Poniżej krótka ale treściwa odpowiedź od Roberta Grahama głównego konstruktora F-One.
Peace

This year we introduced the static bridles platform (i.e. there are no more pulleys in the bridles). This allows the kite to get a more direct bar feel and makes the kite fly forward even better, making it more forgiving to over-sheeting (no more back stalling); which is a benefit for all levels of riders. The beginner has less chance to back stall, the kite loop guy will have a kite that finishes the turns better; the waverider will have a kite that is more forgiving to ill-timed bottom turns as it will keep flying forward all the time; and the freestyler will have a kite that doesn't back stall on landings.
So to make it simple the new park has a more direct bar feel with a shorter bar throw and flies forward better so it will finish turns better, be more forgiving to oversheeting. it also gained in low end power due to the more stable bridle platform.
onzo pisze:A mi się wydaje, że latawce z bridle'ami z bloczkami po prostu nieco inaczej kręcą loopy, ale końcówka kiteloopa może być całkiem podobna. Wydaje mi się, że z bloczkami skręt jest płynniejszy, bardziej regularny, ale chyba też reakcja jest nieco opóźniona. W opisie Naisha jest mowa o latawcu z krótszym skokiem baru, więc jak widać tutaj nastąpiła kolejna modyfikacja, która pewnie zapobiega temu o czym mówi koleś od Fone'a.
Tutaj też ma znaczenie czy porównujemy latawce 4/5 linkowe bez bridle'a (czyli z najbardziej "klasycznym" podpięciem linek) z latawcami z bridlem z bloczkami. Czy po prostu latawce z bridlem jedne z bloczkami, inne bez. Filmik Fone'a ewidentnie moim zdaniem pokazuje drugie porównanie.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości