problem ze skrzydlem

Kitesurfing i wszystko z nim związane.
Awatar użytkownika
TomFly
Posty: 419
Rejestracja: 05 paź 2004, 09:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post07 mar 2005, 20:14

Witam
Mam skrzydło zrobione z częsci paralotni (zszyte razem tzw.stabile). Problem polega na tym ze casami przy dużym wietrze czasza latawca szybko idzie do pionu nawet troszkę więcej niż do pionu i zawija sie pod spód. Czy można to jakos wyeliminowac ?
Tutaj są zdjęcia tego skrzydła http://tomfly.thc.net.pl/latawce/cieply/photos/photo16.html

Awatar użytkownika
swistak
Posty: 663
Rejestracja: 19 mar 2004, 23:25
Lokalizacja: Poznan
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post07 mar 2005, 20:19

moim zdaniem trzeba w takim wypadku skrocic troszke tylne linki

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post07 mar 2005, 20:50

A moim zdaniem dobrze by było zastanowić się nad nadaniem profilu skrzydła, bo wydaje sięjakby kite był całkowicie płaski. Jeżeli się mylę to jest jeszcze jeden pomysł, który mi przychodzi do głowy. Zauważyłem kiedyś, że jeżeli przesadnie skrócić przednie linki to kite również bardzo szybko leci do zenitu i często przepada właśnie przez zawijanie krawędzi natarcia. Może właśnie to jest przyczyną :?: Tak więc podgięcie krawędzi spływu, odpuszczenie nieco krawędzi natarcia, ale wg mnie przede wszystkim wyprofilowanie powierzchni. Zresztą zmiana dowolnego parametru z wymienionych może znacząco wpłynąć na zachowanie tak więc trzeba po prostu usiąść i się pobawić. Z doświadczenia wiem, żę to zajmuje spoooooro czasu.

Powodzenia :!:

Awatar użytkownika
swistak
Posty: 663
Rejestracja: 19 mar 2004, 23:25
Lokalizacja: Poznan
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post07 mar 2005, 21:41

mhh nie jestem specem od komorowcow ale z jakiegos tam doswiadczenia wiem iz najatwiej eksperymentowac z linkmi od krawedzi splywu( czesto lacza sie w jedna zaraz przy linkach glownych idacych od baru czy manetekdo latawc )ale faktycznie zabawa z pozostalymi linkami moze byc bardziej efektywna, jednak na samym poczatku sporbowalbym troszeczke skrocic (inaczej podwiazac) linki tylne

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post07 mar 2005, 22:48

Hehe - ja też nie jestem ;) Ale żeby pomóc. Operowanie hamulcami jest rzeczywiście najłatwiejsze i na pewno może pomóc. Jednak często okazuje się, że to nie załatwia sprawy. Skracanie ostatniego rzędu linek prowadzi często do backstallu czyli opadania latawca przy słabszym wietrze. Po prostu większy opór. Tak więc już tutaj musi być jakiś kompromis. Poza tym TomFly nie napisał jak jest ze stabilnością jego konstrukcji przy nierównym wietrze. Jeżeli często przepada (frontstall) to może to oznaczać złe dobranie długości linek pierwszego rzędu. Poza tym to co pisałem wcześniej - profil skrzydła ma największy wpływ na właściwości lotne kite'a. Jeżeli jest płaskie (a takie mi się wydaje) to będzie miało duże skłonności do niestabilnego zachowania w powietrzu. Tak przynajmniej mi się wydaje. Może airman coś napisze na ten temat bo trochę się bawił z dobieraniem długości linek do różnych prototypowych konstrukcji :twisted:


Wróć do „Forum Główne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości