Jak wystartowac latawiec z pozycji "usmiech"? (+ z

Kitesurfing i wszystko z nim związane.
Bartecki
 
Post26 maja 2005, 23:15

Witam wszystkich. Mam PROSBE - wytlumaczcie mi prosze jak pokonac ponizsze dwie przeszkody. Bylem na kursie, calkiem fajnie mi szlo, tylko ze wszystko co sie nauczylem to robilem z pomocnikiem!!! A teraz, samemu okazalo sie ze nawet nie moge wystartowac kite'a....

Warunki: 6-10 wezlow
Sprzęt: Naish V4 18m 2004 r.

1. Jak wystartować latawiec z pozycji "usmiech"?

Latawiec ww. pozycji lezy na wodzie rowno z wiatrem na przeciwko mnie (fachowo to się chyba nazywa na godzinie 6)

a) Ciagnę za jedna z tylnych linek, ale latawiec tylko przewraca sie bardziej na jedna ze stron (tzn. jeden bok latawca idzie w gore, drugi w dol) i stoi dalej na godzinie 6. Czy to wina zbyt slabego wiatru? Co mozna w takiej sytuacji zrobic?

b) Wieje troche mocniej. W jakis sposob latawiec zaczyna isc z godziny 6 na 8 - ciagne (chyba?) za prawa (niebieska) linke. Poniewaz lewa czesc latawca ciagnie się po wodzie (prawa jest w gorze), latawiec sie przewraca i wpada krawedzia natarcia do wody. Jak temu zapobiec? Poluzowac niebieska linke?

2. Latawiec przechodzi zenit.

Startuje latawiec i kieruje go w strone zenitu - zeby zlapac deske, pojsc gdzies, itd. Ale latawiec zamiast zatrzymac sie przy zenicie, to go przechodzi na tyle mocno, ze nie pomaga wybieranie baru ani bieg do tylu. I po chwili jest już ptakach..., znaczy kajcie...

Może to kwestia podłączenia linek do latawca (albo innych ustawień) - przednie linki mam ustawione na dalszej pozycji od powierzchni natarcia. Inne ustawienia - fabryczne.

3. Od ile km/h, KTS mozna operowac kite'em (w startowac z wody)?

Pozdrawiam
Bartek

Awatar użytkownika
Gaas
Posty: 218
Rejestracja: 16 wrz 2004, 08:44
Lokalizacja: Gdynia
 
Post26 maja 2005, 23:22

Bartecki pisze:Witam wszystkich. Mam PROSBE - wytlumaczcie mi prosze jak pokonac ponizsze dwie przeszkody. Bylem na kursie, calkiem fajnie mi szlo, tylko ze wszystko co sie nauczylem to robilem z pomocnikiem!!! A teraz, samemu okazalo sie ze nawet nie moge wystartowac kite'a....

Warunki: 6-10 wezlow
Sprzęt: Naish V4 18m 2004 r.

1. Jak wystartować latawiec z pozycji "usmiech"?

Latawiec ww. pozycji lezy na wodzie rowno z wiatrem na przeciwko mnie (fachowo to się chyba nazywa na godzinie 6)

a) Ciagnę za jedna z tylnych linek, ale latawiec tylko przewraca sie bardziej na jedna ze stron (tzn. jeden bok latawca idzie w gore, drugi w dol) i stoi dalej na godzinie 6. Czy to wina zbyt slabego wiatru? Co mozna w takiej sytuacji zrobic?

b) Wieje troche mocniej. W jakis sposob latawiec zaczyna isc z godziny 6 na 8 - ciagne (chyba?) za prawa (niebieska) linke. Poniewaz lewa czesc latawca ciagnie się po wodzie (prawa jest w gorze), latawiec sie przewraca i wpada krawedzia natarcia do wody. Jak temu zapobiec? Poluzowac niebieska linke?

2. Latawiec przechodzi zenit.

Startuje latawiec i kieruje go w strone zenitu - zeby zlapac deske, pojsc gdzies, itd. Ale latawiec zamiast zatrzymac sie przy zenicie, to go przechodzi na tyle mocno, ze nie pomaga wybieranie baru ani bieg do tylu. I po chwili jest już ptakach..., znaczy kajcie...

Może to kwestia podłączenia linek do latawca (albo innych ustawień) - przednie linki mam ustawione na dalszej pozycji od powierzchni natarcia. Inne ustawienia - fabryczne.

3. Od ile km/h, KTS mozna operowac kite'em (w startowac z wody)?

Pozdrawiam
Bartek




Nie wiem gdzie się szkoliłeś i w jaki sposób lecz jedno jest prawie pewne proponował bym Ci zwrócić się z reklamacją ...
Bo na te pytania powinieneś był poznać odpowiedzi właście na kursie..;-)

A poważnie to chyba powinieneś kogoś poprosić aby ci pokazał /wytłumaczył co i jak bo pisanie elaboratów mija sie chyba z celem..;-)

Powodzenia..
Art :lol: :lol:

Bartecki
Posty: 6
Rejestracja: 26 maja 2005, 23:26
 
Post26 maja 2005, 23:34

Gaas pisze:
Bartecki pisze:Witam wszystkich. Mam PROSBE - wytlumaczcie mi prosze jak pokonac ponizsze dwie przeszkody. Bylem na kursie, calkiem fajnie mi szlo, tylko ze wszystko co sie nauczylem to robilem z pomocnikiem!!! A teraz, samemu okazalo sie ze nawet nie moge wystartowac kite'a....

Warunki: 6-10 wezlow
Sprzęt: Naish V4 18m 2004 r.

1. Jak wystartować latawiec z pozycji "usmiech"?

Latawiec ww. pozycji lezy na wodzie rowno z wiatrem na przeciwko mnie (fachowo to się chyba nazywa na godzinie 6)

a) Ciagnę za jedna z tylnych linek, ale latawiec tylko przewraca sie bardziej na jedna ze stron (tzn. jeden bok latawca idzie w gore, drugi w dol) i stoi dalej na godzinie 6. Czy to wina zbyt slabego wiatru? Co mozna w takiej sytuacji zrobic?

b) Wieje troche mocniej. W jakis sposob latawiec zaczyna isc z godziny 6 na 8 - ciagne (chyba?) za prawa (niebieska) linke. Poniewaz lewa czesc latawca ciagnie się po wodzie (prawa jest w gorze), latawiec sie przewraca i wpada krawedzia natarcia do wody. Jak temu zapobiec? Poluzowac niebieska linke?

2. Latawiec przechodzi zenit.

Startuje latawiec i kieruje go w strone zenitu - zeby zlapac deske, pojsc gdzies, itd. Ale latawiec zamiast zatrzymac sie przy zenicie, to go przechodzi na tyle mocno, ze nie pomaga wybieranie baru ani bieg do tylu. I po chwili jest już ptakach..., znaczy kajcie...

Może to kwestia podłączenia linek do latawca (albo innych ustawień) - przednie linki mam ustawione na dalszej pozycji od powierzchni natarcia. Inne ustawienia - fabryczne.

3. Od ile km/h, KTS mozna operowac kite'em (w startowac z wody)?

Pozdrawiam
Bartek




Nie wiem gdzie się szkoliłeś i w jaki sposób lecz jedno jest prawie pewne proponował bym Ci zwrócić się z reklamacją ...
Bo na te pytania powinieneś był poznać odpowiedzi właście na kursie..;-)

A poważnie to chyba powinieneś kogoś poprosić aby ci pokazał /wytłumaczył co i jak bo pisanie elaboratów mija sie chyba z celem..;-)

Powodzenia..
Art :lol: :lol:



1. No coz, kurs nie zostal dokonczony ze wzgledu na warunki wiatrowe, a i nie ma mozliwosci go dokonczyc
2. Pisze dlatego na forum, bo wlasnie nie mam sie kogo zapytac
3. Pisze rowniez do tych ktorzy maja ochote i chec pomoc/napisac - krotka instrukcja (nie mylic z elaboratem) albo link wystarcza.

Awatar użytkownika
Adamski_Ustka
Posty: 418
Rejestracja: 04 sie 2003, 11:20
Lokalizacja: Ustka
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post27 maja 2005, 00:29

1. za słabo wieje ( latawiec nie wypełnia się wiatrem )
2. źle wytrymowany latawiec

Awatar użytkownika
Gaas
Posty: 218
Rejestracja: 16 wrz 2004, 08:44
Lokalizacja: Gdynia
 
Post27 maja 2005, 08:12

Na pewno będziesz miał się kogo zapytać przecież nie BĘDZIESZ !!!!! sam
pływał, a zagadnięty kitesurfer na pewno pomoże fachową radą..;-)
I wierz mi że tylko fachowo przeprowadzony pokaz i dziesiątki ćwiczeń wprowadzą cię w tajniki stawiania latawca z wody...

PS. Zapraszam do Rewy służę pomocą..;-)

Awatar użytkownika
Max/Łódź
Posty: 774
Rejestracja: 27 lut 2004, 19:04
Deska: Naish Haze
Latawiec: Flysurfer Speed
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
 
Post27 maja 2005, 11:21

Przede wszystkim to zapomnij o samodzielnym stawianiu pompowanej 18 ponizej 10 wezlow... :oops: Bo jest to wiatr na tyle slaby, ze sam nie postawisz kite'a, a jak juz Ci ktos pomoze i bedzie w powietrzu to bedzie Ci przepadal... podejrzewam, ze od jakich 12 dopiero sie bedzie utrzymywal, a od jakies 14 sam bedziesz go startowal...

Bartecki
Posty: 6
Rejestracja: 26 maja 2005, 23:26
 
Post27 maja 2005, 13:40

a powyzej 18 KTS bedzie juz za mocno wialo (85 kg)...


>14 i <18 - to wyglada na plywanie 2x w roku ;-) bedzie wialo albo za mocno, albo za slabo...

Bartecki
Posty: 6
Rejestracja: 26 maja 2005, 23:26
 
Post27 maja 2005, 13:42

Adamski_Ustka pisze:1. za słabo wieje ( latawiec nie wypełnia się wiatrem )
2. źle wytrymowany latawiec



Ad. 2 Moze skrocic tylne linki? Sa ustawione na najdluzsze jak moga byc...

MArcinBe
Posty: 1070
Rejestracja: 13 kwie 2005, 11:29
Lokalizacja: Bielsko/Wieden
Dostał piwko: 1 raz
 
Post27 maja 2005, 13:54

jezeli moge dorzucic swoje trzy grosze, to akurat we wtorek i srode plywalem na 17-tce cabriny, nitro i wialo przynajmniej wedlug stacji meteo ktora jest nad jeziorem, wialo miedzy 8 a 12 wezlow, czyli wachalo sie
miedzy mocne 3 a slabe 4, przy tym wietrze nie mialem problemu z ponownym wystartowaniem latawca, mimo, ze byl nastawiony na minimum ciagu na tylnych linkach.
Teraz jest pytanie czy stacja meteo troche zaniza wartosci?
Kierunek wiatru byl od jeziora do brzegu wiec stacja meteo nie jest niczym zaslonieta..
Jezeli ktos jest ciekawy to prosze bardzo:
http://www.sport-schneider.com/index.html, potem na
Wetter, potem na Statistik i potem konkretny dzien, ja bylem 24 i 25 maj
miedzy 17 a 19.30.
Waze rowniez 85 kg, i w sumie jestem mozna by rzec zaawansowany-poczatkujacy, czyli plywam tam i z powrotem ;-)

Ale moze rzeczywiscie miales za slaby wiatr, bo jak widac na wykresie pod wieczor wiatr siadal i wtedy kicha po lataniu i startowaniu....

GURU 10.5
Posty: 3170
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 maja 2005, 14:02

faktycznie V4 18m lub inne współczesne latawce pompowane możesz samodzielnie podnieśc z wody i bez przepadania utrzymać je w powietrzu a także pływać z większą deską od około 8kt (chociaż wymaga to nieco techniki) . problem który opisujesz z przepadaniem latawca w zenicie jest banalny do usunięcia :po prostu w warunkach słabego lub i nierównego wiatru przestań go trzymać w zenicie a utrzymuj go w pozycji około 45-60 stopni z jednej lub drugiej strony okna wiatrowego i problem przestanie istniec jak za dotknięciem czarodziejskiej różczki. jeśli chodzi o o wstawanie z wody z pozycji uśmiech(ładna nazwa) to możesz pojść lub podpłynąć w przeciwną stronę do tej w którą ciągniesz latawiec(jeśli ciągniesz lewą strone kita to idziesz lub płyniesz w prawą ) . i jeszcze przypadek który opisujesz gdy latawiec po poczatkowym podpłynięciu przewraca sie na przednia tubę( wyglada na to że za wcześnie i przesadnie ciągniesz górne linki (to te które są nad woda);spróbuj je napinac z czuciem lub poluzować i dać czas latawcowi na podjechanie bliżej okna wiatrowego i dopiero wtedy ciągnij" ostro" górne linki. zdaję sobie sprawę że dosyć ciężko jest to wytłumaczyć "na sucho" i może to być trochę nieczytelne.Fakt:te wiadomości powinieneś uzyskać na kursie-upomnij się o nie przy najbliższej okazji.powodzenia! :hand: PS możesz też poeksperymentować ze skróceniem tylnych linek (lub wydłużeniem przednich)(mocować na supełkach bliżej latawca)ale rezultat może nie powalać na kolana
Ostatnio zmieniony 28 maja 2005, 11:06 przez GURU 10.5, łącznie zmieniany 1 raz.

Bartecki
Posty: 6
Rejestracja: 26 maja 2005, 23:26
 
Post27 maja 2005, 19:07

Dzieki!!!

Wszystko wydaje mi sie zrozumiale. Teraz nic, tylko zastosowac to na wodzie!

Bartecki
Posty: 6
Rejestracja: 26 maja 2005, 23:26
 
Post28 maja 2005, 22:40

Zastosowalem i...

Przy 10 wezlach w dalszym ciagu nie moge postawic kajta. Jak mocniej przywieje, to jest szansa - raz sie udalo :-)

Zenit - super rada - wystarczy tylko trzymac latawca poza zenitem (11:30 ,lub 12:30) i kite nie przepada!

GURU 10.5
Posty: 3170
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post30 maja 2005, 21:22

swoją 18stkę BFK BESTA startuję bez wiekszych sensacji od 7-8kt z głebokiej wody .musisz poznac jeszcze pare "tajnych"sztuczek i na swoim V4 dasz radę.najlepiej byłoby ci to pokazac na wodzie,


Wróć do „Forum Główne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości