypadku nie będzie inaczej z tym wyjątkiem, że podparcie w okolicach kręgosłupa stworzone jest z twardych kompozytów uniemożliwiających wyginanie. Takie rozwiązanie zaowocowało równomiernym podparciem całego odcinka lędźwiowego (w którym przylega trapez) z jednakowym obciążeniem. Rozwiązanie takie nie wymaga tak mocnego zaciskania poduszki z hakiem/sliderem jak w standardowych konstrukcjach znanych z wcześniejszych modeli. Sztywna konstrukcja to także dodatkowe zabezpieczenie kręgosłupa przed urazami - działa jak specjalny ochraniacz zwiększając bezpieczeństwo uprawiania tego sportu. Pomimo tak istotnych zmian konstrukcje ze "sztywnymi plecami" nie są wcale cięższe niż standardowe trapezy. Dla przykładu biorąc pod uwagę rozmiar M wyposażony w hak, zarówno Ride Engine Carbon czy Mystic Majestic X, a nawet Mystic Warrior ważyły dokładnie tyle samo czyli w okolicach 1820g. Trapezy należy doposażyć w hak/slider dlatego producenci oferują dwa rozwiązania (hak i slider) w trzech różnych rozmiarach. Teraz każdy powinien dopasować sobie idealny rozmiar, tworząc własną konfigurację. Materiały z jakich zostały wykonane trapezy to wysokiej jakości neopreny, czy stal nierdzewna i ciężko wyłonić lepszą konstrukcję. Mystic zastosował kontynuację systemu szybkiego zapięcia Clickerbar 4.0 znany i rozwijany z wcześniejszych konstrukcji. Ride Engine natomiast zastosował najprostsze z możliwych rozwiązań, czyli klamrę. Ride Engine wyprodukował także tańszą wersję - również ze sztywnym podparciem pleców, mowa tu o modelu HEX, który również współpracuje z hakami i sliderami z najnowszej kolekcji. Sami oceńcie który Trapez bardziej Wam odpowiada. Ze swojej strony dodamy tylko, że ciężko nam zdecydować który wybierzemy prywatnie. https://www.kite24.pl/szukaj
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 14 mar 2018, 18:21
autor: namor
Jestem ciekawy jak się sprawdza Mystic na sucharze. Może te wstawki po bokach widoczne na zdjeciach lepiej trzymaja na Mystic Vulcanic?
Ride Engine troche podchodzi do gory na zebra. No i to zapiecie. No, nie wiem...

Re: Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 15 mar 2018, 08:36
autor: Wrogu
Na sucho zapięcie w RE ejst mało wygodne. Jak będzie w praktyce to się okaże. Ale ze zdjęć wygląda, że hak mystica powinien pasować.

Re: Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 15 mar 2018, 09:30
autor: namor
Wrogu pisze:Na sucho zapięcie w RE ejst mało wygodne. Jak będzie w praktyce to się okaże. Ale ze zdjęć wygląda, że hak mystica powinien pasować.


Hak Mystica? Ma takie samo zapiecie? Chociaz ten niewygodny Ride Engine nie zamarznie tak jak stare zapiecia Mystic'a ;)

Re: Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 15 mar 2018, 10:14
autor: kite24.pl
można zamieniać , wymieniać , jak komu wygodnie według jego własnych upodobań . Tak to wygląda \
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 15 mar 2018, 11:36
autor: Wrogu
kite24.pl pisze:można zamieniać , wymieniać , jak komu wygodnie według jego własnych upodobań . Tak to wygląda \
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Bardzo fajnie :thumb:

Zostaję przy haku fabrycznym. A co w praktyce wyjdzie to się zobaczy :)

Re: Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 31 mar 2018, 13:22
autor: Kubs0n
Ja dla porównania załączam foto Majestic X zestawionego z ION composite series, oba przedstawione na zdjęciu to rozmiar M. Mówiąc ogólnie ION CS odbiega kształtem sztywnej konstrukcji od trapezu mystica oraz Ride Engine, jest inaczej skrojony , przede wszystkim boki są węższe od dwóch wyżej zestawionych, za to środkowa powierzchnia jest tej samej szerokości. Na Majestic X pływałem, i jak do tej pory to najlepszy trapez na jaki trafiłem. IONa przymieżałem tylko "na sucho" i niestety nie leży mi (ściska w biodrach) no ale trzeba popływać żeby w pełni się wypowiedzieć :thumb:
Obrazek

Re: Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 04 kwie 2018, 13:55
autor: bartekk
Wrogu pisze:
Obrazek
Obrazek


Jak ten hak może być stabilny, skoro jest taki krótki i wisi tylko na dwóch cienkich paskach z każdej strony, przecież to nie może nie bujać się na lewo prawo, do góry itd :roll:

Nie rozumiem dlaczego oni dalej nie stosują tego rozwiązania które ma manera z płytkami które wychodza z każdej strony haka i usztywniają hak który siedzi w tym trapezeie jak galareta. Oblatałem z tych dwóch tylko Ride Engine troche i póki co pod tym względem Manera EXO nie ma sobie równych.

Obrazek
Obrazek

Re: Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 04 kwie 2018, 14:50
autor: sebro
bartekk pisze:Manera EXO nie ma sobie równych.


Niedługo otworzę lodówkę, a tam zamiast piwa wyskoczy boska Manera :lol:

Re: Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 04 kwie 2018, 15:04
autor: kite24.pl
przypominam :thumb:
temat Ride Engine & Mystic
Można założyć temat oddzielny i porównywać .... dziękuję

Re: Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 04 kwie 2018, 15:39
autor: bartekk
sebro pisze:
bartekk pisze:Manera EXO nie ma sobie równych.


Niedługo otworzę lodówkę, a tam zamiast piwa wyskoczy boska Manera :lol:


Klasycznie w kiteforumowym-trolowym stylu.. pozostał część zdania w tej sytuacji jest BARDZO istotna.. :idea:

Napisałem o stabilności haka :idea:

Re: Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 04 kwie 2018, 18:11
autor: sebro
Nie odwracaj kota ogonem.
Temat jest o porównaniu dwóch konkretnych trapezów, w dodatku tzw. hard shell.
Ty jesteś sprzedawcą i wciskasz swój kit w kolejne miejsce.
Bez odbioru.

Re: Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 04 kwie 2018, 22:06
autor: march_in
w dodatku kolega nie wysilił się zbytnio i skomentował poglądowe foto na którym zamienione są haki mystic z ride engine a paski niedociągnięte. Pewnie z ride engine wziety jest maly rozmiar haka... ale tak ten hard shell manera lepszy :D
fajnie widać różnice na tych zdjęciach poduszek pod hak. moim zdaniem obydwie jeszcze do dopracowania, chociaz zwyciezca wydaje sie jeden.
Kolejna uwaga to wersja z hakiem mystica - nie kumam zmian w porownaniu z poprzednimi latami :/

Re: Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 08 cze 2018, 18:16
autor: namor
Trapezy Ride Engine mam już przetestowane gruntownie. Gdzie szukać testów Mystic X?

Re: Ride Engine & Mystic - trapezy sztywne konstrukcje

: 10 cze 2018, 00:21
autor: MarekH
Miałem RE Hex Core, mam Mystic Majestic X.
Dla mnie hardshell, to jest to. Bajeczka. Świetnie podparty odcinek lędźwiowy. Fajnie przekłada się siła kite na plecy. Na duży ich odcinek, co powoduje, że w zasadzie się tego nie czuje.
Nie zauważyłem rotowania i uciskania brzucha przez spreader bar. To w dużym stopniu kwestia odpowiedniego doboru rozmiaru trapezu i spreader baru.
Komfort w obu taki sam. Wykonanie, to już trochę inna rzecz.
RE wymyśliło, żeby taśmę velctro (mają zupełnie nowy patent "rzepa") montować odwrotnie niż we wszystkich innych trapezach, co ma zapobiegać mechaceniu lycry. Fajnie, tylko, że teraz aktywna część velctro styka się z spreader barem (w przypadku kiedy nie dociągniemy taśmy pasa do końca rzepa, bo mamy nieco więcej w pasie, lub nie chcemy się mocno spinać, a jak wiadomo w przypadku sztywnych trapezów nie ma takiej potrzeby). Stykanie się obu tych części powoduje prucie spreader baru od spodu. Tak było u mnie. Nie wiem jak by to wyglądało po pół roku pływania... Obawiam się, że spreader bar musiałby być naprawiany/szyty. Jak ktoś dociąga pas z rzepem do końca, problem nie występuje. Producent wymyślił rozwiązanie ad hoc i dosyła kawałek rzepa, którym można osłonić nieużywaną część taśmy velcro...
Druga rzecz, to zużywanie się parcianych pasków mocujących spreader bar. Po pięciu użyciach trapezu miały one już wyraźne ślady zużycia. Zmechacenie było tak duże jakiego nie było na moim kliku letnim Warriorze.
Nie wiem. Może ja trafiłem na jakąś słabszą partię, ale po przesiadce na Majestic X, wszystkie problemy znikły a zostały tylko zalety hardshella. Niektórzy nie lubią zapięcia Click, a ja uwielbiam. W RE zapięcie jest ok, ale w sytuacji awaryjnej nie ma szans na zdjęcie trapezu. Siedzi przymocowany na gwóźdź. Zostaje walka z parcianymi paskami w wodzie. W przypadku jakiegoś zdarzenia typu niekontrolowane kiteloopy i splątania systemu bezpieczeństwa np. leashem, nie ma szans na pozbycie się kajta, który ciągnie np. na brzeg. W Mysticu da się dość łatwo (dwoma ruchami) zdjąć trapez, jeżeli jest taka konieczność.
Jak na razie nie znalazłem żadnej wady w Mysticu. Działanie - robi co ma robić wyśmienicie, funkcjonalność - pierwsza klasa, wykonanie - wzorowe.
Dla mnie, RE kontra Mystic: 1-3.