Bar northa/duotone.

Recenzje, oceny, opisy, porady sprzętowe.
K-I
Posty: 176
Rejestracja: 19 paź 2011, 18:09
Postawił piwka: 26 razy
Dostał piwko: 4 razy
 
Post23 mar 2019, 00:39

Jaki bar bedzie kompatybilny za latawcami northa/duotona, może ktoś używa innego baru?
Sporo artykułów o linkach northa/duotona które są do dupy na forach.Jeżeli wymieniają w ramach gwarancji to ok, jak nie to gorzej bo sam bar bardzo fajny.

https://www.wetestkites.com/2018/12/22/duotone-lines/

Kubs0n
Posty: 637
Rejestracja: 23 paź 2011, 10:46
Deska: Xenon Laluz
Latawiec: North Vegas
Lokalizacja: Jastarnia
Postawił piwka: 22 razy
Dostał piwko: 40 razy
Kontaktowanie:
 
Post23 mar 2019, 05:31

No niestety North/duotone robi fajne latawce ale trwałość Baru to porażka. W moim przypadku, nowy bar starcza mi na rok bezpiecznego użytkowania. Kolega jest nie co lepszy i wymienia co pół roku :D
Testowałem wszystkie bary northa od 2010 roku do teraz, i wg. mnie w tych z lat 2010-2013 były trwalsze linki (mam jeden bar z 2013 do dziś i jest ok) 2014-2019 to już te początkowo żółte woskowane linki tracące swój urok z każdym pływaniem. Owijka z pianki Eva w rocznikach 2016-2018 dużo szybciej się wyciera(nie wspominam o wszystkich barach z 2012 - najgorszy bar NKB ever...wstyd!). W Rocznikach 2013 - 2016 Problemem była pękająca linka safety w miejscu w którym jest doczepiony safety ring, w 2017 pomyśleli i zamontowali w tym miejscu niebieska plastikową osłonkę i problem się rozwiązał, nie wiedzieć czemu w 2018 w już przeprojektowanym safety ringu tej plastikowej osłonki zabrakło i problem znów wrócił. 2018 jest tez problem z pękającą białą grubszą linka mocy w miejscu w którym rozdziela się V, w 2019 może być podobnie.

A co do clickbaru to fajnie ze podlinkowałeś adresem do tej stronki, dealerzy northa szczycili się tym ze clickbar się mniej zużywa i czego to nie potrafi a tu psikus :lol:

Tez szukam alternatywy dla barów northa, testowałem bary Ozone, airush , best i nobile, z latawcami NKB no i da się bez problemu pływać i robić wszystko normalnie ale jednak to nie ten sam feeling co na barze northa :roll: Ma na to wpływ wysokość Y, i nie wiem może tez brak owijki na lince depowera :lol:
Najlepiej wypadł bar Ozone z nowszych roczników (niebiesko-czarny), oglądałem tez bar Eleveight który muszę przyznać wyglada sensownie :thumb:

K-I
Posty: 176
Rejestracja: 19 paź 2011, 18:09
Postawił piwka: 26 razy
Dostał piwko: 4 razy
 
Post23 mar 2019, 07:13

To jest dopiero wyczerpująca odpowiedź, dzieki .Bar Ozona wyglada super a system wpinania chickena najlepszy jaki widzialem, tylko jak to bedzielatac na tym barze jestem ciekawy.Miałem bar Cabrinha i też to nie to samo co northa bar, a szkoda.

Awatar użytkownika
kuicets
Posty: 1320
Rejestracja: 26 wrz 2016, 17:49
Deska: Laluz
Latawiec: Rebel 9
Lokalizacja: BIESZCZADY
Postawił piwka: 42 razy
Dostał piwko: 108 razy
 
Post23 mar 2019, 08:42

A może delikatne skrócenie linek mocy/wydluzenie sterowek przy barach z niskim Y pomoże? Tak tylko dumam i może to bez sensu, ale wysokie Y przy tych takich samych (równych) linkach powoduje, że są nieco bardziej napięte niż przy niskim Y (nie ida prosto z baru do latawca tylko tak jakby linią łamaną - i dystans bar-latawiec się o kilka centymetrów, ale jednak - skraca....). Nie wiem czy za bardzo nie zamotalem, może rysunek pomoże jak się szarpnę :) jest to wyliczalne łatwo w zaleznosci na jakiej wysokości od baru jest/powinno być Y.

Awatar użytkownika
Mikolpa
Posty: 3207
Rejestracja: 05 kwie 2013, 15:58
Deska: SU-2 Prorider 140, Trans 153
Latawiec: Rebel 10,12,14, Addiction 18
Lokalizacja: Wrocław
Postawił piwka: 126 razy
Dostał piwko: 142 razy
 
Post28 mar 2019, 02:53

kuicets pisze:A może delikatne skrócenie linek mocy/wydluzenie sterowek przy barach z niskim Y pomoże?

Pomoże.
Do tego jak dodamy 5 linkę i regulację długości to może i załatwi temat. Pytanie w ilu %? i jaki to będzie mieć wpływ na profil?
Mi nie chcę się nad tym zastanawiać i testować dlatego zmieniam bary northa na nowsze, problem w tym że duotone zmieniło położenie Y i już dupa.. . zostaje zmiana linek na bardziej trwałe :wink:



kuicets pisze:, ale wysokie Y przy tych takich samych (równych) linkach powoduje, że są nieco bardziej napięte niż przy niskim Y (nie ida prosto z baru do latawca tylko tak jakby linią łamaną - i dystans bar-latawiec się o kilka centymetrów, ale jednak - skraca....). .
:wink:

Są napięte pod innym kątem, co w przypadku lataków bez uzdy przekłada się na profil.

maniek1975
Posty: 709
Rejestracja: 27 gru 2007, 11:01
Postawił piwka: 2 razy
Dostał piwko: 9 razy
 
Post09 cze 2019, 10:07

Osobiście widziałem w nordowskim barze złamany drążek . Kiedyś pływałem na ozonowskich barach i były najlepsze. Zastaniwilbym się jednak nad systemem wypięcia po ostatnim wypadku Lentena. Teraz pływam na barach core. Też nie są doskonałe. Za 1,5 -2 koła żadna firma nie produkuje jeszcze ideału .

Awatar użytkownika
Turbo_Sen
Posty: 555
Rejestracja: 06 wrz 2017, 18:11
Deska: Jest
Latawiec: Też są
Lokalizacja: Gdansk
Postawił piwka: 15 razy
Dostał piwko: 15 razy
 
Post09 cze 2019, 17:13

maniek1975 pisze:Osobiście widziałem w nordowskim barze złamany drążek . Kiedyś pływałem na ozonowskich barach i były najlepsze. Zastaniwilbym się jednak nad systemem wypięcia po ostatnim wypadku Lentena. Teraz pływam na barach core. Też nie są doskonałe. Za 1,5 -2 koła żadna firma nie produkuje jeszcze ideału .

Flysurfer wypuścił nowy bar, miałem w rękach wydaje się super jakość. Mi cabrihny bary odpowiadają po ponad 2 latach używania wszystkie linki wziąć równe.

Wrogu
Posty: 1932
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:40
Deska: do pływania
Latawiec: do latania
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 52 razy
 
Post10 cze 2019, 13:09

Ten flaj to ichnia wariacja baru Northa. Zrywka to ironheart, ale Niskie V. Dla latawców z niskim Y, jeśli ktoś nie chce clicka to super sprawa.

Bar bardzo fajnie wygląda. Jedyne czego nie wiadomo to jakie linki zastosowali (producent,model).


Wróć do „Recenzje & Opinie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

cron