WAROOO i INSTINCT - takie sobie porównanie

Recenzje, oceny, opisy, porady sprzętowe.
GURU 10.5
Posty: 3172
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post12 lip 2006, 18:24

Dzięki"miedzynarodowej "współpracy Kraków / Balice czyli Best i Ozone
mialem mozliwośc uczestniczyć w sypatycznym wydarzeniu jakim był
czerwcowy
wyjazd na Prasonissi. Cały spedzony tam czas testowałem intensywnie Bow"a
Besta -Waroo i nowy Ozone Instinct. Wyciskałem z tych latawców ostatnie
soki ,zarówno na płaskiej wodzie jak i na wave i teraz mogę się podzielic
swoimi spostrzeżeniami....i dokonać małego porównania.

WAROO - latawiec bardzo przejrzyście i solidnie wykonany, materiały
wydają
się b.dobrej jakości; szczególnie tuba główna i poprzeczne(dość sztywny
dacron zbrojony dodatkowo ),jakość szycia i krojenia na bardzo
przyzwoitym
poziomie.
INSTINCT - tutaj jakość materiałów i szycia na conajmniej takim samym
poziomie .
WAROO - kite o niesamowitej efektywności odpuszczania szkwałów ,bardzo
bezpośredni i reaktywny ,a siły poprzeczne i te regulujace moc należą do
najmniejszych wśród znanych mi Bow'ów , posiadający ogromny zakres
użycia(Waroo 9m obsłużył mi cały wyjazd ,bez jakichkolwiek zmian
wielkości
latawca a wialo od 15-33kt [dopiero powyżej 30kt ściągnąłem ok 10cm taśmę
depowera]jedyne czym to sie różnilo : miałem albo słabiej albo mocniej"na
łapach"i nic więcej- żadnego "zwożenia z wiatrem" i niemożności utrzymania krawędzi - pełna kontrola.

skoki...bardzo latwe, dość wysokie i nieprawdopodobie długie, i w kazdej
chwili poprzez odpuszczenie baru jest mozliwośc regulowania dlugości
skoku.

Waroo poprzez male siły na barze , reaktywność i szybkość posiada sportowy zadzior , choć można go równiez wytrymować tak że bedzie' ugrzeczniony" jak baranek, (ma bardzo duże możliwości indywidualnych ustawień : szybki-zmulony, małe sily na barze - większe sily na barze, bardziej reaktywny -mniej reaktywny);można go również ustawić tak aby po puszczeniu baru nie uciekała z niego cała moc.

INSTINCT - odpuszczanie szkwałów i zakres b.dobre,sily sterujące wyczuwalnie większe niż Waroo(choć różnica jest niewielka);nie taka jak w stosunku do innych Bow "zbloczkowańców", sily regulujące moc na podobnym poziomie co w Waroo

skoki.....super łatwe, może nie tak dynamiczne jak Waroo i mialem wrażenie że ok 1-1,5m niższe ,ale mogę tu być nieobiektywny ,ponieważ bylo wtedy troche nniej wiatru i używałem "dużego" Instincta 11m.

INSTINCT ma sympatyczny spokojny charakter (mam wrażenie że wiele cech przejął od FRENZY),po calkowitym puszczeniu baru moc nie spada do zera(jak w Waroo) a zostaje tej mocy w latawcu ok 5-10%(trudno dokladnie na oko to określić);mnie akurat ta cecha bardzo,bardzo odpowiadała (i tak też ustawilem swoje Waroo) ponieważ np po wszelkich rotacjach puszczenie i odkręcenie baru nie skutkuje utratą ślizgu .

Waterstart oba latawce wstają z wody poprawnie ,( nie jakoś super łatwo -szczególnie przy zdychajacym wietrze ) ale naprawdę ok i bez specjalnych protestów (również tyłem - jak komorowce).

Wyposażenie na podobnym poziomie,choć Instinct ma pompkę z manometrem i plecak do którego można przytroczyć deskę.
Waroo ma z reguły bardzo żywe kolory i dość" dynamiczną" grafikę, Instinct to dość stonowane kolory i oszczędny dizajn.(co kto lubi)

W mojej ocenie obydwa kity grają w tej samej lidze "bezbloczkowców" i różnią się niuansami.(choć dla niektórych bedą one ważne i decydujące).

Tak czy inaczej oba latawce dostarczają ogromnej frajdy z plywania , poprzez swój zakres i depower są niezwykle wszechstronne(wave ,freestyle,freeride..etc...) i komfortowe w użyciu(jeden lub dwa kity w quiverze), zapewniając przy tym w każdej sytuacji (czy na brzegu ,czy wodzie) niewiarygodny poziom BEZPIECZEŃSTWA i kontroli latawca.

Mam nadzieję ,że te moje" wydumki" sie komuś do czegoś przydadzą , a jeśli nie, to i tak *zadowolić wszystkich to zadanie dla agencji towarzyskich* .....pozdrowienia


:hand:

PS: jeśli ktos ma jakieś "szczególne i niedyskretne" :wink: pytania głównie w temacie WAROO to
śmiało na priv :hand:

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
raf
Posty: 241
Rejestracja: 02 lut 2005, 17:28
Lokalizacja: Ożarów Maz.
 
Post12 lip 2006, 19:10

Niedyskretne pytanie: ile ważysz?
Dyskretne pytania: Na jakiej desce smigales? Jaki górny zakres dla waroo 9 ?
Offtopic question: jakim programem skladasz takie fotki przedstawiajace cala faze ruchu np. skok.

pozdr

MArcinBe
Posty: 1070
Rejestracja: 13 kwie 2005, 11:29
Lokalizacja: Bielsko/Wieden
Dostał piwko: 1 raz
 
Post13 lip 2006, 10:19

Jestem posiadaczem waroo 12, ale na Prasonisi 'testowalem' wielkosci 9 i 14 i oto moje 3 grosze:

Ja z mojej strony moge dodac, ze co do 'wyposarzenia',
to waroo niestety nie ma w ogole pompki, bo to malenstwo ktore jest np. przy 9, to jest smiechu warte,
po drugie plecak waroo jest ok, jak latawiec jest calkowicie zlozony,
maly i poreczny, ale gdy zostawi sie powietrze w tubach poprzecznych to plecak jest niewygodny do noszenia, za mala komora wlasciwa, strasznie wysoko do gory stoi gdy go mamy na plecach i niewygodnie przechyla sie na boki - doswiadczenie tez z Prasonisi i chodzenia plaza ze sprzetem po kilkaset metrow, obie rece zajete, a plecak wisi na bok i denerwoje, nie wiem jak w ozone, ale w starych cabrihnach dzialalo to o wiele lepiej, wieksze plecaki.


Co do plywania na 9 przy wszystkich wiatrach:
Plywalem tez na waroo 9 i gdy wiatr slabl, nie wiem ile wezlow, ale na c-shape 16.5 byly normalne dobre skoki, to przy moich 87kg, na bow 9 jednak brakowalo mocy i skakanie odpadalo, az do momentu gdy wiatr w ogole byl za slaby na 9 i nie bylo jazdy, ale to raczej logiczne.
Jest przeciez podany zakrec wiatrowy latawca i on sie jak na jbardziej zgadza.

Natomiast na 14ste przy wietrze ok 25wezlow i ciut wiecej, czulem sie juz nie do konca dobrze, jazda jeszcze w miare ok, bo zciagajac tasme i odpuszczajac bar mozna na prawde duzo mocy stracic, ale skoki slabo, wynikalo to na pewno z duzego ruchu na wodzie i moich jeszcze nie do konca super umiejetnosci, no i jak spojrzy sie w tabele zakres waroo 14 to 10-24 wezly, co prawda dla 75kg, ja mam ciut wiecej, ale tak czy siak, dla przecietnego rajdera 80-90kg przy waroo 14 gorna granica to chyba
wlasnie te tabelkowe ok. 25 wezlow (na calkowicie kompfortowa jazde i skoki),

wniosek moj z tego jest taki, ze jak ktos pyta o zakres wiatrowy waroo, to tabelka ze strony besta jak najbardziej jest prawdziwa, mowa o zwyklym przecietnym kajterze, lepsi zawodnicy na pewno wyciagna wiecej.

Mialem rownierz okazje plywac na ozonie, niestety bylo to gdzie indziej i przerwa w plywaniu na waroo wynosila przeszlo tydzien, wiec bezposrednie porownanie odpada, ale tez sie zgodze z przedmowca,
latawiec super lata, i super fajnie i jakos tak latwo sie skacze (ja=nie jakis super fristajlowiec).

I to co juz czesto bylo pisane i jeden i drugi latawiec jest SUPER zarowno dla osob pocztkujacych, sredniakow jak i ostrych fristajlowych wymiataczy, bo wszystkie te grupy umiejetnosci widzialem jak plywaly i z obu latawcow byly zadowolone.

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 lip 2006, 11:14

MArcinBe pisze:...zakres waroo 14 to 10-24 wezly, co prawda dla 75kg, ja mam ciut wiecej, ale tak czy siak, dla przecietnego rajdera 80-90kg przy waroo 14 gorna granica to chyba
wlasnie te tabelkowe ok. 25 wezlow (na calkowicie kompfortowa jazde i skoki),


:think: od kiedy przeciętny kiter waży 80-90 kg :?: :shock: :shock: Jejku to ja się nie łapię ;) Serio takie są teraz statystyki :?: Dla 90 kg zawodników :?:
Co do zakresów wiatrowych myślę, że niezależnie od brandu w zależności od wagi i umiejętności trzeba z jednej strony trochęodjąć, z drugiej dodać, albo z obu odjąć. Jak umiesz odpowiednio prowadzić latawiec, a z tego co wiem bow'y można dużo lepiej wykorzystać jak sięje dobrz czuje - to da się osiągnąć dolną granicę zakresu wiatrowego, a nawet jeszcze niżej. Jeżeli umiemy znosić szkwały, silny wiatr, mocne wbicie krawędzi, albo mamy odpowiednią deskę (krótką i miękką a nie węgiel) to górny zakres teżda się przekroczyć. Nie pisząc już o tym, że jak sam pisałeś - było ciasno a wtedy np ja nie czujęsię tak bezpiecznie jak przy pustej wodzie.
A w ogóle to fajne porównania Wam wychodzą, takie... obiektywne :D :thumbsup:

MArcinBe
Posty: 1070
Rejestracja: 13 kwie 2005, 11:29
Lokalizacja: Bielsko/Wieden
Dostał piwko: 1 raz
 
Post13 lip 2006, 11:58

Hehe :wink: ,
moze male przejezyczenie:
oficjalny zakres wiatrowy jest podany dla rajdera 75kg, tak przynajmniej pisze best, czyli 'przecietna waga' ?? :)

a ja sobie napisalem "przecietnego rajdera 80-90kg" majac
na mysli przecietne umiejetnosci, czyli plywam bez problemu tez i w warunkach lekkiego przezaglowania, robie skoki, obroty, ale do handlepass daleko mi.

A pytanie do GURU, lub tych co wiedza,
jakie powinno byc ustawienie linek, zeby po puszczeniu baru latawiec nie tracil az tak duzo mocy i zeby nie tracic slizgu? (skok z obrotem i odkrecanie baru), ale zeby z drugiej strony nie rezygnowac z tego komfortu psychicznego ze jak przyjdzie mega szkwal, np. na srodladziu, to ze w kazdej chwili puszczajac bar trace prawie cala moc?
ale to jedno chyba troche przeczy drugiemu....
W ozonie jak puscilem bar to tez stawalem w miejscu, w koncu 5%-10% z mocy to za malo zeby byc w slizgu, i tak jeszcze jedno, w waroo tez chyba nie traci sie calkowicie mocy, zawsze te wlasnie chyba ok 5%-10% zostaje, takie jest moje zdanie.
a odkrecanie baru to jak na razie nauczylem sie odkrecac bar trzymajac go jedna reka, ale to w miare niewygodne.

Jeszcze co mi sie przypomnialo, to lisz przy bescie ktory jest podpiety do jednej z tylnych linek, przy obrotach okreca sie niestety o czikena i
przy za duzej ilosci obrotow w jedna strone mamy troche platanine i razie mega awarii moze nie zadzialac system bezpieczenstwa, wiec trzeba pilnowac zeby taka sama ilosc obrotow robic w jedna i druga strone, albo odpinamy lisza,
jak testowalem ozona, to nie bylo w ogole lisza.
Ci co lepiej plywaja to nie maja tego problemu, bo jezeli w ogole
to maja tylko lisza do handlepassa podpietego do czikena.

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 lip 2006, 12:40

No właśnie - jak z tymi liszami - potrzebne w końcu czy nie :?: Ozone w ogóle zrezygnowal z tego cowiem bo przecież kite traci prawie całą moc... Ale ja jakoś lepiej czuję się z leashem...
Co do odkręcania - wydaje mi się, że przy szybkim odkręceniu nie powinno być problemu, szczególnie w Ozonie. Tracisz ślizg, ale dopiero po pewnej chwili. Jak już jesteś rozpędzony to sekunda (bo tyle mniej więcej potrzebujesz) na odkręcenie linek powinna wystarczyć żeby nie stracić całego ciagu. Ale może się mylę :?: A skoro WAroo da sięprzestawićto też powinno być jako tako.

Ziomek.
Posty: 13223
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 lip 2006, 13:45

bardzo trafne i wnoszące porównanie obu latawców
zrobił Guru :thumb:

ja z pływania na obu mam
nieco inne spostrzeżenia
ale jestem nieobiektywny..

- co do Waroo leasha:
osobiście podpinam do czikena, i wtedy nic sie nie plącze
nie boję się tego rozwiązania - bo Waroo jak dla mnie traci moc

a propo utratu mocy i ślizgu po puszczeniu baru
min by odkręcić bar po rotacjach

jest to kwestia techniki, wyćwiczenia :idea:

po rotacjach 4 obrotów
więc tyleż samo razy okręcone linki i bar
nie przekladam baru w rękach
a odkręcam puszczając bar
trwa to okolo 1-2 sekundy
bez wychodzenia ze ślizgu,...

pozdrawiam

GURU 10.5
Posty: 3172
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 lip 2006, 13:48

onzo pisze:..
Co do odkręcania - wydaje mi się, że przy szybkim odkręceniu nie powinno być problemu, szczególnie w Ozonie. Tracisz ślizg, ale dopiero po pewnej chwili. Jak już jesteś rozpędzony to sekunda (bo tyle mniej więcej potrzebujesz) na odkręcenie linek powinna wystarczyć żeby nie stracić całego ciagu. Ale może się mylę :?: A skoro WAroo da sięprzestawićto też powinno być jako tako.


....nie, nie mylisz się(jak zwykle ,z resztą:wink: ;) jest dokładnie tak, jak napisałeś 8)

....ja sam podpinam leasha do chickena i służy mi on do tricków unhook

...a najefektywniej rolę systemu bezpieczeństwa pełni sam latawiec
:roll: , plus "przelotki "na zewnętrznych linkach i zrywka na czikenie. :hand:

enozo
Posty: 753
Rejestracja: 15 lip 2005, 16:46
Lokalizacja: Zewsząd
Kontaktowanie:
 
Post13 lip 2006, 14:30

raf pisze:Offtopic question: jakim programem skladasz takie fotki przedstawiajace cala faze ruchu np. skok.

pozdr

Też chciałbym wiedzieć :?:

GURU 10.5
Posty: 3172
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 lip 2006, 14:45

raf pisze:Niedyskretne pytanie: ile ważysz?
Dyskretne pytania: Na jakiej desce smigales? Jaki górny zakres dla waroo 9 ?
Offtopic question: jakim programem skladasz takie fotki przedstawiajace cala faze ruchu np. skok.

pozdr


co prawda myślałem o innych niedyskretnych pytaniach a propo's WAROO ( może nieprecyzyjnie sie wyraziłem ,ale na KF szczególnie w tym dziale po prostu nie wypada o tym pisać :oops: no może w dziale "Giełda" ,ale też nie jestem pewien :wink: )

ok ,trudno , skoro innych pytań na razie nie ma , to odpowiem na te:

1....ważę ok 80kg

2...używam deski Su-2 127 mod 06 carbon (wypas nad wypasy ,najlepsza i najbardziej wszechstronna do tej pory ze wszystkich desek na jakich jeździłem)

3...górny zakres dla Waroo 9m ? :think: trudno to precyzyjnie określić ,górny zakres zależy szczególnie od umiejetności ridera (panowanie i kontrola nad zestawem) ale bez zbytnich dywagacji można kierować się tabelką ;jest bardzo rzetelnie (bez specjalnego "naciągania" )zrobiona .

ja pływałem w zakresie 16-33kt i daleko było jeszcze do górnej granicy moich i latawca możliwości , choć wg mnie tzw sweet spot zawiera sie z grubsza w granicach 17-32kt ale tu wkraczamy na śliski grunt , gdzie dużą rolę odgrywają ,waga ,umiejętności , zastosowana deska , "konsystencja" wiatru itp ,itd....więc te dane proponuję traktować orientacyjnie .




Obrazek

z podpisem w amerykańskim ,prawniczym stylu. :wink:

4... jaki program? wunderwaffe czy cuś ?! :roll: nie !,tak tylko żartuję , po prostu nie wiem
:oops: :hand:

Ziomek.
Posty: 13223
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 lip 2006, 15:57

ja miałęm okazję pływać na 12 waroo
przy 30 węzłach

wynika to jedynie z mojej niemałej wagi
bo umiejętności
to instruktorzy wake.pl słabe mają
(polecam lektórę innych topików :wink: )

nie było komfortowo
ale inne BOWy
w rozmiarze 9 m
schodziły już z wody

pozdrawiam
ziomek

Smokie
Posty: 5595
Rejestracja: 07 sie 2003, 12:00
Deska: Semente Pocket Rocket, 77
Latawiec: Slingshot RPM
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 121 razy
Dostał piwko: 77 razy
Kontaktowanie:
 
Post17 lip 2006, 11:29

13 Instynct jezdzi takze do ok 30 wezłow przy podobnej wadze rajdera ;)

MArcinBe
Posty: 1070
Rejestracja: 13 kwie 2005, 11:29
Lokalizacja: Bielsko/Wieden
Dostał piwko: 1 raz
 
Post17 lip 2006, 16:00

Ciekawostka, apropo jeden bow kajt na wszystkie wiatry :wink:
Znalazlem na stronie besta instukcje do waroo i taka oto infomacje w dziale 'najczesciej zadawane pytania' :

How do I compare the size of my Waroo with my older c-shape kites?

Although the Waroo has a much greater range and a bigger sweet-spot
when compared to any “C” kite, we recommend a minimum of a three kite
quiver for all riders. Average men will likely choose the 9m, 12m & 16m
Waroos to cover 10-35 knots. Lighter guys and girls will likely choose the
7m, 9m & 14m and heavier guys will appreciate the 12m, 16m & 20m
with the added 9m for those really nuking days, but we do not
recommend flying any Waroo outside it stated range.

Jezeli dobrze sobie to przetlumaczylem, to firma best, mimo ze waroo ma duzy zakres wiatrowy zaleca ...minimum az 3 kajty, zeby pokryc wiatry 10-35 wezlow... Dosyc ciekawe, tym badziej, ze patrzac w tabelke zakresow wiatrowych, to dwa latawce powinny w zupelnosci wystarczyc, np. 14 i 9, albo niech i bedzie nawet 16 i 9.
'Amerykanskie' naciaganie kasy, czy jak? hihi, no bo wiele osob juz testowalo, ja tez, i wiadomo, ze zakres wiatrowy jest przogromny...

GURU 10.5
Posty: 3172
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post17 lip 2006, 17:35

MArcinBe pisze:'Amerykanskie' naciaganie kasy, czy jak? hihi, no bo wiele osob juz testowalo, ja tez, i wiadomo, ze zakres wiatrowy jest przogromny...


... nieeeee! po prostu "amerykańscy chłopcy dbają aby wszyscy mieli PEłEN KOMFORT użycia i pływali bez* spięcia łydek * :wink: w pełnym spektrum wiatrowym ( i nie przekraczali granic zdrowego rozsądku :naughty: );
.........a przy okazji dbają także o wielkość zamówień na WAROO i własną kieszeń, :? to oczywiste!

..ja osobiście kierując się jakimś kompromisem i próbując znaleźć *zloty środek*(w końcu mało kto ma "wolne"9 tysięcy na 3 latawce :roll:) proponuję swoim" klientom " z reguły tak:
np wersja "zdroworozsądkowa" 9tka i 14stka z jednym barem (dla ridera o średniej wadze) jeśli chce mieć full wypas (Polska i wyjazdy ;Rodos itp)

i wersja "niskobudżetowa" :wink: i dość kompromisowa -jeden latawiec np 12stka [lub 14stka] (zależnie od wagi , miejsc w ktorych się pływa itp itd..) ,ale wtedy trzeba liczyć sie z tym że poniżej i powyżej pewnej granicy wiatru się już nie popływa lub popływa ale z "żyłami na czole"

...dla ułatwienia dodam , że znacząco można zwiększyć zakres stosowania kita używając dwóch desek, większej i mniejszej (nic odkrywczego , pewnie wielu,wielu ,...wielu już do tego doszło)

:lol:

Awatar użytkownika
Neykon
Posty: 2247
Rejestracja: 27 mar 2004, 21:28
Deska: z OBI
Latawiec: ze Składnicy Harcerskiej
Lokalizacja: tak gdzie zawsze qr nie wieje!
Dostał piwko: 1 raz
 
Post17 lip 2006, 23:13

Guru tzn ze da sie na tym plywac :?: :twisted:


Wróć do „Recenzje & Opinie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości