Marek - szkoda, że tym razem nie możesz pościgać się z nami.
W regulaminie jest "Zawody Course Race są rozgrywane w oparciu o zasady zawodów snowkite PZKite" - gdzie są szczegóły i myślę, że rozwiewają twoje wątpliwości.
PRZEPISY ROZGRYWANIA Snowkite Race – 2017
Celem niniejszych przepisów jest przedstawienie ogólnych zasad rozgrywania SnowKite Race 2017. Szczegółowe instrukcje zostaną podane podczas skippersu zawodników w pierwszym dniu zawodów.
W zawodach mogą wystartować zawodnicy używający desek snowboardowych, desek typu snowkite oraz nart o maksymalnej długości 200cm.
1. FORMAT
1.1. Format zawodów:
i. wyścig floty,
ii. slalom.
1.2. Kobiety i mężczyźni startują wspólnie. To samo dotyczy kategorii wiekowych.
2. LICZBA WYŚCIGÓW; LIMITY CZASOWE; PRĘDKOŚCI WIATRU
2.1. Liczba wyścigów
i. slalom - maksymalna ilość pojedynczych wyścigów dla jakiegokolwiek zawodnika wynosi 15 dziennie.
ii. wyścig floty – maksymalnie 8 wyścigów dziennie dla jakiegokolwiek zawodnika
2.2. Do rozegrania zawodów niezbędne jest ukończenie 1 wyścigu floty lub ukończenie pełnej serii slalomu. W przypadku zawodów mających rangę Mistrzostw Polski niezbędne jest ukończenie3 wyścigów lub ukończenie pełnej serii slalomu.
2.3. Wyścig jest uznany w przypadku ukończenia go przez minimum 3 zawodników w limicie czasu trasy.
2.4. Limity czasowe:
i. wyścig floty:
- zawodnicy, którzy wystartują później niż 5 minuty po sygnale startu, nie ukończą wyścigu do czasu zamknięcia trasy uzyskują wynik DNF,
- zawodnicy którzy nie wystartują uzyskają wynik DNS.
- meta zamknięta będzie 10 minut po ukończeniu wyścigu przez pierwszego zawodnika
ii. slalom:
- zawodnicy, którzy wystartują później niż 1 minutę po sygnale startu, nie ukończą wyścigu do czasu zamknięcia trasy uzyskują wynik DNF,
- zawodnicy którzy nie wystartują uzyskają wynik DNS,
- meta zamknięta będzie 2 minut po ukończeniu wyścigu przez pierwszego zawodnika.
2.5. Prędkości wiatru
i. jeśli prędkość wiatru spada poniżej 6 kts w obszarze startu w ciągu ostatnich 30 sekund przed sygnałem startowym, wówczas start będzie przerwany. Procedura startowa wznowiona jak tylko siła wiatru będzie odpowiednia.
ii. w przypadku pogorszenia się warunków (np. słaby wiatr spadający poniżej 6kts lub zbliżająca się niebezpieczna chmura z silnymi szkwałami) możliwe jest przerwanie wyścigu.
3. TRASY
Komisja decyduje o wyborze jednej z tras: na wiatr, z wiatrem, figura „ósemki” lub ich kombinacji.
4. START
4.1. Wyścigi będą startowane zgodnie z poniższym systemem:
FLAGA Sygnał Minuty do startu
Czerwona w górę/ krótki sygnał dźwiękowy Ostrzeżenia 3
Czerwona usunięta/ żółta w górę/ Przygotowania 2
Żółta usunięta Jednej minuty 1
Zielona w górę/ długi sygnał dźwiękowy Startu 0
Czerwona w górę żółta w górę - zawody przerwane lub koniec zawodów.
Dopuszczalne jest wprowadzenie „strefy 30s do startu” tj.:
4.2. Strefa „30s do startu” dla wyścigu floty – linia równoległa do linii startu. Otwarcie strefy – podniesienie flagi organizatora.
4.3. Strefa „30s do startu” dla slalomu– linia równoległa do linii startu. W strefie nie można startować latawca.
5. PUNKTACJA I WYNIKI ODRZUCANE
5.1. każdy wyścig będzie punktowany według Alternatywnego Systemu Małych Punktów:
Miejsce 1 2 3 Każde następne DNF, DNS DSQ
Punkty 1 2 3 Dodać 1 punkt Liczba zawodników na mecie +3 (ale nie więcej niż liczba zgłoszonych) Liczba zgłoszonych zawodników + 1
5.2. ilość najgorszych wyników odrzucanych w zależności od ilości ukończonych serii wyścigów:
Ilość wyścigów 1-3 4-6 7-10 11-15 16 i więcej
Ilość odrzuconych wyścigów 0 1 2 3 4
6. KATEGORIE WIEKOWE
i. młodzicy: do 15 lat w roku zawodów,
ii. juniorzy: wiek 16-17 w roku zawodów,
iii. młodzież: wiek 18-20 w roku zawodów,
iv. mastersi: ukończone 35 lat w roku zawodów,
v. seniorzy: otwarta dla zawodników w każdym wieku,
Minimum 4 (czterech) zarejestrowanych zawodników kategorii wiekowej wymagana jest, aby sformułować daną kategorię.
7. PRAWO DROGI
„Deska” – zawodnik wraz z nartami lub deską.
P1. Na przeciwnych halsach
Gdy deski są na przeciwnych halsach deska będąca na lewym halsie musi ustąpić desce na prawym halsie.
P2. Unikanie kontaktu; Niebezpieczna żegluga
2.1. Unikanie kontaktu
Deska nie może celowo dotykać innej deski.
2.2. Uszkodzenie i kontuzja; Niebezpieczna żegluga
Deska nie może podjąć żadnego działania skutkującego możliwym uszkodzeniem,
kontuzją lub wywróceniem innej deski.
P3. Zmienianie kursu przed startem
Deska może przemieszczać się jedynie w kierunku linii startu podczas ostatnich 30 sekund przed sygnałem startu. W przypadku wyścigu floty deska nie może wjechać do strefy „30s do startu”.
P4. Miejsce przy znaku i Zwrot z wiatrem
4.1 Przepis 4 ma zastosowanie pomiędzy deskami, gdy wymagane jest, aby pozostawiły znak po tej samej wymaganej stronie i przynajmniej jedna z nich właśnie okrąża lub mija go. Przepis nie ma zastosowania po tym jak deska upoważniona do miejsca przy znaku minęła znak.
4.2. Dawanie miejsca przy znaku
Jeżeli deski są w kryciu gdy pierwsza z nich właśnie okrąża lub mija znak, to deska która w tym momencie jest zewnętrzna musi od tego czasu dawać miejsce przy znaku desce wewnętrznej. Jeżeli deska jest swobodna z przodu, gdy okrąża lub mija znak to deska, która w tym momencie jest swobodna z tyłu musi od tego czasu dawać miejsce przy znaku.
4.3. Zwrot z wiatrem
Gdy deska będąca w kryciu po wewnętrznej i mająca prawo drogi musi wykonać zwrot z wiatrem lub odpadać przy znaku, aby żeglować swoim kursem właściwym, dopóki nie wykona zwrotu z wiatrem lub nie odpadnie nie może ona żeglować dalej od znaku niż jest to wymagane do żeglowania tym kursem. Deska wykonująca zwrot z wiatrem przy znaku powinna wykonać pętle latawcem w dół. Jeśli deska nie wykonuje pętli latawcem w dół podczas mijania znaku, musi ona ustąpić desce robiącej to.
P5. Kary startowe
1. Zawodnik ma prawo do złożenia bezpłatnego protestu (maksymalnie w ciągu 15 minut od zakończenia wyścigu) i żądać weryfikacji wyników.
2. Żadna część kadłuba deski lub zawodnika nie może znajdować się w trójkącie utworzonym przez końce linii startu i pierwszy znak w okresie ostatniej minuty przed sygnałem startu. Jeżeli deska złamie ten przepis i jest zidentyfikowana, zostanie zdyskwalifikowana lub jej wynik zostanie skorygowany bez rozpatrywania nawet wtedy, gdy start do wyścigu zostanie ponownie przeprowadzony lub wyścig zostanie powtórzony, ale nie wtedy, gdy wyścig będzie odroczony lub przerwany przed sygnałem startu.
P6. Zadośćuczynienie
Komisja musi rozpatrzeć zadośćuczynienie oparte na stwierdzeniu lub możliwości, że punkty deski w wyścigu lub w serii wyścigów zostały znacząco pogorszone nie z jej winy przez:
a. niewłaściwe działanie lub brak działań komisji lub organizatora,
b. obrażenia ciała lub fizyczne uszkodzenie sprzętu w wyniku działania deski naruszającej przepisy lub statku niebędącego w wyścigu, który miał obowiązek ustępowania,
c. udzielanie koniecznej pomocy innej desce,
d. przewrócenia się spowodowane działaniem innej deski łamiącej przepisy.
P7. Decyzje
7.1. Uniewinnienie
Gdy w wyniku złamania przepisu deska zmusiła inną deskę do złamania przepisu,
inna deska musi być uniewinniona.
7.2. Decyzje dotyczące zadośćuczynienia
Gdy komisja uzna, że deska ma prawo do zadośćuczynienia na podstawie Przepisu 7, musi ona podjąć decyzję jak najbardziej sprawiedliwą dla wszystkich desek, których ono dotyczy niezależnie, czy o to zadośćuczynienie prosiły. Może to oznaczać skorygowanie ostatecznych pozycji desek, przerwanie wyścigu, powtórzenie wyścigu (bez zdyskwalifikowanych desek) lub przyjęcie innego rozwiązania.
7.3. Decyzje dotyczące kar.
Komisja może nałożyć w szczególności następujące kary: dyskwalifikacja z wyścigu DSQ, dyskwalifikacja z zawodów, skorygowanie pozycji,