wybór baru - 2 latawce

Forum dla początkujących
jacek.mrocz
Posty: 41
Rejestracja: 01 mar 2015, 15:29
Deska: Clash
Latawiec: Vegas
 
Post07 kwie 2015, 16:00

Witam, sprawa wygląda tak- jako swój pierwszy latawiec kupiłem od znajomego cabrinhę omega hd 12 m - rocznik chyba 2007/2008 - która przeleżała kilka dobrych sezonów w garażu bo znajomy po kilku próbach kite wrócił do WS, razem z tym latawcem dostałem od niego bar- to jest z tego co się orientuję powerdrive 2n1 system - patrząc na to z dzisiejszej perspektywy bar ten jest technologicznie za murzynami . Teraz dokupiłem latawiec Core Gt 9 m rok 2010/2011(bez baru). Pomyślałem , żeby kupić jakiś porządniejszy bar z regulowana szerokością linek sterujących żeby mieć jeden do dwóch latawców i nie musieć się męczyć z tym powerdrivem 2n1 . Czy jest jakiś bar który byłby kompatybilny z tymi dwoma latawcami ? Jeśli tak , to jaki byście polecali ? Chodzi o to, żeby przepływać pewnie z jeden dwa sezony zanim wymienie ta cabrinhę na jakąs nowsza dwunastkę.

Fordon
Posty: 484
Rejestracja: 17 mar 2012, 13:27
Deska: Best Armada, Naish Haze XL
Latawiec: Ozone Catalyst
Postawił piwka: 5 razy
Dostał piwko: 42 razy
 
Post07 kwie 2015, 22:12

viewtopic.php?f=15&t=22740&start=135

Uwazam, ze najlepsza opcja jest dobor baru danego producenta dedykowany dla danego modelu latawca. Czyli np. latawiec Cabrinha z barem Cabrinha, latawiec RRD z barem RRD. Zawodowcy moga kombinowac, poczatkujacy i zwykli wyjadacze chleba - raczej lepiej pozostac przy oryginalnym barze. Mozna latac latawiec Cabrinha z barem RRD, ale nie zawsze do konca wiadomo jak z systemem bezpieczenstwa (czy zadziala jak nalezy i czy tak dobrze jak w przypadku oryginalnego baru) czy bedzie latal tak samo dobrze jak w przypadku uzycia oryginalnego baru, itd. itp. Poza tym producent zaleca dana dlugosc linek do konkretnego modelu latawca (np. moj stary Naish - 20m linki, moj Ozone 25m), a jedne bary maja dluzsze linki, inne krotsze. Generalnie dalo sie latac tymi latawcami zamieniajac bary, nie bylo zle, ale latalo sie do konca tak dobrze jak na oryginalnych (Ozone z Ozone, Naish z Naish). Lepiej odzalowac ta stowe czy dwie wiecej i kupic oryginalny bar niz kombinowac i zastanawiac sie czy wszystko jest jak nalezy, czy latawka lata jak powinna i inne tego typu rozkminy.

Jak da rade - za rozsadne pieniadze dokup bar do GT. Na upartego mozesz uzyc tego od Cabrinha jezeli dlugosc linek sie zgadza, ale nie jest to chyba najlepszy pomysl. W sumie mozna uzyc kazdego 4 linkowego baru, ale watpie by np. bar Slingshota czy Wainman Hawaii byl lepszy od oryginalow...

Awatar użytkownika
march_in
Posty: 2135
Rejestracja: 01 cze 2007, 20:31
Lokalizacja: vava to rege tałn
Postawił piwka: 15 razy
Dostał piwko: 17 razy
Kontaktowanie:
 
Post07 kwie 2015, 23:12

nie zgadzam sie z kolegą. bar to tylko kawalek patyka z linkami i nic wiecej :twisted:
zasadniczo wiekszosc producentow opiera system bezpieczenstwa o jedna z linek nosnych, akurat core po liszowaniu(bar core) zostaje na 2ch linkach nosnych, co nie oznacza ze jak podepniesz inny bar z systemem opartym na jednej nosnej to nie bedzie dzialac liszowanie. ja do core podpinalem bar naisha i wszystko dzialalo jak nalezy. co moze byc niezbedne to jakies pig tailsy zeby dobrze wytrymowac latawiec.


Wróć do „Pierwsze Kroki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości