60 km/h to nie jest nawet 28 knotów
okolicach 50 węzłów co daje około 90 km/h
sam sobie przeczysz


Akir pisze:Jacht na looziku plynie na samym maszcie w slizguMusi tylko odpowiednio mocno wiac. To ze wczesniej napisalem iz mozna by poplynac na samych gaciach wcale nie przesadzilem. Policz kolego ze maszt ma pi razy drzwi 10-15cm szerokosci i mniej wiecej 10m wysokosci z prostego rachunku wychodzi 1m^2 do 1,5m^2. Jaka powierzchnia jest efektywna nie bedziemy juz dywagowac ale gwarantuje Ci ze sie da
zgred pisze:Akir pisze:Jacht na looziku plynie na samym maszcie w slizguMusi tylko odpowiednio mocno wiac. To ze wczesniej napisalem iz mozna by poplynac na samych gaciach wcale nie przesadzilem. Policz kolego ze maszt ma pi razy drzwi 10-15cm szerokosci i mniej wiecej 10m wysokosci z prostego rachunku wychodzi 1m^2 do 1,5m^2. Jaka powierzchnia jest efektywna nie bedziemy juz dywagowac ale gwarantuje Ci ze sie da
ciekawe ciekawe - nie chciałbym żeby to odebrano złosliwie, ale burta jachtu czy rufa czy cokolwiek innego to tez jest jakas powierzchnia i w stosunku do masztu duuuuużo większa.
a ze obiecałem cos podrzucić - tzn to o czym pisał ONZO nagłe odwrócenie się wiatru o 180' i tegie wianie
całkiem fajny artykulik
http://www.paralotnie.atomnet.pl/parakurs/wyklad06/wyklad06.html
pozdróweczka
RebelLuk pisze:zgred pisze:Akir pisze:Jacht na looziku plynie na samym maszcie w slizguMusi tylko odpowiednio mocno wiac. To ze wczesniej napisalem iz mozna by poplynac na samych gaciach wcale nie przesadzilem. Policz kolego ze maszt ma pi razy drzwi 10-15cm szerokosci i mniej wiecej 10m wysokosci z prostego rachunku wychodzi 1m^2 do 1,5m^2. Jaka powierzchnia jest efektywna nie bedziemy juz dywagowac ale gwarantuje Ci ze sie da
ciekawe ciekawe - nie chciałbym żeby to odebrano złosliwie, ale burta jachtu czy rufa czy cokolwiek innego to tez jest jakas powierzchnia i w stosunku do masztu duuuuużo większa.
a ze obiecałem cos podrzucić - tzn to o czym pisał ONZO nagłe odwrócenie się wiatru o 180' i tegie wianie
całkiem fajny artykulik
http://www.paralotnie.atomnet.pl/parakurs/wyklad06/wyklad06.html
pozdróweczka
w 100 % zgadzam sie z tobą ,burta jachtu to duzo wieksza powierzchnia niz maszt- i to te powierzchnie w głównym stopinu napedzają jacht.
jeśli chodzi o odwrócenie wiatru to wczoraj na plazy obserwowałem powiewajace flagi i w pewnem momencie wiatr zmienił sie nagle o 90 stopni z siły 5 /6 na 12/ 14 wezłów
zmiana kierunku nastapiła w około 2 do 5 sekund.
onzo pisze:Szczerze pisząc nie wierzę teżza bardzo w to przerwacanie się łódki pod wpływem wiatru
Łódki na Mazurach przewracająsię moim zdaniem dlatego, że fala jest wysoka i krótka
rolnik pisze:Łódki na Mazurach przewracająsię moim zdaniem dlatego, że fala jest wysoka i krótka
Skoro tak dywagujecie .Jak myslicie po co podnosi sie miecz i pletwe sterowa jak jacht zostawiamy na bojce na noc nawet jak jest gleboko?
Ja widzialem mimo tych zabiegow powywracane jachty po przejsciu bardzo silnego wiatru .Na jeziorze roznowskim fali nie ma![]()
Widzialem na zywo jak silny podmuch w jednym momencie kladzie nieotaklowana omege .
Jadac samochodem 100/h wystaw przez okno reke potem doloz do tego 15m dzwignie i bedziesz wiedzial w przyblizeniu jaka sila dziala na jacht.
MatDe pisze:a przy jakiś 40-45, Maciej robił kiteloopy hooked (przy uderzeniu w wodę kite pękł na od krawędzi spływu do krawędzi naracia!), a ja hp
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości