Pytania dot. uzytkowania pompowańców

Kitesurfing i wszystko z nim związane.
..
Posty: 380
Rejestracja: 04 maja 2005, 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post16 kwie 2006, 14:07

Cesc, przesiadłem sie ostatnio z komórek na pompowańce i w zwiazku z tym ze kilka rzeczy jest dla mnie nowe chciałbym zadac kilka laickich pytań : :oops:

:arrow: Pompowanie tub - jak mam okreslic prawidłowe ciśnienie w tubach. Czy tubę da sie "przepompować"?

:arrow: Zawór w tubie głównej - mianowicie w Cabrinhach jest zawór umożliwiający szybsze spuszczanie tuby głownej. I na dole tego zaworu jest naktretka przy ktorej jest napisane zeby uwaznie ją zakrecac i uwazac aby nie przesadzić.
Jak za mocno zakrece to co sie stanie? i jak zakrecac aby nie popsuć

Dzieki za odp

Szmerek
Posty: 227
Rejestracja: 20 sie 2005, 00:11
Deska: Balance
Latawiec: Ozone
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:
 
Post16 kwie 2006, 14:39

ad1. Na czuja, tak aby komory nie były za twarde ale też nie za miękkie. Komorę główną dość mocno aby latawiec trzymał kształt. Wzdłóżne komory - jak je zegniesz pod kątem prostym i puścisz to powinny spężyście się wyprostować. Lub też mieć pompkę z manometrem, który pokaze ciśnienie - niektórzy producenci podają wartości cisnienia jakie powinny być w komorach. Ogólnie to będziesz widział po wyglądzie latawca i jego zachowaniu czy za mało napompowałeś.
ad2. Przy zakręcaniu zaworu tłuby głównej ważne jest aby nie przekręcić przy tym całego zaworu względem kondona (nie zawinąć kondona dookoła zaworu). Na poszyciu latawca i na korpusie zaworu powinny być znaczki, chyba trójkąciki o ile pamiętam, które powinny być na przeciw siebie, w jednej lini.

Crazy Horse
Posty: 3571
Rejestracja: 07 paź 2003, 21:38
Deska: Cabrinha Spectrum
Latawiec: Cabrinha Drifter
Lokalizacja: CABRINHA
Postawił piwka: 29 razy
Dostał piwko: 117 razy
Kontaktowanie:
 
Post16 kwie 2006, 16:16

Potwierdzam :wink:
ad.1 Spróbuj wyrobić sobie nawyk sprzawdzania ciśnienia w krotkich komorach (w sytuacji, kiedy zostawiles pow. w krotkich komorach i przed zejsciem na wode masz do napompowania tylko dluga), przed pompowaniem dlugiej komory.
W nocy, przy większych róznicach temp. powietrze czasme uchodzi.

Widziałem jak osoba raz napompowała kajta i po tygodniu nie sprawdzania małych komór wraca z wody i mowi, ze kajt jest niestabilny albo ze jakos gorzej startuje z wody :idea: :D

ad.2 Przy spuszczaniu powietrza oczywiście nie ma problemu ale podczas zakrecania zaworka (górnej częsci) po pompowaniu najlepiej przytrzymaj jedna reką dolną (szerszą część). Wtedy unikniesz przekręcenia się balona, co opisał kolega Loopez.
Zwracaj uwagę żeby biała kropka na zaworku była zawsze na wysokości strzałki (na materiale na kajcie, przy zaworku).

That's it :wink:

..
Posty: 380
Rejestracja: 04 maja 2005, 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post16 kwie 2006, 16:46

Obrazek

Zapewne chodzi o biały znacznik na zaworku i czarny duży trojkat na materiale? Dokrecajac to do tej pozycji wcale nie czuje wiekszego oporu i zastanawiam się czy powietrze nie bedzie uchodzić.

Crazy Horse nie wiesz czy w Nitro 05 problem Jellfish'ingu został rozwiązany? Wiem ze Nitro 04 były na to zjawisko bardzo podatne.

Szmerek
Posty: 227
Rejestracja: 20 sie 2005, 00:11
Deska: Balance
Latawiec: Ozone
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:
 
Post16 kwie 2006, 17:45

Kropka jest na korpusie zaworu w dolnej jego części i to że się teraz obkręca to dlatego że nie masz powietrza w balonie. Przed pompowaniem ustaw znaczki tak jak powinny być. Podczas pompowania zwróć uwagę na komorę w okolicach zaworu (i nie tylko) Jeżeli pod materiałem zauważysz, że balon nierówno się układa, są fałdy lub wciąga ci zawór do środka oznacza to, że masz przekręcony zawór względem balona lub też, jeżeli znaczki są na miejscu - przekręcony, obrócony balon, fauda na balonie.

Red. pisze:Zapewne chodzi o biały znacznik na zaworku i czarny duży trojkat na materiale? Dokrecajac to do tej pozycji wcale nie czuje wiekszego oporu i zastanawiam się czy powietrze nie bedzie uchodzić.


Zakręcić lub dokręcić (uszczelnić) zawór oznacza nie kręcić całym zaworem razem z korpusem (tam gdzie jest kropka) lecz zakręcić górną jego część, przy jednoczesnym unieruchomieniu korpusu zaworka względem poszycia latawca, tak jak C. Horse opisał.

..
Posty: 380
Rejestracja: 04 maja 2005, 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post16 kwie 2006, 17:49

Wiem wiem, rozumiem juz :)

Crazy Horse
Posty: 3571
Rejestracja: 07 paź 2003, 21:38
Deska: Cabrinha Spectrum
Latawiec: Cabrinha Drifter
Lokalizacja: CABRINHA
Postawił piwka: 29 razy
Dostał piwko: 117 razy
Kontaktowanie:
 
Post16 kwie 2006, 18:58

hmmm
Z tego co pamiętam to może chwilami wariowała mi 17 '04
W 2005 miałem NItro 14, 12, 10 i 8 i racej nie zauważyłem, żeby którys z nich był podatny na meduzowanie. Wiekszego rozmiaru - Contry 16.5 '05 nie rozwążam, bo znam 2 takich, co chcą ją zostawić i nawet nie śnią im się po nocach bowy.


Wróć do „Forum Główne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości