FAQ dla TT rejsiarzy

Kitesurfing i wszystko z nim związane.
Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:20

Słowo wprowadzenia do racingu napisane 4 lata temu:
viewtopic.php?f=1&t=35713&hilit=FAQ

1. Dla kogo jest amatorski cykl TT Racing 2015?
Możesz znaleźć się na liście startujących, jeśli spełniasz choć jeden z poniższych warunków:
- chcesz porównać z innymi swoje umiejętności jazdy na twintipie w trybie wyścigowym,
- chcesz pierwszy raz wystartować w zawodach o sportowym charakterze,
- słyszałeś o stałej grupie zawodników regularnie startujących w polskich zawodach, ich dobrej zabawie, kapitalnej atmosferze ale nie masz sprzętu lub umiejętności pozwalającej na bycia częścią tamtego zjawiska,
- chcesz zebrać grupę Twoich ziomków i pobawić się wspólnie z innymi,
- czujesz, że jesteś demonem prędkości, urodzonym taktykiem ale w żaden sposób nie mogłeś tego zweryfikować w praktyce,
- myślałeś o starcie w Formule ale brakowało Ci przekonania do zakupu sprzętu. Po sukcesach lub porażkach w zawodach TT będzie łatwiej podjąć decyzję.
- liczysz, że wspólne zawody z doświadczonymi zawodnikami Formuły pomogą osiągnąć Ci lepsze rezultaty, poprawić umiejętności,
- chcesz posmakować atmosfery zawodniczej, zapoznać się z procedurami, przepisami, liznąć taktykę, sprawdzić jak wyglądają porządne zawody ze strony wody.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:23

2. Gdzie mogę zapoznać się z całym kalendarzem cyklu?
Kalendarz pojawi się tutaj:
http://pskite.pl/index.php/news/238-ama ... -2015.html
Jeszcze go nie ma. Obiecujemy wrzucić roboczy za parę dni a ostateczny do końca maja.

Na razie mamy na 100% trzy edycje:
a) Chałupy 3 w ramach amatorskiej dodatkowej edycji Ford Kite Cup – jednodniowa impreza na prognozę pomiędzy 6-12 lipca,
b) Mielno w ramach Eko Kite Tour 7-9 sierpnia – trzydniowa impreza z przytupem.
c) Jastarnia w ramach Forf Kite Cup 14-16 sierpnia – dwu/trzydniowa impreza integracyjna, bo jednocześnie będą to mistrzostwa Polski Formuły. Zawody TT Racing będą obserwowane przez Polski Związek Żeglarski. Chcemy im pokazać jak powinny wyglądać porządne zawody z elementem zabawy a nie drętwe formaty olimpijskie. Liczymy tutaj na rekordy frekwencji.

Zawody czekające na potwierdzenie:
Na dziś mogę powiedzieć, że Eko Kite Tour dopina Kołobrzeg 3-5 lipca oraz Świnoujście w dniach 31.07-02.08.
KiteMielno planuje również zawody we wrześniu na zamknięcie klubu w Mielnie.
Darek Wądołowski zbiera kasę na organizację zawodów we wrześniu w Krynicy Morskiej.
Jeszcze nie mogę podać szczegółów ale może jeszcze odpali impreza na prognozę w Kuźnicy i gdzieś na Helu w wakacje.
Razem mamy 3 potwierdzone i 6 niepotwierdzonych edycji! Jak wypali choćby połowa planowanych to będziemy mieli aż 6 imprez.

PS. Jak chcecie pomóc w sponsoringu lub znacie sponsorów chętnych pomóc proszę o kontakt na marek.rowinski(znakmałpy)pskite.pl

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:23

3. Na czym mają polegać zawody na prognozę?
W ramach eksperymentowania komisja sportu dopracowuje następujący model:
Organizator ogłasza tryb stand-by na jeden tydzień wakacji.
Chętni zgłaszają się do organizatora mailowo i podają numer komórki kontaktowej.
Na 2 dni przed pierwszym dniem zawodów o godz 1200 organizator wysyła grupowego smsa o potwierdzeniu lub odroczce na pierwszy dzień zawodów, informuje o tym również publicznie w necie.
Powtarza tą procedurę każdego dnia o godz.12 aż do zapadnięcia decyzji o przeprowadzeniu zawodów.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:24

4. Na jakich latawcach mogę wystartować?
Na wszystkich istniejących dmuchańcach. Wprowadziliśmy ograniczenie dla latawców komorowych. Wynika to z faktu pojawienia się wysoce profesjonalnych komórek dedykowanych do racingu, które mają wyraźnie lepsze osiągi niż dmuchane. Nie chcemy ich w zawodach amatorskich. Chcemy zachęcać Was wspólną zabawą na w miarę równorzędnym poziomie sprzętowym a nie zniechęcać poprzez rozdawanie nagród przed rozpoczęciem wyścigów.

Mamy konkretną listę komórek na jakich NIE MOŻNA STARTOWAĆ:
Ozone Chrono, Ozone R1, Flysurfer-Sonic FR, wszystkie Elfy oraz komórka F-One.
Jak pojawią się nowe specjalistyczne komórki race to dodamy je do powyższej listy.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:24

5. No dobra ale też są dedykowane dmuchańce do racingu. Dlaczego nie ma na nie banu?

Prosta piłka – Edge lub Velocity obsługuje się w identyczny sposób jak każdy inny latawiec dmuchany. Nie można tego powiedzieć o komórkach. Chodzi nam również o to, aby było bezpiecznie. Jak ktoś pożyczy na zawody Chrono i pierwszy raz na nim wystartuje to na milion procent będzie z tego tylko bałagan!
Poza tym trasy dla TT będą znacznie mniej wymagające technicznie (z bardzo krótkim bokiem na wiatr). Posiadanie dmuchanych maszyn do racingu nie będzie tak mocno decydujące jak w Formule.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:26

6. Na jakich deskach pływamy i jaki osprzęt deski jest dopuszczony?
Tylko i wyłącznie deski dwukierunkowe typu twintip (TT). Nie pozwalamy na jakiekolwiek deski jednokierunkowe.
Chcemy desek jakich używacie na co dzień!
Zdajemy sobie sprawę, że znajdą się ambitni amatorzy chcący zyskać przewagę sprzętową lub technologiczną. Witamy też takich rajderów ale unikamy desek-dziwolągów z przeróżnymi patentami poprawiającymi jazdę na wiatr. Dlatego wprowadzamy następujące ograniczenia gabarytowe: maksymalna długość 1710mm, maksymalna szerokość 510mm, maksymalna grubość 20mm, minimalna szerokość 150mm.

Każdy wie, że najważniejszym elementem wpływającym na umiejętność ostrzenia jest statecznik. W Formule mają one ponad 40cm. W naszym cyklu nie chcemy tego. Chcemy normalnego sprzętu używanego każdego dnia. Dlatego statecznik może mieć maksymalną wysokość 60mm, długość 130mm.
Dozwolone maksymalnie 4 stateczniki i znajdujące się blisko tipów deski. Nie mogą znajdować się w środkowych 30% długości kadłuba. Jak ktoś ma deskę na 5-6 statecznikach będzie musiał wykręcić nadstan.

Oczywiście nie będą dopuszczane chowane stateczniki, miecze oraz inne wystające części podwodne.
Jeśli deska ma oryginalne kanały (multiconcave) to nie ma z tym problemu. Jeśli jednak ktoś zalaminuje do dna kanały lub listwy wzdłużne to NIE będzie dopuszczony z taką deską. Mamy się bawić a nie napinać lamusy jedne!

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:27

7. Jakie są wymogi dla systemów kontroli latawca?
Bar musi posiadać sprawny system bezpieczeństwa oraz możliwość regulowania mocą latawca.
To jest kardynalny wymóg! System ma działać. Może być przerabiany ale w sposób zapewniający sprawne działanie.
Ktoś się splącze i dojdzie do zniszczenia sprzętu, utraty zdrowia i okaże się, że jeden z rajderów nie mógł się wypiąć, bo nie miał technicznej możliwości to z automatu jest winnym wszystkiemu.
To tak jak jazdą po pijaku za kierownicą. Pijak zawsze winny!

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:27

8. A co z przedłużkami, długością linek?
IKA mówi jasno: maksymalna długość linek nie może być większa niż 45 metrów od chicken loopa do czubka nadmuchanego i podłączonego latawca.
Normalne latawce mają linki około 22-25m. Przedłużki około 5-8m poprawią dolny limit latawca ale jednocześnie go spowolnią.
Z doświadczenia doradzę, że zabawa z przedłużkami to kłopotliwa sprawa dla amatora. Jeśli chcecie je stosować w zawodach to najpierw dużo potrenujcie na nich.
Nie ułatwicie sobie i innym życia zakładając 10 metrowe przedłużki!

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:28

9. Jakie wymagane są środki ochrony?
Zalecamy wszystkim używanie kasków lecz nie jest to obowiązkowe.
Jednak proponuję zabrać każdemu kask i użyć go w pierwszych wyścigach. Jak się okaże, że towarzystwo ogarnia to nie ma konieczności używania go w dalszych wyścigach.

Wymagamy kamizelki wypornościowe dla niepełnoletnich i zalecamy je każdemu innemu rajderowi.
Weźcie pod uwagę, że część zawodów będzie odbywała się na pełnym morzu i będziecie wypływać dalej niż 300m w morze. Zdrowy rozsądek podpowiada – ubierz kamizelkę. Ważne jest to, abyście potraktowali to poważnie. To jest wasze zdrowie i bezpieczeństwo.
Kamizelka kamizelce nie równa. Sprawdźcie swoje kamizelki przed zawodami. W stanie nienadmuchanym mają utrzymać się na powierzchni wody przez minimum 5 minut mając podczepiony 4kg obciążnik. To banalnie proste do sprawdzenia

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:30

10. Czytałem, ze wymagane jest ubezpieczenie. Jakie i gdzie mogę to zakupić?
Jak każdy organizator zawodów żeglarskich wymagamy ubezpieczeń OC. Z wielu powodów. Nie miejsce wyjaśniać to.
Dla was ważne jest to, że musicie takowe posiadać. Ma to być ubezpieczenie OC na uprawianie kitesurfingu i udział w zawodach kitesurfingowych.
Proszę nie przyjeżdżajcie z papierkiem ubezpieczenia domu z opcją OC na życie jego mieszkańców i psa. W przypadku jak komuś zrobicie krzywdę lub uszkodzicie sprzęt na 100% takie OC nie pokryje szkód. Będziecie musieli bulić sami.

Polecamy wam specjalistyczne ubezpieczenia. Poczekajcie parę dni kiedy to pojawi się nowa oferta pzkite z kartą kiteboardera.
Myślę, że warunki mile was zaskoczą :D

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:31

11. Co jest jeszcze potrzebne do udziału w zawodach i jak wygląda rejestracja?
Zabierzcie ze sobą dowód tożsamości potwierdzający wiek, ubezpieczenie OC na zawody, parę PLN na wpisowe, parking.

Rejestracja odbywa się w biurze zawodów – brzmi to dumnie ale nie zdziwcie się jak organizator wyznaczy to miejsce pod parasolką lub w małym namiocie.
Podczas rejestracji zapisujecie się do zawodów, wypełniacie obowiązkowe dokumenty.
Proszę o bardzo dokładne wpisywanie dużymi literami. Wasze błędy na arkuszach utrudnią komisji sędziowskiej życie i mi aktualizację rankingu.

Tutaj lista papierologii:
http://pskite.pl/images/pliki/zawody-pr ... PZKite.pdf
http://pskite.pl/images/pliki/zawody-pr ... g_2015.pdf
w wyjątkowych sytuacjach możecie też zapisać innego zawodnika korzystając z tego:
http://pskite.pl/images/pliki/zawody-pr ... ocnika.pdf

Poza tym uiszczacie wpisowe, dostajecie koszulkę z numerem startowym i dowiadujecie się gdzie i kiedy odbędzie się pierwszy skippers.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:32

12. Czy będzie darmowe jedzenie i picie na miejscu?
Mamy różnych organizatorów i różne formy zawodów.
Sprawdźcie to bezpośrednio z organizatorami edycji na którą jedziecie.
Na niektórych będzie śniadanko, obiad, picie, grill. Na niektórych może być tylko dostęp do płatnego jedzenia i picia.
Za rok postaramy się wprowadzić uniwersalne standardy.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:32

13. W jakim formacie i na jakich trasach będą przeprowadzane wyścigi?
W zależności od ilości startujących i panujących warunków wietrznych postaramy się odpowiednio dopasować trasy. Na pewno chcemy utrzymać regułę startu na wiatr. Eksperymentowaliśmy z innymi startami i okazały się one mniej bezpieczne. Start w dół wiatru powoduje, że na pierwszej bojce robi się potworny kocioł, dochodzi do splątań, uszkodzeń sprzętu. Start na wiatr minimalizuje powyższe zagrożenia. Trasy będą bardziej „płaskie” tzn halsówka na wiatr od linii startu będzie parokrotnie krótsza niż w Formule. Jak się okaże, że wiatr jest słaby ale wciąż w limicie przepisowym to spodziewajcie się górnego znaku około 100m powyżej linii startu. Może się zdarzyć również start slalomowy czyli równo na połówce.

Trasy będą lewoskrętne czyli każdy znak omijamy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Nie chcemy kombinować z dużą opcji tras. Najbardziej popularna będzie trasa „na wiatr / z wiatrem” czyli linia startu, górna boja, dolna boja, meta. Zalecamy jedno okrążenie. W miarę nabierania przez was doświadczenia nie wykluczamy dwóch kółek.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:33

14. Gdzie mogę zapoznać się z przepisami na necie i podczas zawodów?

Regulamin ogólny zawodów PZKite:
http://pskite.pl/images/pliki/zawody-pr ... e_2015.pdf

Przepisy Rozgrywania TT Racing:
http://pskite.pl/images/pliki/zawody-pr ... g_2015.pdf

Polecam ściągnąć sobie te przepisy na smartfona. Będąc już na miejscu organizator wystawi ONB czyli Official Notice Board – tablicę z ogłoszeniami parafialnymi.
De facto nie musi to być tablica sztywna ale może to być i zwykły baner. Tam znajdziecie najważniejszy dokument czyli Instrukcję Żeglugi (IŻ). Ten dokument to ostateczny zbiór przepisów wg jakich rozgrywane będą wasze wyścigi na danych zawodach. Poza ogólnymi informacjami znajdziecie tam rozrysowane dokładnie trasy, plan zajęć na wodzie, opis bojek, zagrożeń, zaleceń, wymogów na dany dzień.

IŻ wystawiana jest na ONB po pierwszym skippersie. Na tym spotkaniu omawiany jest plan dnia. To ostatnie właściwe miejsce do wnoszenia sugestii jeśli takie będziecie mieli.
Dyrektor zawodów szybko ustala ostateczne decyzje, ogłasza koniec skippersa i po 10 minutach macie IŻ wywieszoną na tablicy. Na ONB znajdziecie również wyniki wyścigów. Powinny one pojawiać się w miarę regularnie. Studiowanie wyników podnosi adrenalinę czasami jak przy kiteloopach.
Poza tym na ONB powinniście znaleźć tam wydrukowane Przepisy Rozgrywania TT.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 kwie 2015, 11:34

15. Jak wygląda rozpisana trasa na instrukcji żeglugi?
Czekam na rysunki od Niebrzydkiego. On jest specem od tras. Jak dostanę to wrzucę w edycie tego postu.


Wróć do „Forum Główne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości