Strona 1 z 1
Opiszcie swoje komórki!!!
: 12 lis 2005, 21:16
autor: Diabolo
Umówmy się, że trymer odpuszczony = linki nośne i hamulce równej długości.
Która kombinacja jest poprawna?
1.
trymer odpuszczony = latawiec zwolniony
trymer 1/2 położenia = normalny lot
trymer zaciągnięty = latawiec przyśpieszony
2.
trymer odpuszczony = normalny lot
trymer 1/2 położenia = latawiec przyśpieszony
trymer zaciągnięty = latawiec mocno przyśpieszony
Chodzi o to, czy przy odpuszczonym trymerze macie wrażenie, że Wasze latawce latają trochę wolno i raczej standardowym położeniem wydaje się lekko przyciągnięty trymer, czy przy odpuszczonym trymerze latają jak trzeba, a zaciągnięcie powoduje tylko wzrost prędkości lotu.
Interesuje mnie jak to jest we flysurferze, aerosie, ozone, north husky itp.
: 12 lis 2005, 22:39
autor: Mariusz33
Witam
To cytat z Leksykou ze strony Kiteportal: ---Taśma Regulacji Mocy (ang. depower strap - taśma regulacji mocy latawca) taśma lub linka znajdująca się bezpośrednio nad barem mająca za zadanie regulację mocy latawca. W latacach dmuchanych ściągnięcie taśmy do siebie (w dół gdy latawiec jest w zenicie) powoduje zmniejszenie mocy latawca, natomiast odpuszczenie taśmy (do góry gdy latawiec jest w zenicie) powoduje zwiększenie jego mocy. W systemie z dwoma taśmami (patrz zdjęcie) czerwona taśma zmniejsza moc, natomiast niebieska zwiększa.
PS. Chyba to miałes na mysli pisząc "trymer" ?. Mimo wszystko dziwią mnie twoje pytania biorąc pod uwagę to, że jak piszesz "od kilku lat projekuję latawce "
: 12 lis 2005, 23:19
autor: Sajk
Może chłopak chce się dostosować do ogólnie przyjętych norm.. Dobrze, że się pyta! Z resztą podobno nie ma głupich pytań, tylko są głupie odpowiedzi
Jakbym miał komórkę to bym odpowiedział

: 13 lis 2005, 09:53
autor: rolnik
Po chwili latania na fs speed wydaje mi sie ze druga kombinacja jest poprawna .Zaciagniecie tasmy depowera spowoduje kombinacje pierwsza.
: 13 lis 2005, 20:48
autor: Diabolo
Ja stosuje układ nr 2 i uważam, że to nie jest głupie pytanie.
Jest wiele latawców na rynku i ciężko byłoby wszystkie oblatać i wyciągnąć wnioski. Myśle, że po to jest kiteforum.
Słowo trymer użyłem z paralotniarstwa.
: 14 lis 2005, 09:42
autor: Mariusz33
Sajk pisze:Z resztą podobno nie ma głupich pytań, tylko są głupie odpowiedzi
Witam,
To nie ja powiedziałem tylko ty
Nie uważam pytania za głupie tylko dziwi mnie, że osoba z tak bogatym bagażem doświadczeń pyta o takie rzeczy.
Mam OZONA 05 10,5 i depower działa zgodnie z definicją. Taśma zaciągnięta - zmniejszona moc.
PZDR
: 14 lis 2005, 15:33
autor: ..
Mariusz33 pisze:Sajk pisze:Z resztą podobno nie ma głupich pytań, tylko są głupie odpowiedzi
... i depower działa zgodnie z definicją. Taśma zaciągnięta - zmniejszona moc.
I wg mnie spowalnia kajta bo rozluzniają sie linki boczne
: 14 lis 2005, 20:07
autor: mareks
Byc może zależy to od konstrukcji latawca ale tak jak pisze Mariusz33 taśma ściągnięta zmniejsza moc latawca nie wpływając na jego szybkość reakcji - mam na myśli Ozona Frenzy we wszystkich rozmiarach. Nie zauważyłem widocznego związku pomiędzy regulacją trymera a szybkością latawca.