Wypadek w Chałupach - koloś uderzył w pomost

Wszystko o bezpieczeństwie - dział prowadzony przez BraCuru
TomekS
Posty: 135
Rejestracja: 03 maja 2011, 20:45
Postawił piwka: 7 razy
Dostał piwko: 9 razy
 
Post23 wrz 2013, 17:14

Jeśli śledzisz dokładnie tą historię to powinieneś wiedzieć, ze sa tu tacy, dla ktorych twój kilkudniowy zaledwie pobyt na forum klasyfikuje ciebie i twoje doświadczenie na poziomie myslących inaczej.

Jesli sie zgadzasz z tym to twoje zdanie znaczy :? :hand:
Co do spraw safety, to napisałem tam prawdę, watek dotyczy m.in. bezpieczeństwa, po to napisałem

Nie będe kasował za twoim uprzejmym przyzwoleniem postu bo taka edycja przekłamuje całość
:wink:

Wczoraj pływaliśmy w Kużnicach do późnych godzin popoludniowych, dzisiaj równiez część z nas popłyneła w konkretnych warunkach na Mewia Rewe.
Wszyscy cali i bezpieczni.
Bez loopów przy startach i róznych dziwnych historii.
Startujemy z leashami, asekurujemy się, znamy swoje systemy safety, mamy pojęcie i zaufanie do siebie.
Były systuacje niebezpieczne ale nigdy nieprawidłowości.

Niektorzy z nas nie są zalogowani na KF a pływają i to ho ho :thumbsup:
Jak widac można, a nie tylko chwalić się splątanymi linkami, leasami w haku w wyniku raczej zaniedbań kwestii bezpieczeństwa, zamiast dodac coś ciekawego.

Ten watek w wyniku nieszczęśliwego wypadku powinien zwrócić się w kierunku rozwazania go jako - co robić by tak sie nie działo - a nie, ze bez względu na wszystko i wszystkich dookoła latawiec odlatuje, niech martwią się inni, przeciez powinni miec oczy tyle co pająk.
Bez proby ustalania dlaczego coś się wydarzyło i ciagłego nacisku na poziom safety, nic do przodu nie pójdzie.

Awatar użytkownika
adii
Posty: 265
Rejestracja: 22 sty 2012, 11:28
Deska: ACE
Latawiec: SB,Vector
Lokalizacja: Zegrze
Postawił piwka: 8 razy
Dostał piwko: 7 razy
 
Post23 wrz 2013, 17:58

Stalowe linki,łańcuchy,lesh,hickenloopy,i wszystkie te systemy bezpieczeństwa :thumb:
A w większości przypadków wystarczy Puścić bar :pray:
Załączniki
IMG-20130924-WA0001.jpg
IMG-20130924-WA0001.jpg (37.86 KiB) Przejrzano 3906 razy

Awatar użytkownika
surfbabe
Posty: 689
Rejestracja: 17 lip 2005, 16:25
Deska: su2 custom
Latawiec: FX, nemesis
Lokalizacja: wwa
Postawił piwka: 47 razy
Dostał piwko: 29 razy
 
Post23 wrz 2013, 18:10

adii... to, to pewnie pływanie synchroniczne...;)
fotka podsumowuje wątek, ja myślę... no i bezpośredni powód tego przykrego wypadku.

TomekS
Posty: 135
Rejestracja: 03 maja 2011, 20:45
Postawił piwka: 7 razy
Dostał piwko: 9 razy
 
Post23 wrz 2013, 18:26

adii pisze:A w większości przypadków wystarczy Puścić bar :pray:

:thumb:

Przyczyna była pewnie chwilkę wczesniej, ale niestety skutkiem jak wynika z opowieści świadków było uporczywe trzymanie ściągniętego w jedna strone baru :?
Dlatego to co napisał adii można by było uznać za zasadę nr1

jaaack
Posty: 230
Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:45
Deska: nobile
Latawiec: ss rally rpm
Postawił piwka: 2 razy
Dostał piwko: 2 razy
 
Post23 wrz 2013, 18:43

TomekS pisze:Jeśli śledzisz dokładnie tą historię to powinieneś wiedzieć, ze sa tu tacy, dla ktorych twój kilkudniowy zaledwie pobyt na forum klasyfikuje ciebie i twoje doświadczenie na poziomie myslących inaczej.

mój kilkudniowy pobyt na forum przeszkadza :?: chyba takim filozofom jak ty :!:

TomekS
Posty: 135
Rejestracja: 03 maja 2011, 20:45
Postawił piwka: 7 razy
Dostał piwko: 9 razy
 
Post23 wrz 2013, 21:44

:) jak widac nie śledziłeś wątku.
a wogóle może masz coś do powiedzenia na temat bezpieczeństwa?

Aż dziw, że nie ma kolejnych przypadków, viewtopic.php?f=1&t=54129

Ziomek.
Posty: 13223
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 wrz 2013, 08:28

TomekS pisze:
Sporty latawcowe uprawiam od znacznie wcześniej niż 2011, dalej twierdzę, że szacowanie innego człowieka na podstawie daty pojawienia się na forum świadczy tylko o wypowiadającym taką teorię.

Podobnie dla siebie juz tylko zatrzymuję wiedzę, że:
jesli w latawcu Ozone nie ma absolutnie najmniejszej opcji zeby bez leasha zadziałał zasadniczy system bezpieczeństwa to czy on służy tez jeszcze do innych rzeczy, czy nie to:
1.pływanie UH (przy wiszącym na leashu latawcu jedyna mozliwością ratowania się jest zrywka na leashu - jest więc el. syst. bezp.
2.pływanie jak Bóg przykazał z podpięciem leasha do linki bezpieczenstwa przy Chickenloopie - jest więc el. syst. bezp.
3.rozciagnięcie pomiędzy dwoma słupkami i suszenie na nim mokrej odziezy) - nie, nie jest elementem systemu bezpieczeństwa.


Tomku - olać datę rejestracji :hand: ale BŁAGAMY DOŚĆ :pray:

peace

TomekS
Posty: 135
Rejestracja: 03 maja 2011, 20:45
Postawił piwka: 7 razy
Dostał piwko: 9 razy
 
Post24 wrz 2013, 11:15

Twoją teorię - staż równa sie najczęściej praktyka - olewam jak najbardziej
W innym watku stwierdziłeś, ze rozmowy z niektórymi to ocieranie się o g..., średnio miłe ale przewidywalne z twojej strony :?
dlatego rzeczywiście dość

Wrogu
Posty: 1932
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:40
Deska: do pływania
Latawiec: do latania
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 52 razy
 
Post24 wrz 2013, 15:58

Tomku, zrozum, ze system bezpieczenstwa nie opiera sie na leashu, a na zrywce. Bez leasha mozna plywac, bez zrywki nie. (od biedy bez zrywki tez sie da :wink: , ale trzeba miec silne ramiona :wink: i dobrze wytrymowany latawiec).

Leash to tylko dodatek, ktory ma za zadanie przeciwdzialac utracie sprzetu po uzyciu zrywki. Brak leasha gwarantuje niemalże 100% depower, podpiety leash juz nie - coś może pojsc nie tak i polecisz. Systemy bezpieczenstwa na 2 nosnych to juz zupelnie inna bajka i kajt po uzyciu zrywki na leashu dalej ciagnie .... mimo, ze niektorzy twierdza inaczej. Ozone ma akurat system na jedna nosna i chwala im za to.

I jeszcze raz, system bezpieczenstwa opiera sie na zrywce, nie na leashu.

jaaack
Posty: 230
Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:45
Deska: nobile
Latawiec: ss rally rpm
Postawił piwka: 2 razy
Dostał piwko: 2 razy
 
Post24 wrz 2013, 17:00

on to rozumie doskonale,tylko wcześniej uparł się na swoją filozofie i teraz głupio mu się do tego przyznać

TomekS
Posty: 135
Rejestracja: 03 maja 2011, 20:45
Postawił piwka: 7 razy
Dostał piwko: 9 razy
 
Post24 wrz 2013, 18:13

Wrogu pisze:I jeszcze raz, system bezpieczenstwa opiera sie na zrywce, nie na leashu.


Wrogu, wiem ze mozna pływac z pompką bez leasha.
Mozna też latac komórkami Ozonea bez leasha, ale jeden i drugi typ w Ozonie wymaga do uzycia systemu FlogOut leasha.
System bezpieczeństwa w Ozonie opiera się na zrywce w chickenloopie - ok, ale tylko i wyłącznie kiedy leash jest bezposrednio do niego podpiety i to nie suicide ale do linki flogout która po zerwaniu zostawia latawiec na jednej lince.
Zadziala wtedy tzw sytem flogout zasadniczy system bezpieczeństwa.
Bez leasha nie zadziała bo uzycie tej zrywki spowoduje całkowite uwolnienie latawca.

W dalszym ciągu przypominam, cały czas wypowiadałem się o systemie stosowanym w Ozonie, wiem że sa inne nie wymagające leasha (np quick link w cabrinhie) ale o nich nie pisałem i jeszcze raz przytaczam film http://www.youtube.com/watch?v=bLvTk3-E ... ature=fvwp.
w momencie użycia zrywki, latawiec zostaje na leashu i spada, załadowujemy i dalej jazda.
Bez leasha latawiec poprostu by odleciał i do tego w tym systemie bezp jest niezbędny leash.

Jaaaack, tym razem ja proszę, nie filozofuj.
Znam te systemy zarówno w latawcach komorowych jak pompowanych i używam ich od lat na długo wczesniej zanim sie tu zalogowałem.

Wrogu
Posty: 1932
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:40
Deska: do pływania
Latawiec: do latania
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 52 razy
 
Post24 wrz 2013, 18:45

TomekS pisze:
Wrogu pisze:I jeszcze raz, system bezpieczenstwa opiera sie na zrywce, nie na leashu.


Bez leasha nie zadziała bo uzycie tej zrywki spowoduje całkowite uwolnienie latawca.


Bez leasha zadziała, bo ma własnie całkowicie uwolnic latawiec .... :doh: Długo chcesz jeszcze w to brnac?

kowal2x
Posty: 129
Rejestracja: 09 cze 2013, 22:48
Postawił piwka: 6 razy
Dostał piwko: 7 razy
 
Post24 wrz 2013, 19:03

TomekS pisze:Bez leasha nie zadziała bo uzycie tej zrywki spowoduje całkowite uwolnienie latawca


to jest jakiś żart? ten koleś nie myśli, nie rozumie po polsku czy jest po prostu głupi?

Awatar użytkownika
kukus
Posty: 576
Rejestracja: 23 maja 2013, 16:40
Deska: HM Split / 50fifty
Latawiec: Obsession 5/7/10.5/13.5
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 14 razy
Dostał piwko: 22 razy
 
Post24 wrz 2013, 19:16

Mozecie napisac 50 stron a i tak konsensus nie bedzie osiagniety bo Sergey wie najlepiej jak to sie robi :D

http://www.youtube.com/watch?v=4Khn0Hr_L5A

jaaack
Posty: 230
Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:45
Deska: nobile
Latawiec: ss rally rpm
Postawił piwka: 2 razy
Dostał piwko: 2 razy
 
Post24 wrz 2013, 19:20

TomekS pisze:Jaaaack, tym razem ja proszę, nie filozofuj.
Znam te systemy zarówno w latawcach komorowych jak pompowanych i używam ich od lat na długo wczesniej zanim sie tu zalogowałem.


wskaż mi przynajmniej jedną osobę która przyznałaby rację tej twojej filozofi


Wróć do „Bezpieczeństwo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości